20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 663792 ganger)

0 medlemmer og 5 gjester leser dette emnet.

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #45 på: 02. Feb. 2012, 22:06 »
Ben arfa mister vi nok ikke. Han har ikke imponert heller. Så ingen som er større enn Newcastle vil prøve seg på han. Ba mister vi om han ikke signer ny kontrakt. Det er 100% sikkert. Tiote tror jeg blir , tror vi Newcastle supportere har litt Newcastle briller når det gjelder han:) han er faktisk spilleren med flest balltap i pl. Chelsea og manu som trenger spillere i den posisjonen men tror de går for modric eller noe slikt. Krul har jeg stor tro på blir i Newcastle. Men bør absolutt få ny forbedret kontrakt. Håper de jobber som gale i Newcastle om dagen med kontrakter. Krul, colo, ba, guthrie, Simpson, bør alle få ny kontrakt før vinduet åpner.

Agreed !

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #46 på: 02. Feb. 2012, 22:33 »
Modric og Tiote er vel rimelig forskjellige spilletyper, så skal ikke se bortifra at Tiote stikker.

Men jeg er mer redd for Krul tbh..
Same old Shearer, always scoring!

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #47 på: 02. Feb. 2012, 22:35 »
Noe nytt om kontrakter?

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #48 på: 02. Feb. 2012, 23:33 »
Jeg tror avslutningen på sesongen vil avgjøre veldig mye i forhold til om vi beholder de beste spillerne våre. Vi har faktisk en del positive faktorer på vår side i denne kampen. Vi kan kanskje ikke tilby den høyeste lønnings-sjekken, men vi har etterhvert et veldig godt lag med moral som en av sine styrker. Virker som spillerne trives og det mye som tyder på at vi er på vei oppover på flere arenaer. Vi har en fantastisk  supporterskare og høy stadionkapasitet. I tillegg er merkevaren newcastle på full vei opp og det er kjempenyheter at Virgin er på banen for disse gutta kan branding og business! ;)

til sommeren kunne jeg tenkt meg å sniffe litt på Wigans Diamè. Kan komme gratis og jeg tror han hadde kommet rett inn og forsterket stallen. Fransktalende og mye erfaring i PL til å være så ung. Hoilett virker utrolig lovende, men jeg er litt usikker på end-product. Han eier jo ikke innleggsfot han heller, så hvis vi går for han og får han må vi bruke han som bakromsspiss eller ytterst i en 3'er på topp.( Men da havner vel Barfa utenfor laget og det vil vi ikke!?) Douglas er jo veldig aktuell for oss. Han har MYE av det vi trenger. Jeg håper inderlig vi er godt på vei der. For å få inn litt nødvendig rutine inn blant ungguttene ville jeg gått for Daniel Pranjic som ny venstre beck (30). Kan også komme gratis og holder fortsatt HØYT nivå. (Santon over på høyre) Regner med stor konkurranse på han. Mbiwa er jo også fortsatt aktuell. Til slutt , Elia hadde vært en kjempespennende signering og på topp vil jeg ha en bevegelig hardtarbeidene maur med gode avslutteregenskaper. Jelle Vossen er mitt valg her.

Det gir følgende drømmevindu inn:

Diamè (gratis) + sign on
Pranjic (gratis) + sign on, (alternativt Mbiwa = 5 mill)
Douglas (gratis) + sign on
Elia = 5-8 mill
Jelle Vossen = 5 mill

Samlet bruk= 10-13 mill + sign on

(Hvis Simpson går, noe jeg tror fort kan skje, vil jeg ha Mbiwa som erstatter)

ut: Shola superdonkey Ameobi. - 1 mill til Crawley TOWN!
Alan Smith - Leeds (gratis og vi sparer lønning(er)!)
Peter Løvenkrands (Rangers)
Danny Simpson (4-6 mill)
Xisco ( sett han på et fly til kina, enveisbillett )


Ikke dumt dette vel?




« Siste redigering: 02. Feb. 2012, 23:36 av kung_zlatan »

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #49 på: 03. Feb. 2012, 08:07 »
Jeg ville hatt Diamé og Mbiwa. Vossen er også spennende, Elia hvis han kan finne tilbake til VM-formen. Douglas og Pranjic kan holde seg langt unna SJP for min del.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #50 på: 03. Feb. 2012, 08:33 »
4-6 mill for Simpson tror jeg er dobbelt av det vi kan få for han. Men enig i at det er ikke krise om han forsvinner.

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #51 på: 03. Feb. 2012, 12:48 »
http://www.tv2.no/sport/fotball/england/premierleague/-barcelona-holdt-balesamtaler-i-london-3699662.html
Vist denne artikkelen stemmer, viser det hvordan Barca bevist legger press på at spillerene skal være med på å presse ned prisen på seg selv, slik at de får han billigst mulig.

Vet ikke hva det er eller hvor det kommer ifra? Men Barca har alltid gjort meg kvalm. Å kan jo si at det ble ikke mindre av å lese dette.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #52 på: 03. Feb. 2012, 12:53 »
"...monitorerer situasjonen" :P
Det er sånn oversettelse jeg kan like! :D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #53 på: 03. Feb. 2012, 13:37 »
Husker godt barca-idiotenes oppførsel under VM med tanke på Fabregas-opplegget. Puyol, Xavi og Iniesta som konstant gikk rundt og sutret om hvor deilig det hadde vært å fått Fabregas i klubben sin. Ikke rart Arsenal etter hvert følte seg presset til å selge. Ga meg noen alvorlige flashbacks etter å ha lest den saken der.

Skitten klubb, men hver sin stil.  ;)

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #54 på: 03. Feb. 2012, 14:31 »
Hva er det dere prater om?

1 : Selvfølgelig vil enhver klubb få spillere billigst mulig! (Utenom city, som spiller fm med £9999999999999999999999999 på bok)

2 : Å legge press på, er ikke det samme som å tvinge. At fabregas dro tilbake til klubben i sitt hjerte er da ikke så rart?

- " Puyol, Xavi og Iniesta som konstant gikk rundt og sutret om hvor deilig det hadde vært å fått Fabregas i klubben sin."
De er gode venner, han er en meget god spiller som elsker Barca og har gjort en mer en god nok jobb for Arsenal. Ja idiotisk av dem.............
Same old Shearer, always scoring!

Simmi

  • Gjest
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #55 på: 03. Feb. 2012, 14:57 »
Vil påstå at det å dra på Fabregas en Barcelona-trøye, mens han fremdeles er Barcelona-spiller er rimelig idiotisk ja... Om de er gode venner har jo ingenting å si.

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #56 på: 03. Feb. 2012, 15:03 »
Vil påstå at det å dra på Fabregas en Barcelona-trøye, mens han fremdeles er Barcelona-spiller er rimelig idiotisk ja... Om de er gode venner har jo ingenting å si.

Selvfølgelig har det ingenting å si.

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #57 på: 03. Feb. 2012, 15:05 »
Same old Shearer, always scoring!

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #58 på: 03. Feb. 2012, 15:12 »
. Tiote tror jeg blir , tror vi Newcastle supportere har litt Newcastle briller når det gjelder han:) han er faktisk spilleren med flest balltap i pl.

Helt uenig i dine vurderinger av Tiote. For det første så er det mange andre supportere som sikler på ham. Per dags dato kan han gå rett inn på Chelsea, ManU og Arsenal. Og da er man allerede en god spiller. For det andre, ja han har balltap, men det vil ikke bety det samme som at han er en dårlig spiller. Han er kun inne i sin 2. sesong i klubben. Oppkjøringen ble ødelagt av visatrøbbel, pluss at da han begynte å komme i form så ble han skadet. Tiote er en spillertype som trenger å bli varm i trøya for å spille godt. Og det er lite tvil om at sesongoppkjøringen har satt ham tilbake denne sesongen. Når Tiote er i gammelt slag er han nesten en komplett DM: I tillegg til å være ustoppelig i duellene er han en glimrende ballfordeler med god grunnteknikk. Det er viktige å ha spillere som tør å prøve å holde ballen i laget og slå de litt vanskeligere ballene som kan være med å løse opp spillet og lette presset fra forsvaret. Tiote kunne nok gjort det enklere til tider ved å pole ballen ut, men det er ikke ham. I tillegg kan også virke mot sin hensikt siden man raskt kan bli satt under press igjen fordi man ikke evner å holde ballen i laget.

For det tredje, bare Tiotes tilstedeværelse er nok til å skremme vettet av de fleste midtbanespillere.  Tiote hindrer således motstanderen i å vende med ballen sentralt. I stedet blir de tvunget til å slå støttepasninger. I samme stil så vil jeg gjerne se den midtbanespilleren som tør å utfordre Tiote.  Er tiote i rett posisjon vil dermed motstanderen heller foretrekke å spille ballen ut til kant i stedet for å prøve på noe ballspill sentralt rundt våre stoppere . Dette vil igjen gjøre stopperjobben enklere. Med andre ord, selv om tiote har tatt en piruett for mye i det siste betyr ikke dette at han ikke fyller en meget viktig funksjon i laget: Han fysikk og evne til å dekke stor rom vil altså påvirke hvordan motstanderen legger opp spillet. Det beste eksemplet på hvordan det kan gå uten Tiote var mot Chelsea. Guthrie og Cabaye hadde ikke fysikken til å håndtere Chelseas sentrale midtbane. Dermed kunne forsvaret spille ballen inn sentralt til Lampard som til tross for at han hadde mann i rygg klarte å spille ballen til den som kom på løp. Resultatet var at Chelsea klarte å spille seg gjennom vårt midtbaneledd på to pasninger. Med Titoe på banen ville Chelsea vært mer forsiktig i frykt for at Tiote kan bryte foran/ta fra Lampard ballen og sette igang et angrep motsatt vei.

Det eneste Tiote mangler fra å være en komplett DM er at han kan gjøre det litt enklere til tider, i tillegg til at han blir flinkere og setter fart når rommene foran motstanderens forsvar åpner seg. Gjør han det kan han bli like god som det Essien var på sitt beste.

:tiote:

:worthy:   

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #59 på: 03. Feb. 2012, 15:22 »
Blir selvfølgelig to forskjellige historier, men Messi er den spilleren i La Liga med flest balltap  :pard:
Same old Shearer, always scoring!