20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Slik kvalifiserer Newcastle United seg til Europa!  (Lest 35584 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Slik kvalifiserer Newcastle United seg til Europa!
« Svar #75 på: 14. April 2012, 20:34 »
Hvis vi ikke klarer Cl-kvallik om vi havner på 4. blir det vel ikke noe Europe League heller, slik jeg har forstått det. Er vel kun 3.plass i gruppespill CL som havner videre i den cupen.
Vist det stemmer er ikke EL den beste måten for å få flere spillere inn? Styret henter jo ikke flere spillere før en CL plass er sikret. Om vi klarer fjerde plassen og taper kvalikk kampen sitter vi jo igjen med ingenting. Sefølgelig CL er det beste, men det er mange gode lag der ute som vi kan møte i en kvalikk kamp.

Mtp. på spillere vi må hente inn i forhold til europaspill, tror jeg garantert CL er veien og gå. Uefacupen (som jeg liker å kalle den i gammel nostalgi) har på langt nær like lukrative økonomiske frynsegoder som CL, og med MA tankesett tror jeg det ville rett og slett være uforsvarlig økonomisk å sprenge banken bare fordi vi skal i den cupen. CL derimot genererer masse penger, og er den mest lukrative økonomiske turneringen å spille i (etter PL og muligens La Liga ut i fra hva jeg husker fra en BBC-dokumentar), så der vil nok spillerkjøp kunne forsvares i mye større grad. Også med tanke på Newcastles navn utad, som vil styrkes betraktlig...
Ja sefølgelig er CL det beste. Vi sprenger ikke banken for EL nei, men vi kommer garantert til å hente flere spillere om vi har en cup å spille i. Om fjerdeplassen garanterer oss en plass i EL om vi ikke skulle klare kvalikk kampen er det sefølgelig ikke spørsmål, men om vi sitter igjen med ingenting om kvalikk kampen skulle ryke er jeg ikke sikker.

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Slik kvalifiserer Newcastle United seg til Europa!
« Svar #76 på: 14. April 2012, 20:46 »
Ryker vi i kvalikken blir det uefa-cup.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Slik kvalifiserer Newcastle United seg til Europa!
« Svar #77 på: 14. April 2012, 20:48 »
Ryker vi i kvalikken blir det uefa-cup.
Ok da er saken klar. Gi blaffen i mine rotete innlegg.  :)

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Slik kvalifiserer Newcastle United seg til Europa!
« Svar #78 på: 14. April 2012, 20:49 »
Ja ikkesant, jeg er helt enig tankesettet ditt. Jeg tror egentlig UC vs CL når det gjelder transfer ligger i kvaliteten på det vi henter. Når det er sagt så har vi jo bevist for alle denne sesongen at milliarder ikke nødvendigvis trenger å være oppskriften.
Uansett vil CL-kvalikk være en bokseåpner for et spillermarked vi ikke har kunnet touche på samme måte tidligere. Sånn som det ligger ann nå er det jo faktisk ikke gitt at en spiller velger f.eks Chelsea eller Liverpool forran oss, som det var tidligere. Det er da jeg begynner å  :drool:
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Slik kvalifiserer Newcastle United seg til Europa!
« Svar #79 på: 14. April 2012, 21:03 »
Nå er ikke jeg sikker på hvilken runde i kvalikken for 4.plass i CL gir, men sånn her er reglene fra Uefa:

15 losing teams from the Champions League qualification round three will enter in the fourth and last UEFA Europa League qualification round, formerly known as the first round, and the 10 losers of the Champions League qualification round 4 will directly enter the UEFA Europa League group stage.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Slik kvalifiserer Newcastle United seg til Europa!
« Svar #80 på: 14. April 2012, 21:24 »
Er ganske sikker på at 4. plass i England går rett inn i 4. kvalikk-runde, og er minst sikret gruppespill i EL.

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Slik kvalifiserer Newcastle United seg til Europa!
« Svar #81 på: 14. April 2012, 21:33 »
Er ganske sikker på at 4. plass i England går rett inn i 4. kvalikk-runde, og er minst sikret gruppespill i EL.

Det har hvertfall hvert tilfelle de siste sessongene, tviler på at vi ikke blir toppseeda der.

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Slik kvalifiserer Newcastle United seg til Europa!
« Svar #82 på: 14. April 2012, 21:37 »
Men om chelsea vinner CL og ikke havner blandt de fire beste, er vi da sikra europa uansett. Da vil vi eller tottenham være 4... england mister ingen e-cup plass uansett

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Slik kvalifiserer Newcastle United seg til Europa!
« Svar #83 på: 14. April 2012, 21:41 »
Haha, faen så mange ulike scenarioer vi egentlig har her.
Godt spørsmål, men hvis Chelsea vinner hele dritten så blir det vel ingen forandring annet enn at E-cupen flyttes enda en plass ned (dvs 7 plassen også). Husker tilbake når Liverpool vant Cl og ikke kvalifiserte seg gjennom PL, så  :grine: de seg til CL plass, og Everton mistet sin (mao blir det ikke flere CL-plasser). Var vel da regelen om at vinneren kvalifiseres dukket opp.

Eller jeg jeg på total bærtur her nå? Mener å huske det var det som skjedde altså...
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Slik kvalifiserer Newcastle United seg til Europa!
« Svar #84 på: 14. April 2012, 21:51 »
Haha, faen så mange ulike scenarioer vi egentlig har her.
Godt spørsmål, men hvis Chelsea vinner hele dritten så blir det vel ingen forandring annet enn at E-cupen flyttes enda en plass ned (dvs 7 plassen også). Husker tilbake når Liverpool vant Cl og ikke kvalifiserte seg gjennom PL, så  :grine: de seg til CL plass, og Everton mistet sin (mao blir det ikke flere CL-plasser). Var vel da regelen om at vinneren kvalifiseres dukket opp.

Eller jeg jeg på total bærtur her nå? Mener å huske det var det som skjedde altså...

Nei det er gjort om, da vil 1-3 gi CL og 4-5-6 gi e-cup.

Det som skjer vis chelsea havner på feks, 5 og vinner CL, tottenham havner på 4. og vi 6.. Da vil vi få e-cup Plassen til chelsea.

Det er igjenn 2 E-cup og 4 CL plasser. Vinneren av CL, har prioritet på CL. Finalister i FA cupen har prioritet på E-cup.. Vis noen har dobbelt opp med plasser faller dette til neste plassering i ligaen.
« Siste redigering: 14. April 2012, 22:02 av Tommyok »

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Slik kvalifiserer Newcastle United seg til Europa!
« Svar #85 på: 14. April 2012, 21:55 »
Ok, så hvis Chelsea vinner CL (usannsynlig) blir det kun 1-3 som får CL, mens videre til 6 får E-cupspill!?
Det forandrer jo egentlig ingenting siden 1-6 plass allerede nå får E-cup, enten EL eller CL. Dette vil jo i grunn kun berøre 4.plassen til det laget som tar den.
Merker dette er veldig hypotetisk men...  :)
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Kroken

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 50
    • Vis profil
Sv: Slik kvalifiserer Newcastle United seg til Europa!
« Svar #86 på: 14. April 2012, 21:57 »
Everton fikk spille CL i 05. Altså var det 5 lag fra England og de endret vel reglene året etter slik at det kun kan være 4 deltagere fra hvert av de beste landene. Everton røk for øvrig 2-4 mot Villarreal i 3. kvalikrunde.

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Slik kvalifiserer Newcastle United seg til Europa!
« Svar #87 på: 14. April 2012, 22:05 »
Ja om chelsea vinner CL går bare utover 4 plassen. da blir det E cup på 4-5 men siden chelsea blir en av disse blir da 6 plassen tildelt chelsea´s E-cup Plass.

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Slik kvalifiserer Newcastle United seg til Europa!
« Svar #88 på: 14. April 2012, 22:06 »
Akai takk for svar Kroken og Tommyok. Jeg husker bare at de ikke spilte CL, men da kan de jo skylde seg selv egentlig. Egentlig ikke så halvgalt av meg, husket hvertfall at det ble noe pes akkurat den sesongen  :nikke:
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Slik kvalifiserer Newcastle United seg til Europa!
« Svar #89 på: 14. April 2012, 22:07 »
Sitter med en følelse av at EL vil være bedre for klubben enn CL neste år. Ja, med CL kan vi kjøpe mange bedre spillere, men hva skjer hvis vi da ikke skulle kvalle neste år og blir sittende med mange høye lønninger igjen. Spurs har lykkes med å ta CL kjapt, men ingen garanti for at vi skulle klare å etablere oss på dette nivået.

Er veldig redd for at klubben skal ta to steg frem og så tre tilbake om noen år. Foretrekker ett skritt av gangen må jeg si :angel:

Hadde digget det om vi de 2-3 neste åra fokuserte på å stabilisere oss i topp 6 og vinne en cup for så å ta steget ut i CL. Foretrekker klart jevnlig deltakelse i CL om tre fire år, enn én enkelt deltagelse neste år.