20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: VM Sør-Afrika 2010!  (Lest 85908 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ratatosk

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1293
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #45 på: 20. Nov. 2009, 20:05 »
Har ingen klare favorittlag, men holder nok en knapp på Spania og England, samt barndomsfavorittene Brasil og Argentina.   Håper også en outsider kan kan overraske :)

Danmark håper jeg helt klart får ett fiasko VM, makan til kjepphøye folk skal man lete lenge etter.   Den "Danmark er overlegent best i alt og Norge kan bare stå på ski" holdningen kan de stapp lengst opp i ræva for min del.   

Men bortsett fra i diskusjoner om sport så er dansker ålreite dyr..   Spesielt hvis man beveger seg litt utenfor københavnsområdet.
sunt pueri pueri puerilia tractant

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #46 på: 20. Nov. 2009, 21:24 »
1974 vant vest-tyskland...brasil i 1970 ;)

Stemmer. En liten regnefeil der.  :)

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #47 på: 21. Nov. 2009, 03:24 »
Hehe, mulig det er slik det fremstilles i media da. Tror ikke nødvendigvis at engelskmenn heller er så arrogante. Møtt på min del i Bardufoss faktisk, og det var faen meg mange svinmorsomme mennesker.

Da er det kanskje ikke de samme folka som du møter i Ayia Napa. Mislikt engelskmenn siden den sommeren. Bråkete tullinger som bare skal lage bråk og elendighet dersom man trosser janteloven og går med noe annet enn svette fotballskjorter på byen. fysj. Men allikevel digger jeg landslaget.

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #48 på: 21. Nov. 2009, 06:45 »
Som halvt algerier så kommer jeg naturligvis til å holde med Algerie. Denne uken har vært en emosjonell berg- og dalbane uten like. Først ble hjertet knust da Egypt satte inn 2-0 fem minutter på overtid og sikret seg omkamp. Et mål som for øvrig skulle ha blitt avblåst for offside. '

Fire dager senere vinner vi en knokkelkamp etter en fantastisk van Basten-volley fra midtstopper Anthar Yahia som hadde forvillet seg opp på et angrep. De resterende 50 minuttene ble en forferdelig påkjennelse for mitt fotballhjerte. Men da dommeren blåste av kampen slengte jeg ut noen ville jubelbrøl både i stua og på balkongen (til mange rare blikk), før tårene begynte å trille som en elv nedover kinnene. 

Ellers kommer jeg nok til å holde med de andre afrikanske landene, minus Sør-Afrika. Tror Elfenbenskysten og Ghana kan gjøre det veldig bra. New Zealand blir et slaktoffer!
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #49 på: 21. Nov. 2009, 12:11 »
Hehe, mulig det er slik det fremstilles i media da. Tror ikke nødvendigvis at engelskmenn heller er så arrogante. Møtt på min del i Bardufoss faktisk, og det var faen meg mange svinmorsomme mennesker.

Da er det kanskje ikke de samme folka som du møter i Ayia Napa. Mislikt engelskmenn siden den sommeren. Bråkete tullinger som bare skal lage bråk og elendighet dersom man trosser janteloven og går med noe annet enn svette fotballskjorter på byen. fysj. Men allikevel digger jeg landslaget.

Har nok ikke det, skal innrømme det. Vært i i Gran Canaria på et sted som vrimla av engelskmenn, men det var i tidlig pubertet, så jeg møtte de ikke i en slik setting :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #50 på: 21. Nov. 2009, 14:17 »
Hehe, mulig det er slik det fremstilles i media da. Tror ikke nødvendigvis at engelskmenn heller er så arrogante. Møtt på min del i Bardufoss faktisk, og det var faen meg mange svinmorsomme mennesker.

Såpass? Min erfaring er at militære engelskmenn er en gjeng psychoer.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #51 på: 21. Nov. 2009, 15:21 »
Hehe, mulig det er slik det fremstilles i media da. Tror ikke nødvendigvis at engelskmenn heller er så arrogante. Møtt på min del i Bardufoss faktisk, og det var faen meg mange svinmorsomme mennesker.

Såpass? Min erfaring er at militære engelskmenn er en gjeng psychoer.

Ja. De er det. Noen litt vel psycho, har jo hatt et småubehagelig møte med urin på dansegolv i Bardufoss. Men de fleste er fortsatt sykt morsomme å prate drit med. Jeg er imponert over hvor bra engelsk dialekt jeg kan klare når jeg er dritings :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #52 på: 22. Nov. 2009, 12:41 »
Jeg snakker også mye bedre engelsk i fylla. Tror det gjelder for de fleste.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #53 på: 22. Nov. 2009, 13:20 »
Jeg snakker jævli bra tysk i fylla, tror jeg hvertfall :P

Skotter og engelskmenn er noen av de råeste å gå på fylla med (hver for seg vel og merke). Bare synd at alltid noen skal vise snoppen eller sloss. Det er et mindretall som ødelegger for de andre!

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #54 på: 22. Nov. 2009, 17:00 »
Som halvt algerier så kommer jeg naturligvis til å holde med Algerie. Denne uken har vært en emosjonell berg- og dalbane uten like. Først ble hjertet knust da Egypt satte inn 2-0 fem minutter på overtid og sikret seg omkamp. Et mål som for øvrig skulle ha blitt avblåst for offside. '

Fire dager senere vinner vi en knokkelkamp etter en fantastisk van Basten-volley fra midtstopper Anthar Yahia som hadde forvillet seg opp på et angrep. De resterende 50 minuttene ble en forferdelig påkjennelse for mitt fotballhjerte. Men da dommeren blåste av kampen slengte jeg ut noen ville jubelbrøl både i stua og på balkongen (til mange rare blikk), før tårene begynte å trille som en elv nedover kinnene. 

Ellers kommer jeg nok til å holde med de andre afrikanske landene, minus Sør-Afrika. Tror Elfenbenskysten og Ghana kan gjøre det veldig bra. New Zealand blir et slaktoffer!

Da er det vel bare å gratulere!
Så selv denne kampen, som jeg regnet med ville være svært tøff affære med masse taklinger på kanten av lovverket etter alt skriveriet i forkant av kampen . Slik var det jo ikke, gikk ganske fint for seg. Synes også Algerie hadde grei kontroll i kampen og at de var best før målet og hadde god kontroll etter også.

Et lag jeg har sansen for i Afrika og VM sammenheng er Kamerun. Husker godt gode gamle Roger Milla fra VM i 1990 i Italia da han kom inn og avgjorde flere kamper. Måten de kjempet seg til en kvartfinale på, der de forøvrig ble slått ut av England med 3-2 etter 2 straffescoringer av Gary Lineker, synes jeg var både imponernde og morsomt.

Ellers holder jeg med Danmark (som den lille danske jeg er) og Argentina. Det aller viktigste er uansett at England, Spania, Frankrike og Italia ikke står igjen som vinnere.

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #55 på: 22. Nov. 2009, 19:30 »
England eller Spania ;D
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #56 på: 02. Des. 2009, 15:54 »
VM seedingen er blitt offentlig gjort, og slik er den:

Pulje 1 :Sør-Afrika, Brasil, Spania, Nederland, Italia, Tyskland, Argentina og England.

De andre puljene er delt inn geografisk.

Pulje 2 besttår av lagene fra Asia, Oceania og Mellom-Amerika: Australia, Japan, Sør-Korea, Nord-Korea, Honduras, Mexico, USA og New Zealand.

Pulje 3 består av lagene fra Afrika og Sør-Amerika: Algerie, Kamerun, Elfenbenskysten, Ghana, Nigeria, Chile, Paraguay og Uruguay.

Pulje 4 består av lagene fra Europa: Danmark, Frankrike, Hellas, Portugal, Serbia, Slovakia, Slovenia og Sveits.

Det blir trukket 1 lag fra hver pulje, i hver gruppe. Det vil si at lag fra samme pulje ikke kan komme i samme gruppe under VM sluttspillet.

Peter

  • Gjest
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #57 på: 02. Des. 2009, 18:29 »
Skulle gjort mye for at Frankrike var i den best seedete gruppen og Italia var i pulje 4. Frankrike møter derfor uansett ett av de beste lagene i verden hvis de ikke er så heldige og møte Sør-Afrika, men det er jo 1:8 sjanse for at de gjør.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #58 på: 02. Des. 2009, 18:32 »
Og det er jo bare morsomt, for da får vi potensielt langt mer spennende grupper. Legg også merke til at Portugal er å finne i pulje 4.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Peter

  • Gjest
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #59 på: 02. Des. 2009, 18:35 »
Riktig det, men jeg hater Italienerne så intenst at jeg MYE heller vil ha Frankrike i en lettere gruppe så Italias sjanser til avansement blir mindre.