20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Messi vs Ronaldo  (Lest 160203 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1275 på: 22. Nov. 2013, 13:57 »
Hva sier egentlig Messi sympatisørene her inne nå da?
Heter verdens beste spiller Cristiano Ronaldo? ;)

Har vi rett og slett vunnet til slutt? Etter 85 sider med diskusjon om alt ifra lakkerte Ronaldo negler til FRP?

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8667
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1276 på: 22. Nov. 2013, 14:03 »
Jeg sier at Ronaldo har vært best i år, og at jeg tror Messi vil komme sterkere tilbake. Når man har vært verdens beste i så mange år på rad er det greit med en liten pause til en forandring. :smug:
Nei.

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1277 på: 22. Nov. 2013, 14:06 »
Hva sier egentlig Messi sympatisørene her inne nå da?
Heter verdens beste spiller Cristiano Ronaldo? ;)

Har vi rett og slett vunnet til slutt? Etter 85 sider med diskusjon om alt ifra lakkerte Ronaldo negler til FRP?


Haha, fin den!

Men om Tyson Gay vinner ett løp, så vil jeg fortsatt påstå at Usain Bolt er verdens beste sprinter. Den dagen Tyson Gay slår Bolt for fjerde gang på rad, da er det andre boller :insert winky smiley:
Same old Shearer, always scoring!

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1278 på: 22. Nov. 2013, 14:07 »
Jada, det er to vidt forskjellige ting, for i sprint har man fasit, men du ser vel poenget :P
Same old Shearer, always scoring!

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1279 på: 22. Nov. 2013, 14:12 »
Så da mener du også at Anand er bedre i sjakk enn Carlsen? ;)
Anand har vel vunnet VM 4 ganger eller noe, mens Carlsen aldri (før nå) ;)
« Siste redigering: 22. Nov. 2013, 14:15 av Andy »

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1280 på: 22. Nov. 2013, 14:16 »
Mener du Hellas var europas beste landslag i 2004?
Same old Shearer, always scoring!

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1281 på: 22. Nov. 2013, 14:20 »
Selvfølgelig. Hvem mener du var?

Du svarte ikke på mitt spørsmål?

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1282 på: 22. Nov. 2013, 14:24 »
Hva er formålet med denne diskusjonen?

Virker som Carlsen er best ja, men jeg kan ingenting om sjakk, så om det skyldes tilfeldigheter/flaks eller om han faktisk er best, kan ikke jeg svare på.

Nei, Hellas var ikke europas beste lag i 2004. Fordi de vinner et mesterskap som går over èn måned, betyr ikke at de er det beste laget i 2004. Det skjønner du vel ;) ;)
Er ikke alltid de beste som vinner!

Men nå sklir det ut. Gullballen deles ut til den spilleren som er best over et helt år, altså holder et stødig høyt nivå. Skulle den deles ut til spilleren som er i best akkurat nå for øyeblikket, så kunne jo kanskje Suarez vunnet?
Same old Shearer, always scoring!

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1283 på: 22. Nov. 2013, 14:33 »
Hehe, nei tror vi legger den diskusjonen død.

Så, ditt svar er fortsatt Messi?

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1284 på: 22. Nov. 2013, 14:36 »
I 2013 syns jeg Ronaldo har vært bedre enn Messi.
Om det var det lurte på:)
Same old Shearer, always scoring!

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1285 på: 22. Nov. 2013, 15:39 »
Ok, Hazard er en kunstner. Han fortjener tredjeplassen, så kan kanskje Ronaldo bli nr 4.

Det handler ikke om hvem som er maskin og hvem som er kunstner, eller hvilken spillertype man personlig liker best. Kan du med hånda på hjertet si at Messi og/eller Zlatan har vært bedre fotballspillere enn Ronaldo i 2013, Sebastian? Kan du med hånda på hjertet si at Messi og Zlatan fortjener Ballon D'or 2013 mer enn Ronaldo fordi de er magikere mens Ronaldo er en maskin?

Rimelig sikker på at Ronaldo tar det, men betyr fortsatt ikke at han er den jeg har hatt mest gleda av å se i år, For meg er Messi alltid en nytelse å se på, men Zlatan har tatt kaka for min del i år.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1286 på: 22. Nov. 2013, 17:19 »
Jeg tror rett og slett grunnen til at avstemningen ble utsatt var at Messi lå an til å vinne, noe de fleste skjønner blir helt feil per nå. Ronaldo har vært verdens beste spiller i 2013.

Diskusjonen om hvem som virkelig er best toucher jo også innom hvem som har det største potensialet og den største x-faktoren. Der mener jeg Messi har bevist at han er det lille hakket foran. Og det er ingenting (alder) som tilsier at det har endret seg på en mer permanent basis enn akkurat dette året. Når det er sagt, så er nå ballen på Messis halvdel, det er han som må gjenerobre tronen i 2014. Jeg tror han greier det.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1287 på: 22. Nov. 2013, 22:38 »
Tviler på Ronaldo vinner, det er alt for mange som unnlater å stemme på han. Gjekk gjennom stemmene for eit pa år siden og meiner å huske det var ganske likt mellom 3poengere for Ronaldo og Messi. Men der Messi fekk 3p fekk Ronaldo ofte 0 pts mens der Ronaldo fekk 3p fekk Messi som regel 2 pts. Det utgjør eit hav i forskjell om dei samme tendensene er der i år o så ligger vel kanskje Zlatan godt an spesielt om han overtar stemmene til Messi.. Nb Norges stemmer virker å vere like jalla i år også meine eg las at Hangeland hadde stemt på Bastian Shweinsteiger :o
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7622
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1288 på: 23. Nov. 2013, 00:05 »
http://www.tv2.no/sport/fotball/-messi-er-enig-med-en-annen-klubb-4162045.html

Noen som har noen sikrere kilder enn tv2? Er dette løse tullerykter, eller kan det være hold i det? Klarer ikke helt å se for meg Messi spille i en annen klubb..

Edit: http://www.blaugrana.no/nyheter/ronaldo-er-alltid-der/18553/

Ikke noe særlig bra kilde dette heller.. Vet ikke helt hva jeg skal tro.
« Siste redigering: 23. Nov. 2013, 00:20 av Eriksen »

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1289 på: 23. Nov. 2013, 00:19 »
http://www.tv2.no/sport/fotball/-messi-er-enig-med-en-annen-klubb-4162045.html

Noen som har noen sikrere kilder enn tv2? Er dette løse tullerykter, eller kan det være hold i det? Klarer ikke helt å se for meg Messi spille i en annen klubb..
Har du lest artikkelen? Det er jo ikke tv2 som er kilden her.