20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2012  (Lest 133187 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #930 på: 18. Nov. 2012, 22:00 »
Kjipt at FFK ryker. For en atmosfære det var på stadion i dag. Hadde laget vært halvparten så godt som fansen, så hadde de vært langt unna nedrykk iallefall.

MEN: Molde vant fortjent, og hadde vel vunnet 5-0 om en annen spiss en Angan hadde fått disse sjansene. For min del kan de selge ham så snart det lar seg gjøre. Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å leve i offside som han gjør. Jeg er sikker på at senga hans står i offside på soverommet. Han var jo 5 meter foran Berget under hele kontringa som ledet til 1-0. En annen gang ble han fremspilt av Chima Chukwu, der han sprang 1 meter foran hele backrekka til FFK uten å skjønne at han var i offside. Dette er et gjentakende problem, som jeg håper OGS løser ved å selge ham. Hjernedødt på linje med vår egen Sholadinho...

Nå er jeg mest spent på om DBH går på en ny sesong eller legger opp på topp. Jeg er ikke så sikker på vi greier 3 på rad hvis OGS forsvinner til PL i løpet av neste sesong. Jeg krysser derfor alt jeg har for at Henning BErg og Ståle Solbakken skal mislykkes så jævlig i Championship, at ingen tør tenke tanken på å ansette en Norsk manager i PL ;)

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #931 på: 18. Nov. 2012, 22:29 »
At Angan havnet i Solskjærs Molde var i seg selv en sensasjon, sånn som han var vaksinert mot å score mål i Hønefoss. Angan må jo være enhver keepers drømmemotstander.

OGS har nok forøvrig et så stort navn i England at han er dømt til å havne der uansett om han gjør en ok jobb med Molde. Selv om Solbakken og Berg skulle tryne fullstendig. For min del kan han dra jo før jo heller.

Rosenborg kan ha en fair sjanse til å slå Godset, Viking og Tromsø. Men aldri i verden om vi slår Solskjær.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #932 på: 18. Nov. 2012, 23:48 »
Legende. Akkurat det jeg er.

http://bildr.no/view/1321819

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #933 på: 19. Nov. 2012, 16:45 »
SOGNDAL!!! TL2013!!!  :toon:

 :thumbu:

Går Ulrik Flo til ein større klubb no?

Tiote95

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 26
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #934 på: 26. Nov. 2012, 22:13 »
Reka sparka i Aafk! Da er det vel ikke noe spørsmål om hvem som tar over VIF?
Tror i tillegg at det blir Roar Johansen som tar over Aafk. Står jo uten jobb etter at han nå forlater S08.
Okey, I'll drink it !
 - Jonás Gutiérrez

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #935 på: 26. Nov. 2012, 22:23 »
Drømmen hans om å bli trener i Brann håper jeg i hvert fall ikke blir oppfylt til tross for at han er en god manager.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #936 på: 26. Nov. 2012, 22:30 »
Det er jo utvilsomt fordi han ikke kommer overens med lederne sine. Han er en av de beste norske trenerne rent fotballfaglig, men virker omtrent blottet for sosial intelligens og empati. Ikke at det er spesielt uvanlig i fotballverden, men dessverre for Rekdal har han ikke nok naturlig autoritet til at de egenkapene ikke er nødvendige for ham.

Spent på hva som blir neste stopp for den fyren. Jeg frykter faktisk litt at han står øverst på blokka når Drillo gir seg, men det er nok mer sannsynlig at Solbakken har fått sparken i Wolves lenge før den tid.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #937 på: 26. Nov. 2012, 22:54 »
Bør ikke Rekdal være veldig passende til landslag hvor han IKKE ser spillerne året rundt og slipper ha noe med overganger og lignende å gjøre. Tror jo Rekdal ville vært en passende landslagstrener.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #938 på: 26. Nov. 2012, 23:26 »
Ser for meg Reka som en perfekt landslagssjef jeg. Har overhodet ikke tålmodigheten eller holdbarhetsdatoen til å lede en stor klubb, men evnene hans tror jeg kommer mye mer til sin rett på et landslag der slitasjen bli langt mindre.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #939 på: 26. Nov. 2012, 23:45 »
Bør ikke Rekdal være veldig passende til landslag hvor han IKKE ser spillerne året rundt og slipper ha noe med overganger og lignende å gjøre.

Kanskje, men jeg vet ikke om det er så enkelt. Man kan like gjerne snu på det og si at en landslagstrener bør være spesielt god til å motivere og kommunisere. Dessuten ligger noen av Rekdals største styrker i ting man egentlig ikke har bruk for som landslagstrener.  Han er veldig flink rent taktisk, noe som selvsagt er essensielt som landslagssjef, men der stopper det for ham etter min mening.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #940 på: 27. Nov. 2012, 11:17 »
Sitat fra: Berntsen
Dessuten ligger noen av Rekdals største styrker i ting man egentlig ikke har bruk for som landslagstrener.
Hva er Rekdals styrker som trener da, som er null verdt for en landslagstrener?

Slik jeg ser det er Rekdals største styrker taktikk og motivasjon. Hvordan kan Rekdal ellers ha greid å føre Aalesund til e-cup tre ganger, hvis ikke han hadde vært en dyktig motivator? Aalesund under Rekdal har aldri hatt noe toppmannskap. Og det har vært en viss gjennomtrekk fra sesong til sesong. Likevel har han greid å lede en gjeng amatører til å bli cupmestere to ganger, og til e-cup tre ganger. Du klarer ikke det med taktikk alene. Du må få spillerne til å tro på taktikken din også.

Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon