20. juni: Vi Þnsker Ä gjÞre forumet mer attraktivt for vÄre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for Ä gi din mening.

avstemning

Tror dere Benitez signerer ny kontrakt?

Ja
2 (20%)
Nei
7 (70%)
Vet ikke
1 (10%)

Stemmer totalt: 10

Avstemning er avsluttet: 14. Juli 2019, 13:11

Skrevet av Emne: Rafael Benitez  (Lest 95258 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #435 pć: 05. Okt. 2020, 14:35 »
I en eller annen trÄd her inne sÄ listet jeg opp alle kampene vi ble rundspilt. I mange av de kampene tok vi poeng derav marginer pÄ vÄr side. For Ä snu det da, hvilke kamper sist sesong hadde vi marginer i mot?

Det du sikter til er vel at vi hadde flere mÄl enn prosentvis sjanser. Men vet ikke helt om du kan sammenligne effektivitet med flaks.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #436 pć: 05. Okt. 2020, 15:25 »
Er lov Ä vere effektiv to-tre kamper, men nÄr det skjer 10-20 kamper da vil jeg si vi har mye flaks/marginer, kall det hva du vil. Prosentvis sjanser kombinert med at motstander har 2-3-4-5 ganger sÄ mange avslutninger.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #437 pć: 05. Okt. 2020, 16:10 »
Er lov Ä vere effektiv to-tre kamper, men nÄr det skjer 10-20 kamper da vil jeg si vi har mye flaks/marginer, kall det hva du vil. Prosentvis sjanser kombinert med at motstander har 2-3-4-5 ganger sÄ mange avslutninger.

Viss ein er effektiv i 2-3 kamper sÄ kan du snakke om flaks/marginer
Viss ein er effektiv i 20 kamper vil eg verken kalle det flaks eller marginer dÄ gÄr det pÄ dyktighet/ferdighet.


Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #438 pć: 05. Okt. 2020, 16:23 »
Er lov Ä vere effektiv to-tre kamper, men nÄr det skjer 10-20 kamper da vil jeg si vi har mye flaks/marginer, kall det hva du vil. Prosentvis sjanser kombinert med at motstander har 2-3-4-5 ganger sÄ mange avslutninger.

Viss ein er effektiv i 2-3 kamper sÄ kan du snakke om flaks/marginer
Viss ein er effektiv i 20 kamper vil eg verken kalle det flaks eller marginer dÄ gÄr det pÄ dyktighet/ferdighet.
SĂ„ du synes vi fortjente Ă„ ta poeng mot Spurs for en uke siden?
Dessuten er det forskjell pÄ Ä vere effektiv og bli rundspilt
« Siste redigering: 05. Okt. 2020, 16:25 av Fluffy »

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #439 pć: 06. Okt. 2020, 08:27 »

De forskjellene pÄ de statistikkene som blir dratt frem er vel marginale? Skiller f.eks bare 4 mÄl, og hva de andre tallene viser vet jeg ikke. Det statistikkene derimot ikke viser var at dette var Bruce sin 1. sesong. Ut var mÄlene og assistene fra Rondon og Ayoze Perez forsvunnet og inn var helt nye angrepspillere kommet.
Om Joelinton hadde vĂŠrt bedre i sin fĂžrste sesong eller de hĂžye herrer i NUFC hadde visst at han ikke var en spydspiss, hva da?

SÄ en annen statistikk her om dagen som viste at Souness lÄ marginalt hÞyere eller hadde vÊrt "bedre" i NUFC enn Steve Bruce.
Det den statistikken IKKE viser er at Souness tok over et lag som endte pÄ 3. 4. og 5. plass sesongene fÞr, som kom til semifinale i UEFA cupen, og kom videre fra CL gruppespillet.
At til sammenligning tok Steve Bruce over NUFC som kom pÄ 13. plass sesongen fÞr, og endte pÄ samme plassering, med en mindre seier enn Benitez men ogsÄ ett mindre tap enn sin forgjenger.

Og til slutt, hva er det Bruce har vÊrt sÄ heldig med eller hatt flaks eller marginer eller hva jeg skal kalle det? Er det dommeravgjÞrelser? Er det at motstander har hatt mer ball? Flere skudd pÄ mÄl?
Ærlig talt, det er jo fotball. Av og til har man marginene pĂ„ sin side andre ganger ikke.


NB! Dette er ikke en sammenligning av Benitez og Bruce fra min side. Jeg prÞver bare Ä pÄpeke det jeg mener, at heller ikke Benitez kan fÄ klubben opp pÄ topp 6 uten hjelp fra styret med bruk av mer penger og bedre spillere.

Stiv Brus hadde en del resultater ifjor hvor man tok med seg poeng "mot alle odds" i seiere som kan beskrives som "ran ved hÞylys dag". Der har Stiv Brus hatt flaks. De to fÞrste som slÄr meg er 1-0 borteseieren mot Tottenham og 1-0 seieren hjemme over MÊnJu. Man ranet seg vel til ett poeng borte mot Everton ogsÄ (2-2), i en uavgjort kamp hvor Lejune av alle mulige scoret to pÄ overtid.

NÄ har jeg riktignok bare redgjort for fem "flaksppoeng", sÄ det betyr jo ikke allverdens, men det er eksempler pÄ hvor Newcastle og Stiv Brus hadde flaks da i alle fall. NÄ er jo selvfÞlgelig ikke det ulovelig da.

Dette med "hva da om Joelinton" fÞler jeg ogsÄ Stiv Brus mÄ ta sin del av ansvaret for. Joelinton var angivelig i sÞkelyset allerede i Benitez sin tid, men da var det Bennitez som dro pÄ bremsen her og var skeptisk til Ä splash the cash rett og slett fordi han ikke mente Joelinton var det Newcastle trengte. Det kan vi vel alle nÄ gi Benitez rett i. Stiv Brus har vÊrt helt tydelig pÄ at ingen blir kjÞpt uten hans godkjennelse. Og jeg hÄper for hans skyld at det stemmer, men det taler allikevel imot ham nÄr Joelinton nevnes. Tok han en rÄsjanse og hÄpet at det skulle fungere (noe det ikke gjorde), eller viste han ikke bedre da han ga tommelen opp til Ä svi av 40 mil euro (var det?) pÄ brassen? Har forsÄvidt ikke helt gitt opp Joelinton helt ennÄ, hvis han blir brukt rett sÄ kan han fortsatt bli en bra spiller for Newcastle, men han har unektelig fortsatt en vei Ä gÄ.

Dette med taktiske dispsisjoner og tallkombinasjoner hva gjelder formasjoner er unektlig viktig, og viktigheten blir bare enda mer synlig av at man gÄr bra Benitez til Bruce.
Jeg fÞler allikevel at det vi ser sÄ langt denne sesongen, er like me et lag som svinger i prestasjonene som at det er mangelen pÄ en faktisk taktikk. Greit nok at Benitez var et taktisk geni som tenkte igjennom og planla alt ned til den minste detalj, hvorav vÄr nÄvÊrende head coach Stiv Brus nok er noe nÊrmere motsatt ende av skalaen. Men allikevel, er resultatene til Newcastle sÄ mye verre enn resultatene/prestasjonene til de andre lagene som vi forventer Ä konkurere med, fra 10-15.plass pÄ tabellen? Jeg mener ikke det!

Jeg mener selvfÞlgelig ikke at Stiv Brus klarer Ä lÞfte laget til 8.plass eller noe i den dur. Jeg mener derimot at vi skal vÊre realistiske i forventningene vÄre. Og ut ifra hva som er realistisk for Newcastle pr dags dato, sÄ leverer faktisk Stiv Brus. SÄ fÄr man heller diskutere ambisjonsnivÄet. Eier og fans er ikke helt samstemte pÄ akkurat det punktet -dessverre.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #440 pć: 06. Okt. 2020, 13:55 »
Du vet vel at Steve Bruce hadde null innflytelse pÄ kjÞpet av Joelinton. Trolig hadde ikke Bruce hÞrt om han engang.

De eksemplene du nevner er flyt selvfÞlgelig. Men om du kan legge dette pÄ ren og skjÊr flaks er jeg ikke enig i. Lejune kommer opp pÄ 2 dÞdballer og scorer begge ganger. Veldig godt godt, men er jo ikke bare flaks. Han gÄr jo opp for Ä prÞve Ä putte.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #441 pć: 06. Okt. 2020, 15:53 »
Nesten sĂžtt Ă„ se hvor vanskelig det er Ă„ innrĂžmme flaks i sammenheng med Bruce. AltsĂ„ Wilson gĂ„r jo opp i det 94min for Ă„ score mot Spurs pĂ„ straffespark. Vi har jo ikke hatt marginer/flaks, vi er effektive,  han legger jo selvfĂžlgelig ballen pĂ„ straffemerket for Ă„ putte, akkurat som Lejeune gĂ„r opp pĂ„ corner for Ă„ score. Han gĂ„r jo ikke opp for ta en nĂŠrmere titt pĂ„ Pickford.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7629
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #442 pć: 06. Okt. 2020, 16:22 »
Du mÄ huske at Carroll siktet pÄ armen til Tottenham spilleren, var meget dyktig gjort og er vel en innÞvd taktikk som Bruce og gjengen har jobbet med.

jonni_e

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 675
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #443 pć: 06. Okt. 2020, 17:50 »
Du mÄ huske at Carroll siktet pÄ armen til Tottenham spilleren, var meget dyktig gjort og er vel en innÞvd taktikk som Bruce og gjengen har jobbet med.

Hvis den taktikken sikrer nok poeng til Ă„ berge plassen er det taktisk genieri I verdensklasse 🤣🤣

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #444 pć: 06. Okt. 2020, 18:03 »
Nesten sĂžtt Ă„ se hvor vanskelig det er Ă„ innrĂžmme flaks i sammenheng med Bruce. AltsĂ„ Wilson gĂ„r jo opp i det 94min for Ă„ score mot Spurs pĂ„ straffespark. Vi har jo ikke hatt marginer/flaks, vi er effektive,  han legger jo selvfĂžlgelig ballen pĂ„ straffemerket for Ă„ putte, akkurat som Lejeune gĂ„r opp pĂ„ corner for Ă„ score. Han gĂ„r jo ikke opp for ta en nĂŠrmere titt pĂ„ Pickford.

Det der var ikke flaks. Er toskete nye handsregler i samarbeid med et veldig toskete og Ăždeleggende VAR.

Jeg for min del manglet bare Spurs seier pĂ„ 26 000 pĂ„ oddsen. SĂ„ var heller uflaks😎😂

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #445 pć: 09. Okt. 2020, 09:37 »
Nesten sĂžtt Ă„ se hvor vanskelig det er Ă„ innrĂžmme flaks i sammenheng med Bruce. AltsĂ„ Wilson gĂ„r jo opp i det 94min for Ă„ score mot Spurs pĂ„ straffespark. Vi har jo ikke hatt marginer/flaks, vi er effektive,  han legger jo selvfĂžlgelig ballen pĂ„ straffemerket for Ă„ putte, akkurat som Lejeune gĂ„r opp pĂ„ corner for Ă„ score. Han gĂ„r jo ikke opp for ta en nĂŠrmere titt pĂ„ Pickford.

Men er det mer flaks Ä score i det 94. minutt enn si det 62.? Tja, etter mitt syn er det i beste fall en dÄrlig holdning til spilletid som virker Ä vÊre utbredt. At Fergusons MUFC dunket inn over 80 mÄl pÄ overtid har nok mer med hva man forsÞkte pÄ, enn at det var griseflaks til stadighet.

I disse eksemplene som nevnes over har man i alle fall forsÞkt pÄ noe, og fÄtt uttelling. At det skjer pÄ overtid fratar ikke forsÞkets kraft.

Flaks/uflaks kan gi en slags mening i analysen av en enkeltsituasjon for de som trenger slikt, eksempelvis i kampens hete eller for dÄrlige gamblere. Men nÄr du aggregerer dataene opp sÄ er det vurdering av sannsynlighet og risiko som bÞr ta over. Om man fÄr til noe uten pÄvirkningskraft, eller uten Ä prÞve pÄ det, sÄ kan kanskje begrep som flaks gi mer mening.

Er forÞvrig enig i at det er stor forskjell pÄ Ä bli rundspilt eller Ä vÊre effektiv. Jeg tror heller ikke at straffemÄl mot Spurs eller Lejeuneheadere kan sies Ä vÊre utslag av Steve Bruce sine kvaliteter som manager, ville en annen manager som Benitez ha holdt Carroll unna boksen i samme situasjon, eller Lejeune unna boksen pÄ corner?

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #446 pć: 09. Okt. 2020, 09:43 »
Du mÄ huske at Carroll siktet pÄ armen til Tottenham spilleren, var meget dyktig gjort og er vel en innÞvd taktikk som Bruce og gjengen har jobbet med.

Hvis den taktikken sikrer nok poeng til Ă„ berge plassen er det taktisk genieri I verdensklasse 🤣🤣

I min ungdoms vĂ„r som fotballspiller sĂ„ fikk jeg akkurat klarert med tĂ„a pĂ„ en ball slik at den smalt i treverket og deretter til keeper. Dette ble avblĂ„st som tilbakespill til keeper, da dommer mente det var et innĂžvd trekk.  ;D Hadde jeg hatt slik kontroll sĂ„ hadde jeg nok ikke peaket pĂ„ 3. nivĂ„ i Norge, men heller vĂŠrt spiss i PL og siktet pĂ„ armer og kryss.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7629
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #447 pć: 09. Okt. 2020, 11:03 »
I Italia Þver de nÄ pÄ Ä skyte ballen i armen pÄ folk ettersom at det blir dÞmt straffe uansett hvor tett armen er inntil kroppen. SÄlenge den er borti armen er det straffe uansett. Immobile scora 30 mÄl i ligaen (like mye som Ronaldo) forrige sesong, men 14 av de var pÄ straffespark. ;D

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3028
  • Love it!
    • Vis profil
No fate but what you make

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #449 pć: 14. Juli 2021, 13:47 »
Sitat
To Atsu, Benitez was more than just a coach; he became a “father figure”. “I’ve been with a lot of managers, but Benitez is different,” the winger says. “Some managers, when you’re not in the match-day squad, they don’t even look at your face. They don’t count you as part of the team or care about you. Benitez is different. He interacts with everyone and always makes you feel part of the team. He treats us all like we’re his children.”

https://theathletic.com/2703992/2021/07/14/christian-atsu-disagreeing-with-bruce-being-shoved-by-benitez-howes-tough-training-and-nearly-joining-liverpool/
Nei.