20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Aston Villa 23.02.14, 14:30 CET  (Lest 17147 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Aston Villa 23.02.14, 14:30 CET
« Svar #90 på: 24. Feb. 2014, 19:31 »
Seriøst, hva har egentlig skjedd med Cisse?

Han blir dårligere og dårligere for hver kamp jeg ser han, trodde ikke det var mulig?

Hva forventer du egentlig, når han har vært ute av laget så lenge? Formen er dårlig og selvtilliten på bunn. Det finnes fortsatt en god fotballlspiller i han. Men den er godt gjemt for øyeblikket.

Ein forventar at han set so store sjansar i mål. Vertfall på mål. Eg ser ikkje noko særleg teikn til betring.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #91 på: 24. Feb. 2014, 20:36 »
Fryktelig spiller. Han må bruke hele fotballrepertoaret sitt på å slå en femmeterspasning. Bommer på hver eneste kjempesjanse som selv Guivarch hadde scoret på. Springer i offside hele tiden.

Bare til å selge om vi får et bud på mer enn 1 mill pund.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #92 på: 24. Feb. 2014, 20:38 »
Må si at det var godt å slippe å se Santon på en stund. Ikke det at Dummett spilte noen kjempekamp, men jeg er dritt lei av å se en høyrebeint jypling på venstrebacken, som i tillegg er så forutsigbar at man kan sette både kona og årslønna si på at han kommer til å gå innover i banen, for og så miste kula.

Synes også Sissoko er forferdelig ustabil. En spiller med høyt makspotensiale, men som spiller fem dårlige kamper for hver kjempematch. Slår meg også at innleggsteknikken hans er vanvittig dårlig. Lemper ballen inn i feltet med mye "luft" og lite "sting" i slaget i ren Gutierrez-stil. Innlegg skal slås på samme måte som Dummett gjør. Hardt inn med litt skru. Forventer mer av en fransk landslagsspiller som tjener et par hundre tusen i uka på å sparke ball.

For å snu litt på flisa så synes jeg at Willy og Colo gjorde en bra match, mens det også var veldig godt å se Remy igjen på topp. Klassespiller som alltid er farlig. Synes De Jong var med på å endre kampbildet. Bemerkelsesverdig at PLs verste spiss for øyeblikket, et hårstrå foran Shola Ameobi, skal få spille fra start i stedet for De Jong.
« Siste redigering: 24. Feb. 2014, 20:42 av Nordin »
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #93 på: 24. Feb. 2014, 22:06 »
Sissoko er jo ingen kantspiller. Må jo være forferdelig frustrerende for spillerne å bli flytta rundt på banen både i tide og utide. Hvor mange forskjellige posisjoner har han spilt for oss siden han kom? Høyrekant, venstrekant, indreløper, defensiv midtbane og offensiv midtbane... Noen jeg har glemt? Hvordan skal spillerne kunne prestere når det gjøres endringer hele tiden? Det finnes jo ikke noe system. 4-3-3 i en match, 4-2-3-1 i neste match for så å spille 4-4-2 i matchen deretter. Kaos, og null system.

Tremblem

• Gjest
« Svar #94 på: 24. Feb. 2014, 22:57 »
Sissoko er jo ingen kantspiller. Må jo være forferdelig frustrerende for spillerne å bli flytta rundt på banen både i tide og utide. Hvor mange forskjellige posisjoner har han spilt for oss siden han kom? Høyrekant, venstrekant, indreløper, defensiv midtbane og offensiv midtbane... Noen jeg har glemt? Hvordan skal spillerne kunne prestere når det gjøres endringer hele tiden? Det finnes jo ikke noe system. 4-3-3 i en match, 4-2-3-1 i neste match for så å spille 4-4-2 i matchen deretter. Kaos, og null system.

Helt enig! Bytter om hele tiden. Han ble kjøpt som en boks til boks, og glimtvis har han vært meget god i den rollen. Men, neida, skal hives hit og dit ettersom idioten Pardew ikke får kabalen til å gå opp.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #95 på: 24. Feb. 2014, 23:03 »
Og da er vi igjen tilbake til problemet: Spillerne blir kjøpt inn for å bli solgt med fortjeneste, ikke for å passe inn i Pardew sin spillestil (ikke det at jeg ønsker å se Pardew sin spillerstil asså... )

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #96 på: 24. Feb. 2014, 23:59 »
Den nye spiderman:

Ganske så forferdelig spill av Tiote i forkant der. Har vært noen sånne i det siste. Likevel er det Anita som hudflettes kamp etter kamp..

lol, ja. Ganske dårlig stil fra Tiote.

Ref spillestil, Pardew sucks etc.

Når vi hadde Cabaye, var 4-3-3 og 4-4-2 alternativer. Nå som Cabaye er borte, har vi så lusent med kreativitet sentralt i banen at vi kommer til å spille 4-4-2 resten av sesongen, med mindre det kommer formsvikt eller skader på en spiss eller to, og Ben Arfa går inn som en hengende spiss.

En kan kritisere Pardew for mye, men det at han lar være å spille 4-3-3 nå som Cabaye har gått forstår jeg veldig godt. Vi har ikke en mann sentralt som kan strø pasninger opp til angriperene, og vi trenger flere mann på midten for å få nok alternativer til å spille oss frem. Slik tolker i alle fall jeg taktikken hans. De som har savnet konsistens i spillemønster kommer til å få det med renter.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #97 på: 25. Feb. 2014, 07:40 »
For å snu litt på flisa så synes jeg at Willy og Colo gjorde en bra match, mens det også var veldig godt å se Remy igjen på topp. Klassespiller som alltid er farlig. Synes De Jong var med på å endre kampbildet. Bemerkelsesverdig at PLs verste spiss for øyeblikket, et hårstrå foran Shola Ameobi, skal få spille fra start i stedet for De Jong.

Willo viser jo landslagsklasse ved å eliminera Benteke i lufta. Sterkt.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #98 på: 25. Feb. 2014, 09:03 »
Synes Cisse var oppløftende i går kontra hva han har vist tidligere! Mer delaktig, bedre touch, og var bare jævlig uheldig på den sjansen sin (ja, MÅ sette slike).
Jeg er ikke fornøyd med prestasjonen isolert sett ut ifra hva man bør forvente av en spiss i Newcastle, men jeg synes det absolutt var en kamp nærmere akseptabelt enn det han har vist det siste året!

Denne kommentaren sier vel alt om hvor mye Cisse har sunket.

Vi er snart "fornøyd" med mannen om han klarer å treffe på noen pasninger i løpet av en kamp...

Espen84

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #99 på: 25. Feb. 2014, 23:02 »
Jeg sitter og venter på spilletid til Adam Armstrong! Hadde vært herlig å sett gutten i aksjon!

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #100 på: 25. Feb. 2014, 23:05 »
Enig. Dumt vi hoppa ut av cupene så fort at han ikke får muligheten i år.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #101 på: 27. Feb. 2014, 11:27 »
Seriøst, hva har egentlig skjedd med Cisse?

Han blir dårligere og dårligere for hver kamp jeg ser han, trodde ikke det var mulig?
Kunne kanskje tatt dette i spillertråden, men ettersom det delvis omhandler kampen, så får det gå.

Papiss Cissé har blitt fullstendig misbrukt og kastet på søppeldynga av Alan Pardew. Cissé er en goalgettertype (selv om jeg skal være enig i at han har en tendens til å overkomplisere ting). En spiller som snuser på offsidelinja, og sannsynligvis bryter den flere ganger i løpet av en kamp. Han er en spiller det er fullt mulig å rive seg i håret av, selv når han er i form. Men form har han ikke vært i siden våren 2012. En form som utover høsten og vinteren 2012/2013 dabbet stadig mer, ettersom selvtilliten ble dårligere fordi han spilte mye kant, og fordi konkurransen med Ba satte han i skyggen. Det er ingen tvil om at Ba er en bedre spiller enn Cissé, men man kan ikke plassere en spillertype som Cissé i en posisjon der han ikke får brukt sine ferdigheter. Det tærer mye på spillerens motivasjon og går fort utover selvtilliten.  Likevel gjorde Cissé en brukbar sesong forrige sesong, og etter salget av Ba fikk han en bitteliten opptur med noen scoringer på vinteren og tidlig vår. At laget presterte så ræva at scoringene ble så få imellom er ikke hans feil. Men det hjalp ikke på en skrantende selvtillit det heller.

Jeg synes Cissé må få flere sjanser utover våren. Først og fremst for å bevise at det fortsatt bor fotball i han, men også fordi Remy med stor sannsynlighet ikke er Newcastle-spiller 1. september, og vi må etterhvert begynne å tenke litt lenger frem enn det nesetippen rekker. Vil vi selge Cisse, er det også en stor fordel at han får litt spilletid og får vist seg litt frem.

At han bommer på den megasjansen mot Villa kommer mye av høye skuldre. Det er lenge siden han har vært i den posisjonen, og selv om han instinktivt vet hva han skal gjøre, så begynner han å tenke litt for mye, på forventingspresset og på hvor viktig det er for han, og for laget, at han setter den sjansen. En sånn sjanse får han neppe flere av i kampen. Og han må score mål for å vise seg tilliten verdig. Stressnivået blir for høyt, og han brenner sjansen. Synd, for han er godt i stand til å score mål. Jeg synes åtte ligamål forrige sesong, er med på å bevise det. Han scorer like mange som Ba totalt (inkkludert LC og EL). På en så brutalt elendig sesong som vi hadde, så synes jeg det er godkjent. Også med tanke på at han ikke var i toppslag.

Det bor fortsatt en fotballspiller i Cissé, men han sliter åpenbart med selvtilliten og med svært høye skuldre. Jeg tror det hadde hjulpet å ha noen å prate med, noen som kan løsne opp i flokene hans.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon