20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Stoke City - Newcastle, Ons 28 nov. 20:45  (Lest 38697 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

faenaltso

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Sv: Stoke City - Newcastle, Ons 28 nov. 20:45
« Svar #225 på: 28. Nov. 2012, 23:37 »
trist å se newcastle spille fortiden. Vi trenger forsterkninger i forsvaret. williamson og simpson ut.
Er bare å se fram til neste kamp. selv om vi spiller dårlig fortiden gleder jeg meg til neste kamp!
HOWAY THE LADS!  :toon:

Dionysos

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #226 på: 29. Nov. 2012, 00:09 »
På tide å selge unna all dritten vi har i klubben, det er så mange spillere i klubben som nesten garanterer tap når de er ute på banen. Hva er vitsen med å samle på de, selg de gjerne ned i første div for lavpris.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #227 på: 29. Nov. 2012, 01:19 »
Det er bare veldig fælt om dagen. Vanskelig å faktisk følge skikkelig med på matchene fordi det er så dårlig at man både blir sint og oppgitt - og det er faktisk også vanskelig å motivere seg til å se matchene. Vi har ikke spilt en eneste god match denne sesongen - og vi ser like svake ut som det året vi rykka ned.

Jeg hadde forventa en sportslig nedtur i ligaen i år av naturlige årsaker. Alltid vanskelig å gjenta en slik overraskelsessesong en gang til - vi hadde et svakt overgangsvindu selv om mange prøvde å stemple folk som negative sytepaver dersom annet ble hevdet. Vi bygga ikke på og videreutvikla førstelaget når vi faktisk var i en gunstig situasjon som tillot oss å velge blant mange spennende spillere.
Uansett, forventningene mine var at vi kom til å være nærmere midten av tabellen enn CL-plass. Men dette er fortsatt langt verre enn hva jeg så for meg. Spillmessig er vi tragiske, og innsatsmessig er det også langt svakere enn i fjor. Mange skader, og nøkkelspillere som ikke er skadd presterer langt unna nivået en bør kunne forvente. Og manageren vår virker helt handlingslammet. Vi fremstår feige og idèløse i inngangene til kampene våre.

Pardew skal ha deler av skylden. Selv når vi har stilt med et bra mannskap har vi aldri overbevist noen - og han har fortsatt i samme spor hele veien selv om ting ikke blir bedre. Det er bekymringsverdig.

Videre er det også slik at vi må innse at vi ikke sitter på noen genial overgansstrategi som kommer til å etablere oss på øvre halvdel sånn helt uten videre. Forrige sesong var vi griseheldige som traff med samtlige kjøp fra dag en omtrent - uten at vi brukte mye penger. Vi vant også i lotto med salget av Carroll. Men vi er ikke det eneste laget som har gode speidere - og i år har lag som Swansea eksempelvis gjort lignende suksess på overgangsvinduet. Uansett kommer en ikke vekk fra at penger uansett må brukes dersom vi skal hevde oss - og vi har blitt offer for vår egen stahet hva prinsipper angår. At vi ikke forsterka førsteelleveren, og spesielt forsvart vårt, er og blir en enorm tabbe som vi sliter voldsomt med. Vi kan gjerne slå oss på brystet over hvordan det gikk forrige sesong - men akkurat nå hjelper det lite hvordan vi hoverte over LFC-fansen og derers overgangssummer når de tilsynelatende ser ut som et mye bedre fotballag enn oss igjen nå. Vanskelig å se hvordan vi skal bli et stabilt topplag under Ashley, om han ikke mener vi gradvis skal trappe opp pengebruken over kommende år.
« Siste redigering: 29. Nov. 2012, 01:23 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #228 på: 29. Nov. 2012, 03:09 »
Godt innlegg Kristoffer!

Mye av problemene våre føler jeg starter i den bakre fireren. Problemet her er at den er helt delt. På venstre side har du Colo og Santon som gjerne vil spille seg ut og som ofte får det til når muligheten byr seg. På høyre side har vi Willy/Taylor og Simmo og... ja dere vet....

Det blir latterlig enkelt for motstanderen og da stenge av på venstre og tvinge oss over mot Willy som rett og slett ikke er bedre enn at han må se langt. Det er også ofte totalt fraværende med alternativer inn sentralt etetrsom Tiote og Cabaye nærmest konstant er i undertall på midten. Dette gjør det vanskelig å spille inn sentralt fra back og det gjør det vanskelig å vinne andreballer etter den lange fra Willy. Og let's face it, Demba er ingen targetman som det Carroll var for oss og han taper minst like mange dueller som vinner.

Det som er Pardew sin feil oppi alt dette er at han etter snart to sesonger har klart å få laget vårt til å spille på denne måten når vi har spillere som Ben Arfa, Cabaye, Colo, Santon, Jonas osv!!! Du trenger ikke ha stor peiling for å se at vi hadde hatt større utbytte av en annen spillestil. For øyeblikket spiller vi utifra svakehetene våre og prøver å forminske de istedet for å spille på våre styrker. Prioriteten vår i det bakre ledd bude være og få ballen til midten så fort som mulig. Blir så forbannet hver gang jeg ser Willy løfte blikket etter pasningsalternativer langt fremme som han aldri i verden kommer til å nå!

Selvtilliten til å spille ball er der ikke i øyeblikket og det var kun Santon igår som prøvde å etablere anrep på en annen måte enn å spille høyt mot Ba og Cisse ( og vi møtte sånn btw STOKE, HUTH og SHAWCROSS!!!). Det er rett og slett for få.

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #229 på: 29. Nov. 2012, 07:23 »
Det er greit å unnnskylde Pardew med at stallen er tynn, skader osv.. Men mange av lagene som ligger langt over oss på tabellen, har svakere stall. Vis vi plukker ut de 11 beste spillerne, stiller vi sterkt. At han har fått så lite ut av; Ben Arfa, Cabye, Cisse, Ba, kan man ikke bare legge på skade problematikken.

Også kan man lure på hvorfor vi har så mange skader, husker for ett par år siden at vi hadde utrolig mange skader. Da fant de ut at det var underlaget på trenings feltet som var synderen, De la nytt underlag og gress.
Alt skal ligge til rette for at vi skal være i knall form hele sessongen. Det jeg mistenker er at vi har blitt sløve etter sist sessongs sterke ressultat, ikke vært like nøye med grunn treningen. Vi blir løpt i senk, vi slår enkle passninger feil, dårlige mottak, mange skader osv.

"when you're at a roll, you has to improve as much as you would at the bottom of the league" Sir John Hall

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #230 på: 29. Nov. 2012, 08:17 »
14 kamper og 14 poeng. Med et slikt gjennomsnitt ligger vi an til bunnstrid i mai 2013. Det har seg også slik at de lagene som ligger under streken til nyttår må rekne med å være i bunnstriden resten av sesongen. Tatt i betraktning at Newcastle møter City,ManUtd og Arsenal i de fire siste kampene i 2012 er det grunn til å klø seg i hodet...

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #231 på: 29. Nov. 2012, 08:35 »
14 kamper og 14 poeng. Med et slikt gjennomsnitt ligger vi an til bunnstrid i mai 2013. Det har seg også slik at de lagene som ligger under streken til nyttår må rekne med å være i bunnstriden resten av sesongen. Tatt i betraktning at Newcastle møter City,ManUtd og Arsenal i de fire siste kampene i 2012 er det grunn til å klø seg i hodet...

Bortekampar:
Fulham 0p
Man U   0p
Arsenal  0p

Heimekampar:
Wigan  3p
Man C  0p
QPR     3p
Everton  1p

Akkurat no ser eg ikkje heilt korleis me skal greia ta eit einaste poeng før nyttår, men for prøva vera litt positiv. For å ta ein kamp av gongen. Me vinna heima mot Wigan.
Det er skremmande det som skjer for tida.
« Siste redigering: 29. Nov. 2012, 08:37 av lgrinde »

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #232 på: 29. Nov. 2012, 08:45 »
Så ikke denne kampen, valgte å se andre "underholdende" kamper :(

Finner liten som pirrer min fotballglede ved å se på Newcastle for tiden og det høres ut som denne kampen ikke var noe unntak?

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #233 på: 29. Nov. 2012, 08:50 »
"Fun" Fact: Sist vi tapte fire på rad var i 08/09-sesongen, da vi rykket ned.  :o

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #234 på: 29. Nov. 2012, 09:21 »

Finner liten som pirrer min fotballglede ved å se på Newcastle for tiden og det høres ut som denne kampen ikke var noe unntak?

Det er supporteren sin det! :) Skal du slutte å følge med til det går bra igjen kanskje?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #235 på: 29. Nov. 2012, 09:47 »
Sitat fra: Tommyok
"when you're at a roll, you has to improve as much as you would at the bottom of the league" Sir John Hall
Glimrende sitat, og det er ganske åpenbart at vi har feilet stort på dette punktet.

Jeg forstår mye av den negative holdningen til Pardew nå, selv om alt selvsagt ikke er hans feil. Vi må heller ikke bli ledet til å tro at det eneste problemet er at vi ikke forsterket i januar. SÅ dårlig er heller ikke det mannskapet vi stilte med i går. At vi spiller 4-4-2 er heller ikke det største problemet, eller årsaken til at vi taper (selv om det er åpenbart at vi ikke får formasjonen til å funke denne sesongen, og vi må prøve noe nytt). Problemene våre er et forferdelig sammensurium av alle disse elementene, og noen til. Situasjonen blir selvsagt ikke bedre når vi er litt uheldig i enkelte kamper, og blir straffet knallhardt, som mot Swansea, og som mot Stoke i går. Det er ingen som betviler at vi var fullstendig katastrofe mot West Ham og Southampton. Katastrofe var det ikke i går eller mot Swansea. Katastrofen kommer først når vi innser at vi har tapt fire strake kamper.

At det da kommer kritikk mot Alan Pardew er det bare å akseptere. Og jeg begynner å bli stadig mer usikker på den mannen selv, når det ikke er tegn til at vi gjør noen endringer, og det ikke riktig virker som han forstår alvoret i situasjonen. Jeg er villig til å gi han et par sjanser til, men jeg vil se forandring, og forbedring NÅ.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #236 på: 29. Nov. 2012, 10:20 »
Han ble fullt fortjent fjorårets manager i PL. Så ikke så mange som klagde på ham da

Vi endte opp med en svært god plassering i forhold til stallen, og det er vel og bra.  Men at det i det store og hele var basert på flaks mtp skader, eller heldige og ufortjente poeng i flere kamper, betyr for meg ganske mye.  Jeg har vært kritisk til Pardew lenge, selv om han også har gjort mye bra. 

Selv i vår fantastiske start på fjorårssesongen der vi gikk 11 kamper uten tap var det mye å ta tak i.  Spesielt husker jeg kampen vi mot QPR klarte 0-0 i, der kunne vil like godt tapt 5-0 og ikke klagd på det, vi ble totalt overkjørt.  Vi fikk se en ubrukelig Obertan gang på gang på gang, på bekostning av Ben Arfa.  Var vel ytterst få som var fornøyd med det.  Vi måtte ty til ekstraomganger mot tullelag som Scuntthorpe og NottForrest i ligacupen.  Gjentatte ganger fikk vi se Raylor på venstreback gjøre dårlige prestasjoner, selv om vi hadde et "solid" forsvar som slapp in lite.  Han holdt Santon ute lenge, uten å egentlig å gjøre kanonprestasjoner selv.  Vi hadde en Simpson som reddet 5-6 ganger på strek, som jeg anser mye mer som flaks enn som ren dyktig posisjonering. 

Vi hadde deretter dårlige perioder i desember, gikk i januar og februar på noen grusomme tap mot Totts og Fulham.  Røyk ut av ny cup mot et tullelag i Brighton.  En Cissé i umenneskelig form gjorde at vi kom oss gjennom mars og april ganske greit, men gikk igjen på en stygg smell mot Wigan etter håpløse taktiske bommerter.  Til og med 2-målsseieren mot Chelsea var så til de grader ufortjent at et er vanskelig og tro. 

Sesongen gjennom så vi ofte en god omgang og en dårlig, eller 2 dårlige.  Mange av kampene tok vi ufortjente poeng i, og svært ofte var folk her enige om hvilke feil Pardew gjorde og la opp til.  En del rare og altfor defensive bytter, og lite evne til å snu kamper. 

At han ble årets manager er for meg greit.  At det var fult fortjent er jeg langt ifra enig i. Og det var utvilsomt mange som klaget på han også da.  Men klagingen blir selvsagt mye mindre høylitt i en dårlig kamp man vinner, enn en dårlig kamp man taper.
Genius by birth. Slacker by choice.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #237 på: 29. Nov. 2012, 10:27 »

Viss me ikkje hadde komme frå 3 tap på rad og hadde holdt ut til ein 0-1 seier i går, so hadde det ikkje vore so mykje å sagt om det. Me skapte lite, men fram til me slapp inn mål so hadde greidd oss ok.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #238 på: 29. Nov. 2012, 10:29 »
Newcastle hadde greid seg OK, men underholdningen var nok en gang fraværende.
Nei.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #239 på: 29. Nov. 2012, 10:31 »
Jeg syntes det er morsomt at argumenter som har brukt av "skeptisk-til-Pardew"-gjengen i over ett år nå, og hele tiden blitt avfeid som oppgulp, negativitet av "heia pardew"-gjengen, plutselig har skiftet helt og nå bruker de samme argumentene med den største selvfølgelighet.