20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Dametråden  (Lest 445963 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Dametråden
« Svar #510 på: 30. Okt. 2011, 16:06 »
I det øyeblikket man ser en 20-åring med en 14-åring vet man hvilke folk man har med å gjøre, dessverre  :)

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Dametråden
« Svar #511 på: 30. Okt. 2011, 16:08 »
Jeg kan være enig i at man som 20-åring kan si at en 14-åring er pen og attraktiv, uten at man er pedofil. Mange 14-åringer kan se mer eller mindre helt voksne ut. Men utifra lovverket er det å ha sex med en 14-åring straffbart, og derfor også forbundet med nettopp pedofili. Slike "lovbrudd" skjer jo over en lav sko, spesielt på bygda. Likevel mener jeg det er mer unormalt å synes at dette er OK, enn å synes at det er feil eller "ekkelt."

NeN

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 138
    • Vis profil
Sv: Dametråden
« Svar #512 på: 30. Okt. 2011, 16:09 »
Fortell plebUTG.
Da man sluttet og være menneske, når man undertrykker følelser bare pga av regler da har du i mine øyne tapt alt, lykke til din robot.

Hehe, ikke sjangs, ikke sjangs :)

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Dametråden
« Svar #513 på: 30. Okt. 2011, 16:10 »
"Alle som er uenige med meg er hjernevasket". Vrangforestilling 101.  :lol:

Trollometeret stopper på ...  :honk: 2/10.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Dametråden
« Svar #514 på: 30. Okt. 2011, 16:14 »
Torfinn oppsummerte det ganske godt. For all del - det er viden kjent og relativt normal praksis spesielt på bygda. Men det er ikke noe jeg kunne tenke meg til å gjøre. En ting er at det ikke er lovlig - en annen ting er at jeg uansett føler at ei jente på 14-15 år aldri i verden er på samme bølgelgende som meg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

NeN

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 138
    • Vis profil
Sv: Dametråden
« Svar #515 på: 30. Okt. 2011, 16:15 »
Hughie: Nei, ikke når alle er uenig, men når noen kommer med feil informarsjon og bare utifra det andre sier lager en mening om hvordan det "skal" være eller er,  ikke prøv og vær morsom her du, du er jo ikke bedre selv, når andre mener noe annet så sier du jeg er en troll?

Trollometeret stopper på 1/10.
Da man sluttet og være menneske, når man undertrykker følelser bare pga av regler da har du i mine øyne tapt alt, lykke til din robot.

Hehe, ikke sjangs, ikke sjangs :)

NeN

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 138
    • Vis profil
Sv: Dametråden
« Svar #516 på: 30. Okt. 2011, 16:18 »
Kristoffer: så igjen, trenger en jente og være i samme bølgelengde enn du for og ha sex feks? nå snakker vi ikke om forhold, ok? ikke forhold, forstår du?  og hvordan er du så sikker på at dem ikke kan være på samme bølgelende enn du? kjenner du alle 14-15 åringer?
Da man sluttet og være menneske, når man undertrykker følelser bare pga av regler da har du i mine øyne tapt alt, lykke til din robot.

Hehe, ikke sjangs, ikke sjangs :)

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Dametråden
« Svar #517 på: 30. Okt. 2011, 16:20 »
Ja, det blir selvfølgelig bedre av at du bare vil ha sex med 14-åringer. Da forstår jeg hva du mener.

Ut i fra grammatikken din er det riktignok mye som tyder på at du greit kan være på bølgelengde med en 14-åring, så jeg skal gi deg den.

NeN

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 138
    • Vis profil
Sv: Dametråden
« Svar #518 på: 30. Okt. 2011, 16:23 »
Huff Geir, hvorfor troller du?
Da man sluttet og være menneske, når man undertrykker følelser bare pga av regler da har du i mine øyne tapt alt, lykke til din robot.

Hehe, ikke sjangs, ikke sjangs :)

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Dametråden
« Svar #519 på: 30. Okt. 2011, 16:27 »
Du må rett og slett innse at det kanskje ikke er alle andre som bare skriver fordi de er hjernevasket eller paragrafryttere, men rett og slett har sin egen overbevisning om hva som er etisk og moralsk riktig. Dette er en overbevisning som deles av den store majoriteten av den vestlige verdens befolkning og danner grunnlaget for sivilisasjonen. Det finnes selvfølgelig differanser mellom forskjellige jenter, men mange kan kanskje være for unge til å gjøre seg opp en mening som de kan stå inne for når de blir voksne, derfor beskyttes de gjennom et lovverk som skal hindre at voksne mennesker utnytter seg av dem.

NeN

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 138
    • Vis profil
Sv: Dametråden
« Svar #520 på: 30. Okt. 2011, 16:29 »


Tenkte jeg skulle poste ett bilde som dere sikkert liker, men tro om hun er gammel nok? :jaw:
Da man sluttet og være menneske, når man undertrykker følelser bare pga av regler da har du i mine øyne tapt alt, lykke til din robot.

Hehe, ikke sjangs, ikke sjangs :)

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Dametråden
« Svar #521 på: 30. Okt. 2011, 16:29 »
Hughie: Nei, ikke når alle er uenig, men når noen kommer med feil informarsjon og bare utifra det andre sier lager en mening om hvordan det "skal" være eller er,  ikke prøv og vær morsom her du, du er jo ikke bedre selv, når andre mener noe annet så sier du jeg er en troll?
Folk må få lage de meningene man vil uten at men er hjernevasket fordi man lander på en annen konklusjon enn deg.

At vi er uenige med deg har ikke noe som helst med at jeg kaller det et forsøk på å trolle, selv om du etter beste evne forsøker å ikle deg offerrollen. Det er måten du diskuterer på som fører til en usaklig diskusjon, ikke innholdet.

Budskapet ditt tapes i en lang rekke elendige formuleringer, fjerne anekdoter og usaklige innspill som leder meg til konklusjonen at du troller. Kan godt hende at du gjør dette ufrivillig, og da beklager jeg. Da snakker vi vel mer klovn enn troll tror jeg.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Dametråden
« Svar #522 på: 30. Okt. 2011, 16:32 »
Jeg har faktisk funnet ut det at å drive på med noen hvis personlighet kræsjer totalt med ens egen er noe jeg rett og slett har store vansker med å få til. Der må være et eller annet - selv om det ikke er noen seriøse følelser involvert. 
Om jeg har prøvd meg på veldig mange 14-15 åringer - nei. Har bekjente som er litt yngre enn meg, dog fortsatt myndige. Og også de føler jeg at ikke er på bølgelengde med med.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

NeN

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 138
    • Vis profil
Sv: Dametråden
« Svar #523 på: 30. Okt. 2011, 16:38 »
Hughie: at du ikke forstår og komme med bedre betyr ikke at jeg er troll, når det rett og slett blir for mye så er det ikke lett, forstår deg.

Geir: bra at du ikke tar alle under en kam da, du har forstått det,  jenter som allerede er ødelagt av det der tull snakket om utnytting osv, tror du forstår hva jeg mener med osv,  med dem er det jo ikke håp om lenger selvfølgelig, her er det kultur som også spiller en rolle inn, det er nok grunnen til at jeg ser ikke på det som så jævla ille som de fleste her, siden jeg garantert har ett ganske anneledes kultur en de fleste her, og jeg har blitt oppvokst med at sånne problemer er ikke så store som man skal ha det til og være.
Da man sluttet og være menneske, når man undertrykker følelser bare pga av regler da har du i mine øyne tapt alt, lykke til din robot.

Hehe, ikke sjangs, ikke sjangs :)

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Dametråden
« Svar #524 på: 30. Okt. 2011, 16:42 »
Jeg skjønner faktisk ingen ting av hva det er du mener. Sorry.