20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Ekstremt stor pågang på NewUtd.no  (Lest 16466 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Ekstremt stor pågang på NewUtd.no
« Svar #30 på: 29. Aug. 2011, 19:37 »
Flott at debatten endelig har nådd et saklig nivå i stedet for denne hensiktsløse hetsen av ikke-medlemmer. Jeg er fullstendig uenig i torfinns innvendinger uten at jeg gidder å elaborere det så veldig. Dette kan jeg i hvert fall si: Selvfølgelig er forumet en rekrutteringsarena! Ja, 5000 er innom daglig og "kun" 300 har meldt seg inn. Men husk at det store flertallet av de 300 antakelig vanket på forumet før de meldte seg inn i supporterklubben.

Når det kommer til mobiliseringen av Newcastle-supportere, er det ingen tvil om at å samle 5000 Newcastle-supportere på daglig basis er bedre mobilisering enn å samle kanskje 400 innenfor supporterklubbens rammer (et tall som uansett kommer dersom ting forblir som de er - TAN er i gradvis vekst).

Nordin snakker om småfordeler på forumet, og det tror jeg helt klart kunne fungere. Åpning av tråder, begrensning av antall poster o.l. er gode tanker. Noen snakket også om å begrense kampchatten til medlemmer. Jon87 skrev også tidligere om b-medlemskap til en lavere pris, f.eks 50 kr, på en mindre mengde tilbud. Slike ideer tror jeg er verdt å jobbe videre på. Jeg tror målet til TAN må være en fleksibel løsning som balanserer to forhold:

1) Øke antallet medlemmer i supporterklubben

2) Beholde det store nettverket, dvs. ikke frastøte eller ekskludere noen i det bredere miljøet på forumet i prosessen

For å gjøre dette kan det være en idé med småfordeler, men det er selvfølgelig å foretrekke at TAN i stedet tilbyr noe folk vil ha. Kanskje de allerede gjør det, men at de har vært for dårlig med å reklamere for seg. Jeg tror relativt få er klar over medlemsfordelene til TAN. At det er kun er 280-300 betalende medlemmer når siden har 5000 besøkende i døgnet er merkelig. Antakelig har Newcastle, som ikke har vært en toppklubb på årevis, en forholdsvis gammel fanbase i Norge. Eldre supportere har gjerne nok med supportereffekter o.l fra før, og har trolig en tendens til å være mindre opptatt av slike medlemsfordeler.

Og Tim Buch illustrerer utmerket hvorfor stenging av forumet for ikke-medlemmer ville være et feiltrinn.
« Siste redigering: 29. Aug. 2011, 19:40 av geordie-olav »

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Ekstremt stor pågang på NewUtd.no
« Svar #31 på: 29. Aug. 2011, 19:49 »
Jepp. Medlemsmassen vår er primært folk mellom 20 og 30 år. De fleste er ca 24-26.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Ekstremt stor pågang på NewUtd.no
« Svar #32 på: 29. Aug. 2011, 20:58 »
Jeg syns forumet helt klart skal bli lesbart for alle, men kanskje det er en idé at det skal koste for å skrive innlegg?

Ta meg selv som et eksempel: Jeg har vært her inne siden starten, vært medlem av Newutd-crewet og har råd til "lisensen". Saken er bare at jeg ikke har fått en skotupp trykket langt opp i ræva, slik at jeg får ut finger'n og betaler den ubetydelige summen som medlemskontingenten faktisk er.

Jeg har hatt planer om å melde meg inn siden starten, men siden jeg ikke trenger noen av medlemsfordelene, har det liksom ikke blitt noe. Gi meg en gulrot, og jeg er medlem på timen.

NB: Jeg burde selvsagt ha meldt meg inn av "humanitære årsaker"... ;)

John Marius

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 627
    • Vis profil
Sv: Ekstremt stor pågang på NewUtd.no
« Svar #33 på: 29. Aug. 2011, 21:20 »
Jeg kan virkelig ikke skjønne at ikke flere melder seg inn... Dette handler om å ha en supporterklubb for klubben i vårt hjerte! Det koster 250 kr i året, noe jeg mener alle har råd til...

Hvordan skal supporterklubben bli bedre hvis ikke folk gidder å bli medlem? Og ja, jeg er enig i de som mener at Forumet burde ble mer sperret for ikke medlemmer. Pengene medlemmene betaler blir brukt blant annet til å holde siden og forumet oppe.

Dette handler om at Nordin & co gjør en kjempejobb for alle oss andre, for at Newcastle skal ha en norsk supporterklubb, og for at vi alle skal ha en hjemmeside med nyheter etc, konkurranser, FORUM+++

Hvor lett er det å lage en supportershop, arrangere happenings etc når folk ikke engang gidder å betale 250 kr for å bli medlem?

Ting koster penger her i livet, og supporterklubben kommer ingen vei hvis folk ikke gidder å bidra.

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Ekstremt stor pågang på NewUtd.no
« Svar #34 på: 29. Aug. 2011, 22:26 »
Og der gikk hele sakligheten i diskusjonen "down the plughole" igjen. John Marius har åpenbart ikke tatt seg bryet med å lese bakover i tråden. Hvis han virkelig tror at et forum med et titalls poster i måneden er til fordel for supporterklubben eller miljøet sett under ett, tror jeg han tar grundig feil.

Dere prater som om supporterklubben er i krise og i ferd med å gå dukken, at forumet som konsekvens vil følge etter, og at dette er fordi ikke-medlemmene er noen snyltere som blir subsidiert av medlemmene, og dermed tapper TAN for kapital.

For det første er ikke supporterklubben i forfall overhodet, men i løpende vekst. For det andre ville ikke forumet råtnet bort som konsekvens av at supporterklubben gjorde det. Forumet har bestandig vært her, med eller uten kontingenten, pga frivilligbasert arbeid. For det tredje ser jeg ikke hvordan ikke-medlemmer som er aktive på siden er med på å skade newutd eller supporterklubben, som så mange impliserer at vi gjør.

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Ekstremt stor pågang på NewUtd.no
« Svar #35 på: 29. Aug. 2011, 22:47 »
Bare for at du Geordie Olav ikke er enig, gjør ikke det at diskusjonen sporer av o'høye herre.

Det må være lov å fronte sine egne meninger uten at du skal kaste rundt deg med høyverdige og belærende ord.

Velvel - nok om det:

Jeg er ikke videre god i biologi, men kunne gjerne tenkt meg å vite hvordan Eivind har tenkt å få fingern ut av ræva ved å trykke en skotupp oppi der? :-p

For min egen del så er jeg 36 år, og har dermed ingen interesse av selve medlemspakken, men støtter opp og betaler medlemskontigent ganske enkelt fordi jeg mener det denne siden gir meg er verdt 250 Kr i året.

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Ekstremt stor pågang på NewUtd.no
« Svar #36 på: 29. Aug. 2011, 22:56 »
Er ikke jeg som oppfører meg som en "o'høye herre" i denne konteksten, men heller de som impliserer at vi ikke-medlemmer er en gruppe untermenschen som er roten til alt vondt og bør ekskluderes fullstendig fra newutd.com dersom vi ikke punger ut. Noen må tale ut mot denne elitistiske galskapen.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Ekstremt stor pågang på NewUtd.no
« Svar #37 på: 29. Aug. 2011, 23:12 »
Hahaha, jeg elsker når du drar inn alle disse flotte ordene for å virke voksen, Olav :) Stor idrett.

John Marius

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 627
    • Vis profil
Sv: Ekstremt stor pågang på NewUtd.no
« Svar #38 på: 29. Aug. 2011, 23:30 »
Og der gikk hele sakligheten i diskusjonen "down the plughole" igjen. John Marius har åpenbart ikke tatt seg bryet med å lese bakover i tråden. Hvis han virkelig tror at et forum med et titalls poster i måneden er til fordel for supporterklubben eller miljøet sett under ett, tror jeg han tar grundig feil.

Dere prater som om supporterklubben er i krise og i ferd med å gå dukken, at forumet som konsekvens vil følge etter, og at dette er fordi ikke-medlemmene er noen snyltere som blir subsidiert av medlemmene, og dermed tapper TAN for kapital.

For det første er ikke supporterklubben i forfall overhodet, men i løpende vekst. For det andre ville ikke forumet råtnet bort som konsekvens av at supporterklubben gjorde det. Forumet har bestandig vært her, med eller uten kontingenten, pga frivilligbasert arbeid. For det tredje ser jeg ikke hvordan ikke-medlemmer som er aktive på siden er med på å skade newutd eller supporterklubben, som så mange impliserer at vi gjør.

Jeg har lest hele tråden jeg, men blir ikke mer enig med deg av den grunn. Hva vet du om forumet overlever hvis TAN må legges ned? Tror du det er gratis å drive en slik nettside? Hvordan tror du det virker for Nordin & co når de legger ned så mye innsats for få til en bra side for klubben vår, men så få av oss gidder å hjelpe til? Jeg hadde iallefall begynt å bli skikkelig lei...

Du er flink med ord da, det skal du ha :)


torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Ekstremt stor pågang på NewUtd.no
« Svar #39 på: 29. Aug. 2011, 23:30 »
Jeg synes det virker som om du, Olav, prøver å argumentere kraftig mot supporterklubben. Hva er det som gjør at du er så motvillig til å betale usle 250 kroner i året, om ikke annet så for å støtte de som legger ned mye tid i at vi skal ha et slikt tilbud? Jeg må si at jeg sliter med å forstå argumentasjonen din, selv om jeg i utgangspunktet er enig i at forumet burde være åpent for alle.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Ekstremt stor pågang på NewUtd.no
« Svar #40 på: 29. Aug. 2011, 23:32 »
Du er flink med ord da, det skal du ha :)

Store ord fungerer som oftest kun som skjulested for et magert innhold. Om det gjelder i dette tilfellet skal jeg ikke uttale meg om.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Ekstremt stor pågang på NewUtd.no
« Svar #41 på: 29. Aug. 2011, 23:33 »
geordie-olav:

Jeg kan ikke si jeg ser noen hets i det hele tatt. Det er mange gode argumenter for å stenge forumet, uavhengig av hva man synes om "snylting." Det er vanskelig å si hva som skjer med aktiviteten og kvaliteten på forumet, kanskje er det mest sannsynlig at aktiviteten vil synke og kvaliteten stige, ihvertfall i første omgang? Hva som skjer med medlemstallene til TAN på sikt er også vanskelig å si. Jeg ser for meg at å stenge forumet både kan ha en positiv og negativ effekt. Det jeg ser på som aller mest sikkert er at å stenge forumet vil gi en ganske kraftig medlemsøkning på kort sikt.  Det går fint an å argumentere for at et stengt forum er den beste løsningen uten å være "hetsende og elitistisk," som du sier.

Tim Buch

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 633
    • Vis profil
Sv: Ekstremt stor pågang på NewUtd.no
« Svar #42 på: 29. Aug. 2011, 23:57 »
Ser ikke helt hvordan det skal være en korrelasjon mellom aktivitet og kvalitet. Det argumentet funker ikke for min del.

At medlemstallet stiger ved stenging av forumet samtidig som aktiviteten vil synke er grei, men nå er det ikke sånn at alt kvalitetsmessig kommer fra TAN-medlemmer mens alt useriøst/drittslenging(eller hva enn dere mener det er for mye av på forumet om dagen) kommer fra folk som ikke er TAN-medlemmer.

geordie-olav drar den nok litt langt her. Bare meld deg inn for fanden  :P

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Ekstremt stor pågang på NewUtd.no
« Svar #43 på: 30. Aug. 2011, 00:00 »
Jeg sitter i samme båt som Eivind, men etter å ha trålt gjennom de foregående sidene skal jeg melde meg inn innen 10 min. Jeg mener at forumet bør være åpent for alle så kommer medlemmene i TAN til å stige jevnt de kommende årene. Jeg tror ikke der er vert å stenge forumet for å øke medlemstallet til tan med f.eks 100 personer. Tror fort folk kunne funnet veien til andre forum f.eks vg hvis de måtte betale for å skrive her.

Et eller annet tegn bak navnet som viste at man var medlem virker som en bra ide til å starte med :)
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Ekstremt stor pågang på NewUtd.no
« Svar #44 på: 30. Aug. 2011, 00:09 »
For et galehus. Utrolig hvor mye folk legger i språkføringen min. Det er nesten latterlig. Torfinn antyder at jeg skriver slik for å skjule et tvilsomt budskap, David praktiserer jantelov, og John Marius komplimenterer. Tommel opp til deg, John Marius.

Hvis dere virkelig leser innleggene mine inneholder de saklige, logiske argumenter. Det er mer enn hva f.eks Daniel kan si, som bare prøver å score poeng ved å bølle og klovne.

Torfinn: Jeg argumenterer ikke mot supporterklubben, men mot de som rakker ned på de som ikke har meldt seg inn. De blir forsøkt ekskludert fra newutd-forumet, de blir anklaget for å snylte, holdes ansvarlig for at det angivelig går dårlig med TAN (noe det ikke gjør) osv. Du fortsetter med å mase om hvorfor jeg ikke er med i supporterklubben. Jeg har ikke meldt meg inn fordi jeg ikke har interesse av tilbudene og fordi jeg ikke må. Noen videre forklaring trenger jeg strengt tatt ikke gi.

Ingen som ikke har meldt seg inn i supporterklubben behøver å føle dårlig samvittighet for det, og de behøver ikke å la seg bli presset inn av folk som innbilder dem at de er en belastning på TAN-økonomien med sin snyltende tilstedeværelse på forumet. Denne pressingen er motbydelig.

Tim Buch: Ingen har sagt at det er korrelasjon mellom aktivitet og kvalitet. Jeg er sikker på at kvaliteten vil øke på forumet ved å stenge mange ute, men det ville allikevel være å fucke opp det store samlingspunktet for norske Newcastle-tilhengere. Mitt poeng er at den høye aktiviteten har en verdi i seg selv.