20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Forbedringer & oppdateringer av siden newutd.no???  (Lest 61327 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Forbedringer & oppdateringer av siden newutd.no???
« Svar #15 på: 15. Jan. 2007, 19:34 »
Jeg har merket dette selv også, og det er nok serveren vår som er feilen. Dette er dog noe vi sannsynligvis ikke kan gjøre noe med. Jeg har i hvert fall ikke peiling på hvordan vi kan fikse responstiden.

Jeg kan imidlertid gjøre det mulig for vanlige brukere å slette sine egne poster, slik at man kan begrense antall synlige dobbeltposter på den måten.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Brewcastle

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 365
  • Toon Angel
    • Vis profil
Slettetast?
« Svar #16 på: 18. Jan. 2007, 16:26 »
Jeg finner ikke ut hvordan man sletter innlegg. P.g.a. at jeg har fått feilmelding når jeg har postet har jeg prøvd gjentatte ganger. Så viser det seg at det har blitt postet for hvert forsøk. -Ser utrolig dustete ut, irriterende og tar mye plass.
Livet er svart/hvitt!

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Forbedringer & oppdateringer av siden newutd.no???
« Svar #17 på: 18. Jan. 2007, 21:26 »
Det ser ikke likt ut for meg som for dere, men det skal være en X øverst til høyre for hvert av deres innlegg. Dette kan dere trykke på for å slette egne innlegg. Jeg har sikkert sletta 20 dobbeltpostinnlegg de siste dagene, og det er nok serveren som responderer litt sent. Har selv opplevd dette.

Det er kjempefint om dere klarer å slette egne dobbelposter. Da blir jeg lykkelig og glad.
Toon, Toon,
Black and white army

plebbster

  • Gjest
Forbedringer & oppdateringer av siden newutd.no???
« Svar #18 på: 18. Jan. 2007, 21:41 »
Automatisk innlogging er klikk hos meg for tiden. Når jeg først kommer inn, er alle postene markert lest.

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Forbedringer & oppdateringer av siden newutd.no???
« Svar #19 på: 18. Jan. 2007, 22:03 »
Da ligger feilen antakelig hos deg, Amund. Prøv med en annen nettleser. Legg inn Firefox eller Opera. Test med det. Slett alle cookies, og sett alle innstillinger i nettleseren til standard. Jeg tror ikke dette er en gjennomgående feil her nå.
Toon, Toon,
Black and white army

plebbster

  • Gjest
Forbedringer & oppdateringer av siden newutd.no???
« Svar #20 på: 18. Jan. 2007, 22:27 »
Firefox funket perfekt!
Takk skal du ha! :wink:

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Forbedringer & oppdateringer av siden newutd.no???
« Svar #21 på: 30. Jan. 2007, 10:51 »
Hadde vært på plass med en liten "sticky-oppdatering" syns jeg. Jeg foreslår at tråder som "kampbilder" blir tildelt en liten sticky.

Åsmund

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2024
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Sv: Forbedringer & oppdateringer av siden newutd.no???
« Svar #22 på: 30. Jan. 2007, 12:06 »
Er det lovlig å logge ip-adressene våre?

Håvard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Sv: Forbedringer & oppdateringer av siden newutd.no???
« Svar #23 på: 30. Jan. 2007, 13:17 »
Hva med å ha et merke i hver post om den og den posten er lest? Sånn som det røde merket på det gamle forumet.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Sv: Forbedringer & oppdateringer av siden newutd.no???
« Svar #24 på: 30. Jan. 2007, 13:41 »
Er det lovlig å logge ip-adressene våre?

Jepp! Det er lov å logge ip-adresser. Du får ikke vært på nettet noe sted uten at ip-adressen din logges.
Toon, Toon,
Black and white army

Åsmund

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2024
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Sv: Forbedringer & oppdateringer av siden newutd.no???
« Svar #25 på: 30. Jan. 2007, 14:57 »
Her knyttes den direkte mot en bruker,  det gjør den vel ikke ellers?
Et annet spørsmål er om det er nødvendig?

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Sv: Forbedringer & oppdateringer av siden newutd.no???
« Svar #26 på: 30. Jan. 2007, 15:09 »
Nødvendig vet jeg ikke om det er. Men vi har hatt god bruk for å kunne blokkere en del ip-adresser fra uønskede inntrengere, f eks en del SPAM-boter. IP-adressen din er ikke noe personlig, og for de aller fleste skifter den med jevne mellomrom. Om man skulle gå til anmeldelse av noe en forumbruker har gjort vil IP-adressen være den som feller han. Men det skal svært mye til før politiet ber en internettleverandør (ISP) fortelle hvem som har brukt den ip-adressen. Alle forum logger ip-adressene til brukerne. Det vi kan gjøre med ip-adressen din er å finne ut hvilken nettleverandør du bruker. Vi kan også finne ut hvilken node du er tilknyttet hos din ISP. Og om vi hadde hatt et nodekart over din ISPs noder, kunne vi sett sånn cirka hvor i landet du befant deg. Stort mer får ikke vi gjort. Vi kan ikke finne ut hvem du er ut i fra hvilken ip-adresse du har. Det er også bare de med administratorrettigheter som har mulighet til å se din ip-adresse. Jeg kan ikke se at dette skal være noe problem.
Toon, Toon,
Black and white army

Åsmund

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2024
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Sv: Forbedringer & oppdateringer av siden newutd.no???
« Svar #27 på: 30. Jan. 2007, 15:46 »
Er vel ikke noe problem, men liker det ikke. Vi beveger oss mot et overvåkingssamfunn.

Tommy Sten

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1056
    • Vis profil
Sv: Forbedringer & oppdateringer av siden newutd.no???
« Svar #28 på: 31. Jan. 2007, 13:34 »
Det burde vært en quick-reply funksjon...
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Forbedringer & oppdateringer av siden newutd.no???
« Svar #29 på: 11. Feb. 2007, 22:38 »
Oppdatering av termin listen, med uefa-cup kamper.
hadde også vært gøy om det hadde stått hvem som skårte i de forskj kampene.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /