20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 272022 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1005 på: 26. Okt. 2009, 21:59 »
Er han ikkje oppvokst i Newcastle og då?

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1006 på: 26. Okt. 2009, 22:13 »
Er han ikkje oppvokst i Newcastle og då?

Født i Glasgow, flytta til Newcastle da han var 8 eller noe, hvisjeg husker rett.

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1007 på: 26. Okt. 2009, 23:39 »
Spetalen kunne spytta inn en million til newutd.no synes jeg:)

          Inntekt              Skatt           Formue
2008: 63 852 880       39 477 372       1 945 745 922

Han hadde det fint i 2008 :)
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1008 på: 26. Okt. 2009, 23:46 »
Hehe, ja! Visste at han vokste opp i Newcastle, og han synger mye om Newcastle og geordier i sine soloverker. Så egentlig burde jeg vel ikke betvilt det! Var bare det at jeg mener å ha lest at Dire Straits opprinnelig ble dannet i Liverpool, men dette kan jo selvfølgelig også være feil!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1009 på: 27. Okt. 2009, 00:02 »
Spetalen kunne spytta inn en million til newutd.no synes jeg:)

          Inntekt              Skatt           Formue
2008: 63 852 880       39 477 372       1 945 745 922

Han hadde det fint i 2008 :)

Uten at det skal startes noen diskusjon, men fy faen for en skatt han må betale!! Riktignok er vel en del av det formueskatt...men allikevel.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1010 på: 27. Okt. 2009, 00:51 »
Ja, men tror nok han har til salt i grøten fordeom.

Skulle ønske han og røkke slo seg sammen og kjøpte klubben. Så kunne vi fått en norskt preg på newcastle. Drillo som manager, Tjernås er vell også up for grabs. Tror det hadde vær tingen.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1011 på: 27. Okt. 2009, 11:28 »
Ja, det gikk bra sist gang. Kanskje vi faktisk kan bli en London-klubb for fullt da. Synd at Milton Keynes allerede er opptatt.

tomejohansen

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 203
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1012 på: 27. Okt. 2009, 14:51 »
Tilbake til Rudolfsen. Han puttet to i helga også, og bidro sterkt til at Mo IL berget plassen i 2.divisjon. På det første målet viste han seg som en skikkelig goalgetter, og var på "rett plass til rett tid". Det er absolutt en god evne å ha. Det andre målet hans kom på straffespark.
Jeg synes det kunne ha vært spennende å sett denne spilleren i Newcastle. Som mange har påpekt, trenger man ikke å bli oppdaget som 15-16 åring for at man skal være et stort talent.
Uansett hadde det vært artig med en nordmann i Newcastle :)

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1013 på: 27. Okt. 2009, 18:40 »
Tilbake til Rudolfsen. Han puttet to i helga også, og bidro sterkt til at Mo IL berget plassen i 2.divisjon. På det første målet viste han seg som en skikkelig goalgetter, og var på "rett plass til rett tid". Det er absolutt en god evne å ha. Det andre målet hans kom på straffespark.
Jeg synes det kunne ha vært spennende å sett denne spilleren i Newcastle. Som mange har påpekt, trenger man ikke å bli oppdaget som 15-16 åring for at man skal være et stort talent.
Uansett hadde det vært artig med en nordmann i Newcastle :)

Selvsagt ikke. Men når du er 21 år, så er du i en fase hvor du må begynne å levere i karrieren din. Og for meg så er ikke rundt 20 mål i norsk 2.div i nærheten av å ha bevist noe som tilsier at man skal kunne prestere i Newcastle. Går han til Tippeligaen nå, og leverer der så kan vi komme tilbake til han, men å hente han nå ville være å kjøpe et flaxlodd å tro man skal få 1.mill tilbake etterpå. Da er jeg mye mer interessert i å hente Stokkelien eller Marcus Pedersen, begge 19 år og levert tosifret antall scoringer denne sesongen. DA har du bevist noe.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1014 på: 27. Okt. 2009, 22:10 »
Det vil være gambling, men jeg synes han virker såpass spennende at vi bør prøve. Husk at f. eks Thioune ikke tok nivået i tippeligaen med en gang. En solskinnhistorie. Kanskje vi også får oppleve en solskinnshistorie for en gangs skyld. men dette er drømmetenkning.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1015 på: 27. Okt. 2009, 22:19 »
Det vil være gambling, men jeg synes han virker såpass spennende at vi bør prøve. Husk at f. eks Thioune ikke tok nivået i tippeligaen med en gang. En solskinnhistorie. Kanskje vi også får oppleve en solskinnshistorie for en gangs skyld. men dette er drømmetenkning.

21 år og 20 mål i norsk 2.div....? Jeg skjønner fortsatt ikke hva som er så jævla spennende med det..

Kan nevne ganske mange spisser i U-21 alder fra Norge som jeg ser på som mer spennende enn en som ikke har klart å komme seg ut av 2.div på 21 år!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1016 på: 28. Okt. 2009, 00:06 »
Hehe, ja! Visste at han vokste opp i Newcastle, og han synger mye om Newcastle og geordier i sine soloverker. Så egentlig burde jeg vel ikke betvilt det! Var bare det at jeg mener å ha lest at Dire Straits opprinnelig ble dannet i Liverpool, men dette kan jo selvfølgelig også være feil!

http://no.wikipedia.org/wiki/Dire_Straits   Til høyre i den info boksen til høyre: Opphav Newcastle, England

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1017 på: 28. Okt. 2009, 17:35 »
Er Mark Knopfler selv egentlig Newcastle-fan da?
Holdt på å kollidere med ham i døra inn til herretoalettet på Shearer's tilbake i 2007. :D
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Wroom

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 704
  • "Space-collector"
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1018 på: 07. Nov. 2009, 13:49 »
Det vil være gambling, men jeg synes han virker såpass spennende at vi bør prøve. Husk at f. eks Thioune ikke tok nivået i tippeligaen med en gang. En solskinnhistorie. Kanskje vi også får oppleve en solskinnshistorie for en gangs skyld. men dette er drømmetenkning.

21 år og 20 mål i norsk 2.div....? Jeg skjønner fortsatt ikke hva som er så jævla spennende med det..

Kan nevne ganske mange spisser i U-21 alder fra Norge som jeg ser på som mer spennende enn en som ikke har klart å komme seg ut av 2.div på 21 år!

Tja. Crouch spilte i svensk 2/3 divisjon på samme tida.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1019 på: 07. Nov. 2009, 13:59 »
Peter Crouch var på et lite utlånsopphold fra Tottenham. Det var i 2000, og han var 19 år, altså to år yngre. Jeg klarer ikke sammenligne.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM