20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Norwich, Søn 23 sept 16:00  (Lest 29504 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Norwich, Søn 23 sept 16:00
« Svar #225 på: 25. Sep. 2012, 10:13 »
Men ein kan ikkje ha 2 stykk som førstevalg på straffe når begge to spelar? Verken Ba eller Benny er ein som seier: "Ok, du kan få ta det sidan me begge er førstevalget."
Då er du igrunn ille ute allereie før du skal sparka ballen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #226 på: 25. Sep. 2012, 10:38 »
I utgangspunktet ville jeg mene at det ikke var noe større problem, men det er mulig at spillerne våre ikke kjenner seg selv godt nok til å la kompisen ta det, om du selv ikke helt har dagen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

bbrandseth

• Supersub
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
« Svar #227 på: 25. Sep. 2012, 10:51 »
+1!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #228 på: 25. Sep. 2012, 22:33 »
Altså - Pards har jo sagt at BA er mannen som skal ta straffesparkene. Så jeg fatter sånn sett ikke problemet overhodet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #229 på: 25. Sep. 2012, 23:22 »
Synes det er litt "skremmende" at vi vinner denne kampen rett og slett kun fordi vi har noen spillere med høyere klasse enn Norwich. Skulle gjerne sett enda mer dominans i banespillet. Føler vi er altfor utålmodige i oppbygningen og ønsker å slå den avgjørende pasningen altfor tidlig. Vi fikk jo målet vårt sånn, men der må vi strengt tatt bare takke Ben Arfa og Ba for et stykke fotballklasse! Vi hadde et fint kvarter etter 1-0 der vi spilte sånn som jeg ihvertfall ønsker å se oss. Tålmodige i oppbygningen, fikk ballen ut på kant, backene opp og 2 mot 1 situasjoner. Sånn må vi spille på hjemmebane! Ikke kjempe oss til mervøse 1-0 seiere, for gutta viste jo i den perioden at det strengt tatt ikke skulle vært nødvendig!

Men dette kommer seg nok når Cabaye og Tiote begynner å prikke inn formen og samspillet  :toon:

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #230 på: 26. Sep. 2012, 10:38 »
Vi kommer ikke til å begynne å spille noe i nærheten av "tiki-taka"-fotball under Pardew. Det er det bare å glemme. Han står og har alltid stått for en ganske så direkte spillestil. Det eneste som hindrer oss i å bruke "Flo-pasningen" er Hatem Ben Arfa, som er involvert i så og si alt vi har av etablerte angrep.
Det er nok ikke alle forunt å like den typen spillestil, men det er sånn Pardew spiller fotball, og ærlig talt, det viktigste er resultatene.

Når det er sagt så tror jeg vi kommer til å bruke mye tid før spillet sitter skikkelig, også denne sesongen. Forhåpentligvis er det på plass rundt november/desember. Da kommer vi til å spille langt bedre fotball enn vi har gjort i åpningen av denne sesongen.

mortinho84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #231 på: 26. Sep. 2012, 10:55 »
Vi kommer ikke til å begynne å spille noe i nærheten av "tiki-taka"-fotball under Pardew. Det er det bare å glemme. Han står og har alltid stått for en ganske så direkte spillestil. Det eneste som hindrer oss i å bruke "Flo-pasningen" er Hatem Ben Arfa, som er involvert i så og si alt vi har av etablerte angrep.
Det er nok ikke alle forunt å like den typen spillestil, men det er sånn Pardew spiller fotball, og ærlig talt, det viktigste er resultatene.

Når det er sagt så tror jeg vi kommer til å bruke mye tid før spillet sitter skikkelig, også denne sesongen. Forhåpentligvis er det på plass rundt november/desember. Da kommer vi til å spille langt bedre fotball enn vi har gjort i åpningen av denne sesongen.

er det noen som ønsker seg det? greit det er fint å se på høydepunktene fra en barca kamp, men er jammen meg mye kjedelig spill også. er vel kun barca og spania som har suksess med tiki taka. og det er vel mer pga av kvaliteten i spiller stallen enn typen fotball de spiller. swansea hadde vel ballen i snitt nermere 70% i alle kamper ifjor men vant bare 12kamper. liverpool eier ballen hver kamp denne sesongen men står fortsatt med 0 seiere..
men har heller ikke lyst å se pelminga opp mot spissene. da våre beste spillere er på midtbanen.. de fleste langpasninger denne sesongen er det vel willy som pelmer opp. bytter vi han ut med colo og får tiote inn på midten som stoppere og backer stoler mer på feilvendt enn perch og bigi så tror eg stillen vår vil forandre seg fremover... eg hadde hvertfall verdt meget skeptisk til å spille opp på perch på midten. så bare hvordan han rotet bort ballen som back. men men..vi tok 3 poeng denne kampen og det er det viktigste.spillet vil kommer etter hvert. vi spiller enda dårli men er ikke hekta av noe i serien,liverpool spiller bra men er vel allerede hekta av i gullkampen(som de selv alltid mener de skal kjempe om).

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #232 på: 26. Sep. 2012, 13:12 »
Sier ikke at jeg ønsker tiki-taka fotball. Og vi spilte jo ikke det i det kvarteret jeg trakk frem. Det jeg lnsker å se er bare at vi trille ball litt så vi får med spillere opp i angrep. Altfor ofte angriper vi kun med 2-4 mann og da blir det vanskelig. Vi så jo hvor mange ganger vi kom rundt på kant i den perioden hvor vi lot Santon få tid til å komme opp i banen. Bare litt tålmodighet i 1/3 og så kan det gå fort i de to neste, men da med flere mann i angrep!

Tiki-taka fotball kan jo være grusomt kjedelig. Barca mestrer det fordi de har gjennombruddskraft og går så all in at det kan bli store kontringsmuligheter fot motstanderen (Granada-kampen anyone  :phui: ). Sånn Spania spilte i EM så er jo maletørking å foretrekke. Skjner meg ikke på mennesker som priser slik fotball da alt det gjør er å drepe kamper fullstendig.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #233 på: 26. Sep. 2012, 15:57 »
Tiki-Taka > Drillos
Same old Shearer, always scoring!

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #234 på: 26. Sep. 2012, 16:04 »
Enig med Andymag her. Ingen som forventer tika-taka, men det er ofte det skjer at en spiller pælmer ballen opp når de går tom for ideer. Da kan man isteden holde ballen i laget. Det er flott når ting klaffer, og Ameobi stusser ballen videre f.eks. Men i de fleste tilfeller så mister vi ballen når den blir hoofet opp. Da mister vi ballen og motstanderen kommer igjen og igjen. Synst vi har vert bra til nå med å holde ballen i laget med noen unntak.

Rudi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #235 på: 26. Sep. 2012, 16:49 »
Synes vi er forholdsvis flinke til å variere, jeg. Av de tre siste målene vi har scoret, har ett vært dunk-og-løp, og to har kommet fra flotte pasninger fra henholdsvis Yohan og Hatem. Således representerer de vel vi vil ha fra Newcastle. Fantastiske pasninger fra kreavtive spillere på midtbanen, samt at vi har muligheten til å banke opp på beistene våre når vi trenger det.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #236 på: 27. Sep. 2012, 10:18 »
Har vi spillere som er gode nok med ballen i beina, så får vi også mer pasningsspill. Da tør de å ta større risiko, fordi de er sikre på å lykkes. Det er jo veldig stor forskjell på Colo og Willo der, og det vet vi alle.
Forøvrig kan vi jo trygt se på våre beste kamper forrige sesong, og de flotteste målene våre. Synes det var mye godt lagspill forrige sesong, og svært få av disse "Flo-pasningene", som jeg kaller det. Mitt poeng er derfor at jeg ikke er så bekymret. Det er fremdeles tidlig i sesongen, vi har bare spilt fem kamper. Kan ikke forvente at spillet sitter som smurt fra dag 1. Forøvrig har vi også hatt litt skadeproblemer i det siste, og ikke fått benyttet alle våre beste spillere. Det fører også til et dårligere spill. Alle vet at Willo er veldig utrygg med ballen i beina. Alle vet at Harper ikke kunne spilt keeper for Barcelona. Han er ingen stor sweeper, som Given var, og Krul er.

Vi har gode ballspillere, vi kan fortsatt få flere. Og da vil vi nok også se et helt annet spill, og langt færre langpasninger. Med Ba og Cisse på topp, har vi heller ikke noe naturlig oppspillspunkt for de lange pasnignene. Men Williamson og Perch er vel ikke akkurat det vi kaller feinschmeckere. De har begrenset teknikk og ballkontroll, og da blir det også til at de velger enkleste utvei. Får de beste spillerne våre flere kamper sammen, og vi får en større stabilitet i lagoppstillinga, så vil nok også spillet gradvis bli bedre og bedre.