20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newutd.com -> Medlemsklubb 06/07?  (Lest 17230 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Newutd.com -> Medlemsklubb 06/07?
« på: 13. Jan. 2006, 15:55 »
Sesongen er over halvveis og det begynner å bli naturlig å se frem mot neste sesong. Nå snakker jeg ikke nødvendigvis om Newcastle United, men også om Newutd.com.

Etter hva jeg har forstått på våre trofaste brukere så ønsker mange av dere at vi tar steget videre og blir en supporterklubb. Dette krever mye ressurser, og jeg tviler på at jeg som en 17-årig skoleelev kan ta på meg ansvaret for noe slikt. Jeg føler jeg har nok med å drive selve siden. Jeg har uansett tenkt på å begynne litt smått, men først vil jeg høre hva dere mener.

Jeg har tenkt på følgende:

Hva om vi oppretter en medlemsklubb, en slags fordelsklubb, for folk som bruker denne siden? Vi har for tiden 1400 unike besøkende hver dag, så siden har et stort potensiale og allerede en enorm brukermasse.

Jeg ser for meg at følgende ting kan inngå i "medlemsskapet":

- En @newutd.com-adresse som kan brukes som "forward" til opprinnelig mail.
- Medlemskort
- Førsterett (eventuelt enerett) på kampbilletter neste sesong.
- Rett til å delta i Prediction League 06/07. Premien kan feks være en tur til Newcastle, og kampbilletter til nr.2 og nr.3.
- Rett til å delta i de månedlige konkurransene som Bet24 sponser (1000kr)
- Gratis hjelp til oppsett av turer (fly, hotell, mm)

Ettersom det ikke er snakk om kostnader for et eventuelt medlemsblad og vi ikke er ute etter pengene til folk, så foreslår jeg en prislapp på kr 50. Hvis folk er uenige i prisen, så er det ingen umulighet at vi klarer å ordne noe gratis, men da blir det iallefall ikke snakk om noen turer til Newcastle eller andre premier som koster mye penger. Jeg er også redd for at noe av seriøsiteten av denne medlemsklubben hadde falt drastisk om det hele hadde vært gratis. Da ville fortsatt hele Norge hatt tilgang på våre billige kampbilletter (som først og fremst skal være for NUFC-fans som bruker denne siden), og supportere av andre lag kan fortsatt være med på konkurransene med flotte premier.

Vi har ikke begynt å arbeide med dette, men jeg føler for å lufte tanken for å se hva dere andre mener om denne saken. Konstruktive tilbakemeldinger med forslag og kommentarer tas i mot med stor takk. Vi er meget fleksible og kommer til å lytte 100% til våre brukere.

Jeg skal høre med en advokat jeg kjenner om hvilken vei vi eventuelt må gå for å bli en slik fordelsklubb. Jeg er blank på det feltet og kommer som sagt til å ta kontakt for å høre hva vi må gjøre for å være på riktig site av loven.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Newutd.com -> Medlemsklubb 06/07?
« Svar #1 på: 13. Jan. 2006, 16:12 »
Dette var et stort prosjekt. Men om Newutd virkelig klarte å sette i gang noe slikt... det ville bare ha vært fantastisk. Newutd har vokst noe enormt, og man ville ALDRI ALDRI ALDRI ha trodd at den noensinne kunne bli så stor.

50 kroner er jo en fornuftig pris. Passer ypperlig. Tror at et medlemskap i Newutd er verdt mer enn en pølse og en cola fra narvesen.

Paul Andreas

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 383
    • Vis profil
Newutd.com -> Medlemsklubb 06/07?
« Svar #2 på: 13. Jan. 2006, 16:30 »
Synes dette høres ut som et meget godt forslag Nordin! Jeg synes det er veldig fint det du sier om at det skal være en slags fordelsklubb. Dette gjør at Newutd fortsatt vil være tilgjengelig for alle som ønsker å følge laget (jeg tenker da på hovedsiden) + diskutere i forumet uten at de trenger å føle seg presset til å betale for tjenesten.

For de litt mer ivrige supporterene som gjerne vil ha litt ekstra (tur til England etc), kan betale en liten sum i året for å få dette tilbudet, som du sier i første rekke skal gjelde Newcastle supportere noe jeg er helt enig i. Supportere som holder med andre lag har sine egne supporterklubber og får henvende seg der dersom de ønsker billetter. Det mener nå hvert fall jeg.

Som den fattige student jeg er har verken tid eller penger til å reise til England får å se Newcastle. Likevel kommer jeg til å melde meg inn i fordelsklubben, rett og slett får å støtte Newutd.com. Jeg er utrolig stolt av å være en del av teamet og kommer til å gjøre mitt beste får at siden blir en suksess, noe den i mine øyne allerede er  :wink:

Jeg støtter ideen din fullt og helt Nordin!

plebbster

  • Gjest
Newutd.com -> Medlemsklubb 06/07?
« Svar #3 på: 13. Jan. 2006, 16:42 »
Det står ikke noe i innlegget ditt om hvor lenge medlemsskapet varer for 50 kroner. Er det så lenge man vil, eller er det snakk om et år?

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Newutd.com -> Medlemsklubb 06/07?
« Svar #4 på: 13. Jan. 2006, 16:43 »
Sitat fra: "plebbster"
Det står ikke noe i innlegget ditt om hvor lenge medlemsskapet varer for 50 kroner. Er det så lenge man vil, eller er det snakk om et år?


Det er snakk om en sesong, det vil si fra sesongen starter i august til den starter igjen neste år.

Vi kan eventuelt ordne det slik at de som vil bli medlem i løpet av sesongen får avslag.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Rolfern

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 919
    • Vis profil
Newutd.com -> Medlemsklubb 06/07?
« Svar #5 på: 13. Jan. 2006, 18:58 »
Nå er 50 kroner ikke særlig mye penger i våre dager. Å ha en gratis supporterklubb ser jeg ingen vits med, som Nordin argumenterer godt for.

Når du nevner medlemsblad så er det kanskje like greitt å la det ligge på hyllen inntil videre. Å trykke er ikke gratis, og for at det skal lønne seg så må man et visst opplag, samtidig som man ofte må ty til sponsorer for å dekke kostnadene. Også det er noe som tar tid. Som et forsøk kan man jo lage et online-medlemsblad i pdf-format som kun er tilgjengelig for medlemmer.

Ellers ser jeg på forslagene som dukker opp som gode og meget spennende. Stå på!
Carr har altfor få landskamper for England!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Newutd.com -> Medlemsklubb 06/07?
« Svar #6 på: 13. Jan. 2006, 20:27 »
Hmm. Spennende takter, men jeg vet liksom ikke helt. Kanskje har det noe med at jeg føler en viss trofasthet overfor NUSSC.
Dette er noe jeg må tenke mer på.

For all del, jeg er svært begeistret for newutd.com, men jeg har på en måte alltid sett på det som et alternativt nettsted for newcastlesupportere, og en møteplass for alle som tror at NUSSC = Christian Weiseth, og av den grunn protesterer høyt og vilt.

Vet ikke om tiden min er inne for å endre syn på newutd.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Newutd.com -> Medlemsklubb 06/07?
« Svar #7 på: 13. Jan. 2006, 21:26 »
Det går ikke an å stille NUSSC og vårt eventuelle prosjekt opp i mot hverandre. NUSSC er en offisiell supporterklubb med medlemsblad, shop og så videre. Vi er en uoffisiell side som selger billetter og som nå planlegger å gjøre siden mer seriøs og beskytte rettighetene til våre brukere.

Newutd.com vil selvfølgelig fortsatt være et alternativt nettsted for Newcastle-supportere, og alle vil selvfølgelig ha muligheten til å lese nyheter, spillerinfo, klubbinfo, diskutere i forumet etc.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

MortenM

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 666
    • Vis profil
Newutd.com -> Medlemsklubb 06/07?
« Svar #8 på: 13. Jan. 2006, 23:15 »
100 kroner hadde fungert like greit for min del. Betaler ein del til NUSSC no, og der er det egentlig lite som skjer.

Eg er for denne ideen om å starte ein medlemsklubb, men då må det, som det vert sagt, fleire enn ein person til. Eg trur det er godt grunnlag for å rekruttere ein "kjerne" i klubben ut frå dette forumet.

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Newutd.com -> Medlemsklubb 06/07?
« Svar #9 på: 14. Jan. 2006, 01:09 »
Jeg synes personlig at 100kr er for mye. For det første er vi ikke ute etter å tjene penger på dette. For det andre blir det lite kostnader ved å drive denne fordelsklubben. Billettene skaffer vi gjennom NUFC, Bet24-konkurransen blir sponset, og det samme vil nok medlemskortene bli hvis vi klarer å skaffe reklame. Det som kommer til å koste noe blir eventuelt Prediction League-premie, samt registrering i Brønnøysund registeret om det blir nødvendig.

Andre argumenter for en lav pris er at vi har mange unge medlemmer som det vil være lettere å få med hvis vi har en avgift på 50kr og det faktum at "dyre" saker som medlemsblad ikke er inkludert i prisen. Jeg tenner dog på tanken om et fanzine i .pdf-format som kan sendes ut til medlemmene. Jeg må likevel innrømme at det er utenfor mitt kompetansefelt.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

plebbster

  • Gjest
Newutd.com -> Medlemsklubb 06/07?
« Svar #10 på: 14. Jan. 2006, 10:15 »
Gjør meg ikke så mye om det koster 50 eller 100 kroner. Jeg er med uansett. Men jeg ser helst at det koster 50! :wink:

Et medlemsblad bør være frivillig, men ikke noe dere bør tenke på å lage før sesongen etter at medlemsklubben er stiftet.

Anti-mackem

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 287
    • Vis profil
Newutd.com -> Medlemsklubb 06/07?
« Svar #11 på: 14. Jan. 2006, 13:53 »
Hadde vært fint egentlig. Får ikke så mye for de 215 kronene man betaler til NUSSC, så det hadde ikke gjort meg noe å betale 50 kroner til dere i stedet. Klarer meg fint uten Scandinavian Magpies og 10% på supporterutstyr. Nesten billigere å fly til Newcastle for å kjøpe det enn å kjøpe gjennom NUSSC..  :wink:
Norwegian blood, Geordie heart

Lasse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3014
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Newutd.com -> Medlemsklubb 06/07?
« Svar #12 på: 14. Jan. 2006, 15:14 »
Altså. Jeg vet ikke helt. Ser ikke den store forskjellen på slik det er nå, og slik det hadde vært om vi hadde betalt 50 spenn.

Jeg hadde nok betalt disse 50 kronene, ettersom jeg er en aktiv bruker her inne og vil være med på all morroa som skjer her. Men hva vil skje med alle de som ikke vil være med på dette da? Jeg stemmer nok ja, og kommer til å betale kontigenten, uten at jeg egentlig helt vet hvorfor.

Det som hadde vært bra, var om vi "betalende" medlemmer kunne hatt et eget forum, som kun de som hadde betalt hadde fått bruke. På en måte slik som de som er moderatorer har, hvis dere skjønner.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Rolfern

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 919
    • Vis profil
Newutd.com -> Medlemsklubb 06/07?
« Svar #13 på: 14. Jan. 2006, 20:30 »
Sitat fra: "Lasse"
Det som hadde vært bra, var om vi "betalende" medlemmer kunne hatt et eget forum, som kun de som hadde betalt hadde fått bruke. På en måte slik som de som er moderatorer har, hvis dere skjønner.

Hva skal vi diskutere i et eget forum for bare medlemmene?Tenker du på et delforum, eller stenge av hele newutd.com for bare betalende medlemmer?Frykter at det er en ordning som ikke kommer til å fungere.

Et åpent forum som newutd.com sitt er, er i mine øyne den beste løsningen. På den måten åpner man opp for andre debattanter(andre lag og ikke-betalende personer), og det er noe av sjarmen ved dette forumet. Forum som er "stengt av" for ikke-betalende medlemmer, og som heller ikke får jevnlig og frisk tilgang av nye medlemmer går en sakte død i møte.

Man kan argumentere med at åpne forum kan lett bli offer for spam, men så lenge moderatorene legger listen høyt og kaster uønskede element ut, så er ikke dette noe problem som vil bli særlig merkbart. Slik er det i dag, og slik håper jeg også at det fortsetter å være.
Carr har altfor få landskamper for England!

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Newutd.com -> Medlemsklubb 06/07?
« Svar #14 på: 14. Jan. 2006, 21:40 »
Enig med Rolfern.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!