20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2018  (Lest 146198 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #15 på: 01. April 2018, 15:18 »
‪Daily Mirror: Chelsea are planning on making a £30m move for Newcastle defender Jamaal Lascelles this summer. #NUFC ‬

Se bort i fra det faktum at det er 1.april. £30m er (fortsatt) mye penger, for en klubb som oss.

Ville dere ha solgt? Jeg er fristet, men ville beholdt Lascelles.
Nei. Lascelles er en kulturbærer, og kan bli en mann å bygge en klubb rundt.

Heilt einig. No har me sjansen til å bygga noko stort. So lenge me verte kvitt Ashley etter sesongen.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #16 på: 01. April 2018, 15:24 »
Er jo et stort hvis der da.

Men for all del, skal vi bygge lag, MÅ vi beholde kapteinen vår! Men Clark og Mbemba er nok så godt som ferdig, kan selge de til Chelsea :D
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #17 på: 01. April 2018, 15:39 »
Pontare oppsummerer fint her.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #18 på: 01. April 2018, 18:23 »
Lascelles må beholdes nesten for enhver pris etter min mening. Om han ønsker å gå sjøl, og vi "må" selge, så er 30 mill pund en latterlig pris. 30 + Kenedy?
No fate but what you make


Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
No fate but what you make

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #21 på: 02. April 2018, 23:18 »
Får å få litt diskusjon, disse spillerne er listet opp (min mening presentert):

Chancel Mbemba - Mener han burde fått flere muligheter, om ikke annet så på HB eller DM. Men absolutt en stopper som er god nok for oss, og jeg tror han hadde blitt en meget god midtstopper under Rafa. Men mulig han ikke er så interessert i å følge instrukser, for noe må det være ettersom han ikke får muligheten. En av de vi kan hente greit med penger på.

Aleksandar Mitrovic - Jeg håper fortsatt i det lengste at han får fortsette, mener han er det beste spissen vi har i klubben (ikke inkludert Slimani). Men vil ikke Rafa bruke han, får vi like greit selge. Sammen med Mbemba en av de vi kan få en del penger for.

Karl Darlow - Som jeg skrev i en annen tråd, mener jeg Darlow er god nok. Dessverre er Dubravka bedre med beina, og ikke noe verre enn Darlow. Det at han er engelsk teller en del, men Rafa ser ut til å ha funnet gull i Dubravka. 2 år som skiller dem, men keepere holder som kjent lenger enn utespillere (som regel). Kan få en ok sum med penger, og regner med at både Darlow og Elliot må finne seg nye klubber i sommer.

Jack Colback - Lønna hans er nok høyere enn hva ferdighetene tilsier. Meget begrenset, men kan gjøre en god jobb i Championship (for en annen klubb). Inne i sitt siste år av kontrakten; selg eller gi bort!!

Henri Saivet - Var god mot West Ham i den kampen han fikk starte, men bare å selge. Lønna er sikkert høy nok, og har ingen fremtid i Newcastle.

Mats Selz - 5.valg, bare å selge.

Achraf Lazaar - Hadde troa på han, virket spennende da han kom. Men bare å selge.



Ellers forsvinner Haidara, Gamez.
Kunne også sett disse ut av klubben, såfremt det er penger for erstattere:
Elliot, Maquillo, Clark, Hayden, (Ritchie), Joselu og/eller Gayle.

Vi trenger en "shake up" i sommer, kvitte oss med en del dødkjøtt.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #22 på: 03. April 2018, 18:18 »
Jepp, enig Anders, og er vel mye av hva jeg har kommentert tidligere også. Skulle gjerne beholdt Mitro og Mbemba, men om de ikke brukes er det bortkastet å beholde de. Tipper de kan generere +/- 25 mill pund.

Resten av de du nevner, samt nevnes i artikkelen, er det bare å kvitte seg med. 2 keepere, Colback, Saivet og Lazaar er det bare å dumpe ut, gi de bort i verste fall. Får vi inn 10-15 mill pund, så er det langt innafor.

Maquillo, Clark, Hayden, Joselu og/eller Gayle er det og bare å selge, om det finnes penger til oppgraderinger. Richie ville jeg beholdt, om ikke annet som en squad-player. Tror han har god påvirkning som en lederfigur.

Ellers vil vi nok linkes til mye (som vanlig), imidlertid er det verdt å nevne at Rafa har beordret speiderapparatet til å speide etter oppgraderinger på samtlige plasser, og han vil ha X antall alternativer på alle. Er nok mange spillere so er speidet, og kamper vi har vært representert uten at det nødvendigvis betyr vi kommer til å prøve å gå for en handel.

Jada, så har vi usikkerheten med Ashley og alt det der, orker ikke det nå, velger å være forsiktig optimist uansett om det kommer ny eier eller ikke. Det er penger i kassa, salg av spesielt Mbemba og Mitro kan generere ekstra midler. Forventer ingen store stjerner, men at det handles inn oppgraderinger på diverse plasser, ja. Og om Rafa nå kan få et budsjett på +/- 30 mill pund + det som selges, tipper jeg han er passe fornøyd og i det minste ser ut kontrakten.
« Siste redigering: 03. April 2018, 18:24 av Geordie »
No fate but what you make

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #23 på: 03. April 2018, 20:11 »
Stort sett veldig enige i betraktningene deres. Mener Ritchie per dags dato enda er en viktig spiller for oss, og jeg mener han vil være nyttig minst en sesong til for oss. Både på og utenfor banen.
Ellers er jeg enig med dere. Hayden kunne kanskje fått et år til på seg i PL, men vi har allerede Merino og det må være lov å tro på ytterligere forsterkninger sentralt. Dermed blir Hayden kjapt overflødig.

...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #24 på: 03. April 2018, 21:23 »
Grunnen til at jeg (kanskje) ønsker å selge Ritchie, er fordi jeg mener han ikke er god nok til å starte for oss. Største hinderet er at han mangler ganske mye fart. Ellers har han jo ferdigheter jeg mener vi kan ha god nytte av, spesielt lederegenskapene. Det alene er nesten en grunn til å beholde han. Derfor satte jeg han i parentes.

Oguzhan Özyakup (sentral midtbane, Besiktas, kontrakt går ut) har jo vært veldig mye snakk om, og at det har vært kontakt allerede. Vi kan jo signere han på en førkontrakt allerede nå.
Det er vel heller ikke veldig unaturlig å tro at Dennis Praet er et navn Rafa & co kommer til å drøfte igjen.

Ellers synes jeg Jannick Vestergaard er et spennende navn som kanskje kan stå på blokka. Dansk stopper i Mönchengladbach.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #25 på: 04. April 2018, 11:28 »
Veldig enig i at Ritchie må byttes ut på sikt,men allerede tilsommeren? Han er vår klart beste «sjef» utpå der. Ritchie er en typisk kaptein uten kapteinbind. Dessuten er han vår beste frispark/dødball spesialist. Han må beholdes minst 1 sesong til. Må si jeg liker typen veldig godt. Blør virkelig for drakta.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
No fate but what you make

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #27 på: 09. April 2018, 20:12 »

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #28 på: 09. April 2018, 21:28 »
Så blir jo det et valg Kennedy må ta i forhold til spilletid og videre utvikling. I Newcastle har han mulighet til å virkelig få blomstre, men om status, penger og overtro på egne ferdigheter er det viktigste så er jo begge disse klubbene fantastiske alternativer.

Nå vet jeg lite om hvordan Kennedy er som person, men tanken om mye ca$h + han er fra Brasil gjør meg ikke så veldig optimistisk på vegne av Newcastle.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #29 på: 09. April 2018, 21:34 »
Siden det er Sky som er kilden, er det litt mer troverdig, men for all del, skal vel ta det meste av rykter med en klype salt.

Her er et rykte jeg personlig begynner å bli schit lei! https://talksport.com/football/newcastle-united-fc-transfer-news-magpies-target-bas-dost-who-reportedly-looking-leave

Har blitt linka til Bas Dost siste 3-4 årene?
No fate but what you make