20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: CM2  (Lest 4620 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Agurksaft

  • Gjest
CM2
« på: 19. Okt. 2006, 18:50 »
Eg søker å søker, men finn ikkje spelet på nettet, og eg betalar ikkje 5 forbanna øre for det. Veit nokon kor eg kan finna det?

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
CM2
« Svar #1 på: 25. Okt. 2006, 15:06 »
Var det noe som het *CM2? Het ikke det første Cm3, og de tidligere Cm95/96 osv? Mener å huske at CM3 var det første Cm uten årsbestemmelse i navnet.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
CM2
« Svar #2 på: 25. Okt. 2006, 22:08 »
Ah. gode gamle, CM2.

Jeg hadde det en gang i tiden. Og jeg skal ha det fremdeles. Men hvor, det aner jeg ikke.

Det har hendt at jeg har gått tilbake til de eldste CM-spillene mine, og spilt de en periode.

Det var noe som het Championship Manager 2, fra sesongen 95/96. Jeg husker det så godt. På den tiden spillet var nytt var jeg Blackburn-supporter. Given var ung, lovende keeper bak Flowers.
Nåværende Everton-spiss James Beattie var ung, lovende spiss i rekken bak Shearer, Newell, Sutton, Gallacher og den gjengen der. Ah, de minnene, de minnene.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: CM2
« Svar #3 på: 20. Mars 2007, 03:46 »
Jeg har cm2 liggende her 95/96 sesongen. Et glimrende spill. Lars ricken,kanu,keith gillespie,gianluca falsini.. haha alle var knall gode. TINGEN ER MAN KAN IKKE SPILLE DETTE PÅ WINDOWS XP. man må kjøre det i dos. Om noen er litt "nerd" her som kan hjelpe meg spille dette igjen blir jeg en meget glad mann:)

borbis

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 461
    • Vis profil
Sv: CM2
« Svar #4 på: 20. Mars 2007, 16:18 »
CM2 97/98 har jeg liggende her på CD. Husker at jeg kjøpte det fordi jeg forelska jeg totalt i den 96/97 versjonen som jeg spillte hos mitt søskenbarn.

Fy faen det var tider. Var helt avhengig i starten. Kunne ikke rikke meg fra PC-stolen :D Det er en klassiker. Men som Toon sier her så må du vel kjøre det i DOS elns, og XP har som kjent ikke det...
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

“It wasn’t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.”

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: CM2
« Svar #5 på: 20. Mars 2007, 22:11 »
riktig! Men om noen her inne er skikkelig "nerder" kan de fikse det. fines alltid en snarvei.. gjelder bare finne den.. om noen vet noe skriv til meg!!

plebbster

  • Gjest
Sv: CM2
« Svar #6 på: 21. Mars 2007, 00:04 »
CM2 er fett, men DOS kan bli hardt. En ting er sikkert, det er at det ikke lønner seg å gå inn i DOS urutinert. Jeg trykka vilt på en skolemaskin en gang og havna inni DOS. Svart skjerm med hvit skrift. Mest urutinerte jeg har gjort, for å si det sånn.

Så hold deg unna. Kan være fint med en gammel maskin hvis du har det.

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Sv: CM2
« Svar #7 på: 21. Mars 2007, 12:22 »
Du kan bruke Dosbox som emulator for DOS.  Tviler egentlig litt på at du får det til, men du kan jo prøve. ;) For lettere konfigurasjon kan du laste ned D-Fend. Det er verdt et forsøk!

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: CM2
« Svar #8 på: 21. Mars 2007, 21:17 »
Er ikke akkurat knall foran skjermen. HEHE..  så tviler jeg får til. i tilfelle trenger jeg en "slik går du frem" fra deg.. :)

Rolfern

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 919
    • Vis profil
Sv: CM2
« Svar #9 på: 22. Mars 2007, 23:41 »
CM2 kom jo i mange versjoner, og var et meget artig spill i de dager. Har noen cd'er liggende, blant annet fra sesongene 95/96 og 97/98 om jeg ikke husker feil. På 97/98 kunne man velge mellom 9 forskjellige ligaer, mens man på foregående versjoner kunne velge mellom England og Skottland. Jeg skaffet meg også en versjon der man kunne velge mellom Nederland, Belgia og Tyskland om jeg ikke husker helt feil. Problemet var at man kunne spille med bare 1 ligasystem om gangen, noe som heldigvis rettet seg i 97/98.

Nå ligger cd'ene og samler støv. Lenge siden jeg har tatt meg bryet med å spille disse. Om du skal gå tilbake i cm-tid så er det bare et spill som gjelder og det er cm0102. Holder seg fortsatt ganske brukbart, takket være stadige oppdateringer fra ildsjeler.
Carr har altfor få landskamper for England!

Rolfern

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 919
    • Vis profil
Sv: CM2
« Svar #10 på: 10. April 2007, 12:46 »
Ahh...

Da fikk jeg børstet støv av klassikeren Championship Manager 2 - 1995/1996 i påsken. Etter to sesonger sa jeg stopp, og jeg kunne forlate Newcastle United som Englands og Europas beste lag.

Spillerkjøp verdt å nevne inkluderte Paul Ince, Danny Murphy, David Unsworth, Finidi George, Steve Bull og Brian Laudrup. Med andre ord; tidene skifter. En klar overvekt av britiske spillere var på handlelisten, ikke unaturlig i og med at det ikke var særlig mange spillere med annet pass i databasen. Dessuten så hadde jeg problemer med å lokke til meg italienske stjerner.
Forøvrig hadde Ajax et meget spennende lag. Her vasset det over av talenter og fremtidige stjerner.

Spillte forøvrig litt inn i den 3. sesongen, men da mistet saven sjarmen. Og, med påskeferie så finnes det jo flere fornuftige ting å bruke tiden på. Et herlig gjensyn, men det blir nok lenge til neste gang.

Uansett; Kevin Keegan kan gå og legge seg!
Carr har altfor få landskamper for England!