20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Tottenham 12.02.14, 20:45 TV2 Sport Premium 2  (Lest 29375 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 12.02.14, 20:45 TV2 Sport Premium 2
« Svar #165 på: 13. Feb. 2014, 16:08 »
De aller fleste har vel vert det.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 12.02.14, 20:45 TV2 Sport Premium 2
« Svar #166 på: 13. Feb. 2014, 16:27 »
Anita har vært forferdelig, men om Newcastle skal prøve å spille fotball er ikke dropping av Anita svaret. Da er nok Marveaux (eller Ben Arfa, men jeg føler Marveaux er mer egnet til den rollen da han er langt mer lik Cabaye i stilen en Ben Arfa) svaret. Men for all del, folk må gjerne ønske seg en midtbane bestående av Tiote og Sissoko, og muligens Gosling, men da er jeg rimelig sikker på at svaret er HOOF, HOOF, HOOF!  (men det er vel nesten alltid svaret for Pardew uansett, så det vil vel ikke spille så jævlig stor rolle. Hadde han ville vært et mer spillende lag hadde ikke Mbiwa måtte slite benk til fordel for en ekstremt underlegen spiller) For en ting som er sikkert er at laget ikke blir noe mer spillende av å fjerne en av de få spillende spillerne i laget.

Så jo bare forskjellene fra før Ben Arfa og Marveaux kom inn til etter i går. Per nå vil jeg se Marveaux inn sentralt, med Tiote og Anita bak seg. Tror det kunne blitt rimelig ålreit om de fikk noen kamper på seg.
« Siste redigering: 13. Feb. 2014, 16:35 av boris. »
Nei.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 12.02.14, 20:45 TV2 Sport Premium 2
« Svar #167 på: 13. Feb. 2014, 18:26 »
Klarer ikke helt peke på enkeltspillere her. Alt har sviktet, nå sist Mr. Reliable Tim Krul.
Ting blir nok litt bedre med Colo og Remy. Men vanskelig å se hvordan vi skal skape noe uten å få i gang Ben Arfa/og eller Marveaux. Sammy eller Sissoko er IKKE svaret .
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 12.02.14, 20:45 TV2 Sport Premium 2
« Svar #168 på: 13. Feb. 2014, 19:22 »
Klarer ikke helt peke på enkeltspillere her. Alt har sviktet, nå sist Mr. Reliable Tim Krul.
Ting blir nok litt bedre med Colo og Remy. Men vanskelig å se hvordan vi skal skape noe uten å få i gang Ben Arfa/og eller Marveaux. Sammy eller Sissoko er IKKE svaret .
Ganske enig. Vanskelig å peke på en spiller spesielt. Santon har vert svak lenge, Krul var lite imponerende mot tott. Bortsett fra det har alle vert omtrent like dårlige. Det er ikke enkeltspillere som gjør at vi taper. Hva som er svaret vet ikke jeg, men Sissoko har iallefall mest assist av alle på nufc laget. Flere enn Cabaye også. Sammy har ikke vist noen målpoeng på pl nivå.
Ting blir nok litt bedre med Colo og Remy tilbake. Remy og Ben Arfa var gode mot Norwich, håper de kan finne litt av flyten igjen. I motsetning til De Jong og Cisse som står med ryggen mot mål store deler av tiden, så er iallefall Remy en spiss som er mer rettvendt og utfordrer motstander.

PeterH

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 415
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 12.02.14, 20:45 TV2 Sport Premium 2
« Svar #169 på: 13. Feb. 2014, 23:07 »

Så jo bare forskjellene fra før Ben Arfa og Marveaux kom inn til etter i går. Per nå vil jeg se Marveaux inn sentralt, med Tiote og Anita bak seg. Tror det kunne blitt rimelig ålreit om de fikk noen kamper på seg.

Kunne ikke vært mer enig! Når ting er så ræva som de er nå, er det jo bare å kjøre på. Vi kommer sikkert til å være elendige i ett par kamper til fremover, til Marveaux eventuelt har funnet formen, men det er jo ikke noe forskjell fra hvordan vi spiller nå. Marveaux er den eneste som har litt tendenser til å kunne ta rollen til Cabaye. Godt mulig han aldri finner formen igjen, men vi har jo ingenting å tape.

Kunne tenkt meg å sett:
Krul
Debuchy Willy Colo Dummett
Tiote Anita
Ben Arfa Marveaux Gouffran
De Jong

Marveaux og De Jong burde fredes fra benken en stund, begge de to trenger kamper på å komme i gang. Skulle gjerne sagt at om Ben Arfa ikke presterer, blir Sissoko satt inn, men slik Pardew har gitt Sissoko klippekort og behandlet Ben Arfa, bør Ben Arfa få en laaaaang rekke kamper til å komme seg i form han og. Remy kunne vært veldig god å ha, men han stikker jo til sommeren uansett, så det er like greit å kjøre på med spillere det er ett håp om blir etter sommeren. På tide å tenke litt offensivt, la Anita, Gouffran og Tiote ordne bak, så kan Ben Arfa ha en offensiv rolle. Sier ikke at dette nødvendigvis vil fungere, men så elendig og lite plan vi har i det offensive spillet, kan vi jo bare prøve noe nytt.

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 12.02.14, 20:45 TV2 Sport Premium 2
« Svar #170 på: 14. Feb. 2014, 09:27 »
Coloccini må tilbake fort som fy! Vi har sluppet inn alt for mange mål nå som Taylor har spelt fast og det er ikkje tilfeldig. Williamson - Taylor er katastrofale i lag.

Det er for mykje som er gale per dags dato:
- Styret. Ingen ambisjoner.
- Pardew. Taktisk inkompetent, ingen spelestil, berre unskyldninger.
- Ingen spelerglød. Pardew har mykje ansvar her, men spelarane må gå i seg sjølv!
- Ben Arfa. Den spelaren med mest potensiale, tar ikkje vare på seg sjølv og eigen fitness.
Synd å sjå ein slik spelar kaste bort talentet sitt.
- Benken er for svak! Shola Ameobi, Sammy Ameobi, Obertan, Steven Taylor, Papiss Cissé, for mange spelarar som ikkje held mål!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Rudi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 606
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 12.02.14, 20:45 TV2 Sport Premium 2
« Svar #171 på: 14. Feb. 2014, 09:36 »
Er Benny virkelig så utfit? Jeg mener de hadde hatt fokus på at han skulle bli sterkere i Pre-season. Jeg har egentlig vært skikkelig fornøyd med at han har fylt drakta bedre denne sesongen, men er det bare Viduka-syndromet? Han er ikke biff, han er bare feit?

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 12.02.14, 20:45 TV2 Sport Premium 2
« Svar #172 på: 14. Feb. 2014, 09:42 »
Mer enn at enkelte spillere ikke holder mål er jeg opptatt av at alt for mange spillere vi vet holder ok PL-nivå og oppover ikke presterer som de bør under Pardew.
Sissoko er så ekstremt ustabil at det er vondt, Santon er redusert til en svak PL-back, Taylos holder inne PL-nivå, men presterer ikke (dog er det idiotisk å sette Willie og Tayls som stoppere i utgangspunktet), Cisse er redusert til en udugelighet, Ben Arfa er blottet for selvtillit, Tiote var hele fjorårssesongen en gedigen skuffelse. Eksemplene er litt for mange spør du meg.

Og endel av valgene til Pardew er for meg lite rasjonelle. Ikke våger han bruke stallen vår når det går bra. Han kjører på med samme spillerne kontinuerlig, og de som blir på benk er pent nødt til å forbli der uten sjanse til å verken spille seg i form eller føle at de er en spesielt stor del av ting. Når vi da møter motgang, de foretrukne spillerne blir skadet/mister form/er utslitt kommer spiller inn som ikke har sharpnessen inne eller noen selvtillit. Offensivt er det også for mange spillere som ikke har fått klare roller. Da blir det slik at Pardew før jul skryter av at vi endelig har mange alternativer å velge av - mens han nå etter jul kan messe om hvor tynn stall vi har.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 12.02.14, 20:45 TV2 Sport Premium 2
« Svar #173 på: 15. Feb. 2014, 17:36 »
Etter at Cabaye ble solgt håpte jeg å få se Ben Arfa få en større og viktigere rolle i laget. Jeg vet det er vanskelig å få Ben Arfa til å fungere i et lag, det har jo vært en gjenganger i hans karriere, derfor har han blitt plassert mye på benken før han kom til NUFC også. Men jeg tror at det er fullt mulig å få individualister som Ben Arfa til å fungere helt utmerket bare han får litt friere tøyler til å utnytte sine ferdigheter.
Hvorfor bare gi Ben Arfa en sjanse hver 40. kamp i rollen mellom spissene og midtbanen. Jeg vet han ikke kan bli en kopi av Cabaye, men jeg mener og tror at med hans ferdigheter er dette allikevel den plassen jeg tror han kan gjøre mest ut av seg.
Det å plassere Ben Arfa på benken med den stallen vi har idag er etter min mening helt håpløst. Etter at Cabaye dro har vi ikke en eneste offensiv spiller som kan utfordre på noen andre områder enn hurtighet og fart. Offensivt er stallen vår så syltynn som det nesten er mulig å få det til å være et topp 10 lag i PL, og det er jo her Ben Arfa har noe å tilføre, mener nå jeg.


På stopperplass har vi nå og mange ganger tidligere sett at S. Taylor og Williamson ikke fungerer som stopperpar, til det er begge 2 for like og for enkle. Alt fra det tekniske til det taktiske gjør at denne stopperduoen ikke kan fungere sammen.
Vi har et stoppertalent i Mbiwa som bare vil bli bedre og bedre, men da må han få spilletid. Han har kvaliteter som både S. Taylor og Williamson mangler i hurtighet, teknikk og ballbehandling. Hvorfor i alle dager får han ikke sjansen når det ikke fungerer sånn som det har vist seg til nå?


Dette er det jeg er mest skuffet over med Pardew pr dags dato. Det å tape på hjemmebane skal omtrent ikke skje under noen omstendigheter for en så stor klubb som NUFC, og måten de tapene har kommet på er under enhver kritikk. Hjemme på St James Park er det NUFC som skal sette standarden, omtrent bestandig.
Nå skal sant sies at jeg synes laget mangler veldig mye når det kommer til valgmuligheter offensivt, og til Pardew sitt forsvar er det ikke han som styrer kjøp og salg, så det er mange som skal ha kritikk der.

Uansett, noen grep må gjøres. Ashley kan begynne med å selge klubben, så kan vi få en ny ledelse og så kan de begynne å se seg om etter en erstatter for Pardew. Sånn som klubben driftes nå er jo fullstendig meningsløst!

Skjæren

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 485
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 12.02.14, 20:45 TV2 Sport Premium 2
« Svar #174 på: 16. Feb. 2014, 11:40 »
Etter at Cabaye ble solgt håpte jeg å få se Ben Arfa få en større og viktigere rolle i laget. Jeg vet det er vanskelig å få Ben Arfa til å fungere i et lag, det har jo vært en gjenganger i hans karriere, derfor har han blitt plassert mye på benken før han kom til NUFC også. Men jeg tror at det er fullt mulig å få individualister som Ben Arfa til å fungere helt utmerket bare han får litt friere tøyler til å utnytte sine ferdigheter.
Hvorfor bare gi Ben Arfa en sjanse hver 40. kamp i rollen mellom spissene og midtbanen. Jeg vet han ikke kan bli en kopi av Cabaye, men jeg mener og tror at med hans ferdigheter er dette allikevel den plassen jeg tror han kan gjøre mest ut av seg.
Det å plassere Ben Arfa på benken med den stallen vi har idag er etter min mening helt håpløst. Etter at Cabaye dro har vi ikke en eneste offensiv spiller som kan utfordre på noen andre områder enn hurtighet og fart. Offensivt er stallen vår så syltynn som det nesten er mulig å få det til å være et topp 10 lag i PL, og det er jo her Ben Arfa har noe å tilføre, mener nå jeg.


På stopperplass har vi nå og mange ganger tidligere sett at S. Taylor og Williamson ikke fungerer som stopperpar, til det er begge 2 for like og for enkle. Alt fra det tekniske til det taktiske gjør at denne stopperduoen ikke kan fungere sammen.
Vi har et stoppertalent i Mbiwa som bare vil bli bedre og bedre, men da må han få spilletid. Han har kvaliteter som både S. Taylor og Williamson mangler i hurtighet, teknikk og ballbehandling. Hvorfor i alle dager får han ikke sjansen når det ikke fungerer sånn som det har vist seg til nå?


Dette er det jeg er mest skuffet over med Pardew pr dags dato. Det å tape på hjemmebane skal omtrent ikke skje under noen omstendigheter for en så stor klubb som NUFC, og måten de tapene har kommet på er under enhver kritikk. Hjemme på St James Park er det NUFC som skal sette standarden, omtrent bestandig.
Nå skal sant sies at jeg synes laget mangler veldig mye når det kommer til valgmuligheter offensivt, og til Pardew sitt forsvar er det ikke han som styrer kjøp og salg, så det er mange som skal ha kritikk der.

Uansett, noen grep må gjøres. Ashley kan begynne med å selge klubben, så kan vi få en ny ledelse og så kan de begynne å se seg om etter en erstatter for Pardew. Sånn som klubben driftes nå er jo fullstendig meningsløst!

Dette er selvsagt helt korrekt. Jeg for min del kan bare ikke skjønne hvorfor det har gått så lang tid før folk har innsett det. De problemene du lister opp, har vært til stede så lenge Pardew har vært i klubben, og blitt påpekt av mange, inkludert meg, med feid vekk med argumenter om kontinuitet og samhandling. Men dette har fint lite (selvsagt litt, men ikke i stor grad) å gjøre med kontinuitet og samhandling.
Jeg har gitt opp Pardew for lenge siden, men har følt en slags maktesløshet til å bry meg om han blir eller ikke, mye på grunn av transfervindu, styring osv. Men etter å ha lest Ben Arfa saken, ser jeg ingen grunn til å la han sitte. Han regelrett ødelegger spillere som vi kunne hatt enormt utbytte av å få i gang, og da er det likegyldig for meg om det er Ashley, Levy eller Abramovitsj som sitter i stolen, Pardew må bort så fort som mulig.

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 12.02.14, 20:45 TV2 Sport Premium 2
« Svar #175 på: 16. Feb. 2014, 19:39 »
Har aldri ment at Pardew er ubrukelig, og han er nok en bedre trener enn mange liker å gjøre han til. Han er flink på defensiv organisering, og når vi har gode spillere på banen så fungerer Newcastle tidvis veldig bra. Grunnen til at jeg gjerne ser han ut døra nå er ikke først og fremst på grunn av de siste resultatene. Uten Cabaye, Tiote og Remy så er faktisk stallen vår ikke bedre enn noen av bunnlagene i Premier League.
Men om valget står mellom Pardew  og Ben Arfa så vinner Ben Arfa. Han er en type spiller som Newcastle SKAL bruke foran Gouffran og Sammy Ameobi, i alle fall på hjemmebane!

Sigurd

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 446
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 12.02.14, 20:45 TV2 Sport Premium 2
« Svar #176 på: 17. Feb. 2014, 14:41 »
hadde vært kult om vi klarte stable på beina et ordentlig lag i neste kamp. Håper på: Krul, Debuchy, Williamson, MYM, Haidara; Sissoko, Anita, Tiote, Gouffran; Remy, De Jong (4-4-2). Dette er vel også gjennomførbart med dagens suspensjon- og skadesituasjon, eller er jeg way off nå?

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 12.02.14, 20:45 TV2 Sport Premium 2
« Svar #177 på: 17. Feb. 2014, 22:04 »
Jeg for min del kan bare ikke skjønne hvorfor det har gått så lang tid før folk har innsett det. De problemene du lister opp, har vært til stede så lenge Pardew har vært i klubben, og blitt påpekt av mange, inkludert meg, med feid vekk med argumenter om kontinuitet og samhandling. Men dette har fint lite (selvsagt litt, men ikke i stor grad) å gjøre med kontinuitet og samhandling.

Fordi om Pardew har sittet lenge så har ikke klubben noe kontinuitet og samhandling, og akkurat på dette punktet så vil jeg frita Pardew når det er helt åpenbart at det ikke er han som styrer med overganger. Skal man få noe som helst kontinuitet og samhandling så må man også beholde de beste spillerne, ikke selge dem unna så fort noen vifter med pundsedlene.
Har også sett at en del kritiserer Pardew for at ikke laget har blitt noe bedre enn da vi fikk 5. plassen for 2 sesonger siden, men da må jeg også stille spørsmålet til de samme om stallen har blitt noe bedre siden den gang? Det synes ikke jeg at den er blitt, og ihvertfall ikke nå som Cabaye også er solgt.
Mye av grunnen til at vi ikke ser noe fremgang er i mine øyne at vi hele tiden mister våre beste offensive spillere og sitter igjen med ikke fullt så gode erstattere. Fra Carroll, Enrique og Barton til Demba Ba og Cabaye. Til og med Nolan er mer giftig foran mål enn noen av de vi har i dagens stall bortsett fra Remy. Det sier litt. At Pardew og co ikke får inn spillere som er like i måten å spille på gjør jo at de hele tiden må forandre litt på det offensive, og det er nok også noe av grunnen til at det ikke fungerer som det skal.


Når det er sagt så fremstår Pardew for meg som en litt gammeldags og erkebritisk manager. Han tar få sjanser og prioriterer muskler fremfor alt annet. Spillere med individuelle ferdigheter i toppklasse blir ofte valgt bort om ikke den defensive biten er på plass hos dem. Vi husker jo alle hvordan Pardew presterte å plassere spillere som Mascherano og Tevez på benken da han styrte West Ham, og det er litt av det samme han nå gjør med Ben Arfa, klarer liksom ikke å finne en plass til ham. Det handler litt om å utnytte spillernes spisskompetanse fremfor å sette dem inn i et system dem ikke mestrer og som gjør dem svakere enn de egentlig er. Et annet eks på dette er jo f.eks Carroll da han var i LFC. Den sterkeste og desidert beste spissen i duell- og i "luftrommet" i PL, og så skal LFC prøve å utnytte en fart og teknikk han ikke har, istedenfor å gi han baller å jobbe med på dødballer og innlegg fra kant. Setter han rett og slett inn i et system/spillemåte som ikke funker for han.

En siste ting med Pardew er at jeg synes han er svak med å gi de unge sjansen til å vise seg frem. Dummett har levert ganske godt de gangene han har fått en sjelden mulighet. Haidara er også en mann som får altfor få sjanser. En annen som er blitt totalt glemt er jo Bigirimana, hvor er han blitt av? Mbiwa burde jo også fått vesentlig mer spilletid enn hva han har gjort til nå. Vuckic fikk noen få sjanser med et hav av mellomrom for ett par sesonger siden. Greit nok at han har vært en del skadet, men skal man få opp gode og unge spillere må man også gi dem tillit og muligheter med jevne mellomrom, ikke bare noen timinnuttere hver 20. kamp.
Jeg tror vi har flere ok/brukbare unggutter i stallen, men de får aldri noen mulighet til å vise seg frem over tid. Selv om de har levert en ok/god kamp kan de risikere å bli på benken/tribunen de neste 20-30 kampene.
« Siste redigering: 17. Feb. 2014, 22:08 av Frode »

Skjæren

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 485
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 12.02.14, 20:45 TV2 Sport Premium 2
« Svar #178 på: 19. Feb. 2014, 14:44 »
Selv om Pardew ikke skal klandres for overgangsvinduene, så har han likevel hatt nok av tid til å drille inn ett system, en spillestil, filosofi, kall det hva du vil. Vi har ikke mistet så mange spillere siden han kom at dette skal være umulig. Dette er hans ansvar, og "spillerflukten" er på ingen måte ett tilstrekkelig argument for at han ikke har klart dette. At vi ikke henter inn gode nok nye spillere eller erstattere til å hevde oss i toppen er en annen sak, men vi burde hatt en mye klarere identitet etter såpass lang tid, noe Pardew må ta store deler av ansvaret for.
At laget har (burde blitt) blitt bedre enn 5. plassen, er veldig relativt. I den grad at vi burde forsvart tabellposisjonen, på ingen måte, der eg vi for svake enda. Men at vi burde bygget videre på suksessen, satt en spillestil og filosofi, det burde vi absolutt klart.
Nå blir det mye prat om filosofi, spillestil og så videre, men det er altså dette som er mitt største ankepunkt til Pardew, sammen med feighet. Han har absolutt spillermaterialet til å bygge ett lag som presterer mye bedre enn hva vi gjør idag, ikke nødvendigvis tabellmessig, men rent prestasjonsmessig. For meg fremstår Pardew som komplett udugelig på dette området og jeg ser ingen lys i tunnelen.

Ellers enig i alt som står skrevet etter dette Frode. Han er feig og sta med en altfor defensiv og gammeldags tilnærming. Si at man har ett sirkulært hull (taktikk), og en kvadratisk klosse (spillermaterialet). Det Pardew driver med er å prøve å skvise den kvadratiske klossen inn i ett hull som den absolutt ikke passer til, istedenfor å forandre formen på hullet. Komplett udugelig.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 12.02.14, 20:45 TV2 Sport Premium 2
« Svar #179 på: 19. Feb. 2014, 22:27 »
Selv om Pardew ikke skal klandres for overgangsvinduene, så har han likevel hatt nok av tid til å drille inn ett system, en spillestil, filosofi, kall det hva du vil. Vi har ikke mistet så mange spillere siden han kom at dette skal være umulig.

Når man roper etter kontinuitet så gjelder det like mye på spillersiden som det gjelder på trenersiden. Vi har ikke mistet mange spillere siden Pardew kom, men de vi har mistet har vært blant de aller beste på laget, eller drivkraften i laget. Nå vi da henter inn nye spillere som ikke er kjent med verken PL eller språket for den saks skyld så blir det selvfølgelig vanskelig. Det er jo åpenbart og det tror jeg dere alle skjønner.
Jeg har mast etter flere alternativer på topp og på kant siden Carroll og Nolan var i klubben. Istedenfor å ha fått flere alternativer har vi blitt krympet ytterligere offensivt. Nå er det så skralt at NUFC risikerer å stå uten en spiss til sommeren.

Enkelte maser etter at NUFC bør spille en viss type fotball og henviser til hvordan enkelte managere eller lag spiller. Det er greit, men vi må se litt på hva slags kvaliteter våre egne spillere har også, over hele "fjøla". Det offensive handler tross alt ikke bare om spissene og de offensive midtbanespillerne eller vingene. Enkeltspilleres ferdigheter offensivt i NUFC mener jeg har store begrensinger og mangler. Det må rett og slett handles!

En annen ting. Noen maser om at NUFC ikke har blitt bedre under Pardew. Det er greit. Men jeg synes man må se litt rundet det hele også. I hvert eneste sommervindu forsterker så og så alle PL klubber stallen for å bli enda litt bedre til neste sesong, alle utenom Newcastle. Der virker det omtrent at det som var godt nok forrige sesong også er godt nok neste. Det blir jo riv ruskende galt!


Dette er ikke noe forsvar av Pardew, jeg ga min mening ganske klart da han ble ansatt. Men slik jeg synes det er blitt nå så er det så vanvittig mye å sette fingrene på fra styret og helt ned til trenerstaben for de yngre lagene at jeg tviler på at alt blir så mye bedre om ikke Ashley plutselig skjønner at man må handle for å bli bedre, ikke selge de beste. Jeg tror f.eks. ikke at ting blir noe bedre av å få en manager som skal spille posession fotball med dagens spillere. Men for all del, kunne vært morsomt å sett hvordan Williamson, S. Taylor, Sissoko, Gouffran, Cisse, m.fl. ville taklet det.


Uansett, ny manager ville gitt meg et nytt håp og tro på bedre tider, men fortsetter styret og eier å være like sparsommelige på transferfronten blir nok ikke resultatene bedre, dessverre. Men for all del, det ville gitt meg ny start og håp om noe bedre.
Pardew får en del kritikk for å ikke være kritisk til Ashley og styret offentlig, men det kan vi vel også egentlig slå fast med en gang at det å få en manager som offentlig kritiserer styret og eier, den manageren finnes ikke, med mindre han vil ha sparken.