20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2015  (Lest 289357 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

asim187

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 104
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1305 på: 01. Sep. 2015, 16:10 »
Virgil van Dijk til Southampton.....
http://www.tv2.no/2015/09/01/sport/7324668

Anders Nordeide

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 348
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1306 på: 01. Sep. 2015, 16:17 »
Vuckic på lån til Wigan ut sesongen

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1307 på: 01. Sep. 2015, 16:21 »
Vuckic på lån til Wigan ut sesongen

Det er vel heeelt greit :). Sannsynligheten for at vi overrasker med en nytt kjøp før vinduet lukker er vel 0.000000001 :(

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1308 på: 01. Sep. 2015, 16:56 »
Vuckic på lån til Wigan ut sesongen

Skal ha signert ny kontrakt også, noe jeg ikke helt skjønner.
Nå skal fyren spille league one, er 23 år gammel, og er meget skadeutsatt.
Ser ikke helt hvordan han skal slå gjennom på førstelaget etter låneoppholdet.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1309 på: 01. Sep. 2015, 21:01 »
Vuckic på lån til Wigan ut sesongen

Skal ha signert ny kontrakt også, noe jeg ikke helt skjønner.
Nå skal fyren spille league one, er 23 år gammel, og er meget skadeutsatt.
Ser ikke helt hvordan han skal slå gjennom på førstelaget etter låneoppholdet.

http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/transfer-news/newcastle-united-transfers-haris-vuckic-9970486

Fått tilbud om kontrakt, tvilsomt han signerer. Blir gjort for at han ikke skal reise gratis neste sommer. Har han fått kontraktstilbud og avslår, har Newcastle fortsatt krav på kompensasjon.

« Siste redigering: 01. Sep. 2015, 21:58 av Geordie »
No fate but what you make

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1310 på: 01. Sep. 2015, 21:06 »
Han HAR signert og blitt lånt ut.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1311 på: 01. Sep. 2015, 21:57 »
No fate but what you make

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1312 på: 01. Sep. 2015, 22:25 »
Meget overraskende ja. Men er nok bare for å sikre seg litt penger hvis han skulle gjøre det bra i Wigan nå. Aldri i livet om han kommer til å spille førstelagsfotball for Newcastle igjen.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1313 på: 01. Sep. 2015, 22:40 »
Ja, snodig både denne og med Sammy. De burde da kunne ordne seg langt bedre vilkår og ikke minst spilemuligheter som Bosman-spillere?
No fate but what you make

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1314 på: 01. Sep. 2015, 22:43 »
Tja, om Wigan og Cardiff betaler noe mer i lønn enn det Newcastle gjør tviler jeg vel på men. Og begge to har vel funnet sitt nivå. Cardiff ønsker vel å kjempe om opprykk til PL mens Wigan vil kjempe i toppen i League One.

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1315 på: 19. Sep. 2015, 06:25 »
Hjelper heller ikke at vi har brukt høyrebeinte spillere på venstrekant de siste sesongene. Obertan, Gouff, Jonas, Santon.... Holder på å grine hver gang en overgang blir brutt fordi klovnen på venstrekant må stoppe opp for å få ballen på høyrebeinet. 2-1 målet mot Southampton derimot, klassisk, deilig mål som resultat av at vinegn er på riktig side og bare kan måke ballen hurtig inn i feltet til medspillere på løp! Sett alt for sjelden...

Javel... Er vel minst like effektivt å ha en ving som kan gå innover i banen, som Robben, Messi, Ronaldo, osv.  Jeg mener at venstrebente venstrevinger og omvendt er gammeldagse, og effektiv, fin angrepsfotball, burde spilles mer gjennom midten, slik som alle topplag gjør med "feilbente" vinger.. Samtidig kan vi få innlegg fra backene våre Janmaat og Haidara... Haddde du likt å se Robben på venstrekanten slå innlegg,,eller spille slik som han gjør nå? Hadde du likt Messi slå innlegg langs venstrekanten eller spille slik han gjør nå? Kanskje en treig ving med en EKSTREMT god innleggsfot, og en ustoppelig hodespiller haddde vært å foretrekke på "riktig side"... Men nå mener jeg store spisser ikke skaper den samme trusselen som hurtige, kreative, tekniske gode avsluttere, og det samme gjør ikke vinger på "riktig side"... Synes dette fungerer utmerket og virker som en helt riktig løsning når vi ser hvordan alle topplag velger små spisser med vinger som går innover i banen... Det omvendte mener jeg ville vært et missbruk av disse spillernes kvaliteter..

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1316 på: 19. Sep. 2015, 06:51 »
Flott (?!) med Thauvin altså, men det virker så jævlig planløst alt vi driver med. Kjøper Sissoko, de Jong, Cabella, Marveaux og Wijnaldum, som alle skal spille offensiv midtbane, uten at noen får spille offensiv midtbane, så kjøper vi plutselig en spiss som trenger innlegg, og da må plutselig Cabella ut for å gi plass til en ving. Som denne sesongen ville spille i en tierrolle. Vi er som et jævla fattigmanns Real Madrid, med Carr i rollen som Florentino Perez. En mann som innimellom finner en spiller han liker, og som dermed skal kjøpes, koste hva det koste vil. Om spilleren passer inn i spillestilen, eller om manageren vil ha spilleren, det er det liksom ikke så farlig med.

I tillegg, €17m og Cabella? Dette blir jo soleklart ny overgangsrekord, blir det ikke?

Nå har vi fått ny trener, og da er det naturlig at en targetspiss som blir hentet inn, ikke har de rette spillerne rundt seg fra før av... MClaren skulle sikkert gjerne hatt dette da han kom, men ble nødt til å hente begge deler...

Nå har vel Wijnaldum, Sissoko og  Cabella blitt brukt som offensive midtbanespillere... Så skjønner ikke hva du prater om... Sissoko kan nok også brukes med hell sentralt som en indreløper, og har sikkert fått denne rollen noen ganger og, noe som må kunne forsvares... Ser ikke helt hva du klager for?...  Fattigmanns Real ja... For en beskrivelse av Carr... Koste hva det koste vil? Newcastle har vært sta som esler i forhandlinger begge veier, og fått spillere til knallpriser,, mens andre har gått ut for gode summer... Før denne sommeren hadde vi vel netto tjent mest i hele PL på overganger siden opprykket, og samtidig ser vi på papiret ut til å ha et sterkere, mer spennende lag, med mange unge spennende spillere i tillegg... Cabaye inn for 5, ut for 20(i det han passerte 30 år),, Debuchy inn for 2 ut for 12,,, Sissoko inn for 2,  4 år yngre Janmaat erstattet Debuchy for kun 5, og virker å holde et høyt nivå. Haidara for 1, De Jong gratis... Ayoze, 1? Nå er det vel Wise som skulle sjefe, og bestemme hvem som skulle inn og ut en periode. Carr virker som en speider i verdensklasse når vi se hvor billige klassespillere han har funnet, og hvor mye profitt vi har fått på enkelt av spillerne.. Cabella(selv om jeg så for meg mer i hans første sesong), kostet vel rundt 6-7, noe som er langt lavere enn man skulle tro at en så spennende spiller ville koste...

Nei, dette er langt fra noen overgangsrekord.... Ser ikke helt problemet med å låne vekk Cabella... For det første har han sikkert godt av å finne tilbake til gamle takter i den franske ligaen med fast spilletid... Med alle innkjøpene kunne han fort blitt sittende mye på benken og aldri fått etablert seg... Cabellla var kanskje en nødvendig part i avtalen for å få Thuyvin. Hvis ikke hadde nok isåfall Thuyvin kostet enda mer... Og Thuyvin er jo en av de mest spennende spillerne på markedet... Kan fort markere seg sterkt i PL, med sine ekstremkvaliteter... Visstnok et litt dårlig rykte,, men på den annen side,, kan vi ha sikret oss en spiller som kan dominere kamper nesten på egenhånd...Dette er snakk om en spiller som har vært i søkelyset til mange av de største klubbene... Og ikke uten grunn..

Nå har vi riktignok slått på stortromma... Vet ikke om jeg skal si endelig, for vi har nesten alltid klart å bygge oss opp med billige spillere, og drive klubben sundt. Uansett så er Mitrovic en spiss som var ettertraktet rundt omkring, og den prisen var ikke akkurat noe overpris... Hvis Mbebe viser seg som det enorme stoppertalentet han sies å være, forsvarer han også en slik pris.. Mens Wijnaldum årets spiller i Nederland, i utgangspunktet en vesentlig forsterkning, er heller ikke noe jeg klager over... Klubben trengte nok å handle litt kvalitet, for å ikke risikere å bli en nedrykkskandidat igjen.. Det hadde isåfall kostet klubben mye mer enn alle spillerne vi har hentet i sommer... Til tross for direkte opprykk, noe jeg ikke ville regnet med heller... De beste spillerne ville forsvunnet, og vi hadde trengt tid på å reise oss... Sist opprykk kom overaskende lett og hurtig, og jeg er redd det ikke vile blitt like lett en evt neste gang... Ikke bare økonomisk,, med alle disse flere hundre millionene tapt, men å se hele laget gå i filler. Alt fra talenter, til spillere med kvalitet som kan tilføye de fleste PL lag noe...

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1317 på: 19. Sep. 2015, 07:09 »
Van Dijk ville vært klasse, finnes ikke tvil i mitt hjerte. Jeg drømmer fortsatt litt om Stefan Johansen jeg da, synes han viser klasse i det meste han gjør og har en kreativitet og hurtighet i tankegang som vi savner sentralt. Pluss at han nå kan spille offensivt såvel som defensivt.

Mer og mer tilbøyelig til å være enig. Johansens potensiale er stort, og han har i mine øyne langt mer å fare med enn Colback offensivt. Langt mer komplett enn alle de tre sentrale (Anita, Colback og Tiote). Føler det neste steget hans er å prøve seg i en stor liga, når han er SPLs beste spiller. En gamble jeg mener er verdt å ta.

At han er god og kunne klart seg like bra som de vi har skal jeg ikke si noe imot... Men er negativ til åæ hente spillere som Johansen som knapt styker laget,,(om han ikke flopper), fremfor å kjøpe en som virkelig forsterke oss betraktelig... Hvis vi skal hente spillere som holder samme nivå som de vi har, kan vi nesten like gjerne spare pengene og satse på dem vi har.  Stallen vår er det ikke noe i verien med,,, det er vel heller kvaliteten.. Om Johansen styrker oss er det så marginalt, at det blir nesten som å kjøpe han bare for å kjøpe han... Spar,, eller gå for en som virkelig forsterker oss...

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1318 på: 19. Sep. 2015, 07:16 »
José Enrique klar for WBA.

Lurer på hvor mye vi hadde hatt å tape på å prøve å hente han tilbake. Måtte vel kunnet klare å konkurrere med WBA på alle områder...

Nå har jo Enrique vært svak i Liverpool.....
Hvorfor skal vi da hente han tilbake? Da satser jeg like gjerne på en ynge Haidara eller Dummet som begge kan utvikle seg...

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1319 på: 19. Sep. 2015, 13:17 »
Hjelper heller ikke at vi har brukt høyrebeinte spillere på venstrekant de siste sesongene. Obertan, Gouff, Jonas, Santon.... Holder på å grine hver gang en overgang blir brutt fordi klovnen på venstrekant må stoppe opp for å få ballen på høyrebeinet. 2-1 målet mot Southampton derimot, klassisk, deilig mål som resultat av at vinegn er på riktig side og bare kan måke ballen hurtig inn i feltet til medspillere på løp! Sett alt for sjelden...

Javel... Er vel minst like effektivt å ha en ving som kan gå innover i banen, som Robben, Messi, Ronaldo, osv.  Jeg mener at venstrebente venstrevinger og omvendt er gammeldagse, og effektiv, fin angrepsfotball, burde spilles mer gjennom midten, slik som alle topplag gjør med "feilbente" vinger.. Samtidig kan vi få innlegg fra backene våre Janmaat og Haidara... Haddde du likt å se Robben på venstrekanten slå innlegg,,eller spille slik som han gjør nå? Hadde du likt Messi slå innlegg langs venstrekanten eller spille slik han gjør nå? Kanskje en treig ving med en EKSTREMT god innleggsfot, og en ustoppelig hodespiller haddde vært å foretrekke på "riktig side"... Men nå mener jeg store spisser ikke skaper den samme trusselen som hurtige, kreative, tekniske gode avsluttere, og det samme gjør ikke vinger på "riktig side"... Synes dette fungerer utmerket og virker som en helt riktig løsning når vi ser hvordan alle topplag velger små spisser med vinger som går innover i banen... Det omvendte mener jeg ville vært et missbruk av disse spillernes kvaliteter..

Du som driver å sutrer over at andre ikke setter seg inn sakene før de uttaler seg, når prøvde vi å spille med innovervinger sist? Jonas? Sissoko? Marveoux? Obertan? Siste gang det skjedde var vel med Ben Arfa, men holdt tydeligvis ikke mål på andre områder.

I prinisppet ikke uenig, om vi hadde hatt et lag som er satt opp for å spille med innovervinger, men det har vi så og si aldri vært. Og kjøpet av Mitrovic tilsier neppe at vi har tenkt til å gjøre det i fremtiden heller.
« Siste redigering: 19. Sep. 2015, 13:23 av Geordie »
No fate but what you make