20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Det positive med å ligge i ingenmannsland  (Lest 2537 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Det positive med å ligge i ingenmannsland
« på: 28. April 2005, 15:11 »
Ikke mange hadde trodd at vi skulle ligge der vi ligger før sesongstart. Med "knallkjøpene" Carr, Butt, Kluivert og Milner var det vår tur til å ta den siste CL-plassen. Undertegnende tippet iallefall 4.plass i vår "Under lupen" her på Newutd.com  :oops:

Vi spiller rævva, har ingen plan i spillet, taper hver bidige kamp, har massevis av skader, scorer lite mål osv. Det er jævlig å være Newcastle-supporter nå. Begynner egentlig å venne oss til det nå, gjør vi ikke? Optimismen bruser ikke akkurat over her på forumet. Hva er egentlig positivt med å ligge så lavt som vi ligger? Bortsett fra at Souness sin tillit synker for hver kamp, så er det en faktor som kan bli meget viktig for oss i fremtiden. Ungguttene. Ettersom vi har enorme skadeproblemer og verken kan få europacup-plass eller rykke ned (teoretisk sett fortsatt mulig riktignok) så har mange unggutter fått sjansen til å spille i det siste.

Ramage ble banens beste i går og spilte langt i fra dårlig i debuten (fra start) mot ManUtd på OT forrige helg. N'Zogbia har spilt bra hver eneste gang han har fått sjansen og er nå mer eller mindre fast på laget. Jeg har stor sans for vår lille franske akrobat! Ambrose ble tatt inn i varmen og ble banens beste mot ManUtd for få dager siden. I går fikk han sjansen igjen. Milner har bare fått noen innhopp her og der og har spilt dårlig. Når han først fikk spille fra start og fikk tillit av manageren kunne man trodd at det var Ronaldo som hadde tatt på seg drakta til Milner til tider. Han spilte etter rapportene ikke noe dårlig i går heller (har ikke sett kampen selv).

Håper Walton eller en annen unggutt får spille noen minutter mot Crystal Palace. Om de får utrettet noe eller ikke på den lille tida spiller ingen rolle. Det som er virkelig er viktig er at godt spill på reserve- og U18-lag bør belønnes for å vise at veien opp ikke er så forferdelig lang. Dette kan bli verdifullt for unggutta som garantert vil få selvtillit og motivasjon.

Vi må se på det positive i disse harde tidene.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Bjørn

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1102
    • Vis profil
Helt enig!!
« Svar #1 på: 28. April 2005, 15:38 »
Det er ganske rævva å være NUFC supporter om dagen, er mange hånflir å stygge kommentarer som kommer mot meg, men det driter jeg i, er stolt av drakta mi, jeg holder vertfall med en klubb med sjel. Nå skal det sies at det er mest ManUtd og Arse-anal fans som slenger dritt, men whatever...Men jeg vet, at vi kommer tilbake, og en gang, kanskje lenge til, kanskje neste år,skal jeg få se mitt elskede Newcastle United med et trofe i klubbskapet igjen!!! Nå blir det neppe til neste år, men ivertfall!!

Det du nevner om unggutter som et lyspunkt i disse mørke dager er jeg helt enig i, skulle egentli bare mangle at de fikk sjansen, nå de mer etablerte ikke presterer (Butt), og/eller bare syter (Robert ), eller er skada (halve laget).
Selvfølgelig skal Milner, Ambrose, N'Zogbia, Ramage, Taylor, you name it, få sjansen...de er jo i klubben for en grunn bortsett fra å spille med den fineste drakta i PL, så er de der fordi de blir ansett som å være store talenter...og spillere som bøtter inn mål på 18-laget og B-laget (f.eks Walton), så burde de også få sjansen, de vet jo hvor målet står, tydlivis, og det står på samme plass som når de spiller på b-laget. Taklinger utføres på samme måte, markeringer også, det er bare at de som står i mål, og de man skal markere er en del bedre i PL, men derfor må de også få sjansen i PL for å se hvilket nivå de må opp på for å spille fast på A-laget etter hvert. Gi unggutta en sjanse og vi ser jo at dem spille bra når de først får sjansen også...

Noen har nevnt at Milner er for dårlig, gutten er bare 19år, og når man kommer inn 10-15-20 min før slutt, er det ikke lett å prestere så utrolig godt, mener jeg vertfall, mange er sikkert uenig. Men vi ser jo nå, når han får sjansen fra start, at han duger han også! men det største poenget med unge gutter er å gi dem TID, de må få utvikle seg!! Dersom noen hadde visst at Shearer skulle bli den han har blitt, ville han ALDRI fått lov å gå til Soton da han gjorde det...da hadde vi tviholdt på ham....

Nå er det nok fra meg, poenget er kommet frem, alt er ikke helt mørkt, men bare nesten...man må kunne se lyspunkter der de dukker opp, og for øyeblikket er det i form av unge spillere som gjør det bra på A-laget!!

Bjørn
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads