20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvordan få flere til å melde seg inn i supporterklubben?  (Lest 10408 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Jeg leser på supporterunionen sine sider, og må si at jeg er overrasket over hvor mange supporterklubber som har flere betalende medlemmer enn oss. Ipswich, Blackburn, Aston Villa og Everton har alle bedre tall å vise til. Arsenal har nesten 7000 medlemmer, mens Leeds hadde 3700 i League One.

Toon Army Norway fikk på sin side bare 248 kontigentbetalere i 2009/10.

Ja, vi er helt nyetablerte, og ja, vi spilte i The Championship forrige sesong. Vi tilbyr heller ikke medlemsblader i papirform, men som PDF-filer. Men er det gode nok unnskyldninger?

Newcastle har mange fans i Norge. NewUtd.no er veldig populær og drar inn nærmere 2300 unike besøkende hver dag. Forumet er også mye brukt blant fansen, noe 220.000 poster og 1000 medlemmer beviser. Facebook-siden vår har over 500 fans. Til og med NUSSC hadde på sitt beste 1500 betalende medlemmer selv om tilbudet var elendig og fordelene enda mer lusne.

Vårt mål er å få 500 betalende medlemmer neste sesong. Men med tanke på potensialet så er egentlig 500 svært lite. På sikt bør vi satse på å få 2000, spør du meg. Dette avhenger naturligvis av sportslig suksess også.

Hva kan vi gjøre for å nå ut til flere? Har vi markedsført for dårlig? Er Newcastle-fansen slappe til å anbefale venner og bekjente?

Vi har tatt lærdom av debutsesongen vår og vil komme med et forbedret tilbud til neste sesong. Alle detaljene vil være klare i begynnelsen av neste uke. Det nye designet er 95 % ferdig, og vil bli offentliggjort sammen med nyhetene om supporterklubben. Følg med!
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Hvordan få flere til å melde seg inn i supporterklubben?
« Svar #1 på: 15. Juli 2010, 18:09 »
Jeg tror vi må gjøre alt vi kan for å få en person inn i TV2-studioet tidlig i sesongen. Kanskje allerede i første serierunde mot ManU, hvis de skal ha studiosending da.

Jeg selv er ikke typen til å stille opp der, men regner med at det er noen som gjerne stiller opp!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hvordan få flere til å melde seg inn i supporterklubben?
« Svar #2 på: 15. Juli 2010, 18:17 »
Enig Daniel. Bør finne en ressurssterk og karismatisk type til å stille i studio, tror det blir å selge bra! Noen må der vel finnes der ute? :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Hvordan få flere til å melde seg inn i supporterklubben?
« Svar #3 på: 15. Juli 2010, 18:24 »
Det er veldig sjelden nyoppstartede ting eller tiltak skyter rett i været med det samme det blir lansert. Det vil alltid være en del skepsis og folk som sitter på gjerdet. Det at vi  kliner til og bare satser enda høyere i år vil sannsynligvis få en del folk til å tro på oss. Etterhvert som vi driver dette videre så vil flere og flere få øynene opp. Det at vi nå er medlem av supporterunionen er også en ting som kvalitetsikrer oss litt og som gir trygghet på at vi driver noe skikkelig til de som skulle være interesserte i å melde seg inn.

Tror vi skal kjøre noenlunde samme løp, men kanskje vi bør være flnkere til å markere oss gjennom hele sesongen. Husker det var mye blest i starten av forrige sesong, men at dette avtok litt.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Hvordan få flere til å melde seg inn i supporterklubben?
« Svar #4 på: 15. Juli 2010, 18:29 »
Jeg har tidligere nevnt prisen, for min del spiller den ikke stor rolle, men har det for meg at den er noe stiv i forhold til hva man egentlig får tilbake mtp. at det ikke er noen papirutgavce av bladet osv.
Og med stiv ris mener jeg da i forhold til andre klubbers priser, så vi lå høyere enn hva jeg tipper er gjennomsnittet.

Finnes det noen slags vervepremier? Det er jo noe som kanskje får folk til å verve andre inn i klubben.

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Hvordan få flere til å melde seg inn i supporterklubben?
« Svar #5 på: 15. Juli 2010, 20:32 »
Jeg stiller gjerne i et studio, hvis det er det om å gjøre ;)

Kunne kanskje det at bare medlemmer kan skrive i forumet fått flere til å få ut fingeren? Jeg veit ikke, men dette kunne kanskje vært noe.

En annen ting er at for unge fans så blir det naturlig å klikke seg inn på Newcastle.no, og når man ser at denne siden er nede, så finner man ikke frem til Newutd.no...

Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Radar

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1767
    • Vis profil
Sv: Hvordan få flere til å melde seg inn i supporterklubben?
« Svar #6 på: 15. Juli 2010, 20:33 »
Panzer i studio ti ManU - Newcastle!!

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Hvordan få flere til å melde seg inn i supporterklubben?
« Svar #7 på: 15. Juli 2010, 20:42 »
Hell yeah!
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Hvordan få flere til å melde seg inn i supporterklubben?
« Svar #8 på: 15. Juli 2010, 23:19 »
Offe87: Jeg setter pris på innspillet ditt, men må bare si at jeg er totalt uenig i at prisen er en faktor :)

1. NUSSC hadde på sitt beste 1500 medlemmer, og da var kontigenten på 245 kr. Ikke det at den supporterklubben er noe vi ønsker å sammenligne oss med, men at så mange meldte seg inn i en så dårlig klubb er et godt bevis på at prisen ikke har noe med saken å gjøre.

2. Hva er 240 kr i dagens Norge? Det er omtrent det samme man betaler for en taxitur hjem fra byen, en middag ute med drikke og tips, eller for å komme inn på en lavkvalitetskamp i Adeccoligaen.

3. Det er flere supporterklubber som tar 200 kr +, og det er meg bekjent ingen av disse som tilbyr supportereffekter med logo som ølbrikker, nøkkelringer, kjøleskapsmagneter, klistremerker og penner inkludert i medlemspakken. Ei heller er det mange som sponser stadionomvisning på medlemsturer eller har så mange konkurranser og pubtreff med premier til deltakerne.

4. Det er til og med flere supporterklubber under SBF som tar 100-180 kr i kontigent uten å en gang gi ut medlemsblader eller noen effekter. Da vil jeg ikke påstå at det er dyrt med 240 kr når vi faktisk gir en god del tilbake til brukerne.

5. At vi ikke utgir papirutgaver er et godt poeng, som du sier. Men på en annen side er det få klubber som gir ut seks blader per sesong slik vi gjør. Tror bare det er Liverpool og ManUtd som har flere, og da snakker vi om supporterklubber med 35.000-45.000 medlemmer. Klubber som har omtrent 160 ganger så mange medlemmer som oss!

Markedsføring er noe vi bør bli bedre med, som noen over her har nevnt. I tillegg får vi forhåpentligvis noe gratisreklame på TV2-sendingene via SBFs samarbeid med kanalen.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Hvordan få flere til å melde seg inn i supporterklubben?
« Svar #9 på: 15. Juli 2010, 23:51 »
Ingen bør ha problemer med å betale de kronene nei, enig Nordin!

Skal hvertfall pushe på en i klassen som er på forumet, og han veit jeg ikke er medlem. Ikke bra...

Men vi får se utover, hvis vi for til noen medlemsturer blandet med rabatt med hotell og billetter stiger nok medlemstallet skal vi se!
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Hvordan få flere til å melde seg inn i supporterklubben?
« Svar #10 på: 16. Juli 2010, 00:07 »
Prisen burde ikke være et problem, og alle har råd til det, er det jeg tenker på i utgangspunktet.
Og jeg er enig i at man får tilbake mer enn nok for de pengene, hvertfall om man går inn for det.
Men vi har jo mtp. den gamle supporterklubben et dårlig rykte (selv om ikke vi har noe med den å gjøre) og folk er kanskje litt skeptiske.
Og ikke misforstå, forslaget om å senke prisen litt er ikke på noen som helst måte en klage, men et reint forslag for å få litt flere medlemmer, og jeg tror flere ville vært villige til å betale de 240 kronene om dem viste hva dem fikk.
Så problemmet er vel kanskje ikke prisen, men markedsføringa, også et godt tilbud til nye medlemmer ville vel ikke vært dumt.

TheBandit

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 145
    • Vis profil
Sv: Hvordan få flere til å melde seg inn i supporterklubben?
« Svar #11 på: 16. Juli 2010, 18:08 »
Tenkte jeg skulle fortelle dere hvorfor jeg ikke er medlem av TAN;

Først og fremst er det fordi jeg ikke bruker så mye tid på pc/internett. de gangene jeg er innom siden her så er det en sjelden gang jeg er på nettet.

Jeg syns også siden virker litt trist, kan gå flere dager med oppdateringer av nyheter. minner litt om newcastle.no.. Siden burde bli oppdatert jevnlig.. har hendt at jeg har vært innom forsida og sett det samme med nesten ukes mellomrom.. virker som om det ikke skjer noe i Newcastle..

Forstå meg rett, all honør til dere som jobber med denne siden, tror ikke noen andre hadde gjort det bedre!  :)

Hadde vært greit med papir utgave også, blir jo samleobjekt..

Prisen har jeg ikke noe å si på.. alle har råd til det der!

en medlemspakke, med nøkkelring, og penn, magneter osv frister ikke akkurat.. klart det skal jo ikke direkte være utgift å drive denne sjappa, men supporterne må bli frista;)


Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Hvordan få flere til å melde seg inn i supporterklubben?
« Svar #12 på: 16. Juli 2010, 18:44 »
Hei The Bandit,

Forståelig at du ikke er medlem siden at du ikke er mye på nett. Akkurat dét er jo en faktor som vi har glemt å nevne. Det er sikkert en del eldre og veldig unge som aldri/sjelden er på nett som var medlem av NUSSC, og enda flere som har jobb/studier og ikke tilbringer mye tid online og dermed ikke ser mye verdi i et tilbud som er 100 % nettbasert.

Når det gjelder nettsidene så er jeg enig i at oppdateringsfrekvensen ikke alltid er veldig høy, det går mye i bølgedaler. Men vi er avhengige av at supporterne selv kan bidra og skrive nyheter. Det er noen ildsjeler som hjelper mye til, men resten av fansen ofrer seg aldri selv om en stor del av dem er online i timesvis hver dag på dette forumet.

Angående medlemspakken så synes jeg det er rart at man klager på småeffektene vi inkluderer, siden at ingen supporterklubber, selv ikke de som har titusener av betalende medlemmer, IKKE tilbyr annet enn medlemskort av fysiske produkter.

Det med papirutgave er noe vi hadde hatt lyst til å lage, men det er dessverre en utopi. For det første innebærer det en god del mer arbeid med trykking, lagring, pakking og distribuering. For det andre blir det enormt mye mer kostnader, spesielt når vi er en forholdsvis liten klubb. For det tredje drives supporterklubben hovedsakelig av to personer som bor i utlandet. Ole Reidar holder til i Newcastle, mens jeg studerer i Buenos Aires.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

siaran

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 2
    • Vis profil
Sv: Hvordan få flere til å melde seg inn i supporterklubben?
« Svar #13 på: 19. Juli 2010, 21:47 »
Det kan, som sier hoeyere oppe, vaere vanskelig aa finne fram til newutd.no.
Selv maatte jeg rote innom flere forskjellige sider foer jeg fant Facebook siden, og deretter URL'n hit.
Er vel stort sett gjennom mouth-to-mouth man kan promotere best, tror jeg.
Prisen er i allefall ingenting aa si paa. Er ikke stort mere enn det koster for faction og server change paa WoW.  ::)

Er selv nyregistrert (som man kan se), for jeg ble ikke snudd rundt til NUFC supporter foer de siste aarene.
Fortsatt ikke medlem, men blir det saa fort jeg kommer meg bort fra fiskebaaten og hjem.  ;)

PS: Beklager at alle mine poster vil vaere uten norske bokstaver fram til jeg faar pc'n min hjem fra Sunderland.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Hvordan få flere til å melde seg inn i supporterklubben?
« Svar #14 på: 19. Juli 2010, 22:24 »
Som Siaran kanskje nevner, kan det kanskje være vanskelig å finne frem til newutd.no . Altså: Jeg søker på newcastle united supporterklubb på google. Fikk opp newcastle.no og newutd.no. Men det er ingenting i i tittelen newutd.no som faktisk sier at dette faktisk er den offisielle supporterklubben i Norge. Og dette er kanskje et viktig poeng..eller? Hvis sidens navn f.eks hadde vært newcastlesupporteren.no ol, ville navnet i større grad antydet hva siden faktisk inneholdt: forum for newcastlesupportere i Norge...