20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilke drakter har du??  (Lest 52002 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hvilke drakter har du??
« Svar #165 på: 23. Nov. 2007, 16:34 »
Absolutt ikke de verste draktene å ha det.
Jeg skulle gjerne hatt den bortedrakten selv jeg.

Bare for å spørre. Hvilken newcastledrakt er det du/dere IKKE har, men som dere veldig gjerne ville hatt? Jeg gjør regning med at det ikke er bare meg som ikke bare har kunnet kjøpe seg drakt hvert eneste år.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Hvilke drakter har du??
« Svar #166 på: 23. Nov. 2007, 16:53 »
Ikke har kunnet kjøpe seg drakter hvert år? 1000-1200kr hvert år kan alle ta seg råd til. Bare å droppe en bytur eller to det.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Hvilke drakter har du??
« Svar #167 på: 23. Nov. 2007, 17:19 »
Jeg har alle borte- og hjemmedraktene fra 9495 sesongen. Noen tredjedrakter har det også blitt.. Men skulle gjerne fått tak i 9394 drakta.

Stormoen

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 233
    • Vis profil
Sv: Hvilke drakter har du??
« Svar #168 på: 23. Nov. 2007, 17:43 »
Absolutt ikke de verste draktene å ha det.
Jeg skulle gjerne hatt den bortedrakten selv jeg.

Bare for å spørre. Hvilken newcastledrakt er det du/dere IKKE har, men som dere veldig gjerne ville hatt? Jeg gjør regning med at det ikke er bare meg som ikke bare har kunnet kjøpe seg drakt hvert eneste år.

Syns den bortedrakta er ganske fin selv. Også den hjemmedrakta (00/01) liker jeg. Kun stripene og ikke så mye anna, enkel og fin drakt.

 Det jeg angrer mest på at er at jeg ikke har noen drakt med Shearer på. Vet ikke helt hvilken drakt det skulle vært, men gjerne en med Brown Ale som sponsor.
« Siste redigering: 23. Nov. 2007, 17:51 av Stormoen »

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hvilke drakter har du??
« Svar #169 på: 23. Nov. 2007, 23:44 »
Ikke har kunnet kjøpe seg drakter hvert år? 1000-1200kr hvert år kan alle ta seg råd til. Bare å droppe en bytur eller to det.
Så i en aldrer av 10-13 år har man byturer å ta hensyn til? Det er ikke ukjent at mange nye newcastlesupportere er i denne alderen, og mange ble oppriktig interessert i engelsk fotball i denne alderen. Når man tidlig i tenårene og knapt nok har en ukelønn å snakke om, da har man ikke råd til å avse 1000-1200 kroner i året. Ihvertfall hadde jeg knapt nok råd til en CD i halvåret på den tiden.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Hvilke drakter har du??
« Svar #170 på: 24. Nov. 2007, 00:03 »
Tror vel alle kan få en Newcastle drakt i året, HVIS det er det de virkelig ønsker seg, brenner for og alt det der....jul eller bursdag(også som yngre)....Selv fikk jeg min første drakt når jeg var 10 år og det var stor stas det :) Men det var ikke noe poeng for meg å ha alle draktene hvert eneste år heller..

Når det gjelder den drakten jeg skulle ønske at jeg hadde må det bli den "legendariske" hjemmedrakten vi spilte med på midten av 90-tallet....Vi brukte den vel i 95/96 og 96/97...altså første året til Shearer...
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hvilke drakter har du??
« Svar #171 på: 24. Nov. 2007, 00:17 »
Vel, nå styrte ikke jeg mine egne penger før jeg var i tenårene, men på den tiden hadde jeg overhodet ikke råd til å kjøpe meg noen Newcastle-drakt. Jeg kjøpte meg hjemmedrakten 97-99, og jeg kjøpte meg bortedrakten i 97/98. Jeg kjøpte meg runndt samme tid en Newcastle-genser og diverse supporterutstyr. Siden gikk jeg og siklet på nye drakter som kom - og gikk, som jeg overhodet ikke kunne ta meg råd til. Jeg hadde egentlig ikke penger, og det lille jeg hadde måtte gå til det aller aller viktigste, mat og drikke på skolen, skolesaker og slike ting. I 2003 tok jeg meg råd til en RBK-drakt, og i 2005 kjøpte jeg den utgående hjemmedrakta til Newcastle.

Sengesett og lue fikk jeg i julegave, så heldig som jeg var (kunne aldri engang drømme om noen drakt. såpass spandable har foreldre, søsken eller besteforeldre aldri vært, samme hvor spandable de har vært. Og først nå i år, på min tur til Newcastle, kunne jeg unne meg litt mer.
Jeg kan ikke skjønne at jeg er det eneste tilfellet av Newcastle-supportere på denne jord som har hatt det på denne måten. Det er jeg nesten sikker på at jeg ikke er.

alle familier spyr ikke penger. Selv om familiene på ingen måte er fattige. Det kan hende du er født med tusenlapper bak ørene, under armene og i underbuksa, men alle er ikke det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Hvilke drakter har du??
« Svar #172 på: 24. Nov. 2007, 00:26 »
alle familier spyr ikke penger. Selv om familiene på ingen måte er fattige. Det kan hende du er født med tusenlapper bak ørene, under armene og i underbuksa, men alle er ikke det.

Er det meg du svarer...?
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hvilke drakter har du??
« Svar #173 på: 24. Nov. 2007, 00:54 »
Svarer vel forsåvidt både deg og danield.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Tønsberg

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 690
    • Vis profil
Sv: Hvilke drakter har du??
« Svar #174 på: 24. Nov. 2007, 11:15 »
Har:

Hjemmedrakt 05/07
Hjemmedrakt 07/09.

Skulle gjerne funnet  hjemmedrakta fra 01/03 med Shearer. Er storsett bare XLarge jeg har funnet :P

Snusflekk

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 426
    • Vis profil
Sv: Hvilke drakter har du??
« Svar #175 på: 02. Des. 2007, 20:46 »
Jeg har 8 NUFC-drakter, men når de er fra, det vet jeg ikke helt... :)

Men det jeg lurer på, vet noen hvor man kan bestille litt eldre NUFC drakter?
Ja heia gutta!

Radar

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1767
    • Vis profil
Sv: Hvilke drakter har du??
« Svar #176 på: 02. Des. 2007, 23:11 »
Du kan kjøpe retrodrakter på NUFC-shop

Petter Sunde

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 88
    • Vis profil
Sv: Hvilke drakter har du??
« Svar #177 på: 07. Des. 2007, 11:02 »
Om jeg ikke har glemt noen så tror jeg at jeg har 14 Newcastledrakter. Noen som har flere? Kanskje Eivind siden han sier han ahr alle fra 1994/95


Håvard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Sv: Hvilke drakter har du??
« Svar #178 på: 07. Des. 2007, 11:10 »
Har tre jeg. Angrer sinnsykt på at jeg ikke kjøpte den grønne bortedrakten fra 05/06-sesongen(?). Men jeg gidder liksom ikke å kjøpe den nå, to år etter den ble brukt.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Hvilke drakter har du??
« Svar #179 på: 07. Des. 2007, 12:30 »
Om jeg ikke har glemt noen så tror jeg at jeg har 14 Newcastledrakter. Noen som har flere? Kanskje Eivind siden han sier han ahr alle fra 1994/95

Ja, jeg tror jeg har 23 eller 24. En god del ligger hjemme i Østfold, så jeg har ikke helt oversikten. Men rundt 25 er det.