20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Chelsea lørdag 6.12 kl. 13:45  (Lest 20418 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Chelsea lørdag 6.12 kl. 13:45
« Svar #30 på: 04. Des. 2014, 20:10 »
Det som er synd er at Abeid garantert kommer til å bli benka på lørdag.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Chelsea lørdag 6.12 kl. 13:45
« Svar #31 på: 04. Des. 2014, 21:02 »
Det som er synd er at Abeid garantert kommer til å bli benka på lørdag.

Egentlig forståelig om så skjer. Rutine har mye å si i slike kamper. Det viste jo også Alex Ferguson og andre store managere når de tok ut lag til toppkamper. Ikke alltid de beste og mest spennende spillerne som startet da, heller rutine og safety first opplegg. En annen årsak var jo også for å skjerme de yngste og mest urutinerte. Alt til sin tid.

Selv foretrekker jeg Abeid. Ganske sterk mann mot mann, enkle, trygge og gode løsninger med ballen og løpsvillig offensivt.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Chelsea lørdag 6.12 kl. 13:45
« Svar #32 på: 04. Des. 2014, 21:08 »
Abeid er jo ingen ung og urutinert spiller lenger. Og jeg synes Tiote skaper mer usikkerhet enn han gir trygghet. For mye driblinger og rot foran eget forsvar. Abeid har bevist denne sesongen at han kan prestere mot de beste og jeg håper virkelig han får sjansen til å vise det igjen.

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Newcastle - Chelsea lørdag 6.12 kl. 13:45
« Svar #33 på: 04. Des. 2014, 22:42 »
Enig. Abeid blir garantert benket, og det er synd. Tiote er mer en "liability" enn en "asset"i mange situasjoner, selv om han er veldig god på enkelte ting.

Jeg er også noe bekymret over intelligensen til mange Newcastle-supportere som fortsatt brøler "shooooot" når Tiote har ballen. De roper til den spilleren med minst justert skuddfot i hele stallen, kanskje med unntak av Williamson, og atpåtil er han den eneste som har lav nok IQ til å prøve seg gang på gang når publikum maser. Ja, han har noen susere i blant, men for hvert halvfarlig skudd så går syv opp på rad Z. Det har for øvrig også vært tilfellet med Abeid i det siste, men har troa på at han kan bli mer presis etter hvert.

Negativiteten til side: Jeg tror vi kan slå Chelsea på lørdag. Det blir beintøft, men vi er ofte gode mot de store lagene. Gleder meg!
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Chelsea lørdag 6.12 kl. 13:45
« Svar #34 på: 05. Des. 2014, 15:37 »
Jeg frykter overkjøring og stygge tall i denne kampen.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Chelsea lørdag 6.12 kl. 13:45
« Svar #35 på: 06. Des. 2014, 08:43 »
Abeid er jo ingen ung og urutinert spiller lenger.

I PL så er han jo det. Han står med foreløpig 3 PL kamper, det er ikke veldig mye å slå i bordet med.
At han har 12 kamper i skotsk PL og var utleid en sesong til gresk fotball, som er på sitt svakeste på mange år, gjør ikke at jeg forandrer mening om akkurat det.

Det betyr ikke at jeg ikke vil se han spille, men når ligaens desidert beste lag så langt står på motsatt side så forstår jeg Pardew godt om han velger noen som har kjent på det nivået som kreves i en slik kamp.

Mange urutinerte unggutter som viser glimtvis hva de er gode for. Å forvente av de samme at de skal være toneangivende til enhver tid å prestere opp mot maks er nok å ha for høye forhåpninger. Det er tross alt kjempestor forskjell på motstanderne i PL.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Chelsea lørdag 6.12 kl. 13:45
« Svar #36 på: 06. Des. 2014, 10:44 »
fikk sms av Pardew med lagoppstilling nå :)

                 Elliot

Janmaat  Saylor   Dummett  Haidara

               Tiote    Colback
                     Sissoko
 Gouff                                 Cabella

                      Cisse

Har en følelse av at vi blir første lag til å stikke kjepper i hjulene på serievinnerne.Har en følelse av at dette ender 3-2 til Newcastle etter en kanonkamp av Cabella.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Chelsea lørdag 6.12 kl. 13:45
« Svar #37 på: 06. Des. 2014, 12:46 »
Newcastle United FC ‏@NUFC  8s9 seconds ago
#NUFC v @chelseafc (4-3-3): Elliot; Janmaat, Coloccini (c), S.Taylor, Dummett; Sissoko, Tiote, Colback; Ameobi, Perez, Cabella.


Flott med Perez og Cabella, men jævlig synd at Abeid ble droppet til fordel for Ginger Pirlo.
Nei.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Chelsea lørdag 6.12 kl. 13:45
« Svar #38 på: 06. Des. 2014, 12:48 »
@nufcfans: #NUFC bench v #CFC: Alnwick, Williamson, Haidara, Anita, Gouffran, Riviere, Cisse.


Er Abeid skadet igjen?
Nei.

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Chelsea lørdag 6.12 kl. 13:45
« Svar #39 på: 06. Des. 2014, 12:49 »
Abeid har vært god, men synes ikke Colback har spilt seg ut av laget. Vært vår mest stabile spiller.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Chelsea lørdag 6.12 kl. 13:45
« Svar #40 på: 06. Des. 2014, 12:50 »
Ser at Dummett er satt ute på kanten igjen au. Ew.
Nei.

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Chelsea lørdag 6.12 kl. 13:45
« Svar #41 på: 06. Des. 2014, 12:53 »
Newcastle XI to play Chelsea: Elliot; Janmaat, Coloccini (c), S.Taylor, Dummett; Sissoko, Tiote, Colback; Ameobi, Perez, Cabella

#nufc subs bench  Alnwick, Williamson, Haidara, Anita, Gouffran, Riviere, Cisse.


Abeid ute tydligvis, noko som er synd. Ameobi er tilbake, det hadde eg ikkje trudd, og det gjer at Gouffran havner på benken, som berre er positivt. Trur eg heller ville sett Dummet som stopper ved siden av Colo og ha Haidara på vb. Deilig å sjå at Cabella får prøve seg sjølv om vi møter bedre motstand. Er veldig spent på denne kampen!

Howay The Lads!

NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Chelsea lørdag 6.12 kl. 13:45
« Svar #42 på: 06. Des. 2014, 13:08 »
Positivt med Ameobi klar i stedet for Gouffran ja. Grunnen til at Abeid er ute er nok det tåbruddet. Hadde neppe spilt på tirsdag hvis det ikke var helt nødvendig.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Chelsea lørdag 6.12 kl. 13:45
« Svar #43 på: 06. Des. 2014, 13:16 »
Abeid har vært god, men synes ikke Colback har spilt seg ut av laget. Vært vår mest stabile spiller.

Selvfølgelig, skal vi sette ut vår eneste spiller som klarer å ta ned ballen og som prøver å spille litt langs bakken? Hvem i alle dager kan stå for noe sånt?

Sigurd

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 446
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Chelsea lørdag 6.12 kl. 13:45
« Svar #44 på: 06. Des. 2014, 13:21 »
Er faktisk positiv til denne kampen. Tippet på Chelsea siden jeg er en vandrende tippejinx. Dessuten er det MYE seige bein sentralt i banen for Chelsea. Verken Fabregas eller Mikel spruter som de gjorde når de var yngre, og Terry+Cahill er blant de mindre mobile midtforsvarene jeg kommer på i PL. Blir spennende å se den offensive kvartetten vår bevege seg inn i dette rommet her, for vi har mye bra teknikk og fart på banen.

Men vi er jo underdogs. selvfølgelig.