20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: TV2 har rettighetene til Premier League  (Lest 143048 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: TV2 har rettighetene til Premier League
« Svar #15 på: 23. Mars 2010, 06:58 »
Det er vel ganske ofte en kamp på kvelden lørdag også, rundt 18-18.30 eller no sånt.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: TV2 har rettighetene til Premier League
« Svar #16 på: 23. Mars 2010, 09:01 »
Håper de satser på Thorstvedt som programleder. Han er ganske flink pluss at han har humor. Så lenge de ikke bruker Watne, Mini, Hoff eller Lersveen  er jeg fornøyd.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: TV2 har rettighetene til Premier League
« Svar #17 på: 25. Mars 2010, 18:50 »
Bruker de danse-Skjelbreid, som er en god reporter og programleder og Thorstvedt, så har de kommet et ørlite stykke på vei. Jeg håper i det lengste at Grobelaar blir en suksess i VM, slik at han får fornyet tillit i PL, og kan bidra med litt mer faglig tyngde enn det resten av klovnene i den kanalen har. Ellers vil vel Bohinen med sine selvfølgelige analyser bli brukt hyppig, ettersom han har lang fartstid i engelsk fotball som aktiv.

Også vil jo Kjetil Rekdal få lov å komme innom titt og ofte og fortelle at han heier på Leeds, i tilfelle vi ikke har fått med oss det fra før.

Alsaker bør selvfølgelig erklæres innhabil i Tippeligaen, på grunn av sitt ekstreme hat til Rosenborg, og bør kommentere Premier League på fulltid, så kan heller Langli og Myhre få kommentere Tippeligaen. Da blir det straks litt bedre å se Rosenborg på TV2.

Heldigvis slutter ikke SkySports å sende Premier League, og så lenge Three Lions finnes, så kommer nok jeg til å sitte mest der. Da får jeg de beste kommentatorene, de beste analysene og bedre reklame. I tillegg får jeg ekte entusiasme, billigere og bedre øl, og ikke minst, jeg får den gode stemninga, og kan banne så høyt jeg bare vil når Rooney scorer og Carroll bommer.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: TV2 har rettighetene til Premier League
« Svar #18 på: 31. Mars 2010, 13:01 »
Håper de satser på Thorstvedt som programleder. Han er ganske flink pluss at han har humor. Så lenge de ikke bruker Watne, Mini, Hoff eller Lersveen  er jeg fornøyd.

Enig. Gjør meg heller ingenting om Langli kommenterer mange Newcastle-kamper. Han liker jeg!
Så gjør det meg heller ingenting dersom folk som Ronny Johnsen, Kjetil Rekdal, Lars Bohinen tar seg noen turer innom studio!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: TV2 har rettighetene til Premier League
« Svar #19 på: 31. Mars 2010, 13:33 »
Langli har bra kommentator stemme, ja. Håper bare man slipper Davy Wathne.

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: TV2 har rettighetene til Premier League
« Svar #20 på: 31. Mars 2010, 13:47 »
Hva tror dere de setter som pris for denne tjenesten? noen som har hørt noe? blir det "tippeliga pakken" og "Premier League pakken." også må du betale blod for en av disse? eller tror dere det blir en samlet sum også får du tilgang til alt?

Tv2 Sport har jo veldig mange brae program som jeg har lyst på.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: TV2 har rettighetene til Premier League
« Svar #21 på: 31. Mars 2010, 14:03 »
Hva tror dere de setter som pris for denne tjenesten? noen som har hørt noe? blir det "tippeliga pakken" og "Premier League pakken." også må du betale blod for en av disse? eller tror dere det blir en samlet sum også får du tilgang til alt?

Tv2 Sport har jo veldig mange brae program som jeg har lyst på.

Skal vel ikke se bort fra at det blir både og, at man kan kjøpe dem hver for seg eller samla.
Det ville hvertfall vært en grei løsning for min del.
Prisen blir nok meget stiv er jeg redd.

Glasvegas

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 258
    • Vis profil
Sv: TV2 har rettighetene til Premier League
« Svar #22 på: 31. Mars 2010, 17:56 »
Tv2 sport har 5 kanaler ikke sant? så hvis de viser 5 kamper så har de jo dekt de "viktigste" kampene.

Hvor mange kamper spilles normalt på en helg?

Lørdag
13:00 kampen
16:00 kampene

Søndag
13 kampen
16 kampen

Mandag
2100 kampen

det er vell ikke umulig at de kan vise alt hvis de vil?:)

Dette hadde selvfølgelig vært gull og håper de velger å sende det på tv2sport kanalene de har idag og heller bare få sette opp prisen. Er vel sjelden flere enn 5 kamper samtidig på lørdag klokka 4, men det eneste er jo hvor mange de får vise iforhold til Engelske rettigheter. Ser ut som canal plus har hatt muligheten til 4 kamper, da 3 går direkte og en i opptak, og regner med den kampen også som går i opptak hadde vært mulig å sende! Uansett er det jo ganske latterlig at i 2010 med verdens største fotballiga ikke får se alle kampene, man får jo gjort det med tippeligaen i Norge.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: TV2 har rettighetene til Premier League
« Svar #23 på: 01. April 2010, 09:52 »
PL var vel så dyrt i innkjøp at jeg regner med at TV2 oppretter en egen PL-kanal.  De kommer ikke til å bake PL inn i Tv2sportkanalene tror jeg, rett og slett fordi det er folk som er interessert i TL, men ikke i PL og omvendt. Hvis Tv2 skal vise både TL og PL  kun gjennom tv2sportkanalene så kommer  det til å bli svindyrt.  Håpet hadde selvsagt vært at de gir rabatt for de som kjøper begge pakkene.

Jeg skulle helst ha sett PL ble hos Canal+. Tv2 har noen gode studioverter, blant annet Torstvedt, Bengt Eriksen og Alsaker. Men hvis de begynner å blande inn Watne, Mini og Lersveen blir jeg forbanna. Watne og Lersveen er verdensmestre (sammen med resten av journalistene på TL-arenaene) til å stille idiotiske spm.

steppe

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 843
    • Vis profil
Sv: TV2 har rettighetene til Premier League
« Svar #24 på: 02. April 2010, 14:30 »
Hørte rykter om at en kamp skal vises på Tv2 noe ala slik som tippeligaen er nå med en hovedkamp.
1 kamp på tv2 zebra, 5 kamper på sport og resten på sumo

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: TV2 har rettighetene til Premier League
« Svar #25 på: 02. April 2010, 14:40 »
Mener å ha lest at Taalesen eller Hildrum sa at PL er et så kostbart produkt at de ikke kommer til å vise det på noe annet enn betal-TV.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ScandinavianMagpie

  • Gjest
Sv: TV2 har rettighetene til Premier League
« Svar #26 på: 02. April 2010, 17:55 »
Det blir vel nærsagt garantert kun betal-TV kamper her.
Hørte noen som hadde lest i Dagbladet(?) fredag før påske(?) om at de sannsynligvis måtte samarbeide med noen av de som eier satelitter da TV2 ikke eier egne satelitter og derfor ikke kan pøse på med nye kanaler.
Ergo går det, sånn jeg har forstått det, mot et samarbeid med Viasat.
Viasat får vise f.eks tidlig kamp lørdag/ sen kamp søndag/mandagskamp mot at TV2 får bruke deres satelitter til formidling av kampene. Dette er noe jeg har hørt fra en som hadde lest noe om dette i DB.

Men jeg tror vi vil få se et lignende samarbeid a la det vi nå ser i Europa-ligaen, dvs at både TV2 og Viasat vil vise kamper, men at viasat kun vil vise enkelte av kampene.

Tipper det vil koste Ola Nordmann ca 1000,- pr mnd for å få tilgang til alle PL-kampene. Vil nok sikkert bli en PL pakke på sumo også tror jeg.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: TV2 har rettighetene til Premier League
« Svar #27 på: 02. April 2010, 20:09 »
1000 per måned!? Det vil jo faen være blodpris.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: TV2 har rettighetene til Premier League
« Svar #28 på: 02. April 2010, 21:52 »
Leste bare forsiden på dagbladet den dagen du sikter til Ulf, og de konkluderte med 12k i året.
Syk pris, så blir nok litt streaming, eller radio fra godeste nufc.co.uk :D
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: TV2 har rettighetene til Premier League
« Svar #29 på: 02. April 2010, 22:00 »
Uaktuelt å betale så mye ihvertfall, den tingen er helt sikker!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida