20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2007  (Lest 91966 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

plebbster

  • Gjest
Sv: Tippeligaen 2007
« Svar #120 på: 15. Mars 2007, 17:39 »
Corrales er blitt klar, Konè er skada ( Var det Lago igjen? Kanskje Tørum skal skylde på Brann for denne også? haha, taperunge. ) og Dedè Anderson, som er en av Aafks beste spillere, har blitt kasta ut av klubben fordi han slikka litt mye sol på en gang.

Vil ikke si at de to siste dagene har vært så ille. Med mindre det ikke er sånn at Tørum legger skylda på Brann for denne skaden også ( som skjedde på RBKs treningsfelt ). Det ville vært litt surt, uten at vi bryr oss nevneverdig.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2007
« Svar #121 på: 15. Mars 2007, 17:46 »
Kan bli spennende med Brann i år. Tror de kommer til å gjøre det bra. Om det blir gull til noen andre enn Start håper jeg det går til Brann. Skal flytte til Bergen etter sommeren sannsynligvis så dette blir gøy.

En ting jeg er helt sikker på er at Odd ryker rett ned. Får håpe at Tromsø og gjør det men de virket sterke i treningskampene.

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2007
« Svar #122 på: 16. Mars 2007, 16:08 »
Da har Brann kjøpt Jan Gunnar Sollie for 6 millioner kr. Regner med du er fornøyd Pleb? Jeg er ihvertfall svært fornøyd med at vi fikk igjen såpass mye for en spiller vi ikke har bruk for. :)

plebbster

  • Gjest
Sv: Tippeligaen 2007
« Svar #123 på: 16. Mars 2007, 16:46 »
Det er den dårligste handelen jeg noensinne har sett Brann har gjort. Jan Gunnar Solli ( uten E på slutten for øvrig ) kommer til å få en sjanse av meg, men jeg er veldig sikker på at han ikke kommer til å ta vare på den. Har vært pessimist i hele vinter med tanke på den nye sesongen. Det bedrer seg ikke nå.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2007
« Svar #124 på: 16. Mars 2007, 20:44 »
Da har Brann kjøpt Jan Gunnar Sollie for 6 millioner kr. Regner med du er fornøyd Pleb? Jeg er ihvertfall svært fornøyd med at vi fikk igjen såpass mye for en spiller vi ikke har bruk for. :)
6 millioner er kjempebra.

Brann  slutter aldri å overraske hele Norge ved å avsløre hvor dumme de er.
Men det gleder meg veldig at Brann aldri lærer.

Endelig kvitt den spilleren som kun har spilt én virkelig god kamp i sort og hvitt. Ja, Gunda, jeg takker deg for cupfinalemålene. Og jeg takker deg for at du nå er borte.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

plebbster

  • Gjest
Sv: Tippeligaen 2007
« Svar #125 på: 16. Mars 2007, 22:44 »
Da har Brann kjøpt Jan Gunnar Sollie for 6 millioner kr. Regner med du er fornøyd Pleb? Jeg er ihvertfall svært fornøyd med at vi fikk igjen såpass mye for en spiller vi ikke har bruk for. :)
6 millioner er kjempebra.

Brann  slutter aldri å overraske hele Norge ved å avsløre hvor dumme de er.
Men det gleder meg veldig at Brann aldri lærer.


Brann slutter aldri å overraske over hvor dumme vi er?
Jeg vil faktisk påstå at det er mer uintelligent å skylde på motstanderen når sin egen midtstopper mokker ned kjeksmannen nr. 1 ( som for øvrig er skada i hodet igjen! ( surprise? NAH! http://www.dagbladet.no/sport/2007/03/16/495270.html ) enn å kjøpe en dårlig spiller som vi ikke betalte for sjøl.

Gutta i Hardball AS vil nok slite når Solli neppe går for seks millioner kroner igjen.

Men at Brann er dumme og overrasker hele Norge med det, er ca. det svetteste jeg har lest på det forumet her. Hvilke andre dumme ting har vi gjort ?
På spillermarkedet er vi ganske gode. Og vi knuser ikke ansiktet til våre egne spillere. Nei, nå er jeg jævlig spent. ::)

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2007
« Svar #126 på: 16. Mars 2007, 23:23 »
Det er den dårligste handelen jeg noensinne har sett Brann har gjort. Jan Gunnar Solli ( uten E på slutten for øvrig ) kommer til å få en sjanse av meg, men jeg er veldig sikker på at han ikke kommer til å ta vare på den. Har vært pessimist i hele vinter med tanke på den nye sesongen. Det bedrer seg ikke nå.
Nå er ikke jeg Brann supporter (og takk å pris for det), jeg har egentlig ikke noe sånn favorittlag i Tippeligaen, men fra en nøytral stilling tror jeg Brann har gjort et kupp i å kjøpe Solli. Får han en plass på sentral midtbane kan han bli en hit i Tippeligaen i år. Han har vist at han behersker en 4-4-2 som Brann spiller mye bedre enn en 4-3-3 som RBK spiller. Og det er ikke noe å si på talentet til Solli, det har han nok av i massevis. Eneste å sette fingren på er at han gjerne skulle vært mer målfarlig.

Tror fyren har godt av å komme seg bort fra RBK der han ble brukt i alle mulige posisjoner. Får han en sentral midtbanerolle i Brann, tror jeg du vil bli positivt overrasket Mr plebb!

Fredrik

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2408
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2007
« Svar #127 på: 17. Mars 2007, 00:28 »
Topp 5 tror jeg ser sånn ut ved sesongslutt:

1. RBK
2. VIF
3. BRANN
4. LSK
5. LYN/STABÆK

Kan si at jeg ikke holder med noen lag i tippeligaen. Er så og si nøytral supporter/tilskuer i Norge.
Tendenser til sympati hos VIF er det da.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2007
« Svar #128 på: 17. Mars 2007, 01:20 »
Det beste med at Solli har forlatt RBK er at vi forhåpenligvis slipper å se han i nærheten av landslaget igjen. Jeg nekter å tro at NFF-folka deler ut klippekort til Brann-spillere.

borbis

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 461
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2007
« Svar #129 på: 17. Mars 2007, 03:08 »
Ja, da har Brann igjen kjøpt opp løskrutt fra Rosenborg. 6 mill for denna spillern er et røversalg!  ;D
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

“It wasn’t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.”

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2007
« Svar #130 på: 17. Mars 2007, 14:53 »
Brann  slutter aldri å overraske hele Norge ved å avsløre hvor dumme de er.
Men det gleder meg veldig at Brann aldri lærer.

Hehe, og det kommer fra en som heier på asylmottaket fra Trondheim.

Er det egentlig noe tall på hvor mange bomkjøp dere har gjort de 10 siste årene?
« Siste redigering: 17. Mars 2007, 14:55 av aDDis »

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2007
« Svar #131 på: 17. Mars 2007, 15:10 »
Brann  slutter aldri å overraske hele Norge ved å avsløre hvor dumme de er.
Men det gleder meg veldig at Brann aldri lærer.

Hehe, og det kommer fra en som heier på asylmottaket fra Trondheim.

Er det egentlig noe tall på hvor mange bomkjøp dere har gjort de 10 siste årene?

Morten Knutsen og Espen Johnsen var jo ganske så dyre. Robbie Russell eller hva han nå het, Christer George, Lago og Eguren, Helstad, jajaja den lista kan bli mye lenger..........................

Dessuten, å karakterisere Solli som et bomkjøp allerede nå, vil vel være litt i tidligste laget!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2007
« Svar #132 på: 17. Mars 2007, 18:44 »
Det beste med at Solli har forlatt RBK er at vi forhåpenligvis slipper å se han i nærheten av landslaget igjen. Jeg nekter å tro at NFF-folka deler ut klippekort til Brann-spillere.
Der tar du feil.
Assistentrener Ola By Rise har jo stadig vært ute i media og håpet at Solli skulle havne i Brann, slik at han kan være aktuell for landslaget igjen.

Angående bomkjøp for RBK. Ja, listen er lang.
Vi har brukt altfor mye penger på spillere som ikke har slått til. Men vi er ikke alene om å ha gjort noen bomkjøp opp gjennom årene.
Men alle som ikke lenger spiller for oss er ikke bomkjøp.

Helstad skulle jeg mer enn gjerne ha beholdt. Han lyktes godt i RBK-drakta, men han spilte her i en tid hvor vi hadde 10 000 spisser som kjempet om én plass.
Helstad gjorde mye bra for oss, og jeg likte ikke å se han gå.

Forøvrig finnes det langt, langt verre klubber enn Rosenborg hva angår import av utlendinger. Markedet i Norge har dessverre blitt sånn at Rosenborg ikke har råd til å kjøpe norske spillere som kan gå rett inn på laget. Rosenborg er nemlig nødt til å sikte litt høyere enn Jan Gunnar Solli. Og de aller beste norske spillerne koster nærmere 70-80 millioner slik som markedet har blitt. Da står vi igjen med to valg: Kjøpe unge talenter som kan gå gradene gjennom juniorlaget. Eller kjøpe utenlandske spillere som har det ønskede nivået.
Det er ikke til å komme utenom at Marek Sapara var langt billigere enn Fredrik Strømstad (som forøvrig ikke var spesielt interessert i å bli trønder). Dessuten er Sapara mye, mye bedre.

Vi har tre afrikanere, en slovak, to svensker, en tysk-canadier, en fra uruguay og en finne. Vi er så absolutt ikke noe asylymottak.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2007
« Svar #133 på: 19. Mars 2007, 00:47 »
Det beste med at Solli har forlatt RBK er at vi forhåpenligvis slipper å se han i nærheten av landslaget igjen. Jeg nekter å tro at NFF-folka deler ut klippekort til Brann-spillere.
Der tar du feil.
Assistentrener Ola By Rise har jo stadig vært ute i media og håpet at Solli skulle havne i Brann, slik at han kan være aktuell for landslaget igjen.

Javel? Selv tror jeg Solli denne gangen blir nødt til å vise hva han er god for før han slipper til på landslaget.

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2007
« Svar #134 på: 19. Mars 2007, 01:33 »
Det beste med at Solli har forlatt RBK er at vi forhåpenligvis slipper å se han i nærheten av landslaget igjen. Jeg nekter å tro at NFF-folka deler ut klippekort til Brann-spillere.
Der tar du feil.
Assistentrener Ola By Rise har jo stadig vært ute i media og håpet at Solli skulle havne i Brann, slik at han kan være aktuell for landslaget igjen.

Javel? Selv tror jeg Solli denne gangen blir nødt til å vise hva han er god for før han slipper til på landslaget.

Ja, det får vi endelig håpe :)