20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Overgangsvinduet sommeren 2020  (Lest 24142 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Overgangsvinduet sommeren 2020
« på: 26. April 2020, 20:27 »
Da får jeg æren av å starte noe som kanskje kan bli en av de mest episke trådene i forumets historie 😎😉 Overgangsrykter og spekulasjoner kjør!!

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Overgangsvinduet sommeren 2020
« Svar #1 på: 26. April 2020, 22:09 »
Vil råde alle til å være realistiske her.

Dessuten er jeg usikker på nytten av en slik tråd før alt er avklart. Blir sesongen kansellert, fullført eller stoppet sånn den er nå? Når er overgangsvinduet?
Før slike ting er klarlagt, og spesielt eierskapet, tror jeg ikke veldig mye på ryktene som søppelaviser kommer med 😜
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Overgangsvinduet sommeren 2020
« Svar #2 på: 26. April 2020, 22:13 »
Kan nok meget trygt anta at alle rykter om overganger osv som svirrer om dagen, kan glatt oversees. Rene spekulasjoner og ingenting annet. I dag var det Bale så jeg, hvisomatte dersomatte Poch ble manager så KUNNE det tenkes at Bale ville gå til Newcastle, mente en tidligere spiller.....

Bare svada og clickbait inntil videre.

Blir langt mer interessant den dagen salget blir bekreftet/avkreftet!
No fate but what you make

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Overgangsvinduet sommeren 2020
« Svar #3 på: 26. April 2020, 22:45 »
Enig,men samtidig... hvem er realistisk? Både med tanke på korona salget av spillere og med tanke på en bunnløs brønn.

Rykter som virrer før salget er bekreftet og ny manager er ansatt kan jo også være sanne. Kan godt være ny manager allerede står klar. Og spillere allerede er kontaktet.. hvem vet?

Eneste jeg vet 100% sikkert er at dette vinduet blir det beste vi har sett siden Alan Shearer kom inn portene❤️

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Overgangsvinduet sommeren 2020
« Svar #4 på: 26. April 2020, 23:16 »
Hvor mange av ryktene er det hold i til "vanlig"? 0.001% :)

Personlig så forventer jeg en stor signering tidlig! Griezmann, Werner, icard..

Manager er også å forvente at blir byttet ut, tenker at den jobbes det med nå, vis det ikke er på plass alt..

Drakt sponsoren skal vell også fornyes i år? Aramco? Bør gi ett solid påfyll i klubbkassa!
« Siste redigering: 27. April 2020, 10:23 av Tommyok »

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Overgangsvinduet sommeren 2020
« Svar #5 på: 28. April 2020, 09:31 »
Jeg tror vi må belage oss på å handle på hylla under de aller beste, samt kanskje lokke til oss lovende unge spillere i vannskorpa til noe stort som kanskje ikke er helt der at de får plass hos de største. Samt at vi kan få henta litt større navn der karrieren nærmer seg slutten (så er vel spørsmålet om vi ønsker slikt).
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Overgangsvinduet sommeren 2020
« Svar #6 på: 28. April 2020, 13:04 »
Jeg tror vi må belage oss på å handle på hylla under de aller beste, samt kanskje lokke til oss lovende unge spillere i vannskorpa til noe stort som kanskje ikke er helt der at de får plass hos de største. Samt at vi kan få henta litt større navn der karrieren nærmer seg slutten (så er vel spørsmålet om vi ønsker slikt).

Det tror jeg du har rett i når det kommer til de 2 første vinduene. Etter dette tror jeg vi mer eller mindre kan velge hvem vi vil.
Tipper vi vil dra de beste spillerne i villa, bournemouth , wolves osv + noen eldre stjerner som eks Vidal som vi liksom linkes til. Men de nye eierne vil nok gå for 1-2 store stjerner bare for å sette oss på kartet.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Overgangsvinduet sommeren 2020
« Svar #7 på: 28. April 2020, 15:45 »
Forutsatt klubben blir stinn av gryn, tror også jeg at vi uansett må vente 2-4 vinduer før det eventuelt shoppes på øverste hylle, nest øverste også for den sakens skyld. Etablerte stjerner vil ha CL. Håper at det satses på spillere som ligger i vannskorpa, klare for å ta siste steg opp, samt at det garantert blir en eller to "has been" som vi snapper opp foran en eller annen kinesisk klubb. Vidal f.eks. Ikke at jeg er spesielt glad i sistnevnte kategori, men som Toon er inne på, så ønsker de nok å vise muskler med å hente et stort navn eller to.


Hadde ikke hatt noe i mot denne. Ryktes at Barcelona er desperate etter cash, men salt og alt det der..... Ser Chelsea også blir linket.

https://www.nufcblog.co.uk/2020/04/28/report-reveals-what-saudis-have-just-told-coutinhos-agent-as-they-prep-major-bid-for-barcelona-star/
« Siste redigering: 28. April 2020, 17:24 av Geordie »
No fate but what you make

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Overgangsvinduet sommeren 2020
« Svar #8 på: 28. April 2020, 21:44 »
Me må få inn ny manager og rett blanding med spelara. Ikkje berre «Neymar-typar». Fysj.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Overgangsvinduet sommeren 2020
« Svar #9 på: 28. April 2020, 22:05 »
Hvis vi får inn en god og "anerkjent" spiller tidlig etter oppkjøpet, kan det sende signaler som gjør at vi kan hente lignende spillere i sommer.
Hvis vi skulle få inn Coutinho feks, vil det være et varp. Skulle vi også få inn en god manager i samme slengen (Poch eller lignende), stiller vi sterkt i forhold til transfersommeren.

Og jeg mener vi ikke trenger så voldsom overhaling i sommer heller.
En høyreback, venstreback (gjerne Willems), sentral midtbane (gjerne x2), en ving og en spiss, og vi er på veldig god vei.
Kan selvsagt ta i mot både en stopper eller to, samt en spiss til, men hvis de 6 jeg nevner først kommer inn, vil troppen være solid nok til å gjøre et byks på tabellen og satse på en cup. I mine øyne.
Krafth, Hayden, Bentaleb, Atsu, og Gayle ut (eksempelvis).
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Overgangsvinduet sommeren 2020
« Svar #10 på: 29. April 2020, 14:05 »
Og jeg mener vi ikke trenger så voldsom overhaling i sommer heller.
En høyreback, venstreback (gjerne Willems), sentral midtbane (gjerne x2), en ving og en spiss, og vi er på veldig god vei.
Kan selvsagt ta i mot både en stopper eller to, samt en spiss til, men hvis de 6 jeg nevner først kommer inn, vil troppen være solid nok til å gjøre et byks på tabellen og satse på en cup. I mine øyne.
Krafth, Hayden, Bentaleb, Atsu, og Gayle ut (eksempelvis).

Tenker akkurat det samme som deg. Klarer vi å forsterke laget i disse posisjonene (til å begynne med), så har vi kommet langt på vei. Vi kan godt hente en «marquee signing», eller en av de eldre stjernene på «free transfer», men jeg håper vi velger å gå for unge, allerede gode spillere, som ønsker nye utfordringer. Disse ønsker spilletid, noe vi kanskje kan lokke med kontra en CL-klubb.
Kjedet meg, så jeg lagde en liste over spillere som hadde passet perfekt inn i «nye Newcastle». Forutsetter da at salget går i boks, og at vi henter en klassemanager. Han vil da selge unna spillere som ikke får bli med videre.
PS: beklager for langt innlegg.

Midtstopper (Én av disse)
Malang Sarr (21 år): Spiller for Nice. Venstrebent stopper med gode pasninger. God forståelse, og gode taklinger. Nåværende kontrakt går ut i 2020. Pris: 16mill€ (free).
Axel Disasi (22 år): Spiller for franske Reims. En kraftplugg av en stopper, med god pasningsfot. Nåværende kontrakt går ut i 2021. Pris: 8-10mill€.
Issa Diop (23 år): Spiller for West-Ham. Hengslete med godt driv. Enorme taklinger, samt gode pasninger. Nåværende kontrakt går ut i 2023. Pris: 35mill€.
Dayot Upamecano (21 år): Spiller for RB Leipzig. Allerede verdensklasse, og er bare spørsmål om tid før de virkelig store kommer etter han. Leipzig er dog et av Bondesligaens beste lag, så det blir ikke lett å overtale. Nåværende kontrakt går ut i 2021. Pris: 50mill€.

Høyre back (kun ett alternativ her)
Denzel Dumfries (24 år): Spiller for PSV. Svær back (1.90cm ca.) med enormt driv. Bauta i forsvar, men også god fremover. Nåværende kontrakt går ut i 2023. Pris: 15mill€.

Venstre back (én av disse)
Jetro Willems (26 år): Eies av Frankfurt. Beste v.backen vi har hatt siden Enrique. God defensiv, enda bedre offensiv! Nåværende kontrakt går ut i 2021. Pris: 8-10mill€. (opsjon)
Faitout Maouassa (22 år): Spiller for Rennais. Også god i begge ender av banen. Sammenlignes med Patrice Evra. Nåværende kontrakt går ut i 2021. Pris: 10mill€.

Sentral Midtbane (to av disse)
Sandro Tonali (20 år): Spiller for Brescia. Allerede stjerna på laget, og ses på som en hybrid av Gattuso/Pirlo. Dekker store rom! Nåværende kontrakt går ut i 2021. Pris: 35mill€.
Boubakary Soumare (21 år). Spiller for LOSC Lille. En enorm motor! God ballvinner, god teknikk og gode pasninger. Nåværende kontrakt går ut i 2022. Pris: 30-40mill€.
Houssem Aouar (22 år): Spiller for Lyon. En av stjernene i laget, som luktes på av større klubber. Litt Zidane over han, med god teknikk, sykepasninger og kremmerhus av noen skudd. Nåværende kontrakt går ut i 2023. Pris: 55-60mill€.

Sentral Offensiv Midtbane (enten én av disse)
Nabil Fekir (27 år). Spiller for Real Betis. Var på vei til LFC, men gikk til Betis pga. problemer ifm. den medisinske testen. Klassespiller! Nåværende kontrakt går ut i 2023. Pris: 30-40mill€.
Jack Grealish (25 år). Spiller for Villa. Klyse av en spiller, men stjerna i laget. Godt driv, god teknikk og godt skudd. Nåværende kontrakt går ut i 2023. Pris: 40-50mill€.
Philippe Coutinho (28 år). Eies av Barcelona. Spilleren som ingen vil ha. Ble kjøpt for en enorm sum, men har ikke levd opp til prislappen. Kunne blitt vår «Marquee signing»! Nåværende kontrakt går ut i 2023. Pris: 65-80mill€.

Høyre ving (eller én av disse, dersom Almiron er tiltenkt rollen som SOM)
Oscar Melendo (23 år): Spiller for Espanyol. Venstrebent høyreving med lavt tyngdepunkt, gode pasninger og godt skudd. Nåværende kontrakt går ut i 2022. Pris: 10-15mill€.
Carlos Soler (23 år): Spiller for Valencia. En av stjernene i laget, som flere av storklubbene ser på. Springer enormt mye, i tillegg til å ha gode løsninger. Gode innlegg og gode avslutninger! Nåværende kontrakt går ut i 2023. Pris: 50mill€.

Spiss (én av disse)
Odsonne Edouard (22 år): Spiller for Celtic. Blanding av Adebayor og Ba i stilen? Veldig bra fotballforståelse! Gode avslutninger. Nåværende kontrakt går ut i 2022. Pris: 15-20mill€.
Victor Osimhen (22 år): Spiller for LOSC Lille. Sykt hurtig spiller, med gode avslutninger. Flere storklubber ryktes å være interesserte. Nåværende kontrakt går ut i 2024. Pris: 45mill€.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Overgangsvinduet sommeren 2020
« Svar #11 på: 29. April 2020, 14:42 »
Mye spennende der ja!  :) Får vi se om noen er aktuelle når den tid kommer?
No fate but what you make

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Overgangsvinduet sommeren 2020
« Svar #12 på: 29. April 2020, 15:52 »
Veldig mye snadder der, tenker alle er realistiske også. Eneste som kan bli for vanskelig er Upamecano. Ryktes på vei til Bayern nå.

Men samtlige der vil forsterke laget. Riktig alder, og fortsatt en del å bevise. 

Er jo viktig å ikke kjøpe altfor mange nye på en gang også, slik at man må kjøre sammen altfor mange.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Overgangsvinduet sommeren 2020
« Svar #13 på: 29. April 2020, 16:31 »
Mye snadder på listen, men vil ha 2 spisser og 2 offensive midtbane spillere.
En god etablert i hver posisjon og et stort talent i hver posisjon.

Grealish/maddison/Coutinho/Fekir + havertz

Spissene du nevner kjenner jeg ikke så godt til.vil gjerne se
Cavani/suarez/ + greenwood😎

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Overgangsvinduet sommeren 2020
« Svar #14 på: 01. Mai 2020, 16:23 »
Først av alt vil jeg si at Newcastle United FC nå endelig ser ut til å kunne handle fra den hylla vi gjorde før Ashley tok over. Etter 13 år med Mike Ashley er det lett å glemme at det var tider der NUFC hentet verdensstjerner og var i forhandlinger med enda flere. At vi en gang satte overgangsrekord med Shearer, at vi hentet Owen fra Real Madrid, at vi solgte Woodgate til samme klubb, at Faustino Asprilla kom en snøfull vinterdag, at Kluivert kom fra Barcelona samt vi klarte å hente i toppkategorien av unge spillere som Jenas, Dyer, Bellamy og Viana. Kunne fortsatt i det lange med spillere som både ble hentet og som nesten ble hentet som Wayne Rooney og Manuel Rui Costa.

Jeg har også et ønske om at Steve Bruce får fortsette som manager. Jeg synes han har gjort en god jobb under de forutsetningene han har hatt. Jeg er også av den oppfatning at det er mange gode britiske managere også. Jeg synes det ville vært spennende å se hva Steve Bruce vil få til med mer valgfrihet og midler å rutte med.

Jeg håper vi for en gangs skyld slår litt på stortromma. Jeg ønsker meg ikke noen unge lovende spillere nå. Vi har Almiron, ASM, Joelinton, Dubravka, Lascelles, Schar, Rose, Longstaffene, osv. Jeg ønsker meg offensive spillere som kanskje har slitt litt den/de siste sesongene, men som vi vet er verdensklasse om de finner seg til rette. Tenker på spillere som Coutinho, James Rodriguez, Grealish, Dembele på Lyon, eller til og med Griezmann (vi har jo vært linket). Noe av dette ville vært en drøm.

Jeg mener at vi har noen gode spillere i stallen. Noen som blir enda bedre om det kommer noen klassespillere inn som kan gå forran og dra med seg resten. Vi trenger mere offensivt.

Til slutt. Det er noen spillere i klubben som jeg rett og slett er blitt glad i og som jeg vil skal være med videre. Ganske mange faktisk. Spillere som jeg anser som veldig lojale og har vært med i tynt og tykt. Jeg unner dem rett og slett å være med videre. Jeg unner dem suksess, jeg unner noen av dem å motbevise flopp stempel (Joelinton, Almiron og ASM), jeg unner dem å få kjenne litt på hva det ville si å være NUFC spiller for 15 - 25 år siden da kanongode spillere kom inn og løftet hele laget og ga en optimisme til alle rundt klubben, til oss supportere som vi kunne flyte på hele sesongen.