20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Obafemi Martins  (Lest 147763 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Obafemi Martins
« Svar #1080 på: 01. Aug. 2009, 15:18 »
Synes bare det er vås du kommer med over her kø1!

For det første er det så mye synsing og sansing om hva Shearer hadde gjort da han var aktiv osv som ikke ligner grisen. Om han hadde blitt med ned en divisjon hadde ikke forundret meg. Han takket til og med for seg på landslaget for å yte sitt for NUFC.
Jeg synes Shearer har vist sin lojalitet til klubben flere ganger ved å takke nei til ManU fremfor NUFC og ved å si nei til LFC men han var i klubben (gjorde han ikke det?).

For det 2. så er ikke Wolfsburg den store og fantastiske klubben som noen virker å fremstille den som. De rykket opp til Bundesligaen i 1997 og har kun 1 ligatittel, som de vant forrige sesong. Dette er ikke en storklubb og har veldig sjeldent eller om de noengang tidligere har vært represntert i E-cup.

Men å diskutere Martins med en som tydligvis har han som forbilde eller favorittspiller blir jo nesten håpløst.

Juventus hade også store problemer da de rykket ned med masse utenomsportslige ting som tok oppmerksomheten med blant annet rettsaker, trenerskifter og uroligheter på styrerommet. At de mistet noen av sine beste spillere kan man heller ikke fornekte. Zlatan, Cannavaro og Thuram + mange flere.

At situasjonen er helt lik NUFC sin sier jeg ikke, men det behøver ikke å bety at spillerne ikke skal være lojale og ambisiøse ved å hjelpe klubben de var med å ta ned en divisjon tilbake til PL.

Uansett mener jeg at det ikke behøver å bety så mye at Martins forsvinner. Han er en god spiller, men men langt unna de beste spissene vi har hatt i klubben siden opprykket til PL.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Obafemi Martins
« Svar #1081 på: 01. Aug. 2009, 15:59 »
Vås?? Greit, jeg har to påstander, men ellers argumenterer jeg saklig. Så svar for faen på det jeg skriver i tillegg også isteden for å skrive så jævla rundt grøten; Mener du at en spiller er illojal mot en klubb, hvis han forlater den fordi han har større ambisjoner og vil spille på et høyere nivå?? JA ELLER NEI?? I dette tilfellet snakker vi om spranget fra CCC til Bundesliga og CL. Jeg er bare opptatt av at vi må vise forståelse for at spillere vil forlate klubben når de har tilbudd om større utfordringer. Hvis du mener noe annet, så kan du si det..isteden for å pakke det inn..Ikke bare skrive at det er mulig å være lojal selv om man rykker ned. Selvsagt er det MULIG...men det var aldri poenget i det innlegget du først siterte meg på!

Jeg diskuterte på generell basis, med Martins som et gitt eksempel, når noen påsto at han var illojal fordi han stakk, noe jeg er uenig i, fordi jeg forstår at han har ambisjoner om å spille på et høyere nivå enn CCC. Kunne likesågodt brukt Woodgate sin overgang til Real Madrid som eksempel. Fullt forståelig!

Og hvorfor er det vanskelig å diskutere med meg? Jeg holder meg på et saklig nivå jeg. Kunne kanskje begrunnet påstandene, men det må da være lov å putte inn hva man TROR i et innlegg her også!

« Siste redigering: 01. Aug. 2009, 16:02 av kø1 »
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Vegard9

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 681
    • Vis profil
Sv: Obafemi Martins
« Svar #1082 på: 01. Aug. 2009, 16:24 »
Synes det er utrolig synd at Martins forlater Newcastle. Han var favorittspilleren min, og hadde en dimensjon i spillet sitt, som ingen av de andre på topp har.

Jeg var egentlig forberedt på at vi kom til å miste ham, og jeg er faktisk glad for at han gikk til Tyskland, framfor en engelsk klubb. Det hadde svidd enda mer!

Ønsker Obafemi Martins lykke til i Bundesliga, og håper han får en stor karriere der borte. :)

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Obafemi Martins
« Svar #1083 på: 01. Aug. 2009, 16:59 »
Takk for alt.

Håper du mislykkes stort i din nye klubb! Skjønner at han drar, men er enig med Frode her, lojalitet er et fremmedord blant de fleste spillerne i dag. Martins var faktisk en sterk bidragsyter til nedrykket vårt.

amt

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 765
    • Vis profil
Sv: Obafemi Martins
« Svar #1084 på: 01. Aug. 2009, 17:35 »
Takk for alt.

Håper du mislykkes stort i din nye klubb! Skjønner at han drar, men er enig med Frode her, lojalitet er et fremmedord blant de fleste spillerne i dag. Martins var faktisk en sterk bidragsyter til nedrykket vårt.

Martins ønsket ikke å bli solgt men ble presset ut av klubben til slutt.
Andreas Martins

Vegard9

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 681
    • Vis profil
Sv: Obafemi Martins
« Svar #1085 på: 01. Aug. 2009, 18:00 »
Takk for alt.

Håper du mislykkes stort i din nye klubb! Skjønner at han drar, men er enig med Frode her, lojalitet er et fremmedord blant de fleste spillerne i dag. Martins var faktisk en sterk bidragsyter til nedrykket vårt.

For noe forbanna piss! Martins spilte med en skade i de siste kampene. Dette beviser bare hvor mye han brydde seg om klubben! Han jobbet hardt i hver kamp, men burde kanskje scort flere mål.

Jeg vil påstå at det er flere spillere som skal ha større skyld enn Martins for at vi rykket ned!
Når det er sagt, så rykker vi ned som et lag. Vi var desverre alt for dårlige til å holde oss i PL! Laget rotet seg opp i problemene selv, og får ta støyten for det.

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Obafemi Martins
« Svar #1086 på: 01. Aug. 2009, 18:32 »
Jeg skjønner ikke hvordan Frode og Kø1 kan krangle om dette med lojalitet her. Oba var langt fra min favorittspiller, og jeg mistenker at han ikke alltid bidrog i positiv retning på trening og kamp, men denne overgangen er fullt forståelig, fordi den var ønsket av klubben. Det er derfor ikke illojalt å ta et steg opp og samtidig hjelpe klubben (NUFC) med å berge økonomien...

Jeg kommer i farten på bare ett navn som viser lojalitet større enn fornuft, og han oppfører seg i øyeblikket latterlig. Navnet? Kent Bergersen...

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Obafemi Martins
« Svar #1087 på: 01. Aug. 2009, 21:03 »
Mener du at en spiller er illojal mot en klubb, hvis han forlater den fordi han har større ambisjoner og vil spille på et høyere nivå?? JA ELLER NEI??

Ja det vil jeg si i denne situasjonen (det hadde selvfølgelig vært noe annet om det hadde vært en spiller fra Kidderminster som var ettertraktet av ManU). Men NUFC hører hjemme blant de beste og skal tilbake dit med en gang, og jeg synes at mange av spillerne skylder oss fans å bidra litt for en gangs skyld, og ikke bare i negativ retning.
Situasjonen er veldig lik for Cannavaro i Juventus. Fansen misliker sterkt at han er kommet tilbake i klubben etter at han forlot den til fordel for Real Madrid etter nedrykket dems til Serie B. De har lovet å vise dette tydlig i seriekampene fremover

Om det viser seg at klubben har tvunget Martins ut av den er saken selvfølgelig en annen.

Men som jeg også skrev lenger tilbake så gjelder ikke dette bare Martins. Problemet er nok at vi kan telle på 1 hånd de som virkelig bryr seg om klubben av de spillerne som er der idag, desverre.
Så at Martins forsvinner er ikke overraskende, og han blir garantert ikke den siste i sommer. Har f.eks. ikke Beye lagt inn transfer request?

Det er på en måte godt å bli kvitt dem også.
« Siste redigering: 01. Aug. 2009, 21:06 av Frode »

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Obafemi Martins
« Svar #1088 på: 01. Aug. 2009, 21:15 »
Helt enig med Frode her. Rottene forlater det synkende skipet, selvom det er rottene selv som var skyld i forliset..

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Obafemi Martins
« Svar #1089 på: 01. Aug. 2009, 21:43 »
Okei..jeg forstår hva du mener Frode, selv om jeg ikke er helt enig i alt du skriver. Gidder ikke argumentere mer, føler jeg har poengtert nok ganger.

Rotter? Ro ned et par hakk..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Obafemi Martins
« Svar #1090 på: 01. Aug. 2009, 22:02 »
Roe ned? Det er min mening, og jeg skal ikke tvinge noen andre til å være enig! :)

Men, jeg kan selvfølgelig være enig i at rotter høres litt voldsomt ut. Men som Frode sier, så er det spillerne som er skyld i dette, og de bør ta sin del av ansvaret å hjelpe klubben opp igjen.
« Siste redigering: 01. Aug. 2009, 22:27 av Daniel »

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Obafemi Martins
« Svar #1091 på: 01. Aug. 2009, 23:08 »
Det er nesten skummelt og lese her. Martins har jo seff ingenting i eit championship lag og gjer og ialfall ikkje i eit uten eigere, manager og uten noke som helst lys i tunnelen (for øyeblikket.)
Takk for alt Oba. Synd han sleit med skader i år for er ganske så sikkert at han hadde holdt oss oppe nok ein sesong om han hadde vert skadefri.

Merkelig at han ikkje enda opp i ein bedre klubb i grunn...
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Obafemi Martins
« Svar #1092 på: 01. Aug. 2009, 23:27 »
Wolfsburg er nå en god klubb, regjerende seriemestre er dem jo også, så jeg synes ikke det var så rart at han endte der egentlig.

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Sv: Obafemi Martins
« Svar #1093 på: 02. Aug. 2009, 05:54 »
Jeg er overasket over at Oba endte opp i en så god klubb og at vi fikk så mye penger for ham. Jeg er takknemmelig for at han dro og føler overhode ikke at han var illojal. Klubben ville nok bli kvitt ham, og som du sier kø1 så har han nok ambisjoner om å spille i en større klubb. Jeg føler meg ganske sikker på at klubben ikke hadde noe ønske om å ha med seg Oba videre, så illojal kan man nok ikke kalle ham. Jeg føler at Oba var en av de viktigeste årsakene til at vi rykket ned i fjor, og jeg er glad for at vi nå er kvitt denne møkkaspilleren. For min del er jeg glad for at han forsvinner. Jeg vet du ikke er enig kø1, og jeg gidder ikke komme inn i morgen å argumentere en gang til for hvorfor jeg mener Martins er en dårlig spiller. Men jeg skal være enig med deg at han ikke er illojal. Eneste minuset er at vi sikkert ikke kjøper inn noen erstatter...

Om Shearer hadde blitt med ned eller ikke er vanskelig å si, tror faktisk han kunne gjort det....

Milford

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 243
  • Motgangssupporter
    • Vis profil
    • danielmilford.no
Sv: Obafemi Martins
« Svar #1094 på: 02. Aug. 2009, 09:42 »
Hadde det vært mer lojalt om han nektet å dra, fortsatte å suge penger ut av ei slunken Newcastle-kasse, og underprestere på umotivert vis i CCC?