20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Obafemi Martins  (Lest 147769 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Obafemi Martins
« Svar #1095 på: 03. Aug. 2009, 15:25 »
Jeg skjønner virkelig ikke hvordan noen kan gå i strupen på Martins for dette.
Ja, han sa vel en gang at han ville kjempe med Newcastle i Championship. Men gutten har ambisjoner. Og klubben sliter økonomisk, og må få solgt unna spillere som tjener latterlig mye penger. Martins hadde ikke sin beste sesong i fjor, og ble nok således et offer for det. Jeg er kanskje naiv og dum, det skal jeg ikke utelukke, men jeg liker helst å tro at klubb og spiller har blitt enig om at det er best for begge parter, og også en særdeles viktig tredjepart, at klubb og spiller skiller lag dersom det kommer et godt nok bud.

Wolfsburg er regjerende seriemester i Bundesliga, har billett til Champions League i lomma og har ambisjoner om å ta ytterligere et steg eller to, for å vise at Bundesliga-gullet ikke var et blaff. Og at de ikke kan sammenlignes med Brann, Vålerenga eller Stabæk (og her er det garantert ingen som skjønner hva jeg vil frem til, fordi de har bestemt seg for å mistforstå, og tro at jeg sammenligner Bundesliga med Tippeligaen. Det gjør jeg altså ikke, jeg mener bare at de klubbene utenom RBK som vinner Tippeligaen, kollapser og flopper totalt påfølgende sesong. Det har ikke Wolfsburg til hensikt å gjøre). Wolfsburg er fersk på det øverste nivået, og vil neppe være noen kandidat til å vinne Champions League. Men samtidig er det all grunn til å tro at de vil kunne bite ifra seg ganske så bra. Både i Bundesliga og i Champions League. Jeg tror ikke de vant Bundesliga for ingenting.

Per dags dato er Newcastle en betydelig mindre klubb enn Wolfsburg, selv om vi i mange år har vært mye større. Leeds er ikke noen storklubb lenger de heller, selv om de har sitt navn og gode rykte intakt fremdeles.
Selv om de har en stor supporterskare, større enn flere PL-lag.
Men verken vi eller Leeds er lenger hva vi en gang var. Vi må bare erkjenne at jyplingene fra Tyskland dessverre er mye mer attraktive enn oss per dags dato. Bundesliga og CL trumfer Wankership. Synd, men sant.

Martins drar ikke av illojalitet. Han drar fordi han har større ambisjoner og fordi klubben trenger de pengene som vi tjener ved å selge ham og få ham av lønningslista.

Jeg tror ikke Martins har blitt presset ut av klubben, og Martins har ikke presset klubben til å selge ham. Beklager. Ingen av de delene er tilfelle.

Og i forhold til den tredjeparten jeg snakket om. Fansen er ikke tjent med å ha en spiller som spiller for halv maskin, fordi han helst ville spilt i Champions League, men ut av "lojalitet" må streve for Newcastle.

Dessuten synes jeg ikke vi kan sammenligne Alan Shearer med Oba Martins.
Alan Shearer er født og oppvokst i Newcastle, og har vært Toon-fan all sin dag. Oba Martins er født og oppvokst i Nigeria, ble som tenåring hentet som læregutt til Inter og har gått gradene der, før han kom hit som noe helt annet enn et fremtidsprosjekt. Jeg er kanskje en stor idiot, men jeg synes ikke vi kan stille samme krav til lojalitet hos en utenlandsk spillerimport, som vi gjør til en mann som er født og oppvokst på tribunen på SJP, selv om han i mange år har spilt for andre klubber enn vår.

Om vi klager på Martins' lojalitet, hva skal Villa-fansen da si til Gareth Barry? Vi har i det minste rykket ned. Wolfsburg er i CL.
Barry gikk til en dårligere klubb! Villa kom høyere enn City på tabellen i fjor, i forfjor og året før der. Eneste forskjellen er at de har en stall som inneholder navn som Robinho, og en eier som er så rik at City er den ENESTE klubben som kan hamle opp med Chelseas pengebruk.

Hvis vi anklager Martins for å bare være ute etter pengene. Hva skal Villa-fansen da si til Gareth Barry?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Obafemi Martins
« Svar #1096 på: 03. Aug. 2009, 20:45 »
Jeg tenker som så - fin slump penger vi fikk for ham. Er ingen stor fan av Oba, som kjent, og syns derfor ikke det er nevneverdig trist heller.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Sv: Obafemi Martins
« Svar #1097 på: 04. Aug. 2009, 08:26 »
Jeg tenker som så - fin slump penger vi fikk for ham. Er ingen stor fan av Oba, som kjent, og syns derfor ikke det er nevneverdig trist heller.

Samme her. Uansett hvem som drar i høst så synes jeg det er bedre enn at de skal være igjen i CCC og underprestere fordi de overhode ikke er motivert for oppgaven. Grunnen til at vi er i CCC er jo nettopp fordi vi har hatt overbetalte spillere som ikke har vært topp motivert og hatt hjerte i klubben. Håper og tror at vi vil få en stamme i laget neste år som er topp motivert for å krige oss opp igjen...


Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Obafemi Martins
« Svar #1098 på: 04. Aug. 2009, 09:58 »
Penger er alt i fotball.
Du har enkeltspillere rundt om i verden som gjør neste hva som helst for klubben, men ikke mange av de.
Skjønner Martins jeg, han kommer til et topplag, med kansje Europas beste spisspar. Spennende å se hva han kan få til i Tyskland.
Synes å de pengene vi fikk var bra, ikke at vi kommer til å kjøpe nye spillere, men hjelper litt.
Han har nok godt av nye utfordringer denne karen, selv om jeg tror han innerst inne ville spilt for Newcastle, vist omstendighetene hadde vært litt bedre.
Uansett, ønsker jeg han all lykke i Tyskland.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Obafemi Martins
« Svar #1099 på: 04. Aug. 2009, 19:37 »
Jeg håper Martins beviser at han er en god fotballspiller, og at han utvikler seg enda mer, og scorer mange mål. Jeg takker ham for det han har gjort for oss, og noen av de målene han scoret vil jeg aldri kunne glemme.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Obafemi Martins
« Svar #1100 på: 11. Aug. 2009, 20:51 »
Newcastle United Will Stay In My Heart Forever - Obafemi Martins
http://www.goal.com/en/news/9/england/2009/08/11/1434966/newcastle-united-will-stay-in-my-heart-forever-obafemi
Ja, skjønner godt det. Hadde det ikke vært for de utrolige omstendighetene som er i klubben, hadde han blitt.
Håper det lykkes for han i Wolfsburg 8)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

ratatosk

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1293
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
Sv: Obafemi Martins
« Svar #1101 på: 15. Aug. 2009, 20:22 »
Og da har Martins gjort sitt første mål i Bundesliga... :)

1. FC Cologne 1 - 3 Wolfsburg  , Martins puttet mål nr 3
sunt pueri pueri puerilia tractant

Peter

  • Gjest
Sv: Obafemi Martins
« Svar #1102 på: 15. Aug. 2009, 20:32 »
Og da har Martins gjort sitt første mål i Bundesliga... :)

1. FC Cologne 1 - 3 Wolfsburg  , Martins puttet mål nr 3


Håper Wolfsburg forsvarer tittelen i år. Bayern, Schalke og Bremen trenger ikke å vinne Bundesliga 2 en gang.

AK84

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 470
    • Vis profil
Sv: Obafemi Martins
« Svar #1103 på: 15. Aug. 2009, 20:42 »
Og da har Martins gjort sitt første mål i Bundesliga... :)

1. FC Cologne 1 - 3 Wolfsburg  , Martins puttet mål nr 3

Kult 8)

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Obafemi Martins
« Svar #1104 på: 23. Aug. 2009, 18:48 »
Ser Martins har scora i dag også, utligna til 2-2 hjemme mot Hamburger SV, kampen er ikke ferdigspilt.

AK84

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 470
    • Vis profil
Sv: Obafemi Martins
« Svar #1105 på: 23. Aug. 2009, 18:50 »
Ser Martins har scora i dag også, utligna til 2-2 hjemme mot Hamburger SV, kampen er ikke ferdigspilt.

Ja, det er sterkt av ham. Håper han scorer ett til å avgjør kampen  8)

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Obafemi Martins
« Svar #1106 på: 23. Aug. 2009, 19:20 »
De tapte 2-4.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Peter

  • Gjest
Sv: Obafemi Martins
« Svar #1107 på: 23. Aug. 2009, 21:21 »
Svakt av Wolfsburg da, men når Munchen taper mot Mainz!? Da går det bra.

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Obafemi Martins
« Svar #1108 på: 23. Aug. 2009, 22:41 »
De for det tøft Wolfsburg med å kopiere fjoråret. Laget som vinner i år er Schalke. Dette sier jeg grunnet en mann. Felix Magath.
Men heia Martins 8)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Anthony

  • Gjest
Sv: Obafemi Martins
« Svar #1109 på: 24. Aug. 2009, 12:52 »
De for det tøft Wolfsburg med å kopiere fjoråret. Laget som vinner i år er Schalke. Dette sier jeg grunnet en mann. Felix Magath.
Men heia Martins 8)

Agreed. Magath hadde vært en drøm i Newcastle