20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 12/4: Portsmouth - Newcastle [18.10 på C+1]  (Lest 26415 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: 12/4: Portsmouth - Newcastle [18.10 på C+1]
« Svar #150 på: 14. April 2008, 14:40 »
Syns han va blandt dei bedre. Meget god defensivt, og jobbar bra. Litt for forutsigbar men langt fra verst.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: 12/4: Portsmouth - Newcastle [18.10 på C+1]
« Svar #151 på: 14. April 2008, 18:30 »
Har sett flere som har rost Geremi opp i skyene etter lørdagens kamp...nå hadde jeg riktignok en good del pils innabords, men er det bare jeg som syns at han til tider var ræva? ::)

er helt enig, var vår klart dårligste spiller på lørdag

Jeg synes du kritiserer Geremi for å være Geremi jeg. Synes, når vi vurderer hans innsats i kampen, bør ta i betraktning at mannen ikke er nevneverdig rask, at han ikke er den som utfordrer fremover i banen med ballen i beina. Geremi vil helst spille på det trygge, og vil unngå å sette laget i stor fare, gjennom å gjøre noe han ikke har ferdigheter til å prøve seg på. Er det negativt?

Synes det blir feil å kritisere Geremi for å ikke utfordre med ball, og ikke være rask når det overhodet ikke er hans forse. Det var kanskje det for ti år siden, men vi vet at han har "legs of a 40 year old". Det kan vi ikke få gjort noe med. Det vi må se på er hvordan Geremi løste de situasjonene han har en forutsetning for å kunne løse på en ok måte. Pasningene hans var ikke på sitt beste, han kunne gjort det bedre. Og dødballene var heller svake. Når vi får nesten 10 cornere bør minst halvparten av dem føre til noe som ligner en målsjanse. Det var vel bare en eller to av dem som gjorde det. Det er selvsagt ikke godt nok. Forøvrig synes jeg Portsmouth pakket Geremi godt inn de gangene han beveget seg høyere opp i banen, så han fikk aldri utfordret på kant. Han fikk ikke tid på seg til å slå presise innlegg, og vi led litt av den grunn. Likevel synes jeg han løste basisoppgavene sine på en tilfredsstillende måte, og vil gi ham "pari" på børsen, så får en selv vurdere om det er 5 eller 6.

Synes avleveringene til Enrique var så forferdelige, og kostet oss så mye, mye mer i det oppbyggende spillet, at jeg vil trekke han frem som vårt svakeste ledd mot Pompey. Sine defensive oppgaver løste han greit nok, men håpløs presisjon fra vår venstreback kostet oss mye i det oppbyggende spillet, og kan ha frarøvet oss noen potensielle målsjanser. Ja, Enrique er varierende i pasningsspillet, men dette var i overkant.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: 12/4: Portsmouth - Newcastle [18.10 på C+1]
« Svar #152 på: 14. April 2008, 18:34 »
Har sett flere som har rost Geremi opp i skyene etter lørdagens kamp...nå hadde jeg riktignok en good del pils innabords, men er det bare jeg som syns at han til tider var ræva? ::)

er helt enig, var vår klart dårligste spiller på lørdag

Då kan du ikkje ha sett same kamp som meg. Meinar du at Enrique var bedre enn Geremi? I tillegg til at Enrique hadde mange ekstremt dårlege avleveringa så skuffar han når han kjem seg til ein avslutning. Greit nok å bomma på mål, men i eit par kampar på rad no har skota hans vore langt under par.
Geremi hadde både eit par cornera og vertfall eit frispark som med litt bedre presisjon og bedre plassering av medspelara fort kunne resultert i scoring. Dessuten tapar vi "aldri" med Geremi på bana :
« Siste redigering: 14. April 2008, 18:47 av lgrinde »

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: 12/4: Portsmouth - Newcastle [18.10 på C+1]
« Svar #153 på: 14. April 2008, 19:59 »
Så må vi og huske på at Pomey har en gjeng med svære folk, Campbell, Distin, Diop m.fl. Er ikkje så lett å skape for mykje på offensiv corner når vi kun har Faye som kan matche dei i lufta.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: 12/4: Portsmouth - Newcastle [18.10 på C+1]
« Svar #154 på: 14. April 2008, 20:02 »
Så må vi og huske på at Pomey har en gjeng med svære folk, Campbell, Distin, Diop m.fl. Er ikkje så lett å skape for mykje på offensiv corner når vi kun har Faye som kan matche dei i lufta.
Taylor, Viduka og Beye er da alle habile hodespillere.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: 12/4: Portsmouth - Newcastle [18.10 på C+1]
« Svar #155 på: 14. April 2008, 21:24 »
Så må vi og huske på at Pomey har en gjeng med svære folk, Campbell, Distin, Diop m.fl. Er ikkje så lett å skape for mykje på offensiv corner når vi kun har Faye som kan matche dei i lufta.
Taylor, Viduka og Beye er da alle habile hodespillere.

Fysisk kan det ikke være mange lag som matcher Pompey i PL!? De har en del store, høye og sterke spillere som ikke legger noe i mellom når det kjempes i duellene. Mulig jeg tar feil, men det er min oppfatning av det laget...........

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: 12/4: Portsmouth - Newcastle [18.10 på C+1]
« Svar #156 på: 14. April 2008, 21:36 »
Harry Redknapps Portsmouth har jo alltid vært basert på knallhard fysikk. De har spillere som aldri legger noe imellom i dueller. Og der ligger nøkkelen til Pompeys defensive spill. Deretter måker man ballen oppover, og løper etter.
Det er nettopp derfor man helst ikke skal gå i luftkrig mot Pompey. Da er man nesten dømt til å tape.

Faye, Taylor, Viduka og Beye er gode hodespillere det, men Campbell, Distin, Diop og kompani stiller i en litt annen klasse, føler jeg. Spesielt Campbell.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: 12/4: Portsmouth - Newcastle [18.10 på C+1]
« Svar #157 på: 14. April 2008, 22:00 »
Irriterande å tenke på at Roeder kunne henta Campbell for et par sesongar sidan. Han hadde vore perfekt.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: 12/4: Portsmouth - Newcastle [18.10 på C+1]
« Svar #158 på: 14. April 2008, 22:25 »
Roeder var en tøffel. Irriterer meg enda mer at han var så skeptisk til Woodgate at han også glapp. Begge de to hadde gjort enorme forskjeller.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Fredrik

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2408
    • Vis profil
Sv: 12/4: Portsmouth - Newcastle [18.10 på C+1]
« Svar #159 på: 14. April 2008, 23:34 »
Syke greier det der. Campbell og Woodgate sto nærmest å fridde utenfor SJP om å få bli Newcastlespiller. Veldig merkelig at man ikke slo til her. Campbell har en helt rå fysikk, ingen andre i PL kan måle seg med han på det området.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: 12/4: Portsmouth - Newcastle [18.10 på C+1]
« Svar #160 på: 14. April 2008, 23:47 »
Men han henta jo Oguchi Onyewu :D
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: 12/4: Portsmouth - Newcastle [18.10 på C+1]
« Svar #161 på: 14. April 2008, 23:50 »
Woodgate kan forsvarast i og med at han hadde store skadeproblem på den tida. Men at han ikkje henta inn Sol er uforståelig. Men Roeder ville vel sette i sammen et lag med gjennomsnittsalder på 23 år eller noko sånt, mulig for Wenger men neppe for Roeder.


Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: 12/4: Portsmouth - Newcastle [18.10 på C+1]
« Svar #162 på: 15. April 2008, 01:42 »
Syns ikke det kan forsvares i så ekstremt stor grad. Vi kunne jo også fått i stand en låneavtale lik Boros.
Istedet satsa vi altså på Craig Moore og Titus Bramble, mens vår potensielt beste stopper jo dro avgårde.
Fæl tid, glad slikt er historie! :D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: 12/4: Portsmouth - Newcastle [18.10 på C+1]
« Svar #163 på: 15. April 2008, 15:39 »
Et stopperpar i Campbell og Woodgate hadde vært en virkelig våt drøm. Noe helt, helt annet enn Moore-Bramble, Bramble-O'Brien eller Moore-Gooch.
Det er sånn forsvaret vårt burde sett ut. Med to stoppere i verdensklasse, med massevis, tonnevis av erfaring.

Man kan ikke på noen måte forsvare at vi ikke benyttet oss av sjansen til å hente Campbell og/eller Woodgate. Når Boro greide å få til en låneavtale med Real burde vi også greid å få til det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon