Fotball > Fotballens verden

Tribunebråk!!

(1/2) > >>

Bjørn:
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=277197

Ja, da var det i gang igjen i Sør Amerika...hva er det som feiler folk? kan de ikke bare se kampen istede for å stikke hverandere i hjel hele tiden!!!

Italienere og Sør-Amrikanere er jo gærne i hodet!!

Skal ikke trekke alle under en kam, men det er jo sjukt!

Spørsmålet mitt er vel heller når dette kommer tilbake til Engelsk fotball, og om det er noe vi i Norge bør begynne å frykte etterhvert??
Kanskje ikke slike ville tilstander, men tribunebråk generelt!

Bjørn - Dear Chasey Lain!!

Lasse:
sjukesjuke folk... for de som har sett "football factory" (regner med de fleste har sett den), så tror jeg for min del at dette er noe som kan skje i norge også, som i feks en kamp mellom SK Brann og VIF. Begge disse lagene har utrolig engasjerte supportere, og jeg tror at det bare er et spørsmål om tid før de (vi) braker sammen, enten det er under,før eller etter kampen. :roll:

Joakim:

--- Sitat fra: "Lasse Rødland Mikkelsen" ---sjukesjuke folk... for de som har sett "football factory" (regner med de fleste har sett den), så tror jeg for min del at dette er noe som kan skje i norge også, som i feks en kamp mellom SK Brann og VIF. Begge disse lagene har utrolig engasjerte supportere, og jeg tror at det bare er et spørsmål om tid før de (vi) braker sammen, enten det er under,før eller etter kampen. :roll:
--- Slutt sitat ---

Jeg tror det var større sjanse for det før, når Klanen var mer opptatt av sin stolthet, og var villig til å bruke vold for å forsvare sin stolthet over å være Enga-supportere og Klanen-medlemmer. Jeg vil tro at dette gradvis endret seg på 90-tallet når Vålerenga sleit med økonomien og Klanen måtte ta i et tak for å hindre i at klubben i deres hjerte gikk konkurs.

Med det vil jeg også si at de som har fulgt Vålerenga i motgang og medgang de siste ti årene, eller kanskje mer, fortjener all respekten de kan få. Men jeg vil påstå at Klanen i dag preges mer av ungdommen, som har kommet til først de aller siste årene, og jeg vil tro at medlemsmassen i Klanen har økt betraktelig etter fjorårets kanonsesong. Og disse medgangssupporterne har jeg null respekt for. Men det er de som kan finne på å yppe til bråk dersom Vålerenga skulle gå på en smell.

Det har jo vært tendenser til slike sammenstøt mellom Brann-supportere og RBK-supportere og MFK-supporter mot RBK-supportere, da de har et betent forhold seg imellom. Nå tror jeg derimot at vi gradvis vil se mindre slikt bråk i Norge. Supporterne har roet seg i større grad. Men alle norske klubber har jo enkelte voldelige grupper av supportere, som fort kan yppe til bråk. Vi så jo hva som skjedde etter Vålerenga-Djurgården i Royal League. Selv om jeg tror svenskene er verre enn oss nordmenn på det området.

Thomas Beckheim:
Her helt sykt å se på de bildene der.. Hva pokker gjør slike folk på fotballkamper?

Glad vi ikke har slike tilstander i "trygge Norge"

UrzaiZ:
De er ikke helt frisk i hodt sitt der nede i Sør Amerika.
Hva skjer i hodt på en fyr når han kan stikke ned en person pga at han holder med et rivaliserende lag..da er hatet ganske sterkt ja.

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

Skift til full visning