20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: TV2 har rettighetene til Premier League  (Lest 143020 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Peacock

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 8
    • Vis profil
TV2 har rettighetene til Premier League
« på: 19. Mars 2010, 15:57 »
Vet ikke om det allerede finnes et eget emne angående dette, så ihvertfall ikke noe. Men som mange sikkert har fått med seg overtar TV2 rettighetene til Premier League, og mange har sikkert gjort seg opp noen tanker angående dette. Det har ihvertfall jeg, og vil derfor gjerne også høre hva dere andre mener.

Peacock

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 8
    • Vis profil
Sv: TV2 har rettighetene til Premier League
« Svar #1 på: 19. Mars 2010, 16:08 »
Det er en ting som har irritert meg voldsomt de sesongene Newcastle har vært i Premier League, og som potensielt vil irritere meg også neste sesong, når vi er tilbake. Premier League er såvidt jeg vet verden mest sette nasjonale serie i fotball. Likevel får vi ikke sett samtlige kamper til laget vårt, kanskje bare 20-25 per sesong.

Det bør ikke være altfor vanskelig å få til en løsning slik at vi får sett alt. Men jeg tror grunnen til at vi ikke får det er at klubbene som ikke vises alltid hver for seg er for små, og at rettighetshaverne ikke blir skremt av en og annen misfornøyd supporter. Dersom vi hadde fått med oss resten av supporterklubbene til lagene utenom de såkalte fire store i Norge, med trussler om boikot tror jeg derimot vi kunne oppnådd noe.

Jeg er mer enn villig til å starte et slikt initiativ, men vil gjerne vite hvordan andre Newcastlesupportere ser saken. Jeg vil også gjerne vite hva ledere i TAN mener i saken, og om jeg eventuelt da kan presentere dette som et forslag TAN står samlet bak.

Takk for tilbakemeldinger!

Mvh. Jon

Ipt

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 518
    • Vis profil
Sv: TV2 har rettighetene til Premier League
« Svar #2 på: 19. Mars 2010, 16:12 »
Veldig nysjerrig på opplegget. Blir det 2 pakker, en for Tippeligaen og en for PL. TV2 har nå skaffet seg de to store fotballligaene som mange nordmenn er villig til å betale for. Kunsten blir å få folk til å kjøpe begge. Løsningen blir kanskje en rabatt på en fellespakke.
Ellers gleder jeg meg stort til å få nye kommentatorer for PL. For min del kan det ikke bli verre.

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: TV2 har rettighetene til Premier League
« Svar #3 på: 19. Mars 2010, 17:24 »
koster vell penger for TV2 for hver kanal de skal ha oppe. så det blir vell de 5 kanalene de har idag med sport. er kanskje sjangse for flere kamper om gangen da:) men det åpner vell ikke for alle kampene gjør det? eller er de sånn at det bare er 5 kamper som starter 16 også starter resten på andre tidspunkt?
Han kom, ble mett og dett var dett....

Peacock

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 8
    • Vis profil
Sv: TV2 har rettighetene til Premier League
« Svar #4 på: 19. Mars 2010, 20:57 »
Det koster nok litt å ha mange kanaler for TV2. Men samtidig så tror jeg ikke det er verre enn at det fint bør la seg gjøre. I verste fall bør de kunne komme opp med en løsning der de har god stream inkludert i pakken til kamper som ikke vises på TV. Såvidt jeg fikk med meg har de rettighetene på nett også.

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: TV2 har rettighetene til Premier League
« Svar #5 på: 19. Mars 2010, 21:10 »
Uansett er dette rettighetsskiftet neppe noko positivt for oss Newcastle-fans. Det blir dyrare, dårligare sendingar og sikkert færre Newcastle-kampar på TV.

Peacock

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 8
    • Vis profil
Sv: TV2 har rettighetene til Premier League
« Svar #6 på: 19. Mars 2010, 21:29 »
Nettop derfor bør man prøve å legge press på TV2. Får man samlet supporterne fra klubbene utenom de såkalt fire store, har man kanskje muligheter for at de strekker seg lenger. Vet de at mange fra disse klubbene boikoter hvis de nedprioriteres tør de kanskje ikke å spare inn på utvalget.

Alene er det nok ikke nok med Newcastlesupporterne, men hadde la oss si ti supporterklubber stilt seg bak kravet, ville de nok tatt det på alvor. De sier de fortsatt er i planleggingsfasen, så det er vel nå man må legge press på dem!

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: TV2 har rettighetene til Premier League
« Svar #7 på: 20. Mars 2010, 02:13 »
Er d tv2/c+ som bestemmer ka kamper som viser da ? Er jo enkelte kamper som ikkje går på nokka kanal whatsoever og tviler på tv2 liksom kommer til og sende slike kamper uansett om det lages ei facebook side eller noke sånnt boikott opplegg.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: TV2 har rettighetene til Premier League
« Svar #8 på: 20. Mars 2010, 11:30 »
Det er vel de engelske kanalene som bestemmer hvilke kamper som skal produsereres og så kjøper Tv2 denne "pakken". Det betyr jo ikke at de må vise alle kampene, men siden et virker som det blir betalings kanaler kommer de nok til å sende alle kampene de får.

Peacock

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 8
    • Vis profil
Sv: TV2 har rettighetene til Premier League
« Svar #9 på: 20. Mars 2010, 14:18 »
Alf Hildrum i TV2 sier at målet er å sende så mange kamper som mulig, men at det neppe blir 380 kamper hvert år. Utifra dette tolker jeg det slik at det ikke foreløpig ligger noen begrensning fra England på hvor mange kamper som faktisk kan produseres per sesong.

Fra tidligere sesonger med Canal+ er jeg temmelig sikker på at de i England har hatt svært lite å gjøre med valget av hva som skal sendes i Norge. I England har de såvidt jeg vet ikke mulighet til å se noen av kampene som går lokal tid lørdag klokken 15.00. Canal+ har normalt sendt tre kamper samtidig på dette tidspunktet, tre kamper de selv har plukket ut.

Jeg har fra flere hold hørt at det i for eksempel Thailand er mulig å få tilgang på samtlige kamper som spilles i Premier League. Jeg vet også av erfaring at det kan være mulig å få tilgang til streamer fra kamper som ikke vises i Norge, det må altså være en eller annen form for TV-produksjon på kampene. Om denne produksjonen holder et litt lavere nivå enn andre kamper spiller for min del liten rolle, det viktigste er å få sett live bilder fra kampene.

Når jeg tenker meg om så vises jo en del av kampene som ikke sendes direkte på Canal+ i opptak senere på kvelden. Jeg føler meg derfor mer og mer sikker på at TV2 har mulighet til å få vist samtlige kamper om de virkelig går inn for det. Det koster muligens noe å opprette mange nok kanaler. En eventuell tilgang på kampene på nett vil ikke for meg være et fullgodt alternativ, men i det minste bedre enn ingenting

Glasvegas

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 258
    • Vis profil
Sv: TV2 har rettighetene til Premier League
« Svar #10 på: 20. Mars 2010, 16:24 »
Mere newcastle kamper er det viktigste! Virker som tv2 virkelig ville satse på web tv med PL, så kan jo hende endel kamper går der. Men det viktigste er at vi må ha minst 3 kanaler med PL!

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: TV2 har rettighetene til Premier League
« Svar #11 på: 22. Mars 2010, 21:11 »
Det er bare å glede seg til Thorstvedt's "gjett hvilket PL slips jeg har på" kommer...

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: TV2 har rettighetene til Premier League
« Svar #12 på: 22. Mars 2010, 21:26 »
Ser spesielt fram til pauseunderholdninga eg. 15 sekunder studio og resten reklame.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: TV2 har rettighetene til Premier League
« Svar #13 på: 22. Mars 2010, 22:31 »
Ser spesielt fram til pauseunderholdninga eg. 15 sekunder studio og resten reklame.

Atter en gang.. TV2SPORT er ikke reklamekanal, så studio blir det nok.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: TV2 har rettighetene til Premier League
« Svar #14 på: 22. Mars 2010, 23:12 »
Tv2 sport har 5 kanaler ikke sant? så hvis de viser 5 kamper så har de jo dekt de "viktigste" kampene.

Hvor mange kamper spilles normalt på en helg?

Lørdag
13:00 kampen
16:00 kampene

Søndag
13 kampen
16 kampen

Mandag
2100 kampen

det er vell ikke umulig at de kan vise alt hvis de vil?:)
Han kom, ble mett og dett var dett....