20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Everton vs Newcastle, Man 17. sept 21:00  (Lest 38020 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Everton vs Newcastle, Man 17. sept 21:00
« Svar #285 på: 20. Sep. 2012, 07:55 »
Leighton Baines: "What is disappointing is Newcastle didn't do anything special, they didn't have any real play, they just played very direct got pretty much most of their joy from long balls and got their goals that way.
"We have got to be able to deal with stuff like that.
"They were pumping balls up time after time in the second half and Demba Ba gave them that bit more physical presence, but you must be able to defend that.
"It's disappointing we didn't and couldn't hang on when Victor scored.
"Newcastle have good players up front and are strong and quick, but we've got to be able to deal with that more often than we did on Monday.
"It's unusual for us not to see out the game. It's very un-Everton like.
"It's disappointing that we haven't been done by a wonder goal or a magic piece of play. It was straightforward stuff.
"We feel both goals were preventable.
"Yes, it's disappointing - we scored five goals against Newcastle, four good ones, and we only got awarded two of them.

Mye sant i det han sier her.

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #286 på: 20. Sep. 2012, 15:59 »
Han har rett i at vi drev å pumpet ballen opp stort sett hele første omgang i hvertfall!  :P
Siste målet vårt kom jo også fra en lang ball.

"We feel both goals were preventable

Målene til Everton var da også fullt mulig å unngå. Baines sitt mål burde selvsagt vært ungått, det ekstremt store rommet han fikk foran mål er en stor forsvarstabbe av oss. I Sky Sports pauseanalyse påpekte dem av Willy skulle ha dekket dette rommet, og det ser ut som om dem hadde rett.

Andre målet tror jeg minst 18 av 20 av PLs førstevalg av målvakter hadde tatt.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #287 på: 20. Sep. 2012, 18:00 »
Nå har jeg ikke studert og overanalysert Evertons andre mål, men jeg mener det er en stor overdrivelse at 18 av 20 førstemålvakter i PL hadde tatt den. Det er overhodet ikke noen keepertabbe, hvilket jeg mener det må kvalifisere til, dersom 18 av 20 PL-målvakter tar det skuddet. Først og fremst mener jeg Steven Taylor må få kjeft for andremålet. Det er han som er for nonchalant i presset på Anchiebe, og som lar angriperen få komme til skudd. Det skal en spiller av Anchiebes manglende kaliber overhodet ikke få lov til. Ikke under noen omstendigheter.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #288 på: 20. Sep. 2012, 18:12 »
Enten det er Harper eller Taylor sin feil(litt begge mest sannsynlig), så var uansett poenget mitt av det burde vært mulig å unngå målet.

Skuddet er riktignok veldig hardt men samtidig veldig nærme Harper. Veldig vanskelig å bedømme hvor lett det er å redde dette skuddet når man bare ser en video av målet.
Men jeg mener det er feil av Harper å prøve å redde ballen med hendene her, hadde han satt ut foten tror jeg han hadde tatt den. Harper begynner også å bli gammel og refleksene hans er ikke som de en gang var. Jeg digger selvsagt Harper uansett, og er glad vi har en keeper som gir alt de få gangene han får sjangsen.
« Siste redigering: 20. Sep. 2012, 18:17 av PeterH »

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #289 på: 22. Sep. 2012, 01:18 »
Harper kan da absolutt ikke klandres for det målet. Mulig andre og bedre keepere hadde tatt den, men så absolutt ingen selvfølge at den skal taes. IMO:)
Same old Shearer, always scoring!