20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Premier League 22/23  (Lest 6090 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7626
    • Vis profil
Sv: Premier League 22/23
« Svar #45 på: 14. Mai 2023, 19:57 »
Er egentlig litt mer skuffet over kampen mot Arsenal etter denne. Arsenal har kun vunnet 2 av sine siste 7 kamper, og den ene var på St. James Park. De har ikke vært seg selv. Vi må virkelig løfte oss et hakk eller to, for de siste par kampene har ikke vært så imponerende. At CL spill neste sesong kan stå på om Longstaff kommer tilbake fra skade i tide eller ikke er smått utrolig, og dersom noen fortalte meg det før sesongen så ville jeg fått sjokk. ::)
« Siste redigering: 14. Mai 2023, 22:53 av Eriksen »

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Premier League 22/23
« Svar #46 på: 15. Mai 2023, 17:02 »
Får håpe på en deilig Leicester-seier i kveld!  :-X
No fate but what you make

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2139
    • Vis profil
Sv: Premier League 22/23
« Svar #47 på: 15. Mai 2023, 20:21 »
Avgir Liverpool 2 eller 3 poeng i kveld på King Power så er det forskjellen på om vi kvalifiserer oss for CL vil jeg si.

Dermed en utrolig viktig kamp for oss Newcastle fans! :)

Håper og tror vi klarer min. 4 poeng på de 3 siste, men ønsker at vi klarer å avgjøre på de to neste kampene.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7626
    • Vis profil
Sv: Premier League 22/23
« Svar #48 på: 15. Mai 2023, 21:02 »
Avgir Liverpool 2 eller 3 poeng i kveld på King Power så er det forskjellen på om vi kvalifiserer oss for CL vil jeg si.

Dermed en utrolig viktig kamp for oss Newcastle fans! :)

Håper og tror vi klarer min. 4 poeng på de 3 siste, men ønsker at vi klarer å avgjøre på de to neste kampene.

Jeg er ganske sikker på at vi skal klare 4 poeng, men litt usikker på 5-6. En uavgjort her ville roet nervene mine enormt mye. ::)

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7626
    • Vis profil
Sv: Premier League 22/23
« Svar #49 på: 15. Mai 2023, 21:38 »
Dette kan bli stygt. Nå kan fordelen i form av målforskjell ryke. Vi trenger fort 6 poeng dersom Pool slår Villa. Eller, vi kan jo alltids knuse Leicester selv, for de ser ikke særlig bra ut. Problemet er at Pool gjerne knuser Soton i siste runde.
« Siste redigering: 15. Mai 2023, 22:17 av Eriksen »

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2139
    • Vis profil
Sv: Premier League 22/23
« Svar #50 på: 16. Mai 2023, 08:22 »
Dette kan bli stygt. Nå kan fordelen i form av målforskjell ryke. Vi trenger fort 6 poeng dersom Pool slår Villa. Eller, vi kan jo alltids knuse Leicester selv, for de ser ikke særlig bra ut. Problemet er at Pool gjerne knuser Soton i siste runde.

Ber til høyre makter om at vi tar 6 poeng på de to neste!
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Jonny

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 659
    • Vis profil
Sv: Premier League 22/23
« Svar #51 på: 16. Mai 2023, 13:22 »
Me kan fort komme til å rote CL plassen vekk til Liverpool no.  :( Trur L-pool tar 6 poeng på dei 2 siste kampane sine.
Dei vinner sannsynlig 1-0 mot Villa, og mot Southampton vinn dei nok klart. Vårt håp er at Villa klarer å snyte dei for poeng på lørdag.
Vinner vi kampen på torsdag mot Brighton, trur eg me klarer topp 4 og CL-plass. For eg trur me slår Leicester hjemme på mandag. Kampen mot Chelsea kan vippe begge veier, og Brighton kan også stikke kjepper i hjulene for oss.   Dette etter å ha sett kampen Arsenal -Brighton :-\
La oss håpe at Eddie Howe har ein god plan om korleis Brighton skal tas på torsdag.  Tar vi den bør dette gå  8)

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7626
    • Vis profil
Sv: Premier League 22/23
« Svar #52 på: 16. Mai 2023, 14:49 »
Glad Liverpool ikke scoret flere i går, for det kunne fort blitt mye mer, og jeg forventet at det skulle blitt styggere enn det ble. Brighton har hatt veldig mange kamper i det siste med mange spillere på skadelisten. Håper det spiller litt inn. Siste kampen viser likevel at de fortsatt har mye å by på. Man vet dog aldri hvilket Brighton som møter opp. ::)
« Siste redigering: 16. Mai 2023, 15:58 av Eriksen »

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Premier League 22/23
« Svar #53 på: 17. Mai 2023, 09:45 »
Da ble det ikke Premier League på Sunderland neste sesong. Røk ut i kvaliken mot Luton. Litt synd, vært kult med derby igjen.

Muligheter for et annet lokallag fortsatt, Boro som møter Coventry i semi i dag. Boro styres av Michael Carrick som har gjort det meget bra, han er jo Newcastlegutt i tillegg. Håper de karrer seg opp, så vi kan få litt lokal rivalisering.
No fate but what you make

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7626
    • Vis profil
Sv: Premier League 22/23
« Svar #54 på: 17. Mai 2023, 18:41 »
Toney suspendert i 8 måneder!

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7626
    • Vis profil
Sv: Premier League 22/23
« Svar #55 på: 19. Mai 2023, 14:58 »
Dersom vi slår Leicester vil vi oppnå vår tredje høyeste poengsum etter at Premier League gikk over til 38 kamper istedenfor 42! Kun slått av 93/94 (77p) og 95/96 (78p) sesongene. Vi har også akkurat nå den beste målforskjellen vi har oppnådd siden 93/94. Resultatene denne sesongen er på nivå med "The Entertainers"!

En rekord som vi allerede har sikret å slå: "Newcastle will finish the season with the fewest top flight defeats in their history"
« Siste redigering: 19. Mai 2023, 15:17 av Eriksen »

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2139
    • Vis profil
Sv: Premier League 22/23
« Svar #56 på: 19. Mai 2023, 15:24 »
Dersom vi slår Leicester vil vi oppnå vår tredje høyeste poengsum etter at Premier League gikk over til 38 kamper istedenfor 42! Kun slått av 93/94 (77p) og 95/96 (78p) sesongene. Vi har også akkurat nå den beste målforskjellen vi har oppnådd siden 93/94. Resultatene denne sesongen er på nivå med "The Entertainers"!

Satt akkurat å så på dette før jeg leste innlegget ditt. Gikk igjennom alle tabell posisjoner siden PL oppstart 1992. ;D
Kan også nevne at vi har mulighet til å tangere vår målforskjell positivt denne sesongen med 38 kamper spilt. i 95/96 sesongen hadde vi +29 og i 96/97 +33. I stående stund har vi +35.

Dette kan bli tidenes sesong for oss Newcastle supportere i PL.  :) Må jo huske på at PL har blitt en hardere liga siden 90 tallet.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7626
    • Vis profil
Sv: Premier League 22/23
« Svar #57 på: 20. Mai 2023, 16:41 »
Deilig med 1-0 til Villa! Men det burde vært mer! Skjønner ikke hvorfor Watkins tar den straffen.. Har scoret på 4 av 9 straffer for Villa og er ute av scoringsform..
« Siste redigering: 20. Mai 2023, 16:55 av Eriksen »

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7626
    • Vis profil
Sv: Premier League 22/23
« Svar #58 på: 20. Mai 2023, 18:07 »
DEILIG!! Nå MÅ det vel gå hele veien inn! Vi trenger kun 1p!
« Siste redigering: 20. Mai 2023, 18:11 av Eriksen »

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2139
    • Vis profil
Sv: Premier League 22/23
« Svar #59 på: 20. Mai 2023, 18:24 »
Et flott resultat i dag så nå må vi bare gi alt vi har på mandag.

Selv med to tap kan vi klare oss iht. CL, men ingen ting er vel bedre å vinne mot Leicester på St James på mandag for å sikre det vi har ventet på år etter år.

Håper vår drøm går i oppfyllelse!  :)
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.