20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2007  (Lest 91888 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2007
« Svar #330 på: 26. Juni 2007, 16:48 »
Personlig mener jeg det er mange som er bedre enn Ijeh i Tippeligaen. Helstad, Nannskog/Gunnarson, Iversen (vel og merke når han ikke står bom stille med hoftefeste og lurer på hvor i all verden det ble av ballen) og Edu.

Ijeh er en god spiss, bevares, men veldig mange av de sjansene han har fått har også hans konkurrenter om toppscorertittelen villet score på. Når du får stå mutters alene på 20 meter med åpen vei mot mål, og har en så god skuddfot som Ijeh, så sier det seg selv at du scorer mål. Og når du får gå opp helt alene på fem meter skal en god spiss score mål.

Helstad har så langt denne sesongen vist hvorfor jeg ikke ønsket å selge han.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Håvard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2007
« Svar #331 på: 26. Juni 2007, 17:04 »
Ijeh har 5 og Edu har 0...

Regner vi u21 kamper?

Det er feil. Vet at Edu har A-landskamper, og når jeg sjekker Lyn.no nå ser jeg at han har 9. Trodde det var mer, men...

Regner vi U-kamper er jeg sikker på at han har maaange flere enn Ijeh.

Nigerias landslagsstab mener tydeligvis Edu er bedre enn Ijeh også for øyeblikket, og det gjør jeg og. Gidder uansett ikke krangle om det, umulig å komme med noe bevis uansett.

Ifølge Wikipedia hadde han ingen, men det kan jo være altslags feil der.

Trodde han bare spilte på u21-laget, var derfor jeg spurte om det...

Jeg er enig med DjMattis i at Edu kan/kommer til å bli bedre enn Ijeh, men han er det ikke enda.

Til Ijehs forsvar på hvorfor han har få landslagskamper så ville han få svensk pass for å kunne spille for Sverige, men fordi det tok for lang tid fant han ut at han kunne spille for Nigeria. Men naturligvis kunne han sikkert fått spilt flere kamper for Nigeria i de årene etter han bestemte seg for å spille for dem. Men så kan vi jo og legge til at han har hatt blant andre Martins, Kanu og Agahowa foran seg i spisskøen. Og alle disse er bedre enn de beste spissene i tippeligaen.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2007
« Svar #332 på: 26. Juni 2007, 17:38 »
Personlig mener jeg det er mange som er bedre enn Ijeh i Tippeligaen. Helstad, Nannskog/Gunnarson, Iversen (vel og merke når han ikke står bom stille med hoftefeste og lurer på hvor i all verden det ble av ballen) og Edu.

Ijeh er en god spiss, bevares, men veldig mange av de sjansene han har fått har også hans konkurrenter om toppscorertittelen villet score på. Når du får stå mutters alene på 20 meter med åpen vei mot mål, og har en så god skuddfot som Ijeh, så sier det seg selv at du scorer mål. Og når du får gå opp helt alene på fem meter skal en god spiss score mål.

Helstad har så langt denne sesongen vist hvorfor jeg ikke ønsket å selge han.

Helt enig i alt dette. På sitt beste er både Iversen og Winters også bedre enn Ijeh, men de er litt hoftefestespisser begge to. Og Iversen hadde heller ikke kommet så veldig langt uten albuene og holdinga. Det trekker jo litt ned.

Sitat
Til Ijehs forsvar på hvorfor han har få landslagskamper så ville han få svensk pass for å kunne spille for Sverige, men fordi det tok for lang tid fant han ut at han kunne spille for Nigeria. Men naturligvis kunne han sikkert fått spilt flere kamper for Nigeria i de årene etter han bestemte seg for å spille for dem. Men så kan vi jo og legge til at han har hatt blant andre Martins, Kanu og Agahowa foran seg i spisskøen. Og alle disse er bedre enn de beste spissene i tippeligaen.

Siden dere er opptatt av hvem som er best akkurat nå, så kan jeg jo nevne at jeg har sett litt på troppene til Nigeria etter Mikel og Edu tok av, og jeg kan love deg at Edu står foran Ijeh i køen akkurat nå. Så Nigerianerne mener tydeligvis han er den beste for øyeblikket...

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2007
« Svar #333 på: 26. Juni 2007, 17:39 »
Edu!!
Ijeh er den mest patetiske spilleren i norsk liga men han er ein knakande god goalgetter, men Edu har  bedre potensiale og generelle ferdigheter.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Fredrik

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2408
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2007
« Svar #334 på: 26. Juni 2007, 17:44 »
Jeg har bare en ting å si om Chinedu Ogbuke. Han er for god for Tippeligaen, og la meg bare sette det litt i perspektiv. Solskjær vs Edu. Solskjær har tilbragt en "mannsalder" i Manchester United og har vært svært heldig med begrensede ferdigheter i forhold til ligaens kvaliteter. Med Edu er det motsatt. Han har for gode ferdigheter for Lyn og Tippeligaen. Dermed trenger man gjerne ikke være rakettforsker for å finne ut at Edu kommer til å forlate Norges gjeveste liga om ikke altfor lenge. Nå er jo Solskjær mye eldre enn den nigerianske diamanten(samme klasse som Mikel nesten), men perspektivet står seg.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Håvard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2007
« Svar #335 på: 26. Juni 2007, 19:21 »
Siden dere er opptatt av hvem som er best akkurat nå, så kan jeg jo nevne at jeg har sett litt på troppene til Nigeria etter Mikel og Edu tok av, og jeg kan love deg at Edu står foran Ijeh i køen akkurat nå. Så Nigerianerne mener tydeligvis han er den beste for øyeblikket...
Det var du som sa at Edu ER den beste spilleren akkurat nå.

Sitat
Edu er Tippeligaens beste spiller, og kommer til å spille i en toppklasseliga om noen år. Det gjør ikke Ijeh for å si det sånn.

Edu er sinnsykt god når han har dagen, men ellers er han ikke så god synes jeg. Men som sagt når han har dagen er han alt for god til tippeligaen og han vil bli mye bedre enn det Ijeh er.

Men men, du mener det og jeg mener det. Vi blir ikke enige uansett så det er ikke noe å diskutere noe særlig videre på...
« Siste redigering: 26. Juni 2007, 19:23 av Håvard »
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Ø.L

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 310
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2007
« Svar #336 på: 27. Juni 2007, 13:14 »
Vel Edu vs Ijeh blir man vel aldri enig i. Det eneste jeg vil si er at Edu har et mye reportoar enn Ijeh, korrekt meg hvis jeg tar feil. De som var på Ullevaal Mandag (herlig match forresten!), og så hele 2-0 målet til Edu, skjønner vel at ikke mange i tipeligaen, om noen, kan gjøre dette igjen.

Ikke lenge til denne mannen er ute av landet, og som jeg nevnte her for lenge siden, det hadde frydet meg om overgangen gikk mellom mine 2 klubber, NUFC kunne f.eks betalt en klekkelig sum til Lyn for en spiller som jobber som faen konstant.
quot;Jeg dro til Nederland full av optimisme, men allikevel sikker på at vi skulle tape"
"Det var grusomt varmt i Nederland, men gutta spilte som om det skulle være +11 grader"
KKR vm kvaliken '93

Newcastle-Lyn

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2007
« Svar #337 på: 27. Juni 2007, 17:54 »
Det er ikke mange i Tippeligaen som kan gjøre det Edu gjorde i forkant av 2-0, men det er mange som kan få det til med det horrible forsvarsspillet RBK viste ved den anledningen. En kan på mange måter si at Edu fikk 2-0 nesten like gratis som 1-0. Og forøvrig var det bare Edu som var nevneverdig god for Lyn. Det var i bunn og grunn Edu mot Rosenborg. For Lyn-laget som helhet eksisterte ikke. Rosenborg valset over det som skulle forestille et Lyn-lag, men uten å skape gode nok sjanser. Når et lag rygger forbi egen keeper og langt inn i eget mål, da er det motstanderens egen feil om de ikke greier å skape store sjanser. Og Eddie Gustafson beviste at han er en høyst middelmådig keeper på 2-1.

Men når det er sagt har jeg sett Edu brenne en god del store sjanser. Både som junior og senior-spiller. Disse sjansene må Edu lære seg å sette om han skal lykkes i utlandet. Foreløpg er Edu bare en noe mer målfarlig versjon av Daniel Braaten. Og det holder ikke i PL.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2007
« Svar #338 på: 27. Juni 2007, 18:25 »
Personlig mener jeg det er mange som er bedre enn Ijeh i Tippeligaen. Helstad, Nannskog/Gunnarson, Iversen (vel og merke når han ikke står bom stille med hoftefeste og lurer på hvor i all verden det ble av ballen) og Edu.

Ijeh er en god spiss, bevares, men veldig mange av de sjansene han har fått har også hans konkurrenter om toppscorertittelen villet score på. Når du får stå mutters alene på 20 meter med åpen vei mot mål, og har en så god skuddfot som Ijeh, så sier det seg selv at du scorer mål. Og når du får gå opp helt alene på fem meter skal en god spiss score mål.

Helstad har så langt denne sesongen vist hvorfor jeg ikke ønsket å selge han.

mange av de sjangsene han kommer til, som gjør det så "enkelt" for ham å skåre er jo på grunn av posisjonerings evenen han har.

Når det gjelder Edu så kommer han til å bli dobbelt så god som ijeh. Tiååeligaen blir en atraksjon fattigere når han stikker. Hadde vært dritgøy om vi hadde kvittet oss med ameobi og kjøpt inn edu.  Jeg har sansen for den mannen, og det at han spiller med hele hjertet er stort+.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Håvard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2007
« Svar #339 på: 28. Juni 2007, 13:09 »
Kan vel poste denne her og når vi snakker om Edu:
Arsenal and Tottenham are battling to sign Lyn Oslo's Norwegian striker Chinedu Ogbuke. (Daily Mirror)

Spennende.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Noreng

  • Gjest
Sv: Tippeligaen 2007
« Svar #340 på: 28. Juni 2007, 15:37 »
Snakker vi om ferdigheter er Edu helt klart best. Han har best teknikk, de beste løpene, best fysikk og bra fotballforståelse.

Snakker vi om målteft, og stabilitet blir det noe helt annet.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2007
« Svar #341 på: 28. Juni 2007, 16:33 »
Håper på Edu i Schalke. Da blir det seriegull på oss snart.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2007
« Svar #342 på: 30. Juni 2007, 21:01 »
VIF - Viking 1-3  ;D

Nok et eksempel på at VIF er et BUNNLAG! Håper vi virkelig blir kvitt dem i år.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2007
« Svar #343 på: 30. Juni 2007, 21:23 »
Uff
Viking e jo eit topplag for øyeblikket
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

djmattis

  • Gjest
Sv: Tippeligaen 2007
« Svar #344 på: 30. Juni 2007, 23:03 »
Og Ijeh skårer igjen...
Lalalalala