20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Pålitelig Kilde  (Lest 6949 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bjørn

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1102
    • Vis profil
Pålitelig Kilde
« på: 03. Juni 2005, 15:00 »
Jeg ser at folk nevner pålitelige kilder hele tiden når det er snakk om aviser!
Slik som jeg ser det så er det alltid noen som mener en eller annen avis er en upålitelig kilde når det gjelder overganger, jeg tviler ikke på dette, ettersom ryktestrømmen er stor uansett hvor man ser/hører/leser ting!

Men er det noen som kan nevne noen pålitelige kilder egentlig??

Bjørn - pålitelig
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Pålitelig Kilde
« Svar #1 på: 03. Juni 2005, 15:13 »
For å si det sånn, avisene du for alt i verden bør holde deg unna er blant andre:
The Sun - ingen under, ingen ved siden.
The Mirror - tabloid. sladderpresse.
VG
Clowns (som vel igjen henter mye fra Team-talk).

Og generelt alle britiske tabloidaviser.

De som vanligvis er regnet som mer pålitelige er jo de to lokalavisene The Journal og Evening Chronicle.
Generelt også de mer seriøse britiske avisene.
Den mest pålitelige kilden av alle er jo nufc.co.uk - klubbens offisielle sider, i og med at de kun oppdaterer på faktiske transfers. Enten ut eller inn.

Dette er den enkleste guiden jeg kan gi.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Pålitelig Kilde
« Svar #2 på: 03. Juni 2005, 15:16 »
Du glemmer verstingene fra Norge: DB og aller verste: Nettavisen. Dette er to medier som ukritiske oversetter fra engelsk sladrepresse, ofte oversetter de jo galt også :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Pålitelig Kilde
« Svar #3 på: 03. Juni 2005, 15:17 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Du glemmer verstingene fra Norge: DB og aller verste: Nettavisen. Dette er to medier som ukritiske oversetter fra engelsk sladrepresse, ofte oversetter de jo galt også :P

Nettavisen bruker vanligvis The Sun og disse tabloidene som kilder, og av og til bruker de VG Nett som kilde, og VG er som kjent ikke de mest pålitelige.
Dagbladet synes jeg er bedre på engelsk fotball enn VG, men de tendenserer jo også til å bruke mye tabloide kilder.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Bjørn

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1102
    • Vis profil
Pålitelig Kilde
« Svar #4 på: 03. Juni 2005, 15:19 »
Oki, takk takk...da vet man det...

Norsk presse har jeg omtrent aldri stolt på heller, Clowns følgte jeg med på da jeg ikke hadde internett....
Men men...

vi får jo vite det uansett dersom en overgang går i boks, så det er jo ik no stress :)

Takk skal dere ha :)

Børn - slækkærn
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Pålitelig Kilde
« Svar #5 på: 03. Juni 2005, 15:20 »
Sitat fra: "Joakim"
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Du glemmer verstingene fra Norge: DB og aller verste: Nettavisen. Dette er to medier som ukritiske oversetter fra engelsk sladrepresse, ofte oversetter de jo galt også :P

Nettavisen bruker vanligvis The Sun og disse tabloidene som kilder, og av og til bruker de VG Nett som kilde, og VG er som kjent ikke de mest pålitelige.
Dagbladet synes jeg er bedre på engelsk fotball enn VG, men de tendenserer jo også til å bruke mye tabloide kilder.


Jeg er nok ganske uenig med deg i det :D
Grunnen til at jeg foretrekker VG fremfor Dagbladet er i grunn det at VG gir en bedre dekning av engelsk fotball. Vil påstå at begge de to avisene sender ut rykter i hytt og pine. Men Dagbladet har ofte pinlige feil i sine artikler, som enhver med litt kunnskap om engelsk fotball skal kunne vite.
Men rent bortsett fra sporstdekningen er jeg fullstendig enig i at Dagbladet er en bedre avis en VG!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Bjørn

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1102
    • Vis profil
Pålitelig Kilde
« Svar #6 på: 03. Juni 2005, 15:26 »
Nå har jo da dagbladet nettopp opprettet sin nysatsing Sport.no, som skal gi en "bred" dekning av all slags sport, og hvor det er mulig for supporterklubber/sider å melde seg på med nyheter fra sine klubber, og det kan tyde på at en slik storsatsing gjør DB bedre på sportsfronten!

Bjørn - leser begge
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Pålitelig Kilde
« Svar #7 på: 03. Juni 2005, 21:31 »
Sitat fra: "Bjørn"
Nå har jo da dagbladet nettopp opprettet sin nysatsing Sport.no, som skal gi en "bred" dekning av all slags sport, og hvor det er mulig for supporterklubber/sider å melde seg på med nyheter fra sine klubber, og det kan tyde på at en slik storsatsing gjør DB bedre på sportsfronten!

Bjørn - leser begge

Men jeg tror ikke det hjelper for å få bedre fokus på engelsk fotball. Dagbladet trenger journalister som KAN engelsk fotball, og som følger med på det som skjer.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Pålitelig Kilde
« Svar #8 på: 03. Juni 2005, 21:41 »
Selvfølgelig vil satsningen på sport.no hjelpe på dekningen av norsk fotball. Spesielt om de får supporterklubbene til å skrive nyhetene for seg. En genistrek av Dagbladet. De får folk med peil til å skrive for seg - gratis.
Toon, Toon,
Black and white army

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Pålitelig Kilde
« Svar #9 på: 04. Juni 2005, 02:17 »
Sitat fra: "Mack"
Selvfølgelig vil satsningen på sport.no hjelpe på dekningen av norsk fotball

Trodde det var engelsk fotball vi snakket om jeg...
Vel, om man får supporterklubbene til å skrive for seg, så kan det sikkert bli bra, men jeg mener heller Dagbladet bør utlyse journaliststillinger spesielt for dekningen av engelsk fotball. Og da tenker jeg hovedsaklig på selve avisen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Pålitelig Kilde
« Svar #10 på: 04. Juni 2005, 10:03 »
De har ikke penger nok til å ansette skikkelige journalister. Selvfølgelig mente jeg engelsk fotball. Derfor var det en genistrek å få norske supportere til å gjøre jobben gratis.
Toon, Toon,
Black and white army

Mjoert

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 268
    • Vis profil
Pålitelig Kilde
« Svar #11 på: 05. Juni 2005, 17:42 »
Det skal sies at Planetfootball er en meget pålitelig kilde. Den og Newcastles offisielle side er de mest pålitelige.
The Sun skriver for det meste bare løse rykter..
ignert Morten.

Noreng

  • Gjest
Pålitelig Kilde
« Svar #12 på: 31. Juli 2005, 10:24 »
www.nufc.com er vel pålitlig?? Den jeg bruker mest av de engelske.

1. Går inn på newutd.com.. sjekker nyhetene og går inn på forumet
2. sjekker nyhetene på nufc.no
3. Går på www.nufc.com
4. Logger inn på newsnow...
5. Vg

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Pålitelig Kilde
« Svar #13 på: 31. Juli 2005, 11:03 »
VG er ikke akkurat kjent som den mest stødigste kilden når det gjelder pålitelighet.

Noreng

  • Gjest
Pålitelig Kilde
« Svar #14 på: 31. Juli 2005, 11:03 »
Nei, men den kommer med mange brae norske nyheter  :wink: