20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Beste Newcastlespiller i nyere tid (fra 1990 til idag)  (Lest 11790 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Matsaran

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 591
    • Vis profil
Sv: Beste Newcastlespiller i nyere tid (fra 1990 til idag)
« Svar #30 på: 13. Sep. 2008, 22:48 »
Siden de offensive går igjen. Så skal jeg sympatisere med den defensive delen.

1. Given - 5 poeng (Lang fartstid og på høyt nivå).
2. Albert - 4 poeng (Lobben mot Man Utd fortjener 3 poeng alene, tidenes belger i PL?).
3. A.Hughes - 3 poeng (synes han var en god back jeg. Veldig gode innlegg. Kanskje litt svak i posisjoneringen defensivt).
4. Barton - 2 poeng (Forsvaret's utgave på Ginola. Face of the team? Dessuten var han både fast og god lenge).
5. D.Peacock - 1 poeng (Husker ikke så mye fra han, men han var en litt mindre hårløs Jonas-utgave av en forsvarsspiller). Mulig Beresford skulle kanskje hatt poenget? Evt, Howey hadde vært det optimale valget kanskje?
unnskyld meg her! kan noen oppe i systemet blokkere han her som ikke syns Shearer er verdt en topp 5 plass siden 1990? alle har rett på egne meninger, men dette må sladdes syns jeg ;D

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Beste Newcastlespiller i nyere tid (fra 1990 til idag)
« Svar #31 på: 13. Sep. 2008, 23:00 »
Poenget var at han ville sympatisere med våre defensive helter, ikke bare spisser og midtbanespillere.
Og Shearer var aldri noen forsvarsspiller.

Det er ikke dermed sagt at han mener at disse fem er våre all time greatest players.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Matsaran

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 591
    • Vis profil
Sv: Beste Newcastlespiller i nyere tid (fra 1990 til idag)
« Svar #32 på: 13. Sep. 2008, 23:02 »
ser den ;)

Sinhol9

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 55
    • Vis profil
Sv: Beste Newcastlespiller i nyere tid (fra 1990 til idag)
« Svar #33 på: 14. Sep. 2008, 00:07 »
Smudgy... neida


Given is an legend... ;D
Steve Harper også, man finner jo ikke mer trofast keeper.. sittet på benken alle åra XD :-X

ratatosk

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1293
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
Sv: Beste Newcastlespiller i nyere tid (fra 1990 til idag)
« Svar #34 på: 16. Sep. 2008, 15:22 »
Alan Shearer         100 p
Shay Given            63 p
Peter Beardsley      55 p
Rob Lee                 31 p
David Ginola          16 p
Les Ferdinand         16 p
Speed                     8 p
Albert                     7 p
Andy Cole               4 p
Temuri Ketsbaia       4 p
Robert                    3 p
A.Hughes                3 p
Solano                    2 p
Barton                    2 p
D.Peacock               1 p

Selv om en her synes det er våre defensive stjerner ::) som er verd å trekke mest fram fra de siste 20 årene, så endrer ikke det så mye av det totale bildet, annet enn at stakkars Solano rykker ut av topp 11 :o
sunt pueri pueri puerilia tractant

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Beste Newcastlespiller i nyere tid (fra 1990 til idag)
« Svar #35 på: 16. Sep. 2008, 15:32 »
Setter ein opp laget av dei 11 beste må det vel bli noke slikt som dette. Mulig Lee burde vert Dm men..
Given
Hughes Albert Speed
Lee Ketsbaia Beardsley Ginola
Shearer Ferdindand Cole
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Beste Newcastlespiller i nyere tid (fra 1990 til idag)
« Svar #36 på: 16. Sep. 2008, 15:38 »
1. Shearer
2. Ginola
3. Ferdinand
4. Given
5. Beardsley

dette var ikkje lett :o
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Beste Newcastlespiller i nyere tid (fra 1990 til idag)
« Svar #37 på: 16. Sep. 2008, 15:51 »
Setter ein opp laget av dei 11 beste må det vel bli noke slikt som dette. Mulig Lee burde vert Dm men..
Given
Hughes Albert Speed
Lee Ketsbaia Beardsley Ginola
Shearer Ferdindand Cole

Ketsbaia var en "cult-hero", men langt ifra god nok på en best 11 fra "1990-present"...er faktisk ganske uenig med deg på flere av valgene der.

Min:

-----------------Given--------------------
Beye------Woody------Albert--Bernard
Solano----Lee--------Beardsley--Ginola
------------Shearer--Cole---------------

Vet det nesten er kriminelt å utelate både Speed og Ferdinand, spesielt siden Ferdinand var min største helt da jeg ble NUFC supporter. Given sier seg selv. Beye har bare spilt her en sesong, men jeg har ikke sett en bedre høyreback i NUFC, Woody og Albert er selvskrevne i mine øyne. Bernard hadde et par sesonger hvor han var topp3 av venstrebacker i PL. Solano har produsert så mye for Shearer og de andre spissene våre at han er uungåelig, scoret også mye selv. Lee og Beardsley er offensivt, men to fantastiske spillere. Ginola var magisk på sitt beste, dog tøft utfordret av Robert. Cole scoret så mye i forhold til antall kamper at han var den første jeg satte opp. Shearer og Ferdinand kjempet om den andre plassen, og selv om Ferdinand sin beste sesong var bedre enn Shearer sin beste i NUFC, så er det umulig å unngå Shearer. 206 mål på 10 sesonger, hadde to alvorlige skader...egentlig trenger jeg vel ikke forklare hvorfor Shearer er med, men alle tre hadde fortjent en plass.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Beste Newcastlespiller i nyere tid (fra 1990 til idag)
« Svar #38 på: 16. Sep. 2008, 16:19 »
Setter ein opp laget av dei 11 beste må det vel bli noke slikt som dette. Mulig Lee burde vert Dm men..
Given
Hughes Albert Speed
Lee Ketsbaia Beardsley Ginola
Shearer Ferdindand Cole

Ketsbaia var en "cult-hero", men langt ifra god nok på en best 11 fra "1990-present"...er faktisk ganske uenig med deg på flere av valgene der.

Min:

-----------------Given--------------------
Beye------Woody------Albert--Bernard
Solano----Lee--------Beardsley--Ginola
------------Shearer--Cole---------------

Vet det nesten er kriminelt å utelate både Speed og Ferdinand, spesielt siden Ferdinand var min største helt da jeg ble NUFC supporter. Given sier seg selv. Beye har bare spilt her en sesong, men jeg har ikke sett en bedre høyreback i NUFC, Woody og Albert er selvskrevne i mine øyne. Bernard hadde et par sesonger hvor han var topp3 av venstrebacker i PL. Solano har produsert så mye for Shearer og de andre spissene våre at han er uungåelig, scoret også mye selv. Lee og Beardsley er offensivt, men to fantastiske spillere. Ginola var magisk på sitt beste, dog tøft utfordret av Robert. Cole scoret så mye i forhold til antall kamper at han var den første jeg satte opp. Shearer og Ferdinand kjempet om den andre plassen, og selv om Ferdinand sin beste sesong var bedre enn Shearer sin beste i NUFC, så er det umulig å unngå Shearer. 206 mål på 10 sesonger, hadde to alvorlige skader...egentlig trenger jeg vel ikke forklare hvorfor Shearer er med, men alle tre hadde fortjent en plass.

Haha tror du misforstod, var vel ikkje så godt forklart. Eg har satt opp laget etter kem som var dei 11 første på lista som rotatosk satte opp ;)  :D
« Siste redigering: 16. Sep. 2008, 16:24 av Benson »
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Lasse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3014
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Sv: Beste Newcastlespiller i nyere tid (fra 1990 til idag)
« Svar #39 på: 16. Sep. 2008, 23:36 »
Gjorde Cole så altfor mye i Newcastle trøyen da? Jeg var ikke så altfor gammel når han spilte her, men jeg mener ikke at han har gjort mer for klubben enn feks. Solano? Meget mulig jeg tar feil her, men...
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Beste Newcastlespiller i nyere tid (fra 1990 til idag)
« Svar #40 på: 16. Sep. 2008, 23:57 »
Andy Cole var klubbens målmaskin nummer 1 mens han var her. Scoret vel over 40 mål totalt i sesongen 93/94. Og slo Hughie Gallachers gamle scoringsrekord. Han kom til klubben i februar 93 og scoret 12 mål på 12 kamper.
Han er så absolutt en av dem som bør nevnes, selv om han dessverre dro så altfor tidlig.
Når man nevner Les Ferdinand, så bør man i høyeste grad nevne Andy Cole.

Hvorvidt han har gjort mer for denne klubben enn Solano er vanskelig å si. Solano har tross alt bidratt med mange assists i langt flere sesonger enn Andy Cole.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Beste Newcastlespiller i nyere tid (fra 1990 til idag)
« Svar #41 på: 17. Sep. 2008, 00:00 »
Cole var jo kanon. Spesielt sammens med Beardsley i 1993-94 sesongen Var vel 59 PL mål det blei på dei to ?
Totalt scora han 41 mål den sesongen.
68 mål på 84 kamper totalt er jo også inponerende.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Beste Newcastlespiller i nyere tid (fra 1990 til idag)
« Svar #42 på: 17. Sep. 2008, 00:22 »
Okei, da misforsto jeg deg Benson ;)
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Wroom

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 704
  • "Space-collector"
    • Vis profil
Sv: Beste Newcastlespiller i nyere tid (fra 1990 til idag)
« Svar #43 på: 17. Sep. 2008, 18:32 »
Cole var jo kanon. Spesielt sammens med Beardsley i 1993-94 sesongen Var vel 59 PL mål det blei på dei to ?
Totalt scora han 41 mål den sesongen.
68 mål på 84 kamper totalt er jo også inponerende.

Han scora ihvertfall 34 mål på 40 kamper i serien det ene året, da det var 22 lag i PL(han spilte ikke to kamper).

En ting jeg alltid egentlig har lurt på, hvorfor solgte man Cole?
Pengene?
Han ville dra?


Egentlig er det flere av spillerne vi har hatt som jeg lurer på hvorfor vi i all verden solgte...Ferdinand og Ginola blant annet...

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Beste Newcastlespiller i nyere tid (fra 1990 til idag)
« Svar #44 på: 18. Sep. 2008, 17:17 »
Hvorfor Ferdinand og Ginola ble solgt må du spørre Kenny Dalglish om.
Kenny mente visstnok at Ferdinand var for gammel, og mente at selv om han var god nå, så ville han ikke være god nok for Newcastle om en til to sesonger. Og valgte derfor å cashe inn. Men da Shearer ble alvorlig skadet angret han seg noe helt ekstremt. Uten at det hjalp stort. Og vi ble sittende med Ian Rush i stedet for Les Ferdinand.
Hva angår Ginola var det vel noe med franskmannens fullstendige ignorering av defensive oppgaver.

I forhold til Andy Cole så hadde Sir Alex utrolig lyst på en goalgetter. Og jeg tror Kevin hadde et godt øye til Keith Gillespie. I tillegg tror jeg Keegan fikk noen instrukser ovenfra om at han kanskje hadde litt vel mange spisser, og at det ikke ville være den dummeste ideen å cashe inn for en spiller som Cole. Så når Ferguson kom med en god slump penger og unge Gillespie, så var ikke Keegan så fryktelig tung å be. Men skal du ha et ordentlig svar, så bør du vel spørre Kevin Keegan himself.

Med tanke på at vi fikk Alan Shearer bare et og et halvt år senere, så trenger det ikke ha vært den dummeste ideen i verden å selge Andy Cole.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon