20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Manchester United - Newcastle United, lørdag 07/12 kl 13:45  (Lest 20140 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Magpie93

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 334
    • Vis profil
   Etter en uheldig kamptrådstarter som førte til tap for Waliserne, så jeg på det som min plikt og rett som oppretter av trådene mot Chelsea og Spurs å starte denne!

   Nå har jeg endelig fått normal farge i kinnet etter gårsdagens 0-3-tap for Swansea. Vi var veldig uheldige, og dommeren gjorde ikke noe potensielt comeback enkelt for oss. Hodebryet kom nok hos mange som en reaksjon på en uendret startoppstilling, men da vi ble opplyst om at verken Benny eller Herr Offside var i stand til å spille, prøvde nok mange å legge fokus på noe annet. Selv skrudde jeg av på 0-3, og etter noen timer uten noe fornuftig å si om kampen, fant jeg roen og begynte å se frem mot tidligkampen på lørdag.

   Man Utd kommer som kjent fra hjemmetap for Everton, og uavgjort borte mot Spurs og Cardiff. Tross dårlig form spilte de en meget god kamp om man ikke bryr seg om mål. På Old Trafford har de røde 3-2-2, 8-6 målscore. Man Utd er ikke seg selv om dagen, og ligger faktisk ett poeng bak oss. Rooney fikk igår sitt femte gule og må heldigvis for oss se kampen fra tribunen. Rooney er som kjent grunnen til at Man Utd ikke sliter mer enn de allerede gjør.

   Når det gjelder Newcastles lagoppstilling tar jeg utgangspunkt i at Benny og Mr. Like-overrasket-hver-gang-han-blir-dømt-i-offside bare hadde småting og er klar til denne. Mener det hadde vært viktigere med Ameobis styrke til å holde på ball i denne kampen enn mot Swansea, men klarer ikke se at han starter igjen. Sikter da til kroppen som på en god dag holder tyve minutter. Èn må hvertfall kunne holde på ball, og da seiler Ben Arfa frem som det klare valget. Han er kampklar, sulten og skal ha lite problemer med Evans og Ferdinand langs bakken. Rèmy som stikker bak høres giftig ut mot et Man Utd som kommer til å stå høyt.

                         Krul
Debuchy - Williamson - Colo - Haidara
Sissoko - Cabaye - Tiotè - Gouffran
                     Ben Arfa
                      Rèmy

   Haidara beviser nok en gang at han håndterer en-mot-en på en ypperlig måte. Hans motpol er Santon som blir revet av gang på gang. Man Utd er hissige fra kantene, og nettopp derfor mener jeg også Willy bør fortsette. Trenger luftstyrken hans. Cabaye har ikke vært veldig god i det siste, og med Ben Arfa som en kreativ kraft har jeg ingenting imot å se Anita, som har spilt veldig bra når han har fått sjansen.

   Jeg tror på en skalp, som pga. Man Utds siste form kan se ut som en åpen-bok-prøve mer enn et ran. De røde kommer til å gjøre alt for å revansjere den siste tids form, men Newcastle må også skjerpe seg om de ønsker at den gode lyden fra tribunen de siste kampene skal holde seg. Jeg forventer innsats mer enn resultat!
« Siste redigering: 05. Des. 2013, 03:35 av Magpie93 »

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Må Debuchy sone? fikk sitt 6. gule igår.

Edit: Ser nå at 10 gule er neste karantene, hvis jeg fant riktig kilde.
« Siste redigering: 05. Des. 2013, 09:29 av annern »
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Doffi

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2095
    • Vis profil
Rooney er ute pga gule kort :)
lt;3 Newcastle <3

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Det er så latterlig deilig, vært ManUs beste spiller med klar, klar margin. Før Swansea-kampen hadde jeg ganske gode forhåpninger her - etter Swansea-kampen og med noen jokere ute med skade er jeg noe usikker. Men det fin/grusomme med oss - du veit aldri.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Van Persie er vel tilbake til denne? Cisse er satt med unknown return date hos Physioroom.com, mens Ben Arfa skal være klar.

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Må Debuchy sone? fikk sitt 6. gule igår.

Edit: Ser nå at 10 gule er neste karantene, hvis jeg fant riktig kilde.

Det er riktig!

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Vi har nesten bedre forutsetninger borte mot United enn mot Swansea. Passer spillere som Sissoko, Remy og gjerne HBA bedre, med store yter å løpe i.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sjeldent jeg er så forbanna håpefull til en kamp på OT som nå. Skummelt!
Nettopp på grunn av hva du sier, Seb. Det er jo mot denne typen motstand vi har vært gode sålangt i sesongen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Jonny

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 659
    • Vis profil
Hadde eit håp om at Swansea var sliten etter europa-cup spill, og at me hadde ein liten fordel der men dengang ei ! Det var i staden  me som såg litt sliten ut. Håper på litt rulering på spillere til neste kamp.
Inn med Mbiwa,Anita,Ben Arfa, trur det kan gjere susen :toon:

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Det er så utrolig viktig å score det første målet! Da har vi en meget god sjanse mot et United-lag jeg har store problemer med å se hvem som skal score målene. Et hett tips er da sikkert å sette inn Hernandez på fantasylaget sitt...

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Manchester United - Newcastle United, lørdag 07/12 kl 13:45
« Svar #10 på: 06. Des. 2013, 10:47 »
Her kan det verte både 5-0 tap eller 0-1 seier til oss.

Fatboy

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 7
    • Vis profil
Sv: Manchester United - Newcastle United, lørdag 07/12 kl 13:45
« Svar #11 på: 06. Des. 2013, 11:06 »
Kan vel fort bli mange mål i denne kampen.

Håper egentlig litt at Anita får starte. Synes han fortjener en sjanse, og tror han kan passe godt inn med sitt overblikk og gode ballbehandling. Tioite kan få hvile for min del. Selv om han er inne i en god periode, synes jeg ofte tar feil beslutninger.


Skjæren

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 485
    • Vis profil
Sv: Manchester United - Newcastle United, lørdag 07/12 kl 13:45
« Svar #12 på: 06. Des. 2013, 11:17 »
I mine øyne var det en stor blemme av Pardew å ikke rullere mot Swansea. Det laget, og taktikken, som er brukt de 5 siste kampene passer bedre mot ManUtd en Swansea, og itillegg er det ekstra viktig å ha en uthvilt 11er i en sånn kamp. Mot Swansea mener jeg helt klart det kunne vært rom for Haidara, Mbiwa, Anita og/eller muligens Cisse. Spesielt med tanke på en jævlla tøff desember måned, var dette en ypperlig mulighet å hvile noen, samt matche resten av troppen og la andre få prøve seg.
Jeg har egentlig ikke mye tro på denne kampen, og skulle gjerne sett at vi hadde hvilt noen spillere mot Swansea og gått tilbake til suksessoppskriften mot ManUtd. Nå håper jeg at vi sjanser litt og heller går ned med flagget til topps. Om ikke annet så får vi hvertfall hvilt noen spillere, og er klar til neste kamp igjen.

            Krul
Deb - Colo - Mbiwa - Santon
        Anita - Tiote
HBA       Cabaye      Gouffran
            Remy
Kombinasjonen er ikke så veldig viktig akkurat i denne kampen for min del, men syntes de 11 kan bli spennende.

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Manchester United - Newcastle United, lørdag 07/12 kl 13:45
« Svar #13 på: 06. Des. 2013, 15:26 »
Santon er vel skadet så det ser ut som Haidara kan få sin debut på lørdag. Spennende synes jeg, og er ikke helt sikker på at det er et skritt ned i forhold til prestasjon. Haidara har masse spennende i seg, høster visst masse ros på trening og Santon har ikke vært veldig imponerende i det siste desverre.

Vi må uansett utfordre de på tempo i midtbaneleddet. Håper de starter med sideshow Bob for da kan vi ta de på tempo der. Tror vi er avhengig av at Tiote har en kjempematch og at Remy setter sjansene han får. Kan Ben Arfa være en joker? Vi har en mulighet!

TommyWee

  • Gjest
Sv: Manchester United - Newcastle United, lørdag 07/12 kl 13:45
« Svar #14 på: 06. Des. 2013, 15:40 »
Haidara er milesvis bedre enn Santon én mot én, og posisjonerer seg mye bedre. Santon mister altfor ofte retningssans og vet ikke hvor han er på banen, og da det er jammen på tide at italieneren blir henvist til benken. Vært det svakeste faste leddet i laget siden sesongstart.

Og Anita må starte.