20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hull - Newcastle, 01.03.2014 - 16.00  (Lest 19058 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Hull - Newcastle, 01.03.2014 - 16.00
« Svar #90 på: 02. Mars 2014, 18:46 »

Dossena vs. Meyler i fjor haust. Førstnemnde utvist og suspendert i tre - 3! - kampar. Om ein samanliknar med det AP gjorde i går, kan ein ikkje unngå å meine at enkelte av reaksjonane er over alle støvleskaft. Sjølvsagt er det dumt, sjølvsagt burde han vite betre, sjølvsagt er han ei skrulle. Men å gi han noko hardare straff enn det han fekk? Tøv. Gi han sparken for det der? Tøys.

Eksemplarisk reaksjon frå både Meyler og Bruce etter kampen. Langt betre enn dei som ikkje klarer å skilje misnøyen med Pardew som manager frå isolerte prinsipp om korleis ein reagerer på overtramp.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #91 på: 02. Mars 2014, 19:55 »
Meget godt innlegg. Synes generelt alle sånne saker blir blåst ut av alle proporsjoner. Burde se over dammen (den store) og hvordan de håndterer sånne sammenstøt i for eksempel NFL. Litt kosing er det ingen som bryr seg om.

Når det er sagt så er jo selvsagt jeg også enig i at det er tullete av Pards, han vet jo hva som kommer til å stjele overskriftene. Men tror jeg hadde vært rimelig misfornøyd med å måtte ut med en mill for en slik "heat of the moment"-ting.
« Siste redigering: 02. Mars 2014, 19:57 av torfinn »

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #92 på: 02. Mars 2014, 23:09 »

Haha. Førstegangsforseelse? Er der en annen manager som har så mye straffer og påpakninger for uheldig atferd på sidelinja som Pardew i hele PLs historie?

Såvidt jeg kan huske er dette første gangen han opptrer voldelig på sidelinjen, så sånn sett er det en førstegangsforseelse. Strafferammen for vold er en helt annen en for munnbruk.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #93 på: 02. Mars 2014, 23:48 »

Dossena vs. Meyler i fjor haust. Førstnemnde utvist og suspendert i tre - 3! - kampar. Om ein samanliknar med det AP gjorde i går, kan ein ikkje unngå å meine at enkelte av reaksjonane er over alle støvleskaft. Sjølvsagt er det dumt, sjølvsagt burde han vite betre, sjølvsagt er han ei skrulle. Men å gi han noko hardare straff enn det han fekk? Tøv. Gi han sparken for det der? Tøys.

Eksemplarisk reaksjon frå både Meyler og Bruce etter kampen. Langt betre enn dei som ikkje klarer å skilje misnøyen med Pardew som manager frå isolerte prinsipp om korleis ein reagerer på overtramp.

Man kommer ikke unna det faktum er Pardew er manager og at han skal oppføre seg eksemplarisk. Det SKAL være mye strengere straff for managere enn for spillere og man skal forvente en mye høyere standard fra managere enn spillere. Bra at klubbem viser nulltoleranse og håper FA ser hvordan det skal gjøres.

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #94 på: 03. Mars 2014, 09:43 »
Positiv innstilling fra gutta i helga og veldig tilfreds med de offensive prestasjonene. Vi har over dobbelt så mange skudd på mål som Hull, mest possession og vinner flest dueller. Men hadde ikke Krul reddet på mirakuløst vis før Sissoko sender oss i ledelsen så kunne kampbildet blitt annerledes, men det å vinne 4-1 borte mot Hull er godt over godkjent.
At vi begynner å score igjen når Remy er tilbake overrasker meg ikke. Remy og de Jong kan med noen flere kamper sammen gi oss en skikkelig sesonginnspurt.

Ellers er det forståelig at denne utenomsportslige enkeltsituasjonen der Meyler dytter Pardew og Pardew headbutter tilbake diskuteres, men det føltes nesten som å avspore kamptråden når jeg skrev dette innlegget..

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #95 på: 03. Mars 2014, 11:27 »

Haha. Førstegangsforseelse? Er der en annen manager som har så mye straffer og påpakninger for uheldig atferd på sidelinja som Pardew i hele PLs historie?

Såvidt jeg kan huske er dette første gangen han opptrer voldelig på sidelinjen, så sånn sett er det en førstegangsforseelse. Strafferammen for vold er en helt annen en for munnbruk.
Hva med pushen i ryggen på linjedommeren forrige sesong?

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #96 på: 03. Mars 2014, 15:36 »
Jeg vil ikke kalle det vold, men det ligger helt klart i grenseland.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #97 på: 04. Mars 2014, 00:12 »
Men det som skjedde mot Hull vil du kalle vold?
Same old Shearer, always scoring!

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #98 på: 04. Mars 2014, 09:45 »
Jepp.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #100 på: 05. Mars 2014, 13:31 »
Jeg vil ikke kalle noen av delene vold. Jeg vil derimot si at Pardew har vært innblandet i en lang, lang rekke kontroversielle episoder i sin tid som manager. Wikipedia-siden hans har en ganske god oversikt. Manglende respekt for kolleger er et gjennomgangstema. Og et temperament han ikke klarer å styre. Å dytte en dommer er noe av det mest idiotiske du kan gjøre. Men jammen topper han det ikke ved å stange hodet sitt mot en av motstanderens spillere.

Vi leder kampen komfortabelt, Pardew står i veien når Meyler vil ta et hurtig innkast, og når han blir skubbet unna, så tenner han på alle plugger og nærmest angriper Meyler i raseri. Jeg forstår ikke helt hvordan noen kan angripe Meyler, og hevde at han gjorde noe mye verre enn Pardew.

Det Pardew gjorde er fullstendig idiotsk, soleklar utvisning og ingenting å sutre over. Meyler får gult kort, og det er alt han skal ha. Pardew får en knallhard straff, men det er på sin plass. Dette er ikke første gang han gjør noe dumt på sidelinja, det er ikke første gang han får raserianfall. Det er på tide å statuere et eksempel, og det gjorde klubben, og det gjør sannsynligvis FA. Om han får ti kamper, er det ingenting å utsette på det. Hadde det vært første gang han gjorde noe sånt, hadde det vært første gang han hadde havnet i søkelyset for kontroverser, så hadde det vært noe helt annet. Da kunne vi snakket om at saken var blåst ut av alle proporsjoner. Men som Robbie Savage sa i MOTD, hvordan skal Pardew kunne rettferdiggjøre sanksjoner mot egne spillere når de gjør noe dumt, når han selv ikke er i stand til å holde hodet kaldt?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon