20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: VM Sør-Afrika 2010!  (Lest 85769 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #30 på: 19. Nov. 2009, 23:57 »
Alle lag som spiller offensive fotball, er lag å følge med på. Det at Danmark spiller offensive fotball er en ting, men de gjør jo ikke det i hver kamp? Men de er gode det skal de ha, men det er jo mange andre lag å.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #31 på: 20. Nov. 2009, 00:28 »
Alle lag som spiller offensive fotball, er lag å følge med på. Det at Danmark spiller offensive fotball er en ting, men de gjør jo ikke det i hver kamp? Men de er gode det skal de ha, men det er jo mange andre lag å.

De fleste store lagene spiller jo offensiv fotball. Det er det som gjør dem gode :P

Finnes jo unntak og da. Som f.eks Hellas under EM 2004 da de tok en ledelse, for deretter å spille kjedelig defensiv fotball for å sikre seieren. Det er taktisk genialt, men hvor attraktivt er det?...
« Siste redigering: 20. Nov. 2009, 00:33 av ErikLi »

Peter

  • Gjest
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #32 på: 20. Nov. 2009, 08:01 »
Siden "En del av meg er dansk" føler jeg at jeg må heie på dem. Dansker er hyggelige folk.


Hehe, ja for all del. Det er bare det at jeg ikke liker Dansk fotball! :)

Sa ikke noe mot deg :) . Kunne jo hende du hadde møtt noen dansker som ikke var fult så hyggelige ;) . Men de danskene jeg har møtt, og kjenner er hyggelige folk :) . Har slekt rett ved stadioen til Brøndby :P .


Haha, mine bor i FCK delen! Naturlige fiender disse familiene da! ;D

Mikael

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 701
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #33 på: 20. Nov. 2009, 12:43 »
Jeg håper Italia, Argentina, Brasil eller Spania stikker av med seieren. Frankrike kan gjerne ryke ut i gruppespillet. Har aldri likt dem. Samtidig håper jeg at noen av de afrikanske landene kan hevde seg.
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #34 på: 20. Nov. 2009, 12:51 »
Hvorfor ikke England?

Fordi engelskmenn er så snevre. Vinner de VM kommer de til å tro de er verdens beste i årtier fremover. Sånn sett ikke så forskjellig fra i dag, menmen...

Hehe, men Frankrike som er arrogant så du får det, kan du holde med? :P

Tss, franskmenn er kule da.

Engelskmenn er kulere ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #35 på: 20. Nov. 2009, 13:49 »
Har sansen for Elfenbenskysten jeg 8)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #36 på: 20. Nov. 2009, 16:00 »
Siden "En del av meg er dansk" føler jeg at jeg må heie på dem. Dansker er hyggelige folk.


Hehe, ja for all del. Det er bare det at jeg ikke liker Dansk fotball! :)

Sa ikke noe mot deg :) . Kunne jo hende du hadde møtt noen dansker som ikke var fult så hyggelige ;) . Men de danskene jeg har møtt, og kjenner er hyggelige folk :) . Har slekt rett ved stadioen til Brøndby :P .


Haha, mine bor i FCK delen! Naturlige fiender disse familiene da! ;D

Haha, ja :P . FCK er bedre enn Brøndby da :P .

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #37 på: 20. Nov. 2009, 16:24 »
Siden "En del av meg er dansk" føler jeg at jeg må heie på dem. Dansker er hyggelige folk.
Hehe, ja for all del. Det er bare det at jeg ikke liker Dansk fotball! :)

Øhh, liker du ikke offensiv fotball?
Er vel få nasjoner som spiller mer gøyal og offensiv fotball enn danskene. Er vel omtrent bare Nederland som kan sammenlignes med dem.
Brasil. Teknisk god offensiv fotball.

Brasil har ikke spilt god offensiv fotball siden VM i 1990 i Italia. Man må aller helst til enda tidligere utgaver for å hente frem det offensive spillet Brasil ble så kjent for.

Under de siste landslagsjefene, eller så og si alle siden begynnelsen av 90 tallet, har de fokusert stadig mer og mer på det defensive. Under nåværende landslagsjef Dunga er det jo veldig synlig at de spiller på defensiv sikkerhet og satser på individuelle ferdigheter offensivt.


Peter

  • Gjest
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #38 på: 20. Nov. 2009, 16:29 »
Jeg må si det er rart Brasil spiller så "defensivt" kan man kalle det når de bare har offensive fibre i laget. Har de i det hele tatt en skikkelig defensiv spiller utenom midtstopperne og Josue, Melo og de der?

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #39 på: 20. Nov. 2009, 17:21 »
Jeg må si det er rart Brasil spiller så "defensivt" kan man kalle det når de bare har offensive fibre i laget. Har de i det hele tatt en skikkelig defensiv spiller utenom midtstopperne og Josue, Melo og de der?

Mot England for en ukes tid siden var det vel bare Elano, Nilmar, Kaka og Fabiano som kan kalles offensive spillere som startet.
Sentralt er de godt balanserte med 2 defensive spillere i Melo og Silva. De har gode hurtige backer som bidrar mye offensivt, men de er alltid balanserte bakover.
Er mye vanskligere å score på Brasil nå enn det var for 20 år siden.

Kansje lederne i brasiliansk fotball skjønte at det var på tide å tenke nytt da landslaget gikk en periode på 24 år før de igjen kunne hente en VM tittel. Vant i 1974 med feiende flott fotball, men måtte vente helt til 1994 før de igjen kunne heve VM pokalen, da med langt mindre attraktiv fotball. Det er nok den desidert kjendeligste VM finalen i historien. Forresten den eneste VM finalen som har endt uten scoringer etter ordinær spilletid og ekstraomganger.
« Siste redigering: 20. Nov. 2009, 17:35 av Frode »

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #40 på: 20. Nov. 2009, 18:21 »
1974 vant vest-tyskland...brasil i 1970 ;)
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #41 på: 20. Nov. 2009, 18:29 »
Hvorfor ikke England?

Fordi engelskmenn er så snevre. Vinner de VM kommer de til å tro de er verdens beste i årtier fremover. Sånn sett ikke så forskjellig fra i dag, menmen...

Hehe, men Frankrike som er arrogant så du får det, kan du holde med? :P

Tss, franskmenn er kule da.

Engelskmenn er kulere ;)

Nei. Det er skotter og irer som er kule. Den eneste generelle oppfatningen jeg har av engelskmenn er egentlig arrogansen.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #42 på: 20. Nov. 2009, 18:55 »
Skotter og irer er kulere ja, helt enig. Men jeg foretrekker engelsk arroganse fremfor fransk arroganse.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #43 på: 20. Nov. 2009, 19:00 »
Hmm, problemet er at i løpet av mine to opphold i Frankrike har jeg aldri merket noe til denne franske arrogansen. Snarere tvert imot.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #44 på: 20. Nov. 2009, 19:52 »
Hehe, mulig det er slik det fremstilles i media da. Tror ikke nødvendigvis at engelskmenn heller er så arrogante. Møtt på min del i Bardufoss faktisk, og det var faen meg mange svinmorsomme mennesker.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida