20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 11/4: Stoke - Newcastle 18.30 (C+ Sport 1)  (Lest 44719 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: 11/4: Stoke - Newcastle 18.30 (C+ Sport 1)
« Svar #316 på: 14. April 2009, 12:03 »
Nå har ikke jeg sett kampen, men de rapportene jeg fikk tydet på at Butt var god (nå strider jo dette selvsagt mot enhver logikk hos flertallet på dette forumet), og han ble tatt ut på "rundens versting-lag" fordi han sa i etterkant at Newcastle hadde kontroll på Stoke? Da må det ha vært en prekær mangel på dårlige kandidater.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: 11/4: Stoke - Newcastle 18.30 (C+ Sport 1)
« Svar #317 på: 14. April 2009, 12:30 »
Butt var fæl over midtstreken dessverre, men stoppet utallige Stoke-overganger, det skal han ha.
Det Setanta skriver om Ameobi er pokker meg sant også.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: 11/4: Stoke - Newcastle 18.30 (C+ Sport 1)
« Svar #318 på: 14. April 2009, 12:37 »
Den siste setninga om Ameobi faller egentlig på sin egen urimelighet. Alle vet jo at en pensjonert Alan Shearer er hundre ganger bedre enn en topptrent Shola Ameobi. Så selvfølgelig ville vi gjort det bedre om vi hadde spilt med Shearer i stedet. Poenget er vel heller at den vi heller burde spilt med, i utgangspunktet bør være rangert dårligere enn Shola. Det er i hvertfall sånn jeg forstår det uttrykket.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: 11/4: Stoke - Newcastle 18.30 (C+ Sport 1)
« Svar #319 på: 14. April 2009, 16:16 »
Nå har ikke jeg sett kampen, men de rapportene jeg fikk tydet på at Butt var god (nå strider jo dette selvsagt mot enhver logikk hos flertallet på dette forumet), og han ble tatt ut på "rundens versting-lag" fordi han sa i etterkant at Newcastle hadde kontroll på Stoke? Da må det ha vært en prekær mangel på dårlige kandidater.

Butt var ikke så ille til den jobben han var satt til. Han kjempet og stoppet mange angrep, men derfra er det lite han bidrar med. Han må ha verdensrekord i antall støttepasninger (men heller det enn at han prøver på noe annet som gjør at laget mister ballen) og bidrar med minimalt offensivt.

Angånde Setantas rundens værste lag, så er det noe av det største våset jeg har lest! Setter opp Nolan fordi de mener han var råtass!?!? Hva i hellsikke var ikke flere av Stoke spillerne da? Er glad for at vi hadde et par mann som kunne og torde å ta opp kampen mot de fysiskspillende råtassene av noen Stoke spillere. Og Butt, greit at NUFC var dårlige i første omgang, men var ærlig talt Stoke noe særlig bedre? De er jo ikke interessert i noe annet enn de lange innkastene til Delap! Søppel!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: 11/4: Stoke - Newcastle 18.30 (C+ Sport 1)
« Svar #320 på: 14. April 2009, 16:22 »
Enig der, Frode. Nolan var jo ikke stygg i denne kampen. Jeg syns faktisk dette er det beste Nolan har gjort denne kampen - fyren var overalt på banen - løp som en gud der utpå. Flere Stoke-spillere som var langt hardere i duellene.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Duck

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 180
    • Vis profil
Sv: 11/4: Stoke - Newcastle 18.30 (C+ Sport 1)
« Svar #321 på: 14. April 2009, 20:05 »
Butt var ikke så ille til den jobben han var satt til. Han kjempet og stoppet mange angrep, men derfra er det lite han bidrar med. Han må ha verdensrekord i antall støttepasninger (men heller det enn at han prøver på noe annet som gjør at laget mister ballen) og bidrar med minimalt offensivt.

Dette har du rett i, og dette er en stor del av problemet i oppbygningen av våre "angrep". Jeg så med skrekk og gru at urovekkende mange baller åpenbart skulle passere igjennom Nicky Butt på midten.. med det resultat at han i 9/10 tilfeller ikke engang kikket opp og orienterte seg, men umiddelbart slo en støttepasning tilbake. Forsvarsspiller velger gjerne deretter å slå langt på håpløse Ameobi.

Guthrie er tilsynelatende den beste spilleren vi har på akkurat dette, og det er ikke et spesielt godt tegn. Han er i stand til å føre ballen, ta den gjerne med seg og faktisk slå en offensiv pasning til en medspiller. Virker banalt, men det kan ikke sies om alle utpå der..

Spillbarhet og bevegelse blant laget generelt er naturligvis også en sterk årsak til dette, men vi skriker virkelig etter en sentral midtbanespiller som er i stand til å distribuere over gjennomsnittlig bra.