20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Favorittmat  (Lest 28211 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ratatosk

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1293
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
Sv: Favorittmat
« Svar #105 på: 08. Mars 2012, 14:26 »
En liten, enkel men veldig god tapas rett er bakt chilli med bacon  :)

Del chilli i to på tvers , fyll med philadelphiaost og surr bacon rundt!
sunt pueri pueri puerilia tractant

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Favorittmat
« Svar #106 på: 08. Mars 2012, 23:45 »
Kjøttboller er en type mat jeg prøver å tvinge i meg, men som jeg bare ikke klarer å få ned. Har samme greia med fiskeburgere. Den maten som jeg koser meg desidert mest med, må være sushi. Trist at det er altfor dyrt. Noe som er rart, for ingrediensene tilsier ikke 550,- i kilopris.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Favorittmat
« Svar #107 på: 21. Juli 2013, 19:58 »
I dag har jeg spise hjemmelaga fiskeboller laget av ordentlig fin fisk (som faren til dama har fiska), i hvit saus, med poteter og bacon. Det var faen meg godt. Jævlig mye bedre enn kjøpefiskeboller, for å si det sånn. Helt suverent!

Også mekka vi en sjokoladekake mer merengstopping om var beyond god. Ikke no' mel i den, noe som gjør den jævlig saftig og deilig, i motsetnign til melkaker som fort blir litt tørre. Mektig, men sykt god kake.
Nei.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Favorittmat
« Svar #108 på: 16. Mars 2014, 11:50 »
Da ha vi lagd hjemmelaga vårruller. Satans godt, enkelt og billig. Røra til arkene besto av 250g mel, 4dl vann, litt salt og litt olje. Og ei eggeplomme til lim.

Fyllet besto av kål, løk, vårløk, paprika, mais, hvitløk og kjøttdeig, samt sweet chilli saus.  Dette er mat for flere dager. Vi spiste på fredag og i går, og skal spise det i dag. Må steke ny kjøttdeig i dag, men man kan fint spise det uten kjøtt au.

Helt topp.
« Siste redigering: 16. Mars 2014, 11:53 av boris. »
Nei.

madseville

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 19
    • Vis profil
    • Jobber her:
Sv: Favorittmat
« Svar #109 på: 08. Mars 2017, 11:14 »
Mattråden gått helt død her? Spiser ikke folk lenger?

Jeg stemmer i hvert fall på thaimat som favoriten - særlig om det faktisk er laga av thailendere (eller andre som er sykt bra på mat). Må liksom være rette ingredienser og ikke en eller anne norsk tullekopi med feil krydder og 'ikke alt for sterk'.


Født toonie - utlært communication manager

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Favorittmat
« Svar #110 på: 08. Mars 2017, 11:18 »
Jeg lager en mean chili con carne/chiligryte. Lenge siden sist, men det er vel på tide å lage en 20-25l igjen snart. Kjekt å fryse ned.
Nei.

madseville

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 19
    • Vis profil
    • Jobber her:
Sv: Favorittmat
« Svar #111 på: 08. Mars 2017, 11:48 »
Låter godt det. Dama gjør også sånt, vedlig greit å bare ta opp og varme. Må nok innrømme at jeg er temmelig ubrukelig til matlaging, så det blir desverre ikke meg som lager så mye. Men jeg er sykt bra på oppvask, da!
Født toonie - utlært communication manager