20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: West Bromwich - Newcastle 20. april kl. 16.00  (Lest 25228 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Panserfauzt

• Supersub
    • Vis profil
Sv: West Bromwich - Newcastle 20. april kl. 16.00
« Svar #150 p: 21. April 2013, 20:42 »
Det er så vilt frustrerende å se Newcastle om dagen, for det er den samme historien om og om igjen... Vi går ut med fullt trøkk fremover og skaper mye/i det minste noe, og vi klarer som regel og komme oss i forsvar og rydde opp eventuelle kontringer. Vi presser så til vi putter et mål, noe vi veldig ofte gjør i 1.omgang, men så tar Pardew grep.. Vi legger oss bakpå og skal "trygge" en 1-0 ledelse, og ikke bare mot topp 4 lag, men mot all jævla ræl med fotballsko. Vi lar derfor motstander finne rytmen og greie å etablere seg fremover resten av hele jævla kampen, får vi ballen så tar vi en williamson og kliner ballen fremover til en ensom Cisse som enten står i offside eller går seg fast alene. Og som regel putter de i mot oss og får virkelig opp dampen og motet, og banker oss like greit 1-2 eller 1-3. For når vi har lagt oss helt bakover og kanskje satt inn flere defansive spillere, klarer vi aldri å snu det...

Vi er ofte helt magiske i angrepsfotball, men helt katastrofale i kun å forsvare oss. Så hvorfor gjør pards det hele jævla tida???? Dersom vi styrer kampen ved å angripe, hvorfor da gjøre noe vi ikke kan og forsvare oss 100% og ALLTID miste ledelsen??!!!

Se på Benfica kampen, vi satte inn på alt av offensive krefter, og vi holdt faen meg på å knekke de. At det ble 1-1 til slutt var på grunn av vi ikke hadde noe å tape, det kunne fort blitt 2-0 og vi var videre. Og det mot Portugals beste lag!!
Roses are gay, violets are gayer, fuck this poem and listen to Slayer.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #151 p: 21. April 2013, 22:40 »
Pardew i pausen: "Alle mann i forsvar, la oss bare invitere WBA tilbake i kampen!"

Pards er altfor redd for å miste ledelser..

Dette summerer vel opp alle våre kamper under Pardew?

Og Cisse er nok en gang ALTFOR inneffektiv!

denne defensive fotballfilosofien til pardew, står i sterk kontrast til hvorfor newcastle ble mitt favoritt lag en gang i tiden.
ønsker vi virkelig at klubben våres skal fremstå på denne måten? jeg taper heller 5-4 enn å sikre 1-1!! vi har gode nok offensive spillere til å spille offensivt, men pardews defensive holdning kommer først. jeg kjenner ikke igjenn filosofien til men egen klubb, og har fått nok av Pardew!!

Så enig så enig..

Det finnes ikke noe kjedeligere fotball i HELE verden en feks å se det italienske landslaget får noen år tilbake få en 1-0 ledelse å legge seg bakpå å stole på det som da var verdens beste forsvar!

Motbydelig og gørr kjedelig fotball som jeg har alt imot!

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #152 p: 22. April 2013, 10:58 »
Syns vi spiller en god førsteomgang, og det er bare små marginer som gjør at vi ikke leder 3-0. Når det er sagt så er det nettopp den effektiviteten vi mangler - vi skulle ledet 3-0 til pause, ikke 1-0. Når vi svir så mange sjanser som vi gjør når vi har et spillemessig overtall, er det en stor risiko for at moralen faller og vi slipper motstanderen inn i kampen. Jeg minner om at West Brom hadde én avslutning i førsteomgang - som atpåtil gikk utenfor mål.

Jeg syns det vanskelig kan hevdes at vi legger oss bakpå for tidlig. Laget kjører jo på for å avgjøre kampen i hele første omgang. I andre omgang blir vi i mine øyne slitne og taper duell på duell - og klarer ikke lenger holde ballen i laget. Dette medfører i sin tur at vi blir pissa på nesten hele omgangen.

I mine øyne er 1-1 mer et resultat av ineffektivitet i overaks-periode, og mental/fysisk slitenhet, enn en taktisk blunder. Bare jeg som er av denne oppfatningen?

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #153 p: 22. April 2013, 11:09 »
Det er ei god analyse, Sigurd. Men problemet her er jo at situasjonen ikkje er ny. Vi er nok mange her som nesten forventa at 2. omgang kom til å bli slik, nettopp fordi vi har sett det så mange gongar denne sesongen. Kvifor taper vi duell på duell i 2. omgang? At kampen jamnar seg meir ut etter pause er forståeleg, men at den skal endre fullstendig karakter er ingen naturlov. Andre lag har også hatt problem med å punktere kampar i 1. omgang, men likevel klart å tyne ut tre poeng ved kampslutt.

At vi varierer presshøgda i ein kamp er heilt OK, men då må vi samtidig ha nok kynisme og kløkt til å faktisk kunne gjennomføre det. Vi har vore svake på kontringar heile sesongen, og i denne kampen slapp vi til vår  einaste tilgjengelege kontringsspelar (ingen Marveaux, ingen Obertan, Gouffran bytta ut) 10 min før slutt. Kartet til Pardew har ikkje stemt overeins med terrenget i store delar av denne sesongen, og det er kritikkverdig.
« Siste redigering: 22. April 2013, 11:18 av Hans J »

bbrandseth

• Supersub
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
« Svar #154 p: 22. April 2013, 11:22 »
For ein 1.omgang me speler. Bl.a Haidara speler veldig bra, og eg lurer på kva faen som gjorde Gutierrez som fyrstevalg på den plassen forrige kamp. West Brom er veldig heldige som ikkje har ein punktert kamp i hendene etter 45 min. Men dei utnytter at dei framleis er inne i kampen, og straffer oss knallhardt.

Pardew gjer for seine bytter, men eg stiller spørsmål med psyken til troppen under Cabaye som kaptein. Null fightervilje, og me verkar utruleg nervøse. Målet som går inn er eit skikkelig drittmål, men sånn går det når alle speler mot nedrykk...!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #155 p: 22. April 2013, 14:12 »
Gutierrez spilte back mot Sunderland fordi Pardew mente at kamp torsdag-søndag kom til å bli for mye for Haidara etter skadeavbrekket. Men han innrømte i ettertid at det var en feilvurdering. At Haidara startet på backen mot WBA er helt naturlig.

Jeg har ikke sett førsteomgang, men skjønner at vi dominerte omgangen totalt og hadde flere store sjanser. Det er ikke naturlig at moralen faller litt til pause, når vi vet at vi burde scoret minst to, men bare klarer ett. Når WBA får en vekker i pausen, jeg tipper Clarke var ganske så klar i sin tale, så kommer de ut til andreomgang fulle av inspirasjon, de vet de normalt sett burde vært døde nå, men de lå bare under med ett, og det gir inspirasjon til å gå ut og ta kontroll på matchen. Når moralen vår har falt litt, og manageren maner til forsiktighet (ikke ta unødvendig risiko, vi leder tross alt kampen), så blir vi passive. Spillerne mangler sprut. De blir etterhvert redde for å tape, redde for å dumme seg ut, redde for nedrykk. Da taper vi dueller, pasningene sitter ikke, vi får ikke flyt, vi får ikke til noe. Og når WBA scorer går redselen over til angst.

Det handler ikke om at Pardew er svak taktisk. Det har han alltid vært, men det er i utgangspunktet ikke noe galt i å be oss om å være forsiktige, ikke ta unødvendig risiko og huske på at vi tross alt leder kampen. Men det er mentale prosesser hos spillerne, som et resultat av kampen mot Sunderland, vissheten om at vi har vært i denne situasjonen før og ikke greid å avgjøre det (Benfica), og mange skuffelser gjennnom sesongen.

Samtidig så kan man si at Pardew bør være obs på slike mentale kollapser, og at han bør gjøre grep for å rette på det tidligere. Det første byttet kommer først etter utligningen, og da er skaden allerede skjedd.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #156 p: 22. April 2013, 14:46 »
Kollektiv mental kollaps med rot i Sunderland-kampen?

Blir for enkelt. Kan skjønne det med unge spillere som rett og slett ikke har nok år på rævva til å håndtere slikt press, men den "unskyldningen" får bare ikke spillere som Shola, Cabaye, Jonas, Cisse, etc lov å bruke. Ei heller manageren.

De får en ufattelig lønn sammenlignet med resten av verden og bør gå i seg selv og hente krefter, inspirasjon og alt det andre. Det er dette de får betalt for, det er dette de har valgt å bruke livet sitt på.

Her må Pardew ta på seg mye av skylda, føler jeg, med tanke på bruk av spillere, pause-prat og bytter. Den generelle innsatsen til den enkelte har blitt diskutert ihjel her inne, men virker ikke som spillergruppa har tatt noe særlig oppgjør med seg selv. At ferdighetene er der er det liten tvil om, men de virker så tafatte og lite "tilstede" i store deler av kampen - og dét er vanskelig å svelge. At det har med redsel og angst å gjøre tror jeg som sagt ikke så mye på. At det er psykologiske faktorer i bildet er jeg med på, men usikker på hvilke.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #157 p: 22. April 2013, 19:03 »
Sitat
Joe Hart has hit out after Manchester City's rapidly fading Premier League title defence suffered a possibly fatal blow in Sunday's 3-1 defeat at Tottenham.

Hart told City TV: "We took the lead and didn't kick on from there. Second half we just kind of existed and paid the price.

"I just thought we took our foot off the gas and you can't do that. Spurs have got a lot to play for and congratulations to them but I'm not really interested in them.

Joe Hart beskriver City´s 2.omg mot Tottenham slik..
Hvor mange ganger har ikke vi gått i eksakt samme fella? Det er nesten så dette er game-planen til Pardew, bissart nok.
Hadde bare en av våre spillere kunne gått ut å kritisert slik omganger...istedenfor Steven Taylor som går ut i lokalmedia etter hver kamp og sier vi var "unlucky" - også de kampene hvor vi taper sjansestatistikken 1-15.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #158 p: 23. April 2013, 13:11 »
Haha, morsomt. Jeg så den kampen live på WHL og i andre omgang satt jeg og tente akkurat det samme. Nå fremstår City sånn som vi har gjort hele sesongen når vi har ledet. Same/same: går det så går det. Men vi gidder ikke legge ned noen innsats.

Var også på Hawthorns. Så jævlig surt altså. Satt rett bak Pardew og sendt i vei noen gloser når Shola be satt innpå. Ikke bare er Pardew taktisk håpløs, han er også en feig, feig mann. Vis litt baller. No guts, no glory. Benny hadde ordna biffen, hadde han fått en hel omgang.

Var på WHL med to spurs-supportere. Da de snudde kampen var jeg så jævlig misunnelig. Den følelsen vil jeg også ha. At laget mitt slår et lag som City i en avgjørende kamp, takket være hardt arbeid og gode bytter fra manageren. Kamp om CL-plass. Den dagen skal komme igjen!!