20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 272177 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

BallaJazz

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #240 på: 23. Mars 2008, 22:42 »
Litt morsomt hvis man blar tilbake her og leser hva folk skrev om braaten, så ser du noen måneder senere hvordan det har gått med han. En reservelagsspiller for Bolton er han blitt, folk snakket om "vanvttig potensiale". Forhåpentligvis får vi frem et par fler spillere i PL. Men personlig ser jeg heller frem til unggutta som kommer fra U landslagene 20/17. Er en hel del spillere der som kan innta de større ligaene nokså fort.

Hadde Braaten hatt noe som kan kalles en riktig arbeidsmoral kunne han jo faktisk fått en hel del mer spilletid.


Helt klart.Potensialet har Braaten der MEN problemet hans er at han har en arbeidsmoral lik 0.Derfor han er i den situasjonen han er i nå..

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #241 på: 23. Mars 2008, 23:06 »
Braaten fortjener ikke det talentet han har. Hadde han videreutviklet sitt potensial, så hadde han gjort det mye bedre i PL enn Gamsten og Riise. (Ikke det at det er all verden i år, men vi har sett at de kan)

gaggyjeja

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 19
  • http://www.fotballensverden.blogspot.com/
    • Vis profil
    • fotballblogg side!
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #242 på: 24. Mars 2008, 10:37 »
tror ikke braaten ville gjort det MYEEEE bedre, tror du virkelig han ikke forstår at man må stå på der borte? så også under Wales matchen at braaten løp mer og jobba mer. blir jo sånn at man må skjerpe seg når man er nede og sliter såklart, men tror braaten gikk inn med den innstillinga før han dro til England. Men han hadde en tendens til å være ufokusert og bruke fysikken sin for lite. lurer på egentlig om han tror han ikke trenger å jobbe så mye fordi han har bra fysikk. litt morsomt hvis det er tilfelle. men personlig håper jeg han får spille for første laget mer under PL. tviler på det skjer men:P

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #243 på: 24. Mars 2008, 22:33 »
Braaten har arbeidsmoral. Var han "på", så løp han glatt opp sine egne feil og taklet godt i Rosenborg. Oppofrende og god spiller, hvis han bare vil. Spørsmålet er bare hvor hardt han er innstilt på å jobbe, og hvor mye han er innstilt på å jobbe, for å bli god.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #244 på: 25. Mars 2008, 12:54 »
Tror Braaten jobber like mye som de andre på trening for å bli god, fikk i alle fall det inntrykket da han var i Rosenborg. Problemet hans var mer at han var ukonsentert og kanskje ikke hadde fantastisk fotballhjerne i forhold til å se medspillere og tenke flere trekk fram. Mange ganger tok han som Joakim sier returløp og løp opp egne feil, men hadde også en ekkel tendens til altfor ofte å bli helt borte.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #245 på: 25. Mars 2008, 19:48 »
Joda, Geir. Jeg skjønner hva du mener. Men det handler om hans mentale innstilling til fotballen, tror jeg. Det virker som at Daniel alltid har sett på fotballen som en lek, ikke en jobb. Hvorvidt han har fått et annet syn på saken etter overgangen til Bolton aner jeg ikke, men det er jo helt tydelig for alle og enhver at hvis Daniel bare vil, så har han ferdigheter som går over alle andre norske fotballspillere. Det handler ikke om at han ikke trener som de andre spillerne. Det handler om hans egen innstilling til fotballen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

gaggyjeja

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 19
  • http://www.fotballensverden.blogspot.com/
    • Vis profil
    • fotballblogg side!
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #246 på: 25. Mars 2008, 20:53 »
er jo så simpelt å få styr på egentlig, hvis gutten har talent så har han det folk flest IKKE har...er jo temmelig synd;p bare det at man må stå på og ta det seriøst er jo bra elemtært syntes nå jeg..men hvis han har et annet perspektiv på fotballen og kanskje ikke har det ultimate spilleforståelsen, ja da når han ikke HELT opp. Men sånn som det går med han nå er jo helt katastrofe for karrieren. Han er ikke engang på benken i PL, han er hva da rotasjonsspiller på reservelaget? Han fremstod som en av norges beste talenter...håper virkelig de fremtidligere spillerne vi har blomstrer bedre enn braaten, ellers føler jeg det er lite håp for fotball norge.
« Siste redigering: 25. Mars 2008, 20:55 av gaggyjeja »

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #247 på: 25. Mars 2008, 21:33 »
Joda, Geir. Jeg skjønner hva du mener. Men det handler om hans mentale innstilling til fotballen, tror jeg. Det virker som at Daniel alltid har sett på fotballen som en lek, ikke en jobb. Hvorvidt han har fått et annet syn på saken etter overgangen til Bolton aner jeg ikke, men det er jo helt tydelig for alle og enhver at hvis Daniel bare vil, så har han ferdigheter som går over alle andre norske fotballspillere. Det handler ikke om at han ikke trener som de andre spillerne. Det handler om hans egen innstilling til fotballen.

Helt enig i dette. Det jeg mente er at jeg ikke tror Braaten legger ned noe mindre treningsarbeid enn de andre, men at han mangler konsentrasjon eller at han ikke er flink nok til å se alvorlig på det han gjør. Du har nok rett i at han oppfatter det som en lek.

GMC

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2573
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #248 på: 26. Mars 2008, 13:44 »
Når Braaten ikke er god nok for Bolton så er han ikke god nok for Newcastle.

Eneste spilleren eg kommer på som hadde vært god å ha er Riise pga erfaringen sin.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #249 på: 26. Mars 2008, 14:59 »
Hadde Braaten tatt fotballen mer seriøst, vært mer konsentrert og mer skjerpet, så hadde han selvfølgelig vært god nok for Bolton, og da hadde han også vært god nok for Newcastle.

Men akkurat nå er det vel ingen som mener at han er god nok, er det vel?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Filla

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 312
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #250 på: 28. Mars 2008, 14:53 »
Braaten har helt klart potensialet til å bli en habil PL-spiller, men det er det mange som har også..og uten rett holdninger, kommer man ingen steder..

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #251 på: 28. Mars 2008, 16:33 »
Det kan godt være Braathen har dårlig holdninger og slikt, men jeg syntes ærlig talt han gjorde det ganske bra i de kampene han fikk spille i starten av denne sesongen. Han var bra som innbytter og scoret vel også et ganske bra mål. Så egentlig syntes jeg det er rart at den nye manageren ikke har gitt han noen sjanser på banen. Braathen burde jo passe bra som innbytter når Bolton trenger mål, og det har de trengt mange ganger denne sesongen.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #252 på: 28. Mars 2008, 19:48 »
Sant nok. Kan nok ha mye med at godeste Megson ønsker å markere at dette var Small Sam's kjøp, så han duger ikke.
På samme måte som Roeder med Boumy og Luque lissom.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #253 på: 29. Mars 2008, 14:02 »
"Lissom" faktisk...  ::) ;)

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #254 på: 29. Mars 2008, 16:08 »
Nøyaktig hvorfor legger han til det siste ordet i det hele tatt, enten han sier liksom eller lissom. Det er et forferdelig unødvendig ord, som gjør setningen mye dårligere enn den er.

Og Kristoffer, vær så snill og ikke si "lissom" en gang til.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon