20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Swansea - Newcastle , Ons 04.12.13, Kl.20:45  (Lest 28517 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Swansea - Newcastle , Ons 04.12.13, Kl.20:45
« Svar #180 på: 05. Des. 2013, 01:43 »
Nevermind. Får håpe han er frisk og rask og at han får muligheten fra start mot manu! Skandale at et lag som har ambisjoner om spill i europa "må" sette innpå Obertan..
Same old Shearer, always scoring!

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Swansea - Newcastle , Ons 04.12.13, Kl.20:45
« Svar #181 på: 05. Des. 2013, 09:20 »
Synes egentlig laguttaket og taktikken var grei nok.  Vi har slått Swansea før med den tilnærminger, det samme har andre lag. Problemet var at planen ikke ble godt nok gjennomført. Swansea (med sine slitne europacupbein) klarte å finne mellomromet hele tiden. Vår midtbane ble rett og slett rundspilt. Likevell klarte ikke Swansea å skape de store målsjangsene. Vi hadde et par gode kontringer, men tydeligvis ikke nok til å lage mål. Hadde ønsket at vi fikk enda flere brudd, men midtbanen vår så ut som jr.spillere til tider. Shelvey, den jævelen kommer til å bli en meget god spiller. Swansea er som alle vet et meget godt lag. De spilte ut liverpool tidligere i sesongen (2-2 kampen) og var ganske uheldige. Shelvey var innvolvert i alle målene :)
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Swansea - Newcastle , Ons 04.12.13, Kl.20:45
« Svar #182 på: 05. Des. 2013, 09:27 »
Første gangen på lenge jeg har giddet å gå inn på dette forumet hvor syterne klager over syting fordi de syter, som en sa over her.

Realitetene er som følger:
1: AP er en middelmådig manager i PL sammenheng
2: AP står for en defensiv og lite kreativ spillestil
3: Stallen vår er en topp 7-10 stall, men med mer kreative evner enn taktikken og spillemønster fronter.
4: Våre beste spillere passer ikke inn i AP sin spillestil
5: Oba har ikke noen på en PL stadion å gjøre uten å løse billett.
6: Riktig av AP å sette innpå Haidara i går. Vi trenger rotasjon og hvile nøkkelspillere. Blir litt irritert når enkelte syter over mangel på rotasjon og så syter igjen fordi AP bytter ut Santon som har spilt jævlig mye i det siste, med en som gjorde jobben minst like bra...
7: Colo var ikke bra, men han må vel spilles i form slik som de fleste andre. MYM og Colo bør starte sammen når vi ikke har vedlig hodesterke motstandere.
8: Amøba bør få seg et Skysports abb og se alle kampene fra sofaen. Greit han er en kultfigur for mange, men kultfigurer finner du overalt i alle klubber.
9: Vi MÅ ha en bedre tredjespiss enn Amøba, gjerne en stor og sterk en som løper over 200 m per kamp.
10: Vi MÅ la ungdommen få sjansen enda oftere for at ungdoms strategien vår skal være hensiktsmessig. Adam Campbell, Vuckic, Dummet, Bigi.

Klaging og syting er forøvrig lett og forstå i en kamptråd som denne, men jeg håper alle forstår at for to sesonger siden så spilte vi nesten like crap som i fjor og i år, men form på enkeltspillere og de berømte marginene spilte veldig inn. AP var ikke mer ett geni da, enn han er en klovn nå. Han er middels - that's it.

I år er det en grunn til at vi ikke griner oss i søvn. Han heter Loic Remy. AP må ta konsekvensen av at mannskapet ikke passer til spillestilen hans, ved enten å endre spillestil eller rekruttere mer passende spillere.

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Swansea - Newcastle , Ons 04.12.13, Kl.20:45
« Svar #183 på: 05. Des. 2013, 09:59 »
Tror ikke jeg starte helgens tråd ;)

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Swansea - Newcastle , Ons 04.12.13, Kl.20:45
« Svar #184 på: 05. Des. 2013, 10:12 »
Jeg er helt enig boris. Det er utrolig at ikke Anita starter denne kampen her, og egentlig Mbiwa også. Onsdags-match med påfølgende runde kommende helg, folk har gule kort og risikerer utestengelse neste kamp, men fortsatt må Anita slite benk. Vet ikke om Ben Arfa var skada, men han skulle satan meg spilt han også, om han var frisk. Etter min mening et svært dårlig laguttak av Pardew, som tydelig ikke tør å endre på vinnerformelen fra de foregående kampene.

Vel vel, kanskje han lærer seg å rotere litt bedre nå! :)

Hva kampen angår, Swansea er best, vil mest og får med seg mest. Ikke overrasket, men resultatet er noe kjipt i forhold til hvordan kampen var.

Vi får håpe de reiser kjerringa og setter flere kjepper i hjula til Man Utd til lørdag  :D

Ett gammelt ordtak sier: "Never change a winning team".
Vi eldre her som husker Keegans første periode vet hva jeg snakker om da.

Jeg synes ikke det er så mye å si på at Pardew ville fortsette med laget som hadde sikret 4 strake seire i november. 3-0 gir heller ikke noe godt bilde av kampen. NUFC hadde den første store sjansen med headinga til Remy etter 10-12 min. Kun en meget god redning hindret scoring der. Ellers er det mye marginer imot og dårlig individuelle prestasjoner på baklengsmålene. Krul med svak involvering på det 1. målet som kom på et meget ugunstig tidspunkt. Det 2. målet er Debuchy uheldig på, gjør et fantomløp defensivt etter at Williamson og Coloccini blir fullstendig satt ut. Det 3. målet har Krul en hånd på, men går allikevel inn.

Dette var i mine øyne en dårlig kamp, av begge lag. Swansea hadde ikke uventet mye ball, men skapte vel ikke de altfor mange farlighetene. NUFC hadde omtrent like mange avslutninger som Swansea, men var hakket tammere. Swansea vinner på at de er mer effektive i denne kampen og har marginene med seg.

Dette er ikke noen krise. Litt synd at det skjer etter en så utrolig god periode. Nå bør de ihvertfall ha fått bena godt plantet på bakken før bortemøtet mot David Moyes sitt ManU. Forøvrig en kamp som er utrolig viktig, vil nemlig frydet meg over å se en enda mer presset David Moyes og enda en gang se et halv fult Old Trafford når dommeren blåser av kampen.

Sist NUFC vant på Old Trafford var i 1971/72. Vi har med andre ord aldri vunnet der så lenge PL har eksistert, og jeg tviler på at det er noen her inne som kan huske sist det ble seier der. Vi har riktignok hatt en del uavgjorte kamper der, men mangler altså seier. Det hadde vært en perfekt førjulspresang å endelig å vinne på Old Trafford, og tidspunktet kan jo ikke bli bedre.

Fatboy

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 7
    • Vis profil
Sv: Swansea - Newcastle , Ons 04.12.13, Kl.20:45
« Svar #185 på: 05. Des. 2013, 10:23 »
Enig med flere over her. Newcastle gjorde en dårlig kamp, men det gjorde egentlig Swansea også. Forskjellen var marginene. Synes forøvrig at Sissoko og Ameobi så slitne ut tidlig i kampen. At Haidara kom inn var helt ok, han er en reel utfordrer som bare blir bedre av  spilletid.

Blir spennende å møte ManU til helga etter at gutta fikk en real reallity check i Wales.

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Swansea - Newcastle , Ons 04.12.13, Kl.20:45
« Svar #186 på: 05. Des. 2013, 11:22 »
Fremdeles gruff i kaffen etter gårsdagen.

Synes egentlig det var tydelig tidelig i kampen hvordan dette ville gå, selv om Swansea heller ikke hadde noen form for "stål-kontroll" på kampen da. Vi slurvet ufattelig mye, feilpassninger og gale valg i fleng. For meg betyr det at gutta ikke er så fokuserte, "på" om du vil, og det *vil* unektelig komme tilbake å bite oss i form av det som populært blir kallt "marginer".

Savner den ballen Swansea forsøkte på hele kvelden fra vårt eget lag. Den som går mellom begge midtstopperne og frem som spissen løper på. Herrejemini, vi har en spiss som er laget for den passningen der (Remy), men den kommer aldri. Her bør vi lære. Kontra *må* vi bli bedre på da vi relativt ofte klarer å karre til oss ballen i gode posisjoner, men vi klarer sjelden å bruke det til noe særlig. Vi skal ned og "grinde" ut et mål i stedet. Og vi mangler vel egentlig ikke spillere som *kan* slå den ballen (Cabaye, Anita, Colo, Sissoko).

Skal sies at Sissoko forsøkte en sånn mot Remy, men den ble stoppet av Swansea forsvaret med en lang tå. Og der kommer "marginene" inn igjen.

Enig med flere her om at man i "etterpåklokskap" kan si at vi kanskje burde rotert en sliten tropp noe mer. Er tross alt en midtuke-kamp og det er forståelig at enkelte kan være slitne, noe de sannsynligvis aldri vil innrømme da de selvfølgelig vil spille. Her må manageren inn.

Synes ikke Pardew er noe bedre eller dårligere i dag enn han var i helgen. Mannen er den samme med sine plusser og minuser. Én kamp forandrer ikke dét. Men étt bytte i form av Obie gjør at jeg kjenner blodet bruse. Den mannen må snart ha brukt opp mulighetene sine, Pardew? Hvem som helst uten om han... Gawd.

Ugh. Vi får overraske mot ManU. Dette er sesongen de *kanskje* kan tas på hjemmebane. HWTL. Ny kamp, nye muligheter.

Vi har definitivt et lag som er i stand til å overraske. Men de *må* være "på" og de må ofre, jage, slåss og bite! Har høye forventninger, men det synes jeg også man skal ha. Som det sies "vilje kan flytte fjell". Så flytt det forbanna røde fjellet langt utenfor OT til helgen! HWTL!

PS: Beklager rotete innlegg. Gruff i kaffen som sagt...
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Swansea - Newcastle , Ons 04.12.13, Kl.20:45
« Svar #187 på: 05. Des. 2013, 11:32 »
Tror ikke jeg starte helgens tråd ;)

Takk og lov! :)



Ang Obertan byttet: Tror han har gjort det greit i b-kampene. Noen som har fulgt disse mer nøye? Han har jo uansett vist at han ikke har noe å gjøre i PL. Jeg har en mistanke om at Pardew klubben vil friste potensielle kjøpere i januarvinduet. Kanskje er det mulig å redde et par kroner. Klarer egentlig ikke å se noen annen grunn. Han lovpriste Sammy før sesongen. En spiller som har mulighet til å bli en PL-spiller hvis han får førstelagserfaring.

(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /