20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United vs Wigan Athletic - Mandag 3 desember, 21.00  (Lest 25189 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
Siden det ikke kan gå noe verre, så prøver jeg en reversed jinx, ved å starte min første kamptråd! Håper det er innafor.

Etter 0 poeng på de siste 4 kampene, så er det virkelig tiden for å vise hva vi er laget av!
Vi møter et Wigan-lag som bare har 3 poeng på de siste 4 kampene og selvom de har møtt antatt sterkere lag enn oss, så er dette virkelig en kamp vi burde kunne ta 3 poeng i.

Vi mangler fortsatt Cabaye, Taylor, Taylor og mest sannsynlig Ben Arfa - pluss Perch, så håper på dette laget :

Krul

Simpson      Willie**     Colo        Santon

Jonas   Tiote   Anita

Ferguson                 Cisse
                           Ba

** = Vil aldri se, men er jo ingen vei utenom, så ikke vits å spekulere om den plassen engang.

Howay the lads!!!              

Same old Shearer, always scoring!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Blir vel  4-4-2 som vanlig, siden det er direkte farlig å teste noe nytt. Men siden det vanlige ikke har funka veldig bra til nå kan vi nok forvente oss det vanlige en gang til... og en gang til... og en gang til.

Mensblod.
Nei.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Nok et lag som spiller 4-3-3 = Nok et tap for oss.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
Evt 3-4-3 som Wigan fortsatt bruker mye.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Det verste av alt er at jeg føler vi ikke er favoritter engang når vi spiller hjemme mot Wigan i den formen vi er i for øyeblikket.
Men her MÅ vi ha seier, basta bom.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ascobar

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Dette blir en tøff kamp. Wigan spilte rundt Tottenham på WHL.
Min optimale oppstilling med alle tilgjengelige: (Gitt Cisse sin elendige form)
               Krul
santon steven colo Ferguson
       Tiote  Anita
    Benny Cabaye Marve
                BA

Nå mot Wigan:
             Krul
Santon Willo Colo Ferguson
        Tiote Anita
  Marve    Ba      Jonas
             Cisse

Uff, hvordan skal jeg si dette. Har selv spilt på høyt nivå uten at en trenger å ha gjort det for å forstå hvordan man skal holde en ball innad i laget og til syvende produsere målsjangser uten at det er tilfeldig. Men kjenner meg så forbaska godt igjen ved det å ha presset på seg for å prestere hva angår kreativitet/vinne dueller/pasninger/innlegg og ikke minst avslutninger.
Vil ha Santon over på høyre side for å forbedre sluttproduktet hans. På venstre midtbane/ving vil jeg like gjerne ha Sammy. Men Sammy har mistet all selvtillit pga han ikke tør eller tror på det han gjør når klubben sliter. Alle ser jo at 4-4-2 ikke fungerer.. Ender i hoofball hver gang det ikke finnes alternativ (ikke rart at etter 14 serierunder ligger Newcastle PÅ 1.PLASS I ANTALL LANGPASNINGER) Så hvordan skal vi finne alternativ på banen gutter? Hvordan skal vi ha maksimal bevegelse og få ballen fremover på lavest mulig risiko? Min mening er denne formasjon og Simpson ut av laget. Offensivt med ball ser formasjonen slik ut:
            Krul
        Willo Colo
Santon  Tiote   Ferguson
 Marve   Anita    Jonas
       Cisse   Ba

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
På høy tid med 4-3-3, og synes vi skal benke Simpson og Jonas:

----------------Krul-------------
Santon--Willy--Colo---Ferguson
----Marve---Tiote--Anita---
----Cisse---Ba----Sammy---

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Jeg tror Jonas har mye mer å bidra med i 4-3-3 enn Marveux. Det er som kant Jonas ikke funker. Han funker nok helt sikkert bra som indreløper.

Jeg mener vi faktisk bør la Fergie og Sammy sitte på benken og heller være impact players. Jeg tror det er best for deres utvikling. De er ikke så gode at de vil forsterke oss særlig, og de har vist flere ganger at de ikke mestrer de store børene som blir lagt på deres skuldre. Jeg vil at vi bruker mer rutinerte spillere. Jeg tror de har større grunnlag for å bære den tunge børen som det er å snu denne trenden uten våre mest kreative spillere. Jeg ser heller at vi bruker Simpson og Marveux enn Fergie og Sammy. Unggutta er best når de kommer inn med friske bein i en kamp som har låst seg litt fast.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Tror kanskje Fergie uansett passer bedre i en backrolle enn som ving da.

Anyways - er lysten på å se Marveaux få litt tillit i en 4-3-3 som kant, jeg. Det kan liksom ikke bli så mye verre enn det er for øyeblikket - og vi veit jo at han helt klart har potensiale som en kreativ kraft. Laget skriker etter kreativitet og ballsikkerhet, samt fart. Marveaux syns jeg har vist tendenser i EL - han er veldig smart i pasningsspillet og er flink til å finne medspillere i trengte situasjoner. Målet han scoret mot Maritimo var en klassisk 4-3-3-vinsscoring også. Han slår også høyst brukbare dødballer.
Jeg vil se en 4-3-3 med Jonas, Tiote og Anita i midtbanetreern der Anita tar Cabaye sin rolle litt mer offensivt. Tross resultater - den siste tiden begynner jeg å se hvorfor vi betalte 6 mill for Anita. Har trua på han, jeg.

« Siste redigering: 01. Des. 2012, 00:55 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
Enig i alt Kristoffer.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Tapet mot Syoke var det andre tapet til NUFC i PL med Coloccini på banen. Den første kampen som ble tapt da han spilte var borte mot Chelsea. Det vil si at NUFC fremdeles har til gode å tape på hjemmebane når Coloccini spiller, så vi får håpe at det vil stå seg sånn en god stund fremover.

Fremdeles store skadeproblemer, men kan allikevel stille med et lag som kan hamle opp med Wigan hjemme. Mangler noen offensive og kreative på midtbanen, men kan jo håpe at Jonas får plass sentralt sammen med Tiotè. Så får vi heller håpe at 4. og 5. valget på vingene kan levere i Ben Arfa og Obertan sitt fravær der.

Klovnen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Skal over å se denne. Gode seter på Gallowgate. Tror stemningen kan bli enter eller her. Håper på en forrykende kamp med disse 11

Krul
Anita Willie Colo Santon
      Jonas Tiote
HBA.               Marv
       Ba Cisse

Howay the lads

bbrandseth

• Supersub
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
Vert utruleg spennande å sjå denne imorgo. Kjenner at effektiviteten i resten av arbeidsveka mest sannsynlig vert avgjort for meg i denne kampen. Håper på Anita på litt offensive plikter, med Tiote bak seg. Satsar og på Sammy Ameobi, syns han har vore frisk dei gongene han har komme på. Men kanskje ikkje heilt klar for start? Er Santon god på høgresida og tru?

Krul
Santon  Idioten  Colo  Ferguson 

Tiote
         Anita

Ben Arfa                 Marveaux
               S.Ameobi

BA

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Vert utruleg spennande å sjå denne imorgo. Kjenner at effektiviteten i resten av arbeidsveka mest sannsynlig vert avgjort for meg i denne kampen. Håper på Anita på litt offensive plikter, med Tiote bak seg. Satsar og på Sammy Ameobi, syns han har vore frisk dei gongene han har komme på. Men kanskje ikkje heilt klar for start? Er Santon god på høgresida og tru?

Krul
Santon  Idioten  Colo  Ferguson 

Tiote
         Anita

Ben Arfa                 Marveaux
               S.Ameobi

BA

Er idioten Willy eller Homer?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Nok et lag som spiller 4-3-3 = Nok et tap for oss.

Spiller ikke de 3-4-3? Har også sett de i 5-4-1 denne sesongen.