20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 272141 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Ole939

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 78
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #180 på: 11. Jan. 2008, 20:55 »
Uansett, de to passer MEGET godt sammen, Tettey defensivt og Skjelbred offensivt er knall.
De rundspilte egentlig Las Palmas, men Iversen er helt ute av form....

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #181 på: 11. Jan. 2008, 21:01 »
Tettey er uansett ikke per nå god nok for vårs. Per Ciljan derimot bør vi jo slå til på asap zulu honolulu!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Tim S

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1114
    • Vis profil
    • muscleraw.com
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #182 på: 11. Jan. 2008, 21:02 »
Nå var det vel Tettey som spilt flest kamper av dem sist sesong i Rosenborg, i tillegg er han visekaptein. Dette er jo ikkje gitt til han uten at han har vist gode leder evner. Han har vel også draktnummer 10(uansett om dette ikkje har noe å si om kor god han er).

Nå såg eg ganske mange kamper i fjor av Rosenborg, og Tettey var mye bedre enn Skjelbred i alle eg såg. Og Tettey var stor i kampene mot Valencia. Skjelbred var den beste av dem før han ble skadet, men etter skaden har han ikkje vert den samme. Og eg trur ikkje han kommer tilbake heller. Han virker nå redd for å gå inn i taklinger. Men han spilte bra i siste turnering, så kanskje eg tar feil om han.

Men egentlig vil eg ikkje ha nogen av dem til Newcastle, fordi eg trur dem er for svake til å spill i PL, slik som Doffen var.
Newcastlesupporter siden 1992

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #183 på: 11. Jan. 2008, 21:04 »
Skjelbred vokste vel i takt med kampene etter skaden, og jeg hadde nå inntrykket av at han var RBKs beste i CL og mot slutten av sesongen.
Skjelbred var også særdeles god i de siste kvalikkampene til Norge, både når han kom inn som innbytter og når han startet siste kamp. Tettey derimot var vel en av de aller svakeste mot Tyrkia når han fikk sjansen der.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Tim S

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1114
    • Vis profil
    • muscleraw.com
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #184 på: 11. Jan. 2008, 21:10 »
Det norske landslaget sine kamper sjår eg ikkje på. Når Hareide ikkje fant plass te Nevland, men tar med seg Årst, så fekk eg nok av heila landslaget
Newcastlesupporter siden 1992

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #185 på: 11. Jan. 2008, 21:12 »
Det norske landslaget sine kamper sjår eg ikkje på. Når Hareide ikkje fant plass te Nevland, men tar med seg Årst, så fekk eg nok av heila landslaget

Har vel følt det samme i blant, og er jo selvfølgelig helt enig i den, men så kamper gjorde jeg alikevel.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Are..........

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 148
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #186 på: 11. Jan. 2008, 23:38 »
Litt OT sikkert, men er Skjelbred Newcastlefan?  :P

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #187 på: 11. Jan. 2008, 23:40 »
Litt OT sikkert, men er Skjelbred Newcastlefan?  :P

Ja!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #188 på: 11. Jan. 2008, 23:57 »
Litt OT sikkert, men er Skjelbred Newcastlefan?  :P
Jeg har aldri snakket med Per personlig, og fått det bekreftet, men han sa så i et nettintervju en eller annen plass for et par år siden.

Når det gjelder Skjelbred, så har han vært mye bedre i år, enn i fjor. I enkelte Tippeligakamper, både på våren og høsten, har han tidvis vist 2005-nivå. I sommer var han mye reserve, og spilte veldig lite. Hvorfor må du spørre Knut Tørum om, alle som følger RBK tett synes det var en idiotisk avgjørelse av Tørum (langt mer tåpelig enn at Emre har blitt benket så mye av BSA).

Ciljan har stor fart, glimrende nærteknikk, overblikk, er pasningssikker og veldig løpssterk. Han er ingen typisk playmaker. Der er Sapara mye bedre. Men han er veldig god i kontringsfasen. Se bortekampen mot Valencia, og se nøye på RBKs kontringer, så ser du hvor god Ciljan er der. I høstens CL-kamper har han i aller høyeste grad holdt 2005-nivå. Den eneste grunnen til at han ikke har scoret mål, er at Sapara har spilt i den offensive midtbanerollen, mens Ciljan har vært indreløper, og måttet operere mye på kant. Innlegg fra kant er ikke Ciljans forse. Der er både Strand og Sapara mye bedre. Og han er heller ingen storskytter, men fra 20 meter og inn er han farlig.

Tettey er ikke like rask, og ikke like kjapp i hodet. Han er sterk i kroppen, forholdsvis trygg med ball, selv om han ikke er så flink til å vende opp, ennå. Litt som Nicky Butt, med potensiale til å bli en norsk Vieira. Han er løpssterk og ok nærteknikk. Han skyter som en hest sparker, og hvis han bare trener mer bevisst på det, så kan han bli en langt mer treffsikker skytter fra langt hold. Se målene mot Tromsø og Vålerengen i sesongen som gikk, så ser du potensialet hans der. Tettey er en ledertype. Han er et kapteinsemne. Ikke det dummeste å gjøre han til visekaptein, og tøft av Tettey å ta nr. 10 etter Riseth (takk for at vi endelig fikk vekk nr.10 fra din rygg, Vidar). Men han er ikke moden nok til å dra utenlands ennå. Men jeg forventer å se at han tar enda flere skritt denne kommende sesongen.

Ciljan trenger kanskje litt mer tid i Norge, for å vise at han virkelig er fullt ut restituert etter skaden, noe Maspalomas-turneringen tyder på at han så definitivt er. Og jeg håper at når de store klubbene begynner å by på unggutten, så SKAL Newcastle være en av dem. Vi kan ikke la et så stort talent gå fra oss uten å prøve.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #189 på: 12. Jan. 2008, 16:56 »
Har en kompis som gikk i samme klasse som Per Ciljan, så jeg kan definitivt bekrefte at han har et Magpie-hjerte! :D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #190 på: 12. Jan. 2008, 21:22 »
Kanskje Tettey eller Skjelbred. Spennande spillere.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

oyosla

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 39
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #191 på: 18. Jan. 2008, 13:40 »
Skjelbred hadde vore eit bra kjøp, og er vel den einaste nordmannen eg vil ha til klubben. Utruleg vinnervilje i den karen
-Sterkt øl gir store ord-

I gamle stammesamfunn skulle menn slåss. Mannsoverskuddet forsvant på den måten. Det er begrenset hvor mange som kan brukes til jordbruk, jakt og avl.

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #192 på: 18. Jan. 2008, 20:56 »
For jo håper noen skriver en mail til Keegan eller Ashley å forteller om denne stjernen Sjelbreid, som er fan av Newcastle..
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #193 på: 19. Jan. 2008, 13:04 »
Sjelbreid? Hvem er det?

Det store, norske talentet som Man Utd og Chelsea sikler etter heter Skjelbred. Og det er helt utrolig om ikke Newcastle har hatt speidere på tribunen og sjekket ut den gutten. Vi trenger en løpsmaskin på midtbanen. Hvem er bedre til å gjøre den jobben enn en 20 år gammel gutt fra Lade i Trondheim?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Juicypopz

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 78
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #194 på: 25. Jan. 2008, 08:41 »
Ja til Skjelbreid. Han hadde passa bra inn.

Hva med å hente inn Tarik som en utfordrer på kant?
Toon Toon, Black and White Army !

Hvil i fred, Gary Speed. #Legend

twitter: @Liiedy90