20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: LaLiga 2007/08  (Lest 15726 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: LaLiga 2007/08
« Svar #15 på: 17. Sep. 2007, 19:25 »
Er ikke Oliveira "bare" lånt ut til Zaragoza? Han har uansett fått en bra start på årets sesong i Zaragoza.

Heinrich

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 193
    • Vis profil
Sv: LaLiga 2007/08
« Svar #16 på: 17. Sep. 2007, 20:10 »
Jo, men det er vel 90 % sikkert at det blir permanent, har jeg hørt.
Jeg regner ikke med å se han i rødt-svart igjen, for å si det slik...

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: LaLiga 2007/08
« Svar #17 på: 24. Sep. 2007, 20:47 »
Jornada 4

Resultater fra den 4.runden:

22/09/2007:
Recreativo de Huelva - Espanyol 2-1
Barcelona - Sevilla 2-1

23/09/2007:
Almería - Mallorca 1-1
Betis - Valencia 1-2
Getafe - Deportivo 0-0
Levante - Athletic Bilbao 1-2
Villareal - Murcia 2-0
Zaragoza - Osasuna 2-1
Atlético - Racing 4-0
Valldolid - Real Madrid 1-1

Barcelonas 2-1 seier over super-outsider Sevilla Lørdag kveld betyr at katalanerne fikk feiret jubileet akkuart slik de ønsket, æreverdige Camp Nou fyller nemlig 50 år i dag. Nok en gang var det "Messidona" som sto for målene på Camp Nou, mens Henry fortsatt sliter litt og har nå truffet treverket i sin fjerde seriekamp på rad. Ellers nok en god kamp av nykommerne Abidal og Tourè Yaya, og i Puyols skadefravær har Márquez og Milito stålkontroll i forsvaret. Den store overraskelsen var nok for de fleste at Ronaldinho ikke var med, men han er altså skadet og også tvilsom til midtuke-kampen mot Zaragoza.

Ellers kom rundens bombe i den siste kampen der ny-opprykkede Valladolid var svært nære å slå Real Madrid 1-0, hadde det ikke vært for en sen utligning av El Conejo (Saviola). Samtidig vant både Valencia, Barcelona og Villareal (eks-Newcastle spiller Rossi scoret 2 sene mål for ubåtene på El Madrigal) og dermed ble det også tettere i toppen. De kongelige hvite leder fortsatt med 10 poeng, mens Valencia og Villareal begge følger bare ett poeng bak, og Barcelona er to poeng bak ligalederen. I tillegg tok Bilbao, Zaragoza og Atlético alle sine første 3-poengere denne sesongen.

På de fire siste plassene finner vi Osasuna (17), Real Betis (18), Getafe (19) og Valencias "lillebror" Levante helt nederst, alle fire jakter forøverig på sin første seier denne sesongen.

Heinrich

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 193
    • Vis profil
Sv: LaLiga 2007/08
« Svar #18 på: 25. Sep. 2007, 16:21 »
Fint at Rossi fortsetter suksessen fra forrige sesong, synd han ikke kunne bli i Parma. :D

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: LaLiga 2007/08
« Svar #19 på: 25. Sep. 2007, 17:07 »
'seppe Rossi har faktisk scoret halvparten av alle Villareals mål til nå denne sesongen (3 av 6). Han scoret sitt førte allerede i den første runden da Villareal tok en sterk borteseier mot selveste Valencie på Mestalla (0-3), og fulgte videre opp med 2 mål i helgen mot nyopprykkede Murcia.

"Den gule ubåten" har i det hele tatt fått en god start på den nye sesongen, og står bokført med 3 seiere av 4 mulige og foreløpig andreplass (à poeng med Valencia, men med bedre målforskjell) . Ett tap har det blitt, og da ble det stygge sifre også da Real Madrid vant hele 5-0 på El Madrigal. Regner nok med at Villareal har en målsetning om UEFA Cup plass i år, og man kan nok i beste fåll håpe på å blande seg inn i kampen om CL plass (topp 4).

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: LaLiga 2007/08
« Svar #20 på: 30. Sep. 2007, 14:18 »
Sent men godt, en liten oppdatering på "midtuke-runden" i Spania:

25/09/07:

Sevilla - Espanyol 2-3

Rett og slett ett ran av Espanyol, men like fullt en sterk borteseier. "Gode gamle" Raul Tamudo matchvinner for Espanyol etter at han kom inn, mens motgangen fortsetter for Sevilla og Juande Ramos.

26/09/07:

Deportivo La Coruña - Rrecreativo de Huelva 0-2
Mallorca - Real Valladolid 4-2
Real Murcia - Almería 0-1
Osasuna - Levante 4-1
Racing Santander - Villlareal 0-2
Valencia - Getafe 2-1
Athletic Bilbao - Atlético Madrid 0-2
Barcelona - Real Zaragoza 4-1

Nok et sterkt resultat av "den gule ubåten" som slår Racing i Santander og Giusppe Rossi kom nok engang på scoringslista for ubåten.
Valencia holder også følge med teten etter at de slo svake Getafe 2-1, Getafe på sin side har virkelig slitt i åpningen og har kun 2 fattige poeng til nå, og det blir neppe bedre for Laudrup og co når storebror i byen Real Madrid kommer på besøk i kveld. Atlético vant sin andre kamp på rad da de beseiret Bilbao borte, og mye kan tyde på at "Rojablancos" endelig har våknet etter en litt treg start.

På Camp Nou fikk Zaragoza virkelig gjennomgå av et strålende Barcelona anført av Messi, Iniesta og Deco i hovedrollene, og slik som Los Azulgranas har prestert de 3 siste kampene nå (4-1 over Levante borte igår, kommer tilbake til den) er det neppe mange culés som savner en skadet Ronaldinho veldig. "Ronnie" er antagelig alikevel tilbake til Tirsdagens mesterligakamp mot Stuttgart, men det blir på ingen måte enkelt å sette ut verken Henry, Iniesta eller Messi som har storspilt på topp de 2 siste kampene.

27/09/07:

Real Madrid - Real Betis 2-0

Los Merengues vinner oppskriftsmesig selv om de måtte ha en noe billig straffe i andre omgang før de klarte å score. Baptisa punkterte kampen med en nydelig brasse. Betis var uheldige og kunne fort fått med seg poeng fra hovedstaden etter 3 avslutninger i treverket.

Real Zaragoza - Sevilla og Levante - Barcelona tjuvstartet den sjette runden i Spania igår, oppdatering kommer etter at runden er ferdigspilt i kveld, hvis noen skulle være interessert i denne LaLiga tråden? ;)

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: LaLiga 2007/08
« Svar #21 på: 31. Okt. 2007, 23:12 »
Valencia - Real Madrid 1-5 :o
Utrolig kamp fra Madrids side. Meget underholdende, spilte fotball på mer en det som kan kalles høyt nivå. Spesielt da 1 omg. Det er en fryd for øye å sjel å se fotball spilles sånn. Må bare si, skulle gått fra kr-sand til oslo baklengs vist vi hadde fått Ramos som h.back. Er uten tvil en av verdens beste backer.
Skal si de har fått en god start under denne Shuster, eller hva han heter.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: LaLiga 2007/08
« Svar #22 på: 31. Okt. 2007, 23:20 »
En stor, stor glede at Valencia taper tre strake kamper. Håper å kunne gi Koeman en verst tenkelig start på jobben også. Er på tide å få satt på plass den tullingen en gang for alle. Irriterte meg grenseløst at RBK aldri greide å banke Ajax, så Valencia på Mestalla er en ypperlig anledning til å få den mannen ned på jorda, og gjøre Valencia-krisen enda verre. Fire tap på rad. Det hadde vært noe, det. Ikke sant Valencia?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: LaLiga 2007/08
« Svar #23 på: 01. Nov. 2007, 17:08 »
Godt og sjå Real Madrid har noke på gang. Barca har kanskje Henry Messi Etoo og Ronaldinho men det kan bli for mykje av det gode og av og til.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: LaLiga 2007/08
« Svar #24 på: 02. Nov. 2007, 12:42 »
Barca fikk bare 1 poeng i går og Real Madrid leder nå med 4 poeng :P
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: LaLiga 2007/08
« Svar #25 på: 02. Nov. 2007, 19:18 »
Det var en svak kamp av Barca. Heldigvis. Jeg hater Barcelona, så bra at Madrid allerede virker solide. Barca har det offensive mener jeg, men har ikke fått det ut enda, tror det ender opp med at Ronaldinho blir solgt i Januar eller senest til sommeren. Defensivt er Barcelonas absolutt svakeste plass. Henger ikke på greip det de gjør. Det er ikke samhandling å komunikasjon. Å det virker som spillerene ikke liker hverandre eller liker å spille sammen. Det er ikke bra for Barca men bra for alle andre.
Spennende å følge med videre.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: LaLiga 2007/08
« Svar #26 på: 02. Nov. 2007, 21:34 »
Det var en svak kamp av Barca. Heldigvis. Jeg hater Barcelona, så bra at Madrid allerede virker solide. Barca har det offensive mener jeg, men har ikke fått det ut enda, tror det ender opp med at Ronaldinho blir solgt i Januar eller senest til sommeren. Defensivt er Barcelonas absolutt svakeste plass. Henger ikke på greip det de gjør. Det er ikke samhandling å komunikasjon. Å det virker som spillerene ikke liker hverandre eller liker å spille sammen. Det er ikke bra for Barca men bra for alle andre.
Spennende å følge med videre.

Om som en entusiastisk Culé så må jeg slevfølgelig spørre: hva er det som får deg til å hate Barcelona?

Ellers er jeg enig i at man har slitt med å få det til å funke optimalt til nå i år, bortsett fra enkelte kamper, blant annet mot Zaragoza hjemme.

Deffansivt er det forøverig ikke så ille som du skal ha det til. Milito er tiltenkt rollen som "Barças marshall" og har gjort sine saker bra sammen med både kong Carles og Rafa Márquez, dog har bestefar Thuram vært litt mer rusten når han har fått sjansen. Zambrotta er kanskje ikke like god som Ramos, men han er fortsatt en av verdens beste backer Zambo også, og til de som har noe å utsette på Abidals deffansive kvaliteter: jeg er spent på å høre hvem som er bedre i øyeblikket? Barça og Victor som bakerste mann og keeper er dessverre en smule undervurdert og jeg tillater meg å lure på hvorfor Victor stadig er utelatt fra den spanske a-lagstroppen.

Ellers var det en imponerende maktdemonstrasjon av Los Merengues på Mestalla på Onsdag, dessverre!

Det er 4 poeng nå, men vi kommer! Viscá el Barça!

 

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: LaLiga 2007/08
« Svar #27 på: 03. Nov. 2007, 00:37 »
Sånn er det bare?? Å sånn kommer det alltid til å bli. Vist du er Barca fan, så er du mere inne i hvem som er bra å ikke defensivt. Har ikke allverdens av innsikt, men begrunner det på det lille jeg har sett av kamper å prestasjoner.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: LaLiga 2007/08
« Svar #28 på: 24. Des. 2007, 09:05 »
Barcelona-REAL-MADRID 0-1 ;D
Ha ha ha.. Hater barca, god jul til barcelona, å det var fult fortjent..:)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

BallaJazz

  • Gjest
Sv: LaLiga 2007/08
« Svar #29 på: 27. Des. 2007, 22:12 »
Det var et veldig pinlig resultat for Braca.Det holder jo ikke for et lag som kjemper på toppen der!.Men Real viser klasse