20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Paddy Kenny  (Lest 11601 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Paddy Kenny
« Svar #30 på: 11. Sep. 2009, 01:45 »
Efedrin gir vel samme effekt som å drikke 10 kopper kaffe, så jeg synes denne straffen var veldig streng.

Skal selvsagt bli straffet, men 9 måneder synes jeg er litt drøyt.


Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Paddy Kenny
« Svar #31 på: 11. Sep. 2009, 11:18 »
Efedrin står på dopinglista, er forbudt å bruke i idrettssammenheng, og vil medføre utestengelse fra idretten på linje med andre forbudte stoffer. Efedrin påvirker sentralnervesystemet og blir ofte omtalt som et "amfetamin-light"-stoff. Preparatet har blant annet blitt brukt i kampsport for å oppnå økt reaksjons- og konsentrasjonsevnet. Efedrin brukes også for å orke mer på trening, føle seg piggrere.
http://www.anti-doping.no/t2.asp?p=68471

Man skal utestenges for bruk av disse midlene, det er jeg enig i. Man kan ikke springe rundt som en duracell kanin uten å bli sliten i fotballen, det blir jo juks.
Enig i at han skal straffes, å jeg er enig i at alle forbund burde ha samme straff for uansett hva slags dopingmidler som brukes.
Dette er eneste måten å bli kvitt juksemakerene på.
Jeg er å posetiv til lange straffer, kansje 10 år som minste straff, da blir det kansje lettere kvitt disse problemene. (noe jeg tror de aldri greier) Desverre.
« Siste redigering: 11. Sep. 2009, 11:20 av Lars Arild Stordal »
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Sv: Paddy Kenny
« Svar #32 på: 11. Sep. 2009, 18:44 »
Ikke for å være frekk Lars, men jeg kan ikke forstå at du kan mene dette. Efedrin er ikke doping, det er medisin som blir brukt ved sykdom. Ja, det står på dopinglista, men en frisk person som bruker efedrin har ingen stor effekt av det. Det er jo stor forskjell på det og en person som bevisst bruker bloddoping eller anabole steroider for å få en utrolig økning i prestasjoner.

Hvis en person som kjører i 60 kmt i 50-sonen er uheldig å kjører ned og dreper en person, så skal ikke han dømmes til 21 års fengsel fordi han dreper en person. Han har brutt loven, men det må jo brukes litt skjønn når det gjelder straffeutmåling.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Paddy Kenny
« Svar #33 på: 13. Sep. 2009, 12:27 »
Vel. Kjører du i 60 i 50-sonen, så har du jo kjørt altfor fort. Og hvis du da kjører ned en person, så kan du heller ikke forvente å slippe unna med en ørliten bot eller full frifinnelse. Du kan ikke si til politiet at "60 er da ingen hastighet", når du tross alt har brutt fartsgrensen (og da er forskjellen på 1 og 10 km/t uvesentlig) og tatt livet av en person. Selv om du sikkert ikke kjørte ned vedkommende bevisst, og man svært sjelden får 21 år for uaktsomt drap, så kan du ikke forvente å få gå fri av den grunn.

Å innta efedrin er kanskje det samme som å kjøre i 60 i 50-sonen. Men du har like fullt brutt loven. Og da skal du straffes for det. Og alle som har kjørt bil en stund vet at 60 betyr at du trenger lenger tid på å stoppe, enn ved 50. Og det kan utgjøre forskjellen på liv og død. Og hvis vi da sammenligner dette med efedrin, så blir det helt feil å si at efedrin ikke har noen effekt og at det ikke er doping.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Sv: Paddy Kenny
« Svar #34 på: 13. Sep. 2009, 14:13 »
Selvsagt har du brutt loven og må straffes. Men poenget mitt er at det ikke skal straffes like hardt som et planlagt øksemord.

Greit nok at han skal straffes, men utestengelse på livstid synes jeg blir for dumt...

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Paddy Kenny
« Svar #35 på: 13. Sep. 2009, 22:08 »
Gidder ikke å gå inn i en diskusjon om andre strafferammer innen de som er nevnt over.
Vi snakker om doping, jo det er doping å effekten kan merkes. Jeg kan selv skrive under på det.
Jeg mener at ALL bruk av doping skal straffes hardt, å det skal være strenge straffer. Det er eneste mulighet for kansje å bli kvitt problemene. Vi kan ikke bare se mellom fingerne å basere oss på at det er et light dopingmiddel, da blir man aldri kvitt det.
Dette er min mening å noe jeg står for.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Ipt

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 518
    • Vis profil
Sv: Paddy Kenny
« Svar #36 på: 13. Sep. 2009, 22:52 »
Så hasj skal straffes på lik linje med bloddoping, epo-typer etc?

Eksempel er jo syklisten Tom Boonen. Ble tatt for å ta kokain til fest og utenfor konkurranse. Skal han straffes på lik linje med en som har bloddopet seg for å oppnå bedre resultater?

Selvfølgelig ikke mener jeg. I slike tilfeller hvor det er i ingen forbindelse med konkurranse eller ikke virker prestasjonsfremmhevende bør jo utøveren bli straffet etter vanlige regler/lover som en normal person.
Så kan du eventuelt snakke om at den straffen bør være strengere enn for en vanlig borger fordi han/hun skal være en rollemodell.

VepsoO

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1520
    • Vis profil
Sv: Paddy Kenny
« Svar #37 på: 13. Sep. 2009, 22:55 »
Skal idrettsutøvere straffes for bruk av kokain og hasj, burde de strengt tatt bli utestengt for brukt av alkohol og.

Jeg synes det blir for dumt. Prestasjonsfremmende doping skal man straffes hardt for. Men de kan røyke seg stein vær gang de har ferie for min del. Det har ingenting med prestasjonene å gjøre, og de burde selvfølgelig ikke straffes ved slik bruk.
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Paddy Kenny
« Svar #38 på: 13. Sep. 2009, 23:01 »
Ipt: Når ble hasj doping? Kan vel ikke si at det fremmer prestasjonene.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Ipt

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 518
    • Vis profil
Sv: Paddy Kenny
« Svar #39 på: 13. Sep. 2009, 23:08 »
Er jo det som er poenget mitt. Kokain, hasj og lignende kan jo ikke straffes som doping.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Paddy Kenny
« Svar #40 på: 13. Sep. 2009, 23:31 »
Nei, og efedrin kan han meget vel ha fått i seg i forbindelse med sykdomsforebygging. Jeg syns det må utvises skjønn i slike saker.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Paddy Kenny
« Svar #41 på: 14. Sep. 2009, 17:27 »
Det er din forbannede plikt som toppidrettsutøver å være 100% sikker på at du IKKE får i deg stoffer som står på dopinglista. Hvis du kjøper nesespray for forkjølelse uten å ha forhørt deg med noen lege eller farmasøyt eller noe som helst, så er sjansen stor for at du senere vil kunne teste positivt for efedrin. Men da er det du som toppidrettsutøver som har vært uforsiktig, og da skal du straffes. Enkelt og greit.

Alle toppidrettsutøvere skal være klar over at efedrin står på dopinglista. Dermed må du være veldig bevisst når du investerer i medisin for diverse sykdom at du enten investerer i produkter som ikke inneholder forbudte stoffer eller at du på en eller annen måte får godkjent et unntakstilfelle. Hvis så er mulig.

Og hvis du som toppidrettsutøver tar hasj eller kokain på en fest eller noe sånt, så er du bare stokk dum, og fortjener å bli straffet. Jeg er ingen lege, og vet ikke helt hvilken innvirkning disse stoffene har på kroppen til en toppidrettsutøver. Men uansett om det har positiv eller negativ effekt, når det står på dopinglista, så står det på dopinglista, og da skal du straffes deretter. Og det å ha i seg narkotiske stoffer som toppidrettsutøver er ren idioti. Og idioti bør straffes.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Ipt

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 518
    • Vis profil
Sv: Paddy Kenny
« Svar #42 på: 14. Sep. 2009, 17:48 »
Idioti skal straffes? Hehe. Den uttalelsen var ikke særlig politisk korrekt=)'
Bør vi straffe idioter i resten av samfunnet?

Men hvis en person som ikke er veldig intelligent eller systematisk av seg, men likevel er verdens beste utøver i en idrett. Skal da denne person bli straffet så hardt fordi han/hun begår en ubetydelig feil, for noe som ikke er prestasjonsfremmhevende.
Det blir som du sier. Da straffer man idioti og ikke dopere.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Paddy Kenny
« Svar #43 på: 14. Sep. 2009, 18:00 »
Ubetydelig feil? Hvis du bruker en medisin som inneholder efedrin, eller spor av det, og du avir en positiv dopingprøve, så har du som utøver gjort en feil som ikke er ubetydelig, den er skjebnesvanger. Og ja, det skal du straffes for.
Med mindre du kan bevise at denne medisinen ikke har inneholdt et forbudt stoff, eller du kan bevise at det ikke er gitt noen som helst informasjon om at dette legemidlet inneholder et forbudt stoff.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Rissen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1192
    • Vis profil
Sv: Paddy Kenny
« Svar #44 på: 14. Sep. 2009, 18:05 »
Folk har peiling ja ! :P

Du kan springe en 2-3 ganger mer en normalt ?? Og det er ikke doping ??
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.