20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Steve Bruce  (Lest 75013 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Roblee

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 856
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #135 på: 04. Jan. 2020, 22:06 »
Skadene vi har hatt i den siste tiden, vitner jo om Bruce sin inkompetanse på området. Vi hadde nesten ikke skader under Rafa, men bruce kjører spillere som sliter med skader rett inn i 1 11ern At vi har ansatt denne mannen sier litt hvor lavt denne klubben har sunket. Nei, må bare håpe på et nytt eierskap så vi får tuppa Bruce ut av førersetet.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #136 på: 06. Jan. 2020, 08:14 »
Etter en ganske så god start, begynner jeg nå bli bekymret fordi vi svikter defensivt. For en måned siden trodde jeg at vi kom til å holde oss. Nå har vi derimot gått på noen smeller. I tillegg har lagene bak oss begynt å plukke poeng. Derfor er jeg redd vi kommer til å kjempe om å unngå nedrykk om Steve Bruce fortsetter.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #137 på: 06. Jan. 2020, 08:47 »
"Steve Bruce has no answers as he is tactically schooled by Rochdale novice"

https://www.themag.co.uk/2020/01/steve-bruce-has-no-answers-as-he-is-tactically-schooled-by-rochdale-novice-rochdale-1-newcastle-1-newcastle-united/


"Steve Bruce was schooled by a 10 months in management Brian Barry-Murphy, despite Rochdale having lost eight of their last ten League One matches and being only four points above the bottom three, Bruce and his team suddenly made the home side look like world beaters."

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #138 på: 06. Jan. 2020, 10:21 »
Alle som såg kampen såg det. (untatt toon?) Sjelden sett større forskjell på 1 og 2 omgang. Mista grepet om kampen totalt. Bra det er returkamp og ikkje ekstraomganger.. Lavest vinnerprosent av samtlige av det erfarne PL managerene. Tipper det har litt sammenheng med at han virker totalt hjelpesløs til å svare når motstanderens manager gjør grep underveis i kampene..
« Siste redigering: 06. Jan. 2020, 10:25 av Benson »
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Eppa

  • NewUtd.no
  • Supersub
  • *****
  • Innlegg: 266
    • Vis profil
« Siste redigering: 06. Jan. 2020, 12:09 av Eppa »
"Newcastle fans never cease to amaze me. If there was a trophy for best supporters this lot would win it hands down every year." - Alan Shearer -

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #140 på: 07. Jan. 2020, 07:46 »
Kan ikke se noen positiv fremgang spillemessig, mener vi spiller dårligere fotball enn forrige sesong - og spesielt vårsesongen i fjor når Almiron gjorde sitt inntog i laget.

Jeg mener vi har tatt mer poeng enn vi spillmessig har fortjent, og at vi har flytt videre på den defensive organiseringen Rafa bidro med. Jeg har sett flere stats som underbygger at vi både har en keeper som har vært nødt til å gjøre flest redninger av samtlige i ligaen, mer enn hva han måtte i hele forrige sesong - og jeg har også sett stats som viser til at vi er laget som makter færrest pasninger generelt og ikke minst i motstanders 16-meter. Nå har atpåtil forsvaret vårt startet gjøre mange personlige feil som gjør at vi taper kamper vi kanskje tidligere i sesongen ville fått noe fra.

Bruce står på pressekonferanse og hyller kjøpet av Joelinton og ser stort potensiale i vår nye spydspiss. Det viser seg at Joelinton etter et halvår fremstår udugelig på dette nivået (med dette mener jeg endel hakk under Joselu) i denne posisjonen, og Bruce fremstår som ute av stand til å passe ham inn i laget. Vi får ikke halvparten av summen vi betalte for ham dersom vi skulle solgt han nå. Alle veit at det ikke er Bruce sitt kjøp, men sjefsspeider Nixon (kan begynne å lure på hans ferdigheter...?) - men dette viser jo hvor håpløst hele set-up'en er. Dette hadde ikke skjedd med en manager med integritet og nødvendig klasse.

Generelt er jeg livredd for at Bruce sin flaks er brukt opp, og at vi får en svært tøff vårsesong. Svært spent på om Bruce snur trenden.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #141 på: 16. Jan. 2020, 12:26 »
https://www.themag.co.uk/2020/01/intriguing-sky-sports-analysis-comparing-first-22-newcastle-games-under-rafa-benitez-and-steve-bruce-newcastle-united/

"As you can see, there is a massive 14 goals difference, Steve Bruce with a minus thirteen goals when comparing goals scored and conceded, whilst Rafa Benitez was plus one. Under Bruce the team has scored six goals less than Rafa’s and conceded eight goals more.

As for possession, yes neither of them are dominant in that respect BUT Rafa had a massive third more possession, his 44% isn’t high but 33% is seriously low for Bruce.

Added to that, Rafa’s team averaged 30% more successful passes than Bruce’s team have, once again indicating that there was far more control of games under Benitez compared to Bruce.

Whilst as for getting into goal scoring positions and creating chances, the expected goals stats show a huge swing in favour of Rafa Benitez.

Bottom line is this sums up what most fans already knew/accepted, Steve Bruce has had massive luck in getting to that 26 points mark.
"

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #142 på: 16. Jan. 2020, 18:46 »
Synes det er morsom lesning når man tenker på hvor mye Toon bablet om Rafa sin kjipe deffensive dinosaur filosofi da han forlot klubben.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #143 på: 16. Jan. 2020, 21:14 »
Synes det er morsom lesning når man tenker på hvor mye Toon bablet om Rafa sin kjipe deffensive dinosaur filosofi da han forlot klubben.

Trist at du syns dette er morsomt.
Når det er sagt byttet vi jo fra pest til kolera.
Skulle så gjerne hatt Rodgers med sheik inn😭.

NÅr det er sagt så spiller de statistikkene ingen trille. Er kun poeng som gjelder. Målforskjell og rating over målsjanser er meg likegyldig. Bruce drar poeng enn Rafa. Hvordan han får de er jo flisespikkeri.

Lurer på hva dere tenker om Bruce må gå. Hvem tar klubben da? Tror han er by far det beste vi kan ha som manager sånn stova er i klubben nå. Så syns vi alle skal støtte han og heller sette hatet mot Ashley. Bruce er på ingen måte problemet her. Og skulle det mot all odds komme en rik jævel som kjøper klubben. Ja da kan Bruce gå. Enn så lenge har han gjort en jobb laaaaangt over forventninger. Faktisk bedre enn den grå musa Rafa. Selv om stilen er den samme.
« Siste redigering: 16. Jan. 2020, 21:19 av TooN »

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #144 på: 16. Jan. 2020, 21:41 »
Skal vi kanskje enes om at det som har med Rafa å gjøre, diskuteres under Rafa-tråden heretter? Er selv Rafa-tilhenger, men begynner så smått å bli lei av at den diskusjonen dukker opp i alle tråder.

Når det gjelder Bruce, en sympatisk og fin fyr, men er overhodet ikke den manageren Newcastle trenger. Og sitte å hause prestasjoner mot et League 1 lag blir bare tåpelig.

Uansett, det er Ashley som må ut, Bruce er bare et symptom på alt som er galt i denne klubben.

« Siste redigering: 16. Jan. 2020, 21:43 av Geordie »
No fate but what you make

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #145 på: 17. Jan. 2020, 13:28 »
Geordie oppsummerer det bra siste setningen.
Men det må være lov å se bak resultatene våre - og det er dyster lesning. Vi skaper vel minst i hele ligaen, og basert på spill og sjanser har vi langt mer poeng enn det vi skal ha. For min del er det også prat om utvikling, og jeg syns ikke den peker rett vei samlet sett. For eksempel storkjøpet Joelinton får vi vel ikke halvparten av hva vi gav for dersom vi skulle solgt, og Sean Longstaff er en skygge av seg selv. Spillemessig går vi bakover, og presterer vi likt resten av sesongen kommer det til å bli en tøff vår.
Jeg mener dessuten PL generelt sålangt har vært rotete, ustabilt og preget av flere lag som har prestert langt svakere enn hva de burde (Spuds, ManU, Everton, Arsenal). Er vel kun ett lag som virkelig har vært stabile (LFC). Et lag som Sheffield United ligger per i dag på 6. plass på tabellen, hvilket jeg mener er litt beskrivende.

Tror Villa og Norwich havner bak oss på tabellen, men den siste nedrykksplassen er for min del ganske åpen - og jeg frykter vi kjapt kan være nedi der og rote utover våren. Håper at enkeltspillere som Almiron og ASM kan være med å bidra til at vi holder oss.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #146 på: 17. Jan. 2020, 14:39 »
Geordie oppsummerer det bra siste setningen.
Men det må være lov å se bak resultatene våre - og det er dyster lesning. Vi skaper vel minst i hele ligaen, og basert på spill og sjanser har vi langt mer poeng enn det vi skal ha. For min del er det også prat om utvikling, og jeg syns ikke den peker rett vei samlet sett. For eksempel storkjøpet Joelinton får vi vel ikke halvparten av hva vi gav for dersom vi skulle solgt, og Sean Longstaff er en skygge av seg selv. Spillemessig går vi bakover, og presterer vi likt resten av sesongen kommer det til å bli en tøff vår.
Jeg mener dessuten PL generelt sålangt har vært rotete, ustabilt og preget av flere lag som har prestert langt svakere enn hva de burde (Spuds, ManU, Everton, Arsenal). Er vel kun ett lag som virkelig har vært stabile (LFC). Et lag som Sheffield United ligger per i dag på 6. plass på tabellen, hvilket jeg mener er litt beskrivende.

Tror Villa og Norwich havner bak oss på tabellen, men den siste nedrykksplassen er for min del ganske åpen - og jeg frykter vi kjapt kan være nedi der og rote utover våren. Håper at enkeltspillere som Almiron og ASM kan være med å bidra til at vi holder oss.

Veldig enig at Norwich og villa vil rykke ned, men tror ikke vi vil være der nede denne sesongen. Altfor mange som har prestert dårlig. Er jo lov se bak resultatene selvfølgelig men det kan man jo gjøre 2 veier om man graver dypt nok. Newcastle har scorer utrolig bra om vi teller antall sjanser. I og med all statistikk viser oss i bunn, men vi ligger ikke i bunn.
Ellers veldig enig så å si alle de store har underprestert til de grader. Men pool skiten har vært stabile. Føler litt det blir som nå Leichester vant pl. Vinner for alle de andre presterer laaaangt under pari.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #147 på: 17. Jan. 2020, 17:50 »
Geordie oppsummerer det bra siste setningen.
Men det må være lov å se bak resultatene våre - og det er dyster lesning. Vi skaper vel minst i hele ligaen, og basert på spill og sjanser har vi langt mer poeng enn det vi skal ha. For min del er det også prat om utvikling, og jeg syns ikke den peker rett vei samlet sett. For eksempel storkjøpet Joelinton får vi vel ikke halvparten av hva vi gav for dersom vi skulle solgt, og Sean Longstaff er en skygge av seg selv. Spillemessig går vi bakover, og presterer vi likt resten av sesongen kommer det til å bli en tøff vår.
Jeg mener dessuten PL generelt sålangt har vært rotete, ustabilt og preget av flere lag som har prestert langt svakere enn hva de burde (Spuds, ManU, Everton, Arsenal). Er vel kun ett lag som virkelig har vært stabile (LFC). Et lag som Sheffield United ligger per i dag på 6. plass på tabellen, hvilket jeg mener er litt beskrivende.

Tror Villa og Norwich havner bak oss på tabellen, men den siste nedrykksplassen er for min del ganske åpen - og jeg frykter vi kjapt kan være nedi der og rote utover våren. Håper at enkeltspillere som Almiron og ASM kan være med å bidra til at vi holder oss.

Veldig enig at Norwich og villa vil rykke ned, men tror ikke vi vil være der nede denne sesongen. Altfor mange som har prestert dårlig. Er jo lov se bak resultatene selvfølgelig men det kan man jo gjøre 2 veier om man graver dypt nok. Newcastle har scorer utrolig bra om vi teller antall sjanser. I og med all statistikk viser oss i bunn, men vi ligger ikke i bunn.
Ellers veldig enig så å si alle de store har underprestert til de grader. Men pool skiten har vært stabile. Føler litt det blir som nå Leichester vant pl. Vinner for alle de andre presterer laaaangt under pari.

Leicester har vel omtrent like mye poeng nå som de hadde da de vant ligaen på samme tidspunkt av sesongen.  Liverpool er likevel 16 poeng foran. Selv om noen lag underpresterer er ikke det grunnen til at Liverpool vinner PL. Dette er kanskje det sterkeste laget vi har sett gjennom PLs historie. Det blir litt som å si at City vant fordi de andre lagene underpresterte i 17/18 sesongen da City havnet på 100 poeng og nr. 2 endte på 81. Er mange lag som har vunnet ligaen med rundt 80 poeng.
« Siste redigering: 17. Jan. 2020, 17:54 av Eriksen »

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #148 på: 18. Jan. 2020, 19:42 »
Skal lete lenge etter en tristere fotball. Stikk!

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #149 på: 18. Jan. 2020, 20:28 »
Skal lete lenge etter en tristere fotball. Stikk!

Men poengene renner inn 😎🤓