20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Everton vs Newcastle, Man 17. sept 21:00  (Lest 39697 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Everton vs Newcastle, Man 17. sept 21:00
« Svar #255 på: 18. Sep. 2012, 00:51 »
Maa heller ikke glemme at Harps hadde en fantastisk redning paa "maalet" til Anichebe!

Harper redda vel egentlig ikke den heller...  ::p

Peter

  • Gjest
Sv: Everton vs Newcastle, Man 17. sept 21:00
« Svar #256 på: 18. Sep. 2012, 01:05 »
Maa heller ikke glemme at Harps hadde en fantastisk redning paa "maalet" til Anichebe!

Harper redda vel egentlig ikke den heller...  ::p

Jo, det blei jo ikke maal gjorde det? ::P

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Everton vs Newcastle, Man 17. sept 21:00
« Svar #257 på: 18. Sep. 2012, 01:07 »
Maa heller ikke glemme at Harps hadde en fantastisk redning paa "maalet" til Anichebe!

Harper redda vel egentlig ikke den heller...  ::p

Jo, det blei jo ikke maal gjorde det? ::P
Vel, skal strekke meg så langt å si meg enig i at det Harper gjorde var særs viktig, og veldig bra!

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Everton vs Newcastle, Man 17. sept 21:00
« Svar #258 på: 18. Sep. 2012, 02:11 »
Noen som har fungerende highlights,? har ikke kommet ut på footietube enda :(

Tv2 legger alltid ut høydepunkter gratis like etter at kampen er avslutta.

nebur

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 402
    • Vis profil
Sv: Everton vs Newcastle, Man 17. sept 21:00
« Svar #259 på: 18. Sep. 2012, 02:43 »
Kan ikke si at harper overbeviste...5 mål i nette.

GMC

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2573
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Sv: Everton vs Newcastle, Man 17. sept 21:00
« Svar #260 på: 18. Sep. 2012, 07:28 »
Deilig å ta et poeng her... kunne som mange har sagt fort blitt tap. Men, men, kjekt med dommer på vår side for en gang skyld :)
Nå kan det diskuteres hvor mye han egentlig var på vår side. Anchiebe skulle aldri hatt frispark på den situasjonen der Everton blir snytt for sin andre scoring, og dommeren blåser frispark når vi er tre mot én like etterpå.

Ser vi isolert på andre omgang, så synes jeg det er ganske rettferdig med 2-2. Kampen sett under ett er det helt utrolig at vi kommer fra det med poeng.

Enig.

Laget gir ikke opp og fortjener det 1 poenget idag.
Det kommer nok kamper der dommeravgjørelser går imot oss.
Som Harper sa det så godt "What goes around, comes around"

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Everton vs Newcastle, Man 17. sept 21:00
« Svar #261 på: 18. Sep. 2012, 08:36 »
Vi blir totalt rundspilt de første 45 og er hakket bedre enn everton de siste 45. Everton har også 2 i nota som det feilaktig ikke blir dømt mål på. Konklusjon : Ett stykk heldig poeng :)

Edit : men for all del! Gutta skal absolutt ha for innsatsen de la ned i andre omgang.. Var virkelig moro å se!
Same old Shearer, always scoring!

Jonny

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 659
    • Vis profil
Sv: Everton vs Newcastle, Man 17. sept 21:00
« Svar #262 på: 18. Sep. 2012, 08:38 »
Det er lenge siden eg har sett ein så spennende og artig kamp  :toon: Sjølv om første omgang var heller av den svake sorten for Newcastle sin del, så var 2 omgang ein thriller!!!!
Den omgangen viser forhåpentlig vis at Newcastle har noe på gang utover høsten. Vil trekke fram Saylor igår,han hadde ein stor kamp. Ellers er vel savnet av Tiote på midtbana det som synest mest, ja også Krul er savnet. Når det er sagt så savner eg det som ikkje ble handla inn i sommer "back og midtstopper".
Men det positive er at andre får prøva seg, og forhåpentlig vokser på det!
Lenge siden eg har sett Ba så sulten, og jokeren Ben Arfa var nære på å avgjøre til vår fordel :drool:
Ameobi hadde også et kanon innhopp i går, og er ein joker han også :nikke: Noen av dei som er skada på plass igjen, så kan dette bli veldig bra!
Gleder meg til fortsettelsen gutter :happy:

ratatosk

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1293
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
Sv: Everton vs Newcastle, Man 17. sept 21:00
« Svar #263 på: 18. Sep. 2012, 09:16 »
At det var 1 stk heldig poeng er vel ikke så mye å diskutere ::)

Men synes det var mye positivt offensivt i 2 omg, og med  :coloccini: ,   :tiote: og Krul tilbake, får nok både vi og  :pardy: mange grunner til å glise framover :)
sunt pueri pueri puerilia tractant

Anders Nordeide

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 348
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil
Sv: Everton vs Newcastle, Man 17. sept 21:00
« Svar #264 på: 18. Sep. 2012, 12:39 »
Formen må snu en plass. Cisse og Ba sin form defineres av om de skorer mål eller ikke, og det har de vist at de nesten kan klare på egenhånd. Tenk om de plutselig skulle finne på å skore et sykt mål hver. Da kan de plutselig være "tilbake i skoringsform" + vi kan naske 3 poeng! Det er da ikke sånn at siden Cisse ikke har skort i denne sesongen så langt, så betyr det automatisk at han ikke kommer til å skore denne sesongen. Selv om sannsynlighetene jobber mot oss denne kampen, så mener jeg det absolutt er en kamp hvor tilfeldigheter kan slå inn.

Måtte berre slenge inn denna! Demba Ba fikset jo dette! Det jeg likte spesielt godt med denne kampen er noe jeg husker fra i fjor. Vi tok poeng i kampene vi var dårlige på høsten, fordi enkeltspillere skilte seg ut (BA+HBA). Etterhvert kom formen på flere spillere samtidig, det husker dere godt ;)

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Everton vs Newcastle, Man 17. sept 21:00
« Svar #265 på: 18. Sep. 2012, 13:30 »
Synes det blir helt feil å legge skylda på Harper i denne kampen. Han var ikke veldig god, men han kunne ikke gjøre stort med målene. Kunne kanskje fått en hånd på første scoringa, kanskje en negl på den andre scoringa. Overbeviste ingen, men han tok det han måtte ta, og ellers kan ikke Harper lastes for noen av scoringene. Ei heller de som ble annullert. Harper var rolig og trygg, imponerte meg med ballen i beina og skal selvsagt stå så lenge Krul er ute. Husk at Shay Given spilte sitt livs kamp i sin aller siste opptreden for Newcastle, og da slapp han inn fem mål. En keeper er sjanseløs uten et godt forsvar.

Første scoringen ligger feilen hos Williamson og Jonas. Jonas snur ryggen til Baines, og Willo tetter ikke et digert rom. Andre scoringen er Taylor altfor veik i duell med Anchiebe. Anchiebe er riktignok neger, men han er på langt nær noen Ameobi. Ameobi har vendt bort Marcel Desailly og sendt ballen i krysset i sin tid. Anchiebe skal ikke få lov til å vende opp og skyte der. Ingen skal få lov til å vende opp og skyte innenfor vår 16-meter. Ikke Berbatov heller.

Å benke Ba ser ut til å ha vært et lurt trekk. Han ble mer sulten av det, og scoret to flotte mål. Hvis vi kan gjøre det samme med Cissé, og få samme resultat, så er det ingenting som er bedre enn det. Vi har et veldig godt lag, og fantastiske enkeltspillere. Og jeg er veldig rolig og trygg på at vi får de poengene vi skal ha til å være med å kjempe om e-cup også neste sesong.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Everton vs Newcastle, Man 17. sept 21:00
« Svar #266 på: 18. Sep. 2012, 15:33 »
Nei.

PeterH

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 415
    • Vis profil
Sv: Everton vs Newcastle, Man 17. sept 21:00
« Svar #267 på: 18. Sep. 2012, 18:49 »
Noen som har ett bilde tatt helt fra siden, der man kan se om ballen er inne eller ikke?

I kampreferatet som ble lagt ut her på newutd.no, ser det ut til at hele ballen faktisk ikke er inne, men er dette bildet tatt når ballen er lengst inne?
Jeg var 99% sikker på at ballen var inne da jeg såg kampen, men samtidig satt jeg og irriterte meg over at man ikke fikk sett ett bilde tatt fra streken, ettersom vinkelen på bildene vi fikk se i kampen lyver mye. Det er klart at så lenge ballen ikke er helt nede ved bakken, vil det se ut som om ballen er inne når bildet er tatt på skrå inn mot målet.

Som Joakim nevner så skulle det heller ikke vært frispark før situasjonen nevnt over, men det er det jo ingen andre enn Newcastle fans som husker. (Jeg fikk høre det fra både ManU fans og LFC fans i dag, hvor heldige vi var med dommerne). Totalt sett var vi heldigere enn Everton med dommer avgjørelsene.
Men jeg synes overhodet ikke linjemannen skal få mye tyn for avgjørelsene sine.
Offsidesituasjonen er så og si umulig å dømme med tanke på at Taylor er på veg ut, samtidig er det kun hælen hans som gjør at Everton spilleren er onside, resten av kroppen til Taylor er langt foran(og alt dette skjer på ett hundredels sekund). Jeg tipper linjedommeren følte seg 100% sikker på at dette var offside og det hadde nok mange andre linjedommere gjort også.

Til tross for at han gjorde ting som ikke var så bra også, så vil jeg rose Williamson som kjemper som gal for å få ballen bort selv om ballen (mest sannsynlig) var over streken. Hadde han ikke reagert så fort hadde nok linjedommeren sett at ballen var over linja så ros til han for at vi slapp unna med skrekken ved den situasjonen.

Ellers var 2 omgangen i dag første gangen i PL denne sesongen, hvor vi var skikkelig farlige fremover på banen slik vi var i fjor. Mye positivt å ta med seg fra 2 omgang frem til neste kamp. Klarer vi å være så aggressive og raskt ute i press som vi var i 2 omgang, blir det mange poeng i de neste kampene. :)

Ba var for meg BB.
Santon var meget god.
Taylor kjempet meget hardt, gjorde mye bra men noe litt dårlig.
Perch og Anita gode etter å ha byttet posisjon.
Cabaye spillte seg opp.
Ikke Ben Arfa sin beste kamp, men fortsatt god kamp av han.
« Siste redigering: 18. Sep. 2012, 18:51 av PeterH »

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Everton vs Newcastle, Man 17. sept 21:00
« Svar #268 på: 18. Sep. 2012, 18:50 »
Nei.

PeterH

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 415
    • Vis profil
Sv: Everton vs Newcastle, Man 17. sept 21:00
« Svar #269 på: 18. Sep. 2012, 18:53 »
Om det bildet der er fasiten, så vil vel de fleste føle seg snytt for ett mål. Men det kan da se ut til at det er enn mm eller 2 som er på streken, og isåfall skal det jo ikke være mål ettersom hele ballen skal være over linja.

Takker for bildet, Boris!