20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hva nÃ¥ Norge?  (Lest 16701 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Hva nå Norge?
« på: 07. Sep. 2009, 23:37 »
Hvem bør bli Toppfotball sjef?  Skal vi fortsette Ã¥ ri pÃ¥ norgehesten i Ã¥rene sÃ¥ kommer eller bør NFF se til varmere strøk?

Og hvem skal lede landslaget mot den neste kvallikken? Virker som det er delte meninger om drillo i landslagstroppen.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hva nå Norge?
« Svar #1 på: 07. Sep. 2009, 23:56 »
Drillo bør bli en voksdukke og plasseres på fotballmuseet på Ullevaal.
Takk til Drillo, for å ha gitt oss magiske øyeblikk. Men han bør nå være historie.

Vi trenger HELT nye krefter. Krefter som ikke har noe som helst med Drillo og den tankesmia hans å gjøre. Vi må utenlands. Og vi må lenger sør enn København.

Anbefaler å lese Tor Kristian Karlsens blogg om dette temaet.
Vi må slutte å tro at vi vet alt, og at utlendingene ikke vet en dritt. Det finnes flere sannheter i fotball.

Dessverre kommer NFF til å ansette Nils Johan Semb som toppfotballsjef og Drillo, Solbakken eller Sollied vil bli ny landslagssjef.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Hva nå Norge?
« Svar #2 på: 08. Sep. 2009, 00:50 »
Ganske enig her. Tror mye avhenger om NFF tørr å satse på en utenladsk toppfotball sjef. Hvis vi får Semb er oddsen stor for at det blir en skandinavisk landslagsjef.

Men jeg har alltid vært enig med Semb når han snakker om hvordan norge bør satse på de yngste. Men kanskje er det for jeg er norsk og ikke vet om så mye annet. Hvis NFF skal hente en utenlandsk sjef (med frie tøyler?) må de legge vekk alle lovene sine om topping i ung alder osv. Kommer det til å skje?
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hva nå Norge?
« Svar #3 på: 08. Sep. 2009, 01:06 »
Jeg er faktisk usikker til om jeg vil ha med Drillo videre. Tror eksempelvis vi hadde tatt 2. plassen og play-off-plass dersom Drillo hadde styrt dette landslaget gjennom hele kvalikken. Til tross for at vi enda ikke er veldig gode har vi sett forbedringer.
Ellers, jeg har trua på Trond Sollied. En klar fotballfilosofi, og han virker til å ha respekt av spillerne.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ratatosk

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1293
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
Sv: Hva nå Norge?
« Svar #4 på: 08. Sep. 2009, 08:33 »
Hadde Drillo tatt oss til Sør Afrika, sÃ¥ skulle han ledet oss i mesterskapet ogsÃ¥.   Men nu som vi ikke kommer dit, sÃ¥ er det pÃ¥ tide med noe helt nytt.
I Norge er det eneste navnet som ikke vil fÃ¥ meg til Ã¥ slenge noen kraftige gloser mot NFF Trond Sollied.  Men tror jeg ogsÃ¥ heller mot en utenlandsk sjef, dog noe usikker pÃ¥ hvem det skulle være...
sunt pueri pueri puerilia tractant

Jani

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 223
    • Vis profil
Sv: Hva nå Norge?
« Svar #5 på: 08. Sep. 2009, 09:38 »
hvis jeg skulle hatt en utenlandsk sjef ville jeg godt for Lawrie Sanchez!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hva nå Norge?
« Svar #6 på: 08. Sep. 2009, 17:37 »
Lawrie Sanchez lanserte jo selv sitt kandidatur da Hareide sa takk og farvel, men det er en god grunn til at landslagsledelsen sa nei, han snakker ikke norsk og har ikke kontor på Ullevaal Stadion.
Da er du automatisk diskvalifisert fra jobben som norsk landslagssjef, så lenge fotballforbundet er gjennomsyret av idioter som Sondre Kåfjord.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Peter

  • Gjest
Sv: Hva nå Norge?
« Svar #7 på: 08. Sep. 2009, 20:24 »
Den sparkete Roma treneren Spaletti. :P

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Hva nå Norge?
« Svar #8 på: 09. Sep. 2009, 22:36 »
Drillo har tatt oss fra sisteplass til 2 plass og klatra jevnt og trutt på fifa rankingen. Trur du ska leita lenge etter og finna noken så får meir ut av Norge. Dessuten taper me ikkje på Ullevaal med han som sjef.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Hva nå Norge?
« Svar #9 på: 09. Sep. 2009, 23:09 »
Tror det beste for Norge vil vere å satse videre på Drille. Vi må se på materialet vi har til rådighet, og da må norge som fotballnasjon innse at det er Drillofotballen som er mest effektiv. Legge vekt på dødballer, og utnytte spillere som Carew fullt ut, ser eg ingen feil i.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hva nå Norge?
« Svar #10 på: 10. Sep. 2009, 00:19 »
Jeg avskriver ikke Drillo i hvertfall - men er mer lysten på en mann som Trond Sollied.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hva nå Norge?
« Svar #11 på: 10. Sep. 2009, 15:14 »
Jeg mener John Carew fortjener så mye bedre enn å bli brukt som Jostein Flo.
Han er så vanvittig mye bedre. Se litt på Aston Villas kamper. snakk litt med Martin O'Neill. John Carew er så mye mer enn bare en targetman. Han er jævlig rask, utrolig balanse. God med ballen i beina, og skyter brukbart bra. Carew må komme mye, mye, mye, mye, mye, mye mer rettvendt på landslaget. Først da vil han score de målene vi ønsker at han skal score.

Det skjer ikke under Drillo. Joda, Drillo leverer gode resultater på hjemmebane. Greit nok det. Men jeg mener mannen hører hjemme på museum nå. Han har vært landslagssjef i to perioder. Det er all grunn til å takke ham ærbødigst for å ha fått landslaget opp på uoppnåelige høyder, og deretter plassere ham på fotballmuseet på Ullevaal Stadion, og rydde kontoret hans.

Okey, det siste er kanskje litt drøyt. Men jeg mener det er på tide at NFF pensjonerer Egil Olsen, når mannen åpenbart ikke har vett til å pensjonere seg selv. La ham sitte på kontoret sitt og analysere seg ihjel. Men jeg synes NFF skal tenke i HELT andre baner når de skal ansette ny landslagssjef. Tiden er inne for å se utenlands. Tiden er inne for å søke eksperthjelp. Det er på tide å hente en kløpper fra utlandet. Mange små landslag rundt om i Europa og verden har hatt store navn og store stjerner og fantastiske trenere som landslagssjefer. Da bør det være ypperlige muligheter for NFF å gjøre det samme.

Lawrie Sanchez er en relativt vellykket klubbtrener som søkte på jobben som Norge-boss ved forrige korsvei. Det var galskap å ikke kalle ham inn på intervju da. Det er enda mer galskap å ikke gjøre det nå.
Stadig flere norske Tippeliga-klubber søker til Sverige, Danmark eller andre land for å finne sin nye trener. Likevel tviholder det norske landslaget på en norsk trener, når de åpenbart ikke er gode nok for de fleste norske Tippeliga-lagene lenger. Når selv Rosenborg, de mest inngrodde, trofaste "alt var så mye bedre før"-tenkende gubbene ansatte en svenske som trener, så holder NFF stand, og tvilholder på Drillo. En museumsgjenstand.

Nils Arne Eggen hadde heldigvis vett til å pensjonere seg selv, da RBK ikke hadde vett til å pensjonere ham. Egil Olsen burde hatt like mye vett. Men når han ikke har det, så bør NFF ha det.

Egil Olsen har sine spillere han liker. En mann som Alexander Tettey vil for eksempel neppe få noen stor karriere under Drillo, da professoren åpenbart ikke er særlig begeistret for spillertypen Tettey. Skjelbred vil aldri komme til sin rett under Drillo. Vadim Demidov blir aldri sett på som den kvalitetsstopperen han er. I tillegg er han et godt alternativ som defensiv midtbane. Det er på tide at de beste spillerne spiller på landslaget, og at de beste spillerne får lov til å være gode.

Fabio Capello er den eneste landslagssjefen for England som har fått Gerrard og Lampard til å funke sammen på landslaget.
Zlatan hadde aldri fått lov å være Zlatan i Norge, fordi vi er for opptatt av systemer og regler. Zlatan hadde aldri vært landslagsspiller under Drillo.
John Carew fÃ¥r ikke lov til Ã¥ være John Carew pÃ¥ landslaget. Han blir degradert til Ã¥ spille Jostein Flo. Selv om Tore André fikk en mye mer lekende rolle. Eidur Gudjohnsen ville blitt brukt som midtbanespiller pÃ¥ det  norske landslaget.

Det er på tide at vi får inn en landslagssjef som beordrer Tarik til å finne seg en klubb der han får spille fotball regelmessig. Som instendig ber Moa om å ta et steg videre ut av det altfor trygge, men ikke spesielt utviklende Vålerenga. Som oppmuntrer Huseklepp til å dra til Frankrike.
Jeg vil ha en landslagssjef som dyrker de individuelle ferdighetene, fremfor de kollektive.

Vi trenger en landslagssjef HELT blottet for forbindelser til Drillo og hans tankesmie. Gjerne en som tenker vesensforskjellig fra Drillo.

Det er ikke noe galt med Drillo. Han bør bare pensjoneres. Drillo bør tilhøre historien nå.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ratatosk

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1293
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
Sv: Hva nå Norge?
« Svar #12 på: 08. Okt. 2009, 10:56 »
http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=574777

Semb blir toppfotballsjef...
Ikke noe kjempebombe akkurat.
sunt pueri pueri puerilia tractant

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Hva nå Norge?
« Svar #13 på: 08. Okt. 2009, 12:41 »
Semb har for meg bevist gjennom flere år i tv2 at han ikke har peiling, med andre ord et opplagt valg til den posisjonen.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hva nå Norge?
« Svar #14 på: 08. Okt. 2009, 16:36 »
Jeg syns Semb er en god ekspertkommentator, og at han var en veldig undevurdert landslagstrener. Eneste er jo om vi kommer til å utvikle oss i synet på hvordan fotball skal spilles er en annen sak. Men Semb vil, veldig smart, satse på fotballspillere i mye yngre alder.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida